گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ پلاس (Galaxy S24 Plus) + مشخصات فنی

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گلکسی اس ۲۴ پلاس نسخه میانی پرچمداران سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ است و می‌توان آن را یکی از گوشی‎‌ها سطح بالا در سال ۲۰۲۴ دانست. در این مقاله از پلازا قصد داریم با هم به سراغ بررسی Galaxy S24 Plus برویم.

رویداد سامسونگ آنپکد یکی از مهمترین رویداد‎‌های تکنولوژی است که سامسونگ در آن محصولات جدید و تازه وارد خود را عرضه می‌کند. این رویداد در تاریخ ۱۷ ژانویه در کالیفرنیا برگزار شد و محصولات متعددی از این بند مانند گوشی‎‌های پرچمدار سری گلکسی S24، حلقه جادویی سامسونگ و همینطور دستیار هوش مصنوعی جدید این برند یعنی Galaxy AI را به صورت رسمی معرفی کرد. هر چند این رویداد تکنولوژی‎‌های خارق العاده و جدیدی را ارائه داد اما باید گفت در مورد گوشی‎‌ها چندان که باید خوب نبود و خیلی از کاربران را حسابی نا امید کرد. در واقع این گوشی‎‌ها تغییراتی بسیار جزئی با گوشی‎‌های سری گلکسی S23 دارند که چندان مشخص نیست. این موضوع برای گلکسی اس ۲۴ پلاس هم صادق است اما برای اینکه بدانیم دقیقا این گوشی چه چیزی را به ما ارائه می‌دهد، لازم است مشخصات آن را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی اس ۲۴ پلاس

گلکسی اس ۲۴ پلاس گوشی وسط سری اس ۲۴ است که بین دو گوشی گلکسی S24 و گلکسی S24 اولترا قرار گرفته است. این گوشی از نظر مشخصات و امکانات تا حد بسیار زیادی به گلکسی اس ۲۳ پلاس نزدیک است و به جز چند ارتقای جزئی در نسل‎‌های پردازنده، صفحه نمایش و باتری بقیه موارد را با آن شریک بوده است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این دستگاه را مشاهده کنید:

مشخصه هاگوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس
نمایشگر۶.۷ اینچی از نوع داینامیک LTPO امولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۳ (نسخه کانادا و آمریکا) – اگزینوس ۲۴۰۰ (نسخه بی المللی)
حافظه/رم۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی
سیستم عاملاندروید ۱۴، وان یو آی ۶.۱
دوربین اصلی۱۲ + ۱۰ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو۱۲ مگاپیکسل
باتری۴۹۰۰ میلی آمپر با شارژر ۴۵ وات
قیمتاز ۱۰۰۰ دلار

همانطور که می‌بینید مشخصات این گوشی بالا بوده، اما نه آنقدر که از یک گوشی ۱۰۰۰ دلاری انتظار می‌رود! در ادامه با هم به معرفی هر کدام از این موراد برای گلکسی اس ۲۴ پلاس خواهیم پرداخت.

معرفی گلکسی اس ۲۴ پلاس

وقتی صحبت از گوشی‎‌های پرچمدار باشد همه انتظار دارند یک تکنولوژی جدید را ببینند. در واقع این گوشی‎‌ها برای یک برند به منزله آبروی آن حساب می‌شوند و بالاترین تکنولوژی که می‌تواند تولید کند و در اختیار کاربران قرار دهد را به نمایش می‌گذارد. در حدود دو ماه پیش اپل از گوشی‎‌های آیفون سری ۱۵ رونمایی کرد و خیلی از کاربران نسبت به تفاوت کمی که این گوشی‎‌ها با آیفون‎‌های سری ۱۴ داشتند معترض بودند. در رویداد گلکسی آنپکد که در تاریخ ۱۷ ژانویه برگزار، سامسونگ با معرفی گوشی‎‌های گلکسی اس 24 خود، به طور کامل اپل را روسفید کرد!

