آموزش ورود به دنیای متاورس | صفر تا 100 متاورس

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فناوری Metaverse که احتمالاً این روزها درباره آن زیاد شنیده‌اید، آینده ارتباطات و اینترنت است. از آنجایی که اینترنت و کسب‌وکارهای آن در دو دهه گذشته هر جنبه از زندگی و کسب‌وکار ما را متحول کرده‌اند، فناوری Metaverse موج بعدی این حرکت خواهد بود.

فعالیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در Metaverse انجام دهید. از خرید زمین و سرگرمی گرفته تا برگزاری جلسات، همایش‌ها، کنسرت‌ها و …، همه این فعالیت‌ها در اینترنت با کمک متاورس امکان پذیر خواهد بود. از آنجایی که Metaverse یک فناوری جدید است، در آینده ویژگی‌ها و اطلاعات جدیدی به آن اضافه خواهد شد. ممکن است بتوانید در آینده به غیر از موارد ذکر شده در فعالیت‌های دیگری در این فناوری شرکت کنید.

همچنین بخوانید :

یکی از مواردی که توسط برخی از کاربران بی تجربه زیاد شنیده می‌شود این است که آیا Metaverse یک فناوری زودگذر خواهد بود؟ در یک کلام باید بگوییم نه! نمی‌توان در مورد این فناوری جدید قطعی نظر داد زیرا متاورس جای پیشرفت زیادی دارد. حال در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه ورود به متاورس با شما صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

متاورس به زبان ساده

قبل از هر چیز اجازه دهید کلمه متاورس را تحلیل کنیم.Metaverse از دو کلمه meta و verse تشکیل شده که در این قسمت متا به معنای فراتر و verse به معنای جهان است. به طور کلی معنای کلمه متاورس به معنای فراجهان است.

این کلمه اولین بار در رمان نیل استفنسون که یک رمان علمی تخیلی بود به کار رفت. اگر بخواهیم متاورس را از منظر این کتاب درک کنیم، باید بگوییم که متاورس مجموعه‌ای از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در یک محیط بزرگ است که کاربران می‌توانند به عنوان آواتار با دسترسی از طریق عینک و کامپیوتر وارد آن شوند.

تقریباً باید بگوییم که از آن زمان، اصطلاح متاورس به مجموعه عظیمی از فعالیت‌ها برای ایجاد یک دنیای مجازی اشاره دارد که تأثیر زیادی بر زندگی ما داشته‌اند.

همچنین بخوانید :

اگر بخواهیم Metaverse را به طور کلی درک کنیم، باید بگوییم که Metaverse یک اکوسیستم دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین است. اگر بخواهیم مفهومی‌تر آن را توضیح دهیم، باید بگوییم که فناوری متاورس دنیایی است که در آن می‌توانید خلاق باشید و لذت ببرید. Metaverse مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که می‌تواند افراد را بدون حضور فیزیکی دور هم جمع کند تا بتوانند به بهترین شکل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در Metaverse می‌توانید ورزش کنید، خرید کنید، معاشرت کنید، فیلم تماشا کنید و بازی‌های مختلفی انجام دهید. به طور کلی باید بگوییم که بیشتر کارهایی را که در واقعیت انجام می‌دهید در متاورس نیز قابل انجام خواهند بود.

متاورس به زبان ساده

برای ورود به متاورس به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

برای ورود به Metaverse به یک هدست واقعیت مجازی نیاز دارید. این دستگاه دارای یک تراشه گرافیکی و اجزای حافظه بوده که مستقیماً در هدست ادغام شده است. این قطعات دارایی دوربین‌های ردیابی داخلی و خارجی است که موقعیت سر و دست شما را در یک مکان بدون نیاز به سنسورهای ردیابی جداگانه ردیابی می‌کند. به همراه هدست، یک کنترلر نیز دریافت می‌کنید که هر کدام دارای دکمه‌هایی هستند و می‌توانید از آنها برای تعامل با اشیاء مجازی استفاده کنید.

