طراحی سایت با هوش مصنوعی به زبان ساده + معرفی ۶ سایت برتر

طراحی سایت با هوش مصنوعی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

طراحی سایت با هوش مصنوعی یکی از هزاران امکانی است که امروزه هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می‌دهد و در این مقاله از پلازا قصد داریم در مورد چند و چون آن با هم صحبت کنیم.

طراحی و راه اندازی یک وبسیار برای یک کسب و کار می‌تواند یکی از مهمترین نکات باشد که اگر مدیران از آن غافل شوند با دردسرهای زیادی در ادامه مسیر مواجه خواهند شد. اگر به دنبال این موضوع رفته باشید، متوجه خواهید شد که طراحی یک سایت می‌تواند دردسر‌های زیادی داشته باشد و ریزه کاری‌های مختلف، می‌تواند شما را از اینکه به هدف نهایی خود برسید بازدارد. یکی از کارهایی که هوش مصنوعی در آن خوش درخشیده است و به خوبی آن را درک کرده است، طراحی سایت یا Website Design است. البته ابزار‌های متنوعی برای این کار وجود دارد که هر کدام از آنها به جنبه‌های مختلفی از طراحی سایت با هوش مصنوعی می‌پردازند.

علاوه بر افرادی که به دنبال راه اندازی یک سایت اینترنتی برای خودشان هستند، طراحان سایت‌ها و مشاغلی که در این خصوص وجود دارند نیز می‌توانند با کمک گرفتن از هوش مصنوعی کار خود را به خوبی ارتقا داده و در وقت خود صرفه جویی کنند. این افراد با داشتن دانشی بالاتر در این زمینه می‌توانند نتایجی بسیار بهتر از طراحی سایت با هوش مصنوعی بدست آورند. پس این قابلیت در هر دو صورت می‌تواند کاربردی باشد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین ابزار‌های طراحی سایت با هوش مصنوعی را معرفی کنیم. قبل از اینکه به سراغ ابزار‌ها برویم، بهتر است کمی در مورد اینکه طراحی سایت با هوش مصنوعی اصلا به چه معنی است با هم صحبت کنیم.

فهرست مطالب

در طراحی سایت با هوش مصنوعی چه اتفاقی می‌افتد؟

عموم افراد تصوری اشتباه از طراحی سایت با هوش مصنوعی دارند. ممکن است خیلی از کاربران فکر می‌کنند برای طراحی سایت با هوش مصنوعی کافی است به سراغ چت جی پی تی یا یکی از هم خانواده‌های آن رفته و به آن توضیح دهند که چه سایتی لازم دارند و تمام و کمال سایت خود را تحویل گرفته و به بقیه کارهای خود برسند. حقیقت این است که اصلا داستان به این صورت نیست و هنوز هم دردسرهای زیادی برای طراحی سایت با هوش مصنوعی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

در طراحی سایت با هوش مصنوعی چه اتفاقی می‌افتد!؟

اگر بخواهیم تعارف را کنار بگذاریم و رک و پوست کنده در مورد طراحی سایت با هوش مصنوعی و کاربرد هوش مصنوعی در این مورد صحبت کنیم، باید بگوییم اگر اطلاعی از روند طراحی سایت ندارید و این کار را تا کنون انجام نداده اید باز هم نمی‌توانید صفر تا صد را به هوش مصنوعی بسپرید. در واقع شما باز هم نیاز دارید تا یک طراح سایت (یا خودتان با آموزش بیشتر) برای شما کارهایی مانند راه اندازی تنظیمات دامنه، خرید هاست و آپلود سایت روی آن و یا تنظیمات مختلفی که نیاز است را روی سایت اعمال کند. پس نمی‌توان گفت که هوش مصنوعی کار صفر تا صد طراحی سایت را برای ما انجام می‌دهد. اما می‌توان گفت هوش مصنوعی این کار را تا حد بسیار زیادی ساده می‌کند و در چندین مورد می‌تواند کمک حال ما باشد و مزایای زیادی را برای ما خواهد داشت:

  • سرعت بالا و صرفه‌جویی در زمان: هوش مصنوعی می‌تواند در ایجاد طرح‌ها و قالب‌های سایت با سرعت بالا و صرفه‌جویی در زمان به طراحان کمک کند. این الگوریتم‌ها به طور خودکار تصمیمات سریع‌تری در مورد طراحی اتخاذ می‌کنند و زمان اتمام پروژه را جلو می‌اندازند.
  • استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته: طراحی سایت با هوش مصنوعی به طراحان کمک می‌کند که از جدید ترین و به روز ترین تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌ها در سایتی که در حال ساخت آن هستند استفاده کنند.
  • تجربه کاربری بهتر: هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل رفتارهای کاربران، ارائه پیشنهادات بهینه برای بهبود تجربه کاربری فراهم کند. این امر به طراحان کمک می‌کند تا به‌صورت دقیق‌تر و با توجه به نیازهای کاربران، طراحی را انجام دهند.
  • تولید محتوای خودکار: یکی از استفاده‌های هوش مصنوعی در طراحی سایت برای تولید محتوا می‌باشد. این امکان به طراحان این اجازه را می‌دهد که به مخاطبان خود محتوای جذاب و متنوعی ارائه دهند.
  • بهبود SEO: الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به طراحان کمک کنند تا سایت‌ها را با توجه به الگوها و قوانین بهینه‌سازی موتورهای جستجو بهبود دهند و در رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی اینترنتی تاثیرگذار باشند.
  • مدیریت داده‌های حجیم: هوش مصنوعی می‌تواند در مدیریت و تحلیل داده‌های حجیم مرتبط با سایت کمک کند. در خیلی از موارد این کار برای طراحان دشوار بوده و ممکن است اشتباهات انسانی در ورود این داده‌ها و یا تحلیل آنها اتفاق بیفتد.