البته نمی‌توان گفت که گلکسی اس ۲۴ پلاس یک گوشی قدرتمند و خوب نیست و باز هم می‌توان آن را به عنوان یک پرچمدار خوب در نظر گرفت. در ادامه هر کدام از ویژگی‎‌های مهم برای این گوشی را با هم بررسی خواهیم کرد.

معرفی گلکسی اس ۲۴ پلاس

طراحی گلکسی اس ۲۴ پلاس

از نظر طراحی باید گفت که این گوشی هیچ تفاوتی با سری‎‌های قبلی خود نداشته است. البته از نظر ابعاد شاید در حد میلی‌متر تغییراتی در آن مشاهده می‌شود، اما بقیه موارد ثابت مانده است؛ یک گوشی ساده مستطیلی با سه ماژول دوربین مجزا در پشت گوشی که به صورت زیر هم قرار گرفته اند و صفحه نمایشی که تقریبا ۹۱ درصد از کل گوشی را می‌پوشاند. فریم این دستگاه از جنس آلومنیومی بوده و بدنه نیز گلس فرانت و گلس بک ساخته شده و محافظت از آن برعهده گوریلا گلس ویکتوس ۲ می‌باشد. البته سامسونگ در تبلیغات خود ادعا کرده است که این فرم آلومینیومی در برابر افتادن و ضربه مقاوم تر شده و گوشی مقاومت بیشتری را در برابر خط و خش از خود نشان می‌دهد.

ابعاد این گوشی ۱۵۸.۵ در ۷۵.۹ در ۷.۷ میلیمتر و وزن آن نیز ۱۹۶ گرم می‌باشد که باید گفت گوشی، کمی سنگین و خوش دست به نظر می‌رسد. از نظر رنگ و لعابی که به گلکسی اس ۲۴ پلاس داده شده است باید گفت که وضعیت آن از مدل‎‌های قبلی بهتر شده و در ۸ رنگ مختلف که اکثر آنها رنگ‎‌ها ترکیبی مانند سیاه اونیکس، خاکستری مرمری، بنفش کبالتی، سبز یشمی می‌باشند.

سخت افزار گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس

از نظر سخت افزاری باید گفت که این گوشی با دو پردازنده معرفی شده است. اولین نسخه دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که در واقع نسخه آمریکای شمالی (کانادا و آمریکا) می‌باشد. نسخه دوم که با نام International یا همان بین المللی منتشر شده است از پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده کرده است. هر دوی این پردازنده‎‌ها در یک سطح بوده و تفاوت چندانی با هم ندارند، به استثنای اینکه مصرف برق در اگزینوس کمی بیشتر بوده و از نظر گیمینگ نیز اسنپدراگون امتیازات به نسبت بهتری را دارد. تصویر زیر می‌تواند مقایسه این دو پردازنده را با هم نشان دهد:

سخت افزار گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس

در مورد این دو پردازنده باید گفت که محوریت اصلی آنها هوش مصنوعی بوده و به خوبی می‌توانند محاسبات مورد نیاز برای آن را انجام دهند. در مورد پردازنده گرافیکی باید گفت که از یک پردازنده آدرنو ۷۵۰ یک گیگاهرتزی برای گوشی‎‌های نسخه آمریکای شمالی و چین استفاده شده است و نسخه بین المللی نیز از Xclipse 940 استفاده می‌کند، که باید گفت از نظر کارایی هر دو در یک سطح هستند.

این پردازنده‎‌ها با کمک رم ۱۲ گیگابایتی که در کنار آنها قرار می‌گیرد می‌توانند عملکردی بهینه داشته باشند و بدون لگ و هنگ کردن و یا مشکل داغ کردن یک کارایی روان را در اختیار کاربران خود بگذارند.

فضای ذخیره سازی استفاده شده در این گوشی نیز در دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی ارائه می‌شود. در این گوشی هم مانند تمامی گوشی‎‌های بروز، امکان استفاده از کارت حافظه وجود ندارد و نمی‌توان فضای ذخیره سازی را زیاد کرد. البته فضای ارائه شده از طرف خود گوشی اینقدر کم نیست که کسی بخواهد برای کار کردن با آن دچار مشکل شود.

