دیلیت اکانت تیک تاک | آموزش تصویری حذف و غیر فعالسازی اکانت

دیلیت اکانت تیک تاک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دیلیت اکانت تیک تاک یکی از کارهایی است که خیلی از کاربرانی که به سراغ این پلتفرم می روند به آن فکر می کنند. در این مقاله از پلازا ما به سراغ حذف اکانت TikTok رفته و قرار است آموزش حذف حساب تیک تاک را به صورت تصویری داشته باشیم.

تیک تاک یک پلتفرم ویدئویی است که در چند سال گذشته محبوبیت بالایی کسب کرد و خیلی از کاربران اینترنت به سراغ استفاده از آن رفتند. در مورد کارکرد این پلتفرم در داخل ایران باید گفت که این مورد جزو پلتفرم های چندان محبوب به شمار نمی آید و موضوعاتی مانند محدودیت هایی که برای کاربران ایرانی قائل شده است و یا صرفا جنبه سرگرمی داشتن آن، که مانند سایر پلتفرم ها مثل اینستاگرام یا تلگرام توان فراهم کردن زیر ساخت های کسب و کارهای آنلاین را ندارد، چندان مورد استقبال نیست و خیلی از کاربران ایرانی بعد از کمی وقت گذراندن در آن تصمیم به ترک این پلتفرم می گیرند. دیلیت اکانت تیک تاک می تواند در زمان ترک این اپلیکیشن کمی دردسر ساز شود.

در این مقاله قصد داریم با هم به بررسی روش های دیلیت اکانت تیک تاک پردازیم. اما قبل از اینکه روش پاک کردن اکانت تیک تاک را آموزش دهیم، لازم است نکاتی را در مورد این حذف اکانت بازگو کنیم و شما را از اتفاقاتی که ممکن است بعد از پاک کردن آن بیفتد آگاه کنیم. در ادامه این موضوعات را با هم بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

نکاتی که باید قبل از دیلیت اکانت تیک تاک بدانید!

اپلیکیشن تیک تاک یکی از برنامه هایی است که در رده سنی 13 تا 25 سال محبوبیت داشته و کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. یکی از مشکلاتی که تیک تاک با آن مواجه بود استفاده افراد زیر 13 سال از این پلتفرم بود که به طور گسترده ای انجام می گرفت. برای رفع این مشکل تیک تاک دست به کار شده و بیش از 17 میلیون اکانت مشکوک را حذف کرد. این عمل نتیجه چندانی نداشت. پس تیک تاک به فکر قانونی کردن استفاده کاربران زیر 13 سال از این پلتفرم افتاد و این موضوع را به صورت قانونی درآورد. در اینجا بود که تعداد زیادی از کاربران به فکر ترک این پلتفرم و دیلیت اکانت تیک تاک افتادند. (برای اطلاعات تکمیلی این پلتفرم می توانید سری به مقاله اپلیکیشن تیک تاک بزنید)

نکاتی که باید قبل از دیلیت اکانت تیک تاک بدانید!

هر چند این موضوع تنها دلیل دیلیت اکانت تیک تاک در ایران نیست و دلایل متعدد دیگر مانند بالا بودن میزان ترافیک مصرفی در مدت کوتاهی کار کردن با این پلتفرم، عدم ارائه محتوای مورد پسند فارسی زبانان به گستردگی دیگر پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی و همینطور مشکلات فیلترینگ (در مقاله آموزش نصب تیک تاک در ایران روش راحت شدن از دست آن را بررسی کردیم)، عوامل اصلی هستند که خیلی از کاربران دوست دارند از شر این شبکه اجتماعی راحت شده و آن را برای همیشه ترک کنند. اما باید نکاتی را قبل از اینکه بخواهیم حذف دائمی اکانت تیک تاک را انجام دهیم در نظر داشته باشیم.

اولین نکته این است که وقتی شما دیلیت اکانت تیک تاک را انجام دهید، به شما به مدت 30 روز فرصت داده خواهد شد که دوباره به این پلتفرم بازگشته و در این مدت اطلاعات پروفایل کاربری شما دست نخورده باقی می ماند. تمامی پیام های دریافتی، محتوای ذخیره شده، اشتراک گذاری ها و به طور کلی هر چیزی که در اکانت خود دارید، تا مدت 30 روز قابل بازیابی هستند. اما بعد از این موضوع این اطلاعات برای همیشه پاک خواهند شد. در صورتی که حذف اکانت تلگرام و یا حتی دیلیت اکانت روبیکا را انجام داده باشید، متوجه هستید که این داده ها در خیلی از پلتفرم ها خیلی زودتر از بین می روند اما در تیک تاک به این صورت نیست.