هنگامی که برای اولین بار از هدست استفاده می‌کنید، نمایی تک رنگ از محیط اطراف خود می‌بینید. در این بخش می‌توانید مکان‌هایی را ترسیم کنید و برای پیاده روی به این مکان‌ها بروید. از نشانگر واقعیت افزوده برای تعیین موقعیت مکانی خود استفاده می‌کنید. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید تا چه حد پیش بروید. پس از انجام این کار، می‌توانید محیط مجازی سه بعدی را به طور کامل تجربه کنید.

همچنین بخوانید :

این هدست همچنین صدا را از همه جهات منتقل می‌کند، بنابراین شما می‌توانید صداهای اطراف را در واقعیت بشنوید. برای تجربه یک محیط کاملا سه بعدی، باید هدفون خود را متصل کنید. اتصال هدفون نویز پس زمینه را حذف می‌کند و به شما امکان می‌دهد با کیفیت بهتری دنیای متاورس را تجربه کنید.

همچنین می‌توانید هنگام استفاده از هدست، اعلان‌ها را بر روی تلفن خود دریافت کنید. کاربران می‌توانند هنگام استفاده از هدست، اعلان‌هایی مانند به روز رسانی رسانه‌های اجتماعی یا اعلان‌های جلسه را دریافت کنند.

البته همه پلتفرم‌های متاورس به هدست واقعیت مجازی اختصاصی نیاز ندارند. در واقع برخی از آنها مانند دسنترالند را می‌توان با رایانه رومیزی یا لپ تاپ و مرورگر اینترنت تجربه کرد. اما برای کسب بهترین تجربه با این پلتفرم‌ها، همه آنها در نهایت به یک هدست VR نیاز دارند.

الزامات ورود متاورس

الزامات ورود متاورس

قبل از اینکه بتوانید از پلتفرم‌های متاورس استفاده کنید، باید به چندین مورد توجه داشته باشید. برای مثال یکی از ملزومات استفاده از پلتفرم‌های متاورس، کیف پول است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. الزامات ورود به متاورس به شرح زیر هستند:

نصب کیف پول مورد نیاز

تقریباً تمام پلتفرم‌های متاورس برای اجرا نیاز به دسترسی به کیف پول دارند. شما به راحتی می‌توانید این دسترسی را از طریق کیف پول به پلتفرم‌های مورد نظر بدهید. در حال حاضر کیف پول‌های مختلفی وجود دارد، اما محبوب‌ترین آنها عبارتند از: کیف پول نرم افزاری متامسک(Metamask) و یا کیف پول تراست ولت(Trust wallet).

نصب نرم افزار تغییر  IP

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و مسائلی از این دست، در حال حاضر برخی از پلتفرم‌ها به کاربران ایرانی اجازه استفاده از آنها را نمی‌دهند و به همین دلیل وبسایت آنها مسدود شده است. برای دور زدن محدودیت‌های این سایت‌ها، باید از نرم افزار تغییر IPاستفاده کنید. با استفاده از نرم افزار تغییر IPمی‌توانید به راحتی آی پی خود را تغییر دهید و سپس وارد پلتفرم مورد نظر خود شوید.

یکی از سوالاتی که ممکن است در این قسمت بپرسید این است که اگر نرم افزار تغییر IP هنگام رفتن به پلتفرم مورد نظر متاورس فعال نباشد، آیا با مشکل مواجه می‌شویم؟ در بیشتر موارد خیر؛ اما بهتر است همیشه در استفاده از این نوع پلتفرم‌ها کمی مراقب باشید.

یک آدرس ایمیل برای ایجاد یک حساب کاربری

عضویت در برخی از پلتفرم‌ها، به جز کیف پول، نیاز به آدرس ایمیل دارد. به همین دلیل، مطمئن شوید که یک ایمیل جداگانه برای خود ایجاد کرده و آن را به پلتفرم‌های متاورس اختصاص دهید. به طور کلی، توصیه می‌کنیم برای هر بخش در دنیای کریپتو یک ایمیل جداگانه داشته باشید. این امر امنیت حساب‌های کاربری شما را افزایش می‌دهد. با ایجاد یک ایمیل جدید، کار تقریباً کامل شده است و می‌توانید از پلتفرم‌های مورد نظر خود استفاده کنید.

