قابلیت Screen Distance چیست و نحوه فعالسازی آن در iOS 17 چگونه است؟

فعالسازی Screen Distance در iOS 17
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فعالسازی Screen Distance در iOS 17 یک ویژگی ارگونومیک حرفه ای را برای کاربران آیفون فعال می کند که می تواند برای حفاظت از چشمان شما نقش کلیدی ای را داشته باشد.

وقتی صحبت از گوشی های موبایل و بازار داغ آنها در میان باشد، باید گفت رقابت سنگینی بر بازار تکنولوژی حاکم است. برند های مختلفی در این حوزه رقابت دارند که هر کدام از آنها سعی می کنند با ارائه خدمات خاص خود، بازار را به دست بیاورند. بعضی از برند ها مانند سامسونگ ارائه سخت افزار بدون نقص، قدرتمند با صفحه نمایش های خاص و دوربین های حرفه شده را بر می گزینند و برخی دیگر مانند شیائومی به سراغ پایین آوردن قیمت ها می روند. در این میان برند هایی که مانند اپل به هیچ عنوان حاضر نمی شوند قیمت را کم کنند و سعی می کنند با ویژگی هایی جذاب و خلاقانه کار خود را پیش ببرند زیادی نیستند. قابلیت Screen Distance در iOS 17 یکی از کارهای خلاقانه ای بود که توانست ثابت کند اپل باز هم از نظر کیفی از سایر رقبای خود جلوتر است.

در این مقاله قصد داریم با هم روش های فعالسازی Screen Distance در iOS 17 را بررسی کنیم و ببینیم چطور می توانیم از این قابلیت روی سیستم خود استفاده کنیم. قبل از اینکه به سراغ آموزش فعالسازی آن برویم لازم است کمی در مورد اینکه اصلا ویژگی Screen Distance چیست صحبت کنیم.

فهرست مطالب

بررسی ویژگی Screen Distance در اپل

با ارائه سری گوشی های آیفون ۱۵، اپل باز هم قابلیت های جدیدی را برای پز دادن در اختیار کاربران جدید خود گذاشت! یکی از این قابلیت ها که در کنار لاکچری بودن و بالا بردن کلاس کار این گوشی می توانست برای سلامتی کاربران نیز مفید باشد ویژگی Screen Distance بود. این ویژگی یکی از گزینه هایی بود که روی آخرین ورژن سیستم عامل های iOS یعنی نسخه 17 ارائه شده بود و از امکانات خاصی بود که دوربین های دارای تشخیص عمق اپل فعال می شد.

اگر بخواهیم ساده و مختصر بگوییم که فعالسازی Screen Distance در iOS 17 قرار است چه امکانی را در اختیار ما قرار دهد، باید گفت این ویژگی زمانی که چشمان شما بیش از اندازه استاندارد به نمایشگر نزدیک شود، به شما هشدار می دهد که در فاصله غیر اصولی قرار دارید. هرچند ممکن است که این مورد موضوعی ساده به نظر برسد. اما باید گفت موارد متعدد مانند تشخیص عمق و همینطور درجه نور محیط و میزان نور نمایشگر در حالت جاری می توانند جزو دردسر هایی باشند که برای پیاده سازی قابلیتی اینچنینی وجود دارد.

screen distance در ios17

شاید به نظر برسد که این موضوع چندان هم مهم نیست و عموما شما گوشی خود را در حالتی ایده آل نگه می دارید، اما باید گفت وقتی صحبت از کارکردن با گوشی در شب در میان باشد و یا وقتی که گوشی را در اختیار کودکان قرار می دهید و ممکن است ساعت ها با آن در حال بازی باشند، فعالسازی Screen Distance در iOS 17 می تواند از آسیب هایی که به آنها می رسد جلوگیری کند.

در ادامه با هم در مورد اینکه چطور می توان کار فعالسازی Screen Distance در iOS 17 را انجام داد را بررسی می کنیم.

آموزش فعالسازی Screen Distance در iOS 17

اولین کاری که لازم است برای فعالسازی Screen Distance در iOS 17 روی گوشی خود انجام دهید این است که مطمئن شوید گوشی شما آپدیت شده است و اکنون از iOS 17 استفاده می کنید. برای این منظور می توانید دستورات زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید؛
  • از قسمت تنظیمات عمومی یا همان General گزینه Software Update را انتخاب کنید؛
  • در صورتی که آپدیت جدیدی روی گوشی شما شناسایی شده است، دکمه Update Now را بزنید؛

آپدیت کردن به ios 17

 

همینطور می توانید برای این کار آپدیت اتوماتیک را فعال کنید تا از به روز بودن همیشگی سیستم عامل گوشی خود مطمئن باشید. بعد از ارتقای نرم افزار لازم است به سراغ فعالسازی خود Screen Distance برویم. برای این کار دستورات زیر به ما کمک خواهند کرد این کار را انجام دهیم:

  • وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید؛
  • از بخش دوم گزینه Screen Time را فعال کنید؛
  • در این بخش می توانید گزینه Screen Distance را مشاهده کنید، آن را انتخاب نمایید؛

انتخاب اسکرین تایمینگ برای فعالسازی Screen Distance در iOS 17

  • بعد از انتخاب این ویژگی یک صفحه خوش آمد گویی به صورت پاپ آپ به شما نمایش داده می شود، با گزینه Continue می توانید ادامه مراحل را دنبال کنید؛
  • برای فعال سازی Screen Distance در iOS 17 گزینه Turn on Screen Distance را انتخاب کنید؛

اکنون می توان گفت که کار فعالسازی Screen Distance روی دستگاه شما به اتمام رسیده است و می توانید با خیال آسوده از آن استفاده نمایید اگر فاصله گوشی با چشمان شما از حد مجاز بیشتر شود، تصویر زیر برای هشدار به شما نمایش داده خواهد شد:

کارکرد بعد از فعالسازی Screen Distance در iOS 17

فعالسازی Screen Distance روی چه دستگاه هایی امکان پذیر است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خیلی از کاربران آیفون پیش بیاید این است که آیا اپل این ویزگی را برای گوشی آنها فعال کرده است یا خیر. زیرا عموما اپل خدماتی را که ارائه می دهد، تا ورژن های محدودی منتشر می کند، به‌علاوه برای فعالسازی Screen Distance نیاز است که گوشی شما از قابلیت های مختلفی پشتیبانی کند و دوربین آن مجهز به تشخیص عمق باشد. از آنجا که این محصول با گوشی های آیفون سری 15 معرفی شد باید گفت گوشی هایی مانندآیفون 15، آیفون 15 پرو، آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرو مکس به طور قطع این ویژگی ها را به کاربران ارائه می دهند.

همینطور این قابلیت روی گوشی های سری آیفون X نیز به صورت کامل کار خواهد کرد. بعلاوه آیفون های سری 14 تا آیفون 11 نیز می توانند با آپدیت سیستم عامل iOS به نسخه 17 از این ویژگی به صورت کامل استفاده نمایند. علاوه بر موبایل های آیفون این ویژگی می تواند روی آیپد های نسل سوم به بعد دستگاه هایی مثل آیپد پرو کار کند.

سایر اپلیکیشن های کنترل فاصله تا چشم کدامند؟

همانطور که گفتیم برای استفاده از برنامه ای که در اینجا معرفی شد لازم است کار فعالسازی Screen Distance در iOS 17 انجام گیرد که این برنامه را محدود به آیفون و تازه مدل های بالای آن می کند. اما باید گفت این برنامه در سایر گوشی ها نیز وجود داشته و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام داده و همین ویژگی را روی گوشی شما پیاده سازی می کنند. در ادامه این موارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. برنامه Meow-sure Screen Distance

برنامه Meow-sure Screen Distance

اگر از آیفون های قدیمی تر استفاده می کنید برنامه Meow-sure می تواند گزینه ای ایده آل برای شما به حساب بیاید. در این برنامه شما می توانید از همان ویژگی ها برای تنظیم فاصله خود تا گوشی بهره مند شوید و یک گزارش روزانه از ساعت هایی که گوشی نزدیک چشمان شما بوده و با آن کار می کردید بدست آورید که برای کنترل شرایط چشمان شما و فرزندانتان بسیار مناسب به نظر می رسد.

  • دانلود اپلیکیشن Meow-sure برای: iOS

2. برنامه EyesPro

برنامه EyesPro

سایر کاربران اندرویدی می توانند با استفاده از برنامه EyesPro همین ویژگی را روی گوشی خود داشته باشند. این برنامه امکانات خوب و متعددی را برای اصلاح تصویر، کم کردن نور آبی گوشی، ایجاد حالت شب به صورت خودکار برای نمایش صفحه با نوری نرم که به چشمان شما آسیب نزد را به کاربران عرضه می کند. این برنامه با خیلی از گوشی ها سازگار بوده و شما می توانید به راحتی از آن برای حفاظت از چشمان خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به سراغ یکی دیگر از ویژگی های لاکچری و خوب آیفون رفتیم که به تازگی معرفی شده است. فعالسازی Screen Distance در iOS 17 این امکان را به کاربران خود می دهد که در صورتی که گوشی را بیش از اندازه استاندارد به صورت خود نزدیک کنند، پیام هشداری دریافت کنند که فاصله آنها با گوشی استاندارد نیست و ممکن است به چشمان آنها آسیب برسد. در کنار آموزش فعالسازی این قابلیت، ما اپلیکیشن های مختلف دیگری را برای آیفون هایی که از قابلیت Screen Distance پشتیبانی نمی کنند و همینطور گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی هم معرفی کردیم که می تواند کاربردی باشد. در صورتی که در این مورد سوال و یا نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402