صفحه نمایش Galaxy S24 Plus

در مورد صفحه نمایش این گوشی باید گفت که نسبت به مدل قبلی خود کمی پیشرفته داشته است و از نظر پنل و میزان درخشندگی بهبود یافته است. صفحه نمایش این گوشی از نوع Dynamic LTPO AMOLED بوده و با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز که التبه برای یک گوشی هزار دلاری کمی پایین است، می‌تواند کیفیت خوبی را در اختیار کاربران بگذارد. میزان نور و درخشندگی در این گوشی در حالت عادی ۱۲۰۰ نیت بوده که با اس ۲۳ پلاس برابری می‌کند اما می‌تواند تا ۲۶۰۰ نیت افزایش پیدا کند که باید گفت کمتر گوشی این قابلیت را دارد.

این گوشی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ و چگالی ۵۱۳ نقطه در اینچ می‌تواند جزئیات را به خوبی نمایش دهد. به خصوص اینکه قابلیت‎‌های بهبود تصویر مختلفی مانند HDR10+ نیز در آن ارائه شده است. در کل می‌توان گفت که وضعیت ارتقای این صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از سایر بخش‎‌های این گوشی بهتر بوده است.

صفحه نمایش Glaxy S24 Plus

دوربین گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس

وقتی در مورد گوشی‎‌های گلکسی سری اس صحبت می‌کنیم، دوربین‎‌های قدرتمند اولین چیزی است که به نظر کاربران می‌آید. در مورد گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس هم باید گفت همین دوربین‎‌های قدرتمند وجود دارند، ولی اصلا چیز جدیدی نیست و قبلا روی گوشی اس ۲۳ پلاس هم از آنها استفاده شده است. این دوربین سه ماژوله از این دوربین‎‌ها ساخته شده است:

  • لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF و OIS
  • لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت PDAF، OIS و ۳ برابر زوم اپتیکال
  • لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۲۰ درجه با قابلیت فیلمبرداری Super Steady

این دوربین‎‌ها می‌ می‌توانند تصاویری خیره کننده را بگیرند و همینطور در مورد فیلمبرداری نیز باید گفت شرایط خوبی دارند. کیفیت‎‌های فیلمبرداری که دوربین گلکسی اس ۲۴ پلاس در اختیار شما می‌گذارد از این قرارند:

  • فیلمبرداری 8K با ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه
  • فیلمبرداری 4K با ۳۰، ۶۰ و ۱۲ فریم بر ثانیه
  • فیلمبرداری 1080p با ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه
  • فیلمبرداری ویژه با کیفیت ۱۰۸۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه برای اسلوموشن‎‌های حرفه ای

از نظر سنسور‎‌ها هم باید گفت که این دوربین‎‌ها به صورت پرمیوم بوده و قابلیت‎‌های حرفه ای زیادی را مانند HDR10+، ضبط صدا به صورت استریو و همینطور gyro-EIS در اختیار کاربران می‌گذارند. در مورد دوربین سلفی هم باید گفت که یک دوربین تک ماژوله ۱۲ مگاپیکسلی واید یا قابلیت PDAF و HDR10+ را داریم که فیلمبرداری 1080p و 4K را با ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌دهد.

دوربین گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس

ویژگی‎‌ها و ارتباطات گوشی Galaxy S24 Plus

بدیهی است گلکسی اس ۲۴ پلاس از شبکه‎‌های سلولار 5G به طور کامل پشتیبانی کرده و علاوه بر آن سایر امکانات ارتباطی متداول مانند وای فای و بلوتوث ورژن ۵.۳ را نیز ارائه می‌دهد. ویژگی‎‌های دیگر این گوشی نیز تکمیل بوده و می‌توان از مهمترین آنها این موارد را معرفی کرد:

  • ارائه NFC
  • سیستم موقعیت یابی GPS پیشرفته شامل GLONASS، BDS و GALILEO
  • قابلیت OTG با استفاده از درگاه تایپ سی
  • حسگر تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه کلید
  • مجموعه سنسور‎‌های شتاب سنج، ژیروسکوپ، پروکسیمیتی، قطب نما، فشار سنج
  • اسپیکر‎‌های استریو

در کل میتوان گفت که گلکسی اس ۲۴ پلاس می‌تواند ویژگی‎‌های گوشی‎‌ها پرچمدار را ارائه دهد. البته شاید این ویژگی‎‌ها برای سال ۲۰۲۳ خوب بود، اما مطمئنا تا پایان سال ۲۰۲۴ پرچمدارانی با ویژگی‎‌های بسیار بهتر ظاهر خواهند شد.