اگر خواهیم این موارد را خلاصه و شسته رفته عنوان کنیم باید گفت که طراحی سایت با هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند کار را سریعتر، به روز تر و با کاهش خطاهای انسانی جلو ببریم که باید گفت اصلا هم چیز کمی نیست و اهمیت ویژه ای دارد.

بهترین ابزار‌های طراحی سایت با هوش مصنوعی

در این بخش از مقاله قرار است با هم ابزار‌هایی که می‌توان به وسیله آنها طراحی سایت با هوش مصنوعی را انجام داد را بررسی می‌کنیم. در این مورد باید گفت با یک جستجوی کوچک می‌توانید خیلی از ابزار‌های موردی را ببینید که ادعای این موضوع را دارند ولی باید گفت بیشتر آنها تنها بخش کوچکی از کار را برای شما انجام می‌دهند که بعضا می‌تواند ضروری هم نباشد. ابزار‌هایی که در ادامه خواهیم دید می‌توانند سهم قابل توجهی در طراحی سایت داشته باشد و تنها برخی از جزئیات و تصمیم گیری‌های خاص را برای طراحان سایت باقی می‌گذارند.

مهمترین گزینه‌هایی که می‌توانید برای طراحی سایت با هوش مصنوعی روی آنها حساب کنید از این قرارند:

۱. ابزار طراحی سایت از روی متن Dora AI

ابزار طراحی سایت از روی متن Dora AI

اگر تجربه کار با ابزارهای هوش مصنوعی دیگر مانند چت جی‌پی‌تی و یا میدجورنی را داشته باشید، ابزار طراحی سایت Dora AI با هوش مصنوعی می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد. در واقع در این ابزار تنها کاری که باید بکنید این است که یک متن پرامپت برای سایتی که می‌خواهید، آماده کنید، تا نمونه‌های طراحی شده آن برای شما نمایش داده شود. بعد از آن شما می‌توانید هر یک از نمونه‌هایی که مورد تایید بود را ویرایش کرده و محتوای مورد نظر خود را در آن وارد کنید. در صورتی که این ویرایش‌ها برای شما دشوار باشد، این ابزار باز هم می‌تواند ویرایش‌های دیگری را بر اساس توضیحی که به صورت متنی برای آن می‌نویسید، روی سایت شما انجام دهد.

در مورد این ابزار باید گفت که هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد اما کاربران می‌توانند از آن به صورت رایگان استفاده کنند. اما برای استفاده نیاز است که در لیست انتظار ثبت نام کرده و تا تایید شدن آن منتظر بمانید. تایید شدن اکانت شما در این سایت ممکن است مدت یک یا دو روزی طول بکشد.

۲. ابزار طراحی سایت با هوش مصنوعی Framer

ابزار طراحی سایت با هوش مصنوعی Framer

در صورتی که یک طراح سایت باشید، بهترین گزینه ای که می‌تواند ویژگی‌های یک ابزار هوش مصنوعی برای طراحی سایت را در اختیار شما قرار دهد، همین ابزار خواهد بود. در صورتی که با ابزار‌های طراحی گرافیکی مانند فیگما کار کرده باشید، کار کردن با ابزار Framer برای شما ساده خواهد بود. در این بازار شما می‌توانید به صورت بصری یک سایت را پیاده سازی کنید و امکاناتی که نیاز دارید را به آن اضافه کنید، هرجای کار که نیاز به کمک داشته باشید، هوش مصنوعی آنجاست تا بهش ما در این خصوص مشاوره بدهد و بعضا کنترل را به دست گرفته و تغییرات لازم را اعمال کند.

این هوش مصنوعی می‌تواند کارهایی مانند ادیت ماژول‌های ساخته شده، ترجمه محتوا از زبان‌های مختلف، بررسی گرامری محتوای نوشته شده و مواردی از این دست را به صورت خودکار روی سایت انجام دهد. همینطور می‌توانید از آن برای ساخت تصاویر و محتوا از روی توضیحات متنی نیز کمک بگیرید.