در صورتی که شما محتوایی را به صورت اشتراکی با اکانت دیگر ارائه داده باشید و یا کاربران دیگر را در محتوای خود تگ گرده باشید، این محتوا همچنان از طریق پروفایل آنها قابل مشاهده خواهد بود، اما کاربران نمی توانند از طریق آن به پروفایل شما برسند و تنها اسمی از شما نمایش داده می شود. همینطور باید گفت تیک تاک قابلیت بکاپ گیری از اطلاعات و ذخیره آنها به صورت آفلاین در دیوایس شما را خواهد داد که در بخش بعدی و در زمان آموزش دیلیت اکانت تیک تاک آن را به صورت کامل با هم بررسی می کنیم.

آموزش تصویری دیلیت اکانت تیک تاک

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم برای اینکه کار دیلیت اکانت تیک تاک را انجام دهید، گزینه های مختلفی در اختیار شما خواهد بود. برای این منظور تیک تاک دو ویژگی کلی به شما می دهد:

  • دی اکتیو کردن یا همان غیر فعال کردن: در این حالت پروفایل شما توسط کاربران دیگر در دسترس نخواهد بود و آنها نمی توانند پروفایل و همینطور محتوای منتشر شده توسط شما را ببینند و یا به شما پیام ارسال کنند. البته پیام هایی که شما برای سایرین ارسال کرده بودید همانطور با نام شما به آنها نمایش داده می شود. همینطور شما هیچ نوتیفیکیشنی از اتفاقاتی که در حال وقوع است دریافت نمی کنید.
  • حذف کامل و غیر فعال کردن کامل اکانت: کاربران دیگر میتوانند به پروفایل و محتوای اختصاصی شما دسترسی داشته باشند. در صورتی که با کاربری دیگر محتوایی را منتشر کرده باشید این محتوا در دسترس خواهید بود. اطلاعات شما در این حالت تا 30 روز قابل بازیابی است و بعد از آن همه چیز از بین خواهد رفت.

در ادامه آموزش تصویری دیلیت اکانت تیک تاک را برای هر کدام از این دو حالت دنبال می کنیم. اما قبل از اینکه بخواهیم اکانت خود را پاک کنیم، بهتر است یک نسخه پشتیبان از اطلاعاتمان تهیه کنیم. این کار به ما اجازه خواهد داد که هر چه روی پروفایل خود داریم را از این اپلیکیشن به یادگار برداریم.

بکاپ گیری و دانلود اطلاعات از پروفایل

تیک تاک این امکان را به شما می دهد هر زمانی که خواستید اطلاعات خود را با فرمت های مختلف از آن دانلود کرده و روی گوشی یا تبلت خود ذخیره کنید. دقت داشته باشید برای این منظور لازم نیست تک تک اطلاعات خود را ذخیره کنید. با انجام دستورات زیر و صرفا با چند مرحله ساده می تواند همه اطلاعات را یکجا از تیک تاک دانلود کنید:

  • در برنامه تیک تاک گزینه پروفایل را از پایین و سمت راست انتخاب کنید؛
  • گزینه های منو در بالای صفحه را انتخاب کنید (به شکل سه خط موازی نمایش داده می شود)؛
  • از میان گزینه ها، گزینه Settings and Privacy را انتخاب کنید؛

بکاپ گیری و دانلود اطلاعات از پروفایل

  • در بین گزینه ها گزینه Account را انتخاب کرده و روی Download Your Data تپ کنید؛
  • در این حالت روند دانلود اطلاعات برای شما آغاز شده و می توانید از بالای صفحه و بخش Download Data روند دانلود اطلاعات پروفایل خود را مشاهده کنید؛

دانلود بکاپ برای دیلیت اکانت تیک تاک

غیر فعال کردن اکانت تیک تاک

یکی از روش هایی که خیلی از افراد برای دیلیت اکانت تیک تاک آن را ترجیح می دهند این است که فعلا اکانت خود را غیر فعال کنند. در این حالت شما می توانید بدون پاک کردن اطلاعات دائمی اکانت کار غیر فعالسازی را انجام داده و برنامه تیک تاک را بعد از آن از روی گوشی خود حذف کنید.