شارژ کیف پول با مقدار ارز دیجیتال مورد نظر

فعالیت در برخی از بازی‌های متاورس نیاز به سرمایه اولیه دارد. اگر قصد استفاده از این بازی‌ها را دارید، ابتدا باید مقداری ارز دیجیتال به کیف پول خود واریز کنید. هر بازی به سرمایه اولیه متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال، در یک بازی شما نیاز به خرید NFT دارید، اما در بازی دیگر باید هزینه بازی را پرداخت کنید. در کل اگر قصد استفاده از به بازی‌های متاورس را دارید باید به این مورد توجه کنید.

انواع پلتفرم ‌های ورود به متاورس چیست؟

امروزه پلتفرم‌های مختلفی برای ورود به متاورس وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را ارائه می‌دهند و می‌توانید از آنها بهره ببرید. به همین دلیل در این قسمت از مقاله سعی داریم در مورد پلتفرم‌های مختلف برای شروع کار با متاورس صحبت کنیم.

پلتفرم Decentraland

یکی از انواع سکوها برای ورود به متاورس، سکوی Decentraland است. این پلتفرم نوعی دنیای سه بعدی و واقعیت مجازی محسوب می‌شود که به کاربران امکان انجام فعالیت‌های مختلف در این دنیای سه بعدی را می‌دهد. این پلتفرم دارای یک توکن بومی به نام MANA است که می‌توانید از آن برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید. همچنین کنسرت‌ها و رویدادهای مختلفی در این پلتفرم برگزار می‌شود و تمامی افرادی که در پلتفرم دسانترالند فعالیت می‌کنند امکان حضور و لذت بردن از این کنسرت‌ها را دارند. همچنین می‌توانید کشور و آواتار خود را در این پلتفرم دریافت کرده و وارد دنیای متاورس شوید.

پلتفرم Decentraland

پلتفرم  Sandbox

یکی دیگر از پلتفرم‌های ورود به دنیای Metaverse، پلتفرم sandbox است. این پلتفرم یکی از متاورس‌های معروف بازار کریپتو محسوب می‌شود و کاربران زیادی علاقه‌مند به فعالیت در این متاورس هستند. همچنین پلتفرم سندباکس شامل تعدادی کشور به صورت NFT است که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده‌اند و هر کدام اندازه و موقعیت خاصی دارند و می‌توانید با خرید آن‌ها وارد متاورس سندباکس شوید.

پلتفرم  Sandbox

ساخت آواتار در متاورس

آخرین موردی که برای ورود به دنیای جذاب متاورس نیاز دارید، آواتاری از خود است. تجربه ایجاد آواتار یکی از بهترین ویژگی‌های دنیای متاورس است. آواتار به شما این فرصت را می‌دهد که در هر محیطی آنطور که می‌خواهید به نظر برسید. با ساخت آواتار از هیچ نظر محدود نخواهید بود. شما می‌توانید لباس و استایل خود را به دلخواه انتخاب کنید. پلتفرم‌های متاورس مانند Sandbox و Decentraland از کاربر می‌خواهند که آواتار خود را هنگام ایجاد حساب تکمیل کنند. در عین حال علاوه بر پلتفرم‌های ذکر شده، برنامه‌های تخصصی نیز وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید آواتار مورد نظر خود را طراحی کنید.

ساخت آواتار در متاورس

ورود به دنیای متاورس، تجربه ای جدید و جذاب

صفحه نمایش‌های دیجیتال برای چندین دهه راهی برای فرار از خستگی یا استرس‌های زندگی واقعی بوده است. مردم اکنون زمان زیادی را در دنیای بازی و پلتفرم‌های اجتماعی سپری می‌کنند. کاربران در این پلتفرم‌ها با یکدیگر دوست می‌شوند، خوش می‌گذرانند و تجربیات زیادی به دست می‌آورند. به نظر می‌رسد پیدایش متاورس به امری فراگیر در جامعه ما تبدیل شود. درست مانند رسانه‌های اجتماعی، هرگز مجبور نخواهید شد وارد متاورس شوید، اما زندگی خارج از متاورس احتمالاً به احساس تنهایی القا خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402