۳. ابزار طراحی و ساخت نمونه اولیه Mockplus

ابزار طراحی و ساخت نمونه اولیه Mockplus

سومین مورد از فهرست بهترین ابزار‌های طراحی سایت با هوش مصنوعی، ابزار Mockplus است که ویژگی‌های خوبی را به طراحان می‌دهد. در این ابزار یک طراح می‌تواند طرح خود برای دیزاین را به کمک هوش مصنوعی ترسیم کرده و علاوه بر طراحی، کار ساخت نمونه اولیه را نیز انجام دهد. در سایر ابزار‌های قبلی شما در صورت کلیک روی لینک‌های مختلف، دقیقا مانند یک سایت نمی‌توانستید بین صفحات جابجا شوید، اما این ابزار این امکان را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنها مساله ای که باعث شده است این ابزار در جایگاه‌های بالاتر قرار نگیرد این است که برای کار کردن با این ابزار نیاز به دانش طراحی به صورت پایه دارید.

۴. ابزار طراحی رابط کاربری Uizard

ابزار طراحی رابط کاربری Uizard

این بازار در واقع یک ابزار طراحی رابط کاربری است که می‌تواند هر المان گرافیکی که نیاز داشته باشید را برای شما طراحی کند. شما می‌توانید رابط کاربری یک سایت فروشگاهی، یک وب اپلیکیشن، یک برنامه موبایل و یا حتی یک تصویر ادیت شده از محصول را در Uizard طراحی کرده و بسازید. این ابزار قابلیت استفاده از هوش مصنوعی برای این کار را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند جنبه‌های تجربی کار را برای شما هندل کرده و دیگر نیازی نیست نگران این باشید که سایتی که طراحی کرده اید، آیا از نظر تجربه کاربری هم عملکرد خوبی خواهد داشت یا خیر.

مورد دیگری که از نقاط قوت این ابزار است، ارائه یک مجموعه تمپلیت آماده قبل از شروع به کار با آن است که ایده‌ها خوبی را برای شما فراهم می‌کند و لازم نیست نگران این باشید که باید کار را از کجا شروع کنید. همینطور این ویژگی می‌تواند سرعت کاری شما را نیز به طور چشمگیری بالا ببرد.

۵. سایت ساز Wix

سایت ساز Wix ADI

ویکس یک سایت ساز حرفه ای است که در چند سال گذشته رشد خوبی از خود نشان داده است و خیلی از کاربران آن را رقیبی برای وردپرس می‌دانند. Wix در واقع مانند یک سیستم مدیریت محتوا عمل می‌کند. به این صورت که یک سایت خام را با تمام ویژگی‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را ویرایش کنید. از این نظر کار را نسبت به ابزار‌های قبلی راحت کرده است، اما باید گفت نقش هوش مصنوعی در طراحی سایت با این ابزار به نوعی محدود است. پس نمی‌توان مانند موارد قبلی گفت که کاری که تویل ما شده است، با هوش مصنوعی ساخته و بهینه شده است.

عمده قابلیت طراحی سایت با هوش مصنوعی در این ابزار امکان تولید متن‌ها و محتوای داخل سایت و همینطور بهینه سازی‌های موردی می‌باشد و بقیه کار را طراح باید انجام دهد. اما با وجود همه موارد می‌توان گفت این پلتفرم کار طراحی سایت را برای شما به میزان چشمگیری ساده خواهد کرد. شما می‌توانید با این ابزار یک سایت حرفه ای، 100 درصد قابل ویرایش، بهینه شده برای سئو و آماده به کار داشته باشید.

۶. ابزار طراحی سایت Hostinger AI

ابزار طراحی سایت Hostinger AI

یکی دیگر از ابزار‌های خوبی که می‌تواند به شما کمک کند کار طراحی سایت با هوش مصنوعی را به نحو خوبی انجام دهید، سایت ساز ارائه شده توسط Hostinger AI است. هاستینجر یکی از بزرگترین هاستینگ‌ها و ارائه دهنده خدمات میزبانی وب است که برای مشتریان خود امکانی ویژه در نظر گرفته است. آنها می‌توانند در صورت خرید هاست خود از این سرویس دهنده به صورت رایگان از خدمات این سایت ساز استفاده کنند. از آنجا که این سایت ساز یک ابزار پرمیوم است و لازم است برای آن پول پرداخت کنید، پس می‌توان انتظار خدماتی سطح بالا را هم از آن داشت که باید گفت می‌تواند این انتظارات را به خوبی بر آورده کند.

شما در طراحی سایت با هوش مصنوعی هاستینجر علاوه بر ساخت سایت خود می‌توانید محتوای این سایت را هم به کمک چت بات‌های هوش مصنوعی نوشته و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. البته روند خرید از این هاستینگ می‌تواند برای کاربارن ایرانی دردسر‌هایی داشته باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی طراحی سایت با هوش مصنوعی پرداختیم و دیدیم برای اینکه بتوانیم یک سایت را با استفاده از هوش مصنوعی راه بیندازیم، چه امکاناتی را در اختیار داریم. ابزار‌هایی که در اینجا معرفی شدند، بهترین گزینه‌هایی بودند که در ابتدای سال 2024 می‌توان پیدا کرد، اما باید گفت این حوزه با سرعت بالایی در حال رشد و پیشرفت است و اصلا بعید نیست موراد بهتری هم از راه برسند. در صورتی که گزینه ای را می‌شناسید که جای آن در لیست ما خالیست، خوشحال می‌شویم آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402