برای دیلیت اکانت تیک تاک به روش غیر فعالسازی لازم است دستورات زیر را دنبال کنید:

  • از منوی اصلی به پروفایل کاربری خود رفته و گزینه ها را انتخاب کنید (سه خط موازی در بالا و سمت راست)؛
  • گزینه Setting and Privacy را انتخاب نمایید؛
  • از قسمت Account گزینه Deactivate or Delete Account را انتخاب کنید؛

غیر فعال کردن اکانت تیک تاک

  • در گزینه های ارائه شده Deactivate Account را انتخاب کنید؛
  • روی دکمه قرمز رنگ Deactivate ضربه بزنید تا مراحل غیر فعال سازی برای شما آغاز شود؛
  • در ادامه با انتخاب اکانت خود می توانید آن را به صورت کامل غیر فعال کنید؛

تایید غیر فعال کردن اکانت تیک تاک

بعد از استفاده از این روش دیلیت اکانت تیک تاک برای فعالسازی لازم است دوباره با اطلاعات اکانت به تیک تاک لاگین کرده و از صفحه ای که در اختیار شما قرار می گیرد گزینه Reactivate را انتخاب نمایید تا اکانت دوباره فعال شده و بتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه آموزش حذف اکانت تیک تاک به صورت دائمی را بررسی خواهیم کرد.

نحوه دیلیت اکانت تیک تاک به صورت دائمی

در این بخش با هم روشسیب را بررسی خواهیم کرد که می تواند شما را به صورت دائمی و همیشگی از شر اکانت تیک تاک تان خلاص کند. خوشبختانه در این برنامه روشی از پیش تعیین شده برای این کار وجود دارد. پیشتر در مقاله های دیلیت اکانت اینستاگرام آیفون و حذف حساب کاربری واتس آپ با برنامه های اینچنینی سر و کار داشتیم. در این برنامه ها گزینه حذف اکانت در دسترس بوده و به راحتی می توان اکانت را به صورت دائمی پاک کرد. اما برای بعضی از برنامه ها مانند تردز بعد از ثبت نام که روش آن را در مقاله آموزش ثبت نام در تردز روش راه اندازی آن را کامل توضیح دادیم، ما در یک جاده یک طرفه خواهیم بود که راه برگشتی برای ما تعبیه نشده و باید با دردسر های مختلفی کار حذف اکانت را انجام دهیم.

برای دیلیت اکانت تیک تاک به صورت دائمی تنها کافی است این کارها را انجام دهید:

  • از منوی اصلی گزینه پروفایل را انتخاب کنید؛
  • از گزینه های پروفایل روی Setting and Privacy ضربه بزنید؛
  • از این بخش گزینه Account را انتخاب کنید؛
  • از لیستی که به شما داده می شود، Deactivate or Delete Account را انتخاب کنید؛

نحوه دیلیت اکانت تیک تاک به صورت دائمی

  • برای دیلیت اکانت تیک تاک به صورت دائم گزینه Delete Account Permanently را انتخاب کنید؛
  • در این بخش از شما دلیل خروج تان را پرسیده می شود. شما می توانید دلیل نارضایتی خود را از بین گزینه ها انتخاب کرده و یا آن را به صورت کامل اسکیپ کنید و از آن رد شوید؛
  • بعد از آن با گزینه ای برای پیشنهاد دانلود اطلاعات مواجه می شوید. در صورتی که اطلاعات خود را همانطور که در مراحل قبل آموزش داده ایم، انجام دادید، تیک پایین صفحه را فعال کنید، تا گزینه ادامه (Continue) فعال شود؛

تایید دیلیت اکانت تیک تاک به صورت دائمی

بعد از این مرحله یک یک تایید کگلی از شما گرفته شده و از شما می خواهد که اکانت خود را انتخاب کنید؛ با تایید نهایی کار حذف اکانت به صورت دائمی برای شما انجام خواهد شد.

تایید نهایی حذف دائمی

دقت داشته باشد که اگر اکانت خود را پاک کنید، برنامه تیک تاک روی گوشی شما باز هم فعال بوده و می تواند ویدئو های مختلف را به شما نمایش دهد، اما صفحه پروفایل شما عملا خالی است و شما یک استفاده کننده آزاد به حساب می آیید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی روش و چگونگی دیلیت اکانت تیک تاک پرداختیم و دیدیم چطور می توان این برنامه را حذف کرد. برخلاف خیلی از شبکه های اجتماعی تیک تاک امکان حذف اکانت را به صورت راحت برای کاربران خود فراهم کرده و شما می توانید بدون دردسر این کار را انجام دهید. اما بهتر است قبل از حذف دائمی اکانت خود از اطلاعات پروفایل خود یک بکاپ تهیه کرده و آن را دانلود کنید که البته آموزش این کار را هم به صورت تصویری در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که در انجام این کار با مشکلی برخورد کردید آن را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم برای رفع آن به شما کمک کنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402