ویژگی ها و ارتباطات گوشی Galaxy S24 Plus

هوش مصنوعی گلکسی AI؛ قابلیت تازه وارد گلکسی اس ۲۴ پلاس

یکی از ویژگی‎‌های که سامسونگ روی آن مانور زیادی می‌دهد و به عنوان یکی از مزایای اصلی این گوشی مطرح می‌کند، فعال کردن هوش مصنوعی گلکسی AI روی آن است که امکانات مختلفی را با هوش مصنوعی در زبان‎‌های مخلتف ارائه می‌دهد. این دستیار می‌تواند تمامی کارهایی که دستیار گوگل روی گوشی‎‌های اندرویدی انجما می‌دهد، مانند سرچ کردن تصاویر، بهینه سازی متن ها، جستجو از روی نقشه و مواردی از این دست را کمی روانتر و با جلوه‎‌های گرافیکی بیشتر پیاده سازی کند.

باتری گلکسی اس ۲۴ پلاس

گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس یک باتری ۴۹۰۰ میلی آمپری یون لیتیومی دارد که با شارژر ۴۵ واتی ارائه می‌شود این شارژر قدرت اینکه باتری خالی را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۶۵ درصد شارژ کند را دارد. همینطور یک شارژر بی سیم ۱۵ واتی نیز در ان ارائه می‌شود و قابلیت شارژ معکوس ۴.۵ واتی نیز در این گوشی وجود دارد که می‌توان آن را به عنوان یک پاور بانک برای گجت‎‌ها و لوازم جانبی نیز مورد استفاده قرار داد.

قیمت و تاریخ عرضه Galaxy S24 Plus

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، اولین معرفی رسمی از گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس در تاریخ ۱۷ ژانویه در رویداد گلکسی آنپک اتفاق افتاد. تاریخ عرضه این گوشی به بازار به صورت حدودی ۲۵ ژانویه اعلام شده است. انتظار نمی‌رود که سر و کله گلکسی اس ۲۴ پلاس به این زودی‎‌ها در بازار ایران پیدا شود، اما احتمال ورود آن به صورت نسخه‎‌های تکی وجود دارد و عموما این پرچمداران چند روز بعد از عرضه در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند.

گلکسی اس ۲۴ پلاس

البته باید گفت این گوشی با توجه به قیمت بالایی که دارد در ایران با مشکلات رجیستر کردن هم مواجه خواهد شد. قیمت این گوشی برای نسخه پایه آن با رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۹۹۹.۹۹ دلار اعلام شده است! در مورد اینکه آیا واقعا این گوشی یک دستگاه هزار دلاری است، باید گفت تا نظرات کاربران در مورد این گشوی مشخص نشود و در بازار عرضه نشود، نمی‌توان نظر قطعی داد، اما آنچه از شواهد امر بر می‌آید این است که این گوشی اصلا ارزش قیمتی که برای ان گذاشته اند را ندارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی گلکسی اس ۲۴ پلاس پرداختیم، پرچمداری که کاربران را حسابی نا امید کرد و هیچ حرف تازه ای برای گفتن نداشت. این گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای آمریکای شمالی و اگزینوس ۲۴۰۰ برای سایر مناطق جهان، یک صفحه نمایش LTPO AMOLED داینامیک، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۴۹۰۰ میلی آمپری ارائه می‌شود و باید گفت که قیمت آن نزدیک به نسخه قبلی که در ۸۰ درصد ویژگی‎‌ها با آن یکی است، تقریبا دو برابر افزایش داشته است! در صورتی که در مورد این پرچمدار سامسونگ نظری داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402