معرفی فیلم مایسترو ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

فیلم مایسترو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم مایسترو، یکی از جذاب‌ترین عناوین سینمای هالیوود است که در اواخر سال 2023 میلادی اکران شد. اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های بیوگرافی و تاریخی هستید، بدون شک از تماشای این فیلم سینمایی بی‌نظیر، لذت خواهید برد. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا به طور مفصل به معرفی فیلم Maestro بپردازیم.

فیلم Maestro به کارگردانی بردلی کوپر (Bradley Cooper)، یکی از مشهورترین کارگردان‌های دنیای سینما، تولید شده است. تولید این فیلم سینمایی، توسط کمپانی Sikelia Productions، در ابتدای سال 2023 کلید خورد و سرانجام با همکاری کمپانی‌های متعددی از جمله Netflix و Amblin Entertainment، به پایان رسید. بازیگران مشهور و شناخته‌شده‌ای در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاری مولیگان (Carey Mulligan) و مت بومر (Matt Bomer) اشاره کرد.

همچنین، توجه داشته باشید که بردلی کوپر نیز به‌عنوان بازیگر در این اثر خود حضور دارد. این فیلم سینمایی خیلی زود به یکی از پربیننده‌ترین عناوین سال 2023 سینمای هالیوود تبدیل شد و توسط افراد بسیاری در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.

در مورد تاریخ اکران فیلم Maestro باید گفت که این فیلم سینمایی برای اولین بار در تاریخ 20 دسامبر 2023 معادل 29 آذر 1402 در ایالات متحده آمریکا اکران شد. البته پیش از این تاریخ، به صورت خصوصی در فستیوال‌های متعددی اکران شده بود. ژانر فیلم مایسترو، بیوگرافی، درام و تاریخی است. همچنین مدت زمان فیلم سینمایی مایسترو در حدود 2 ساعت و 9 دقیقه است. اگر به دنبال یک فیلم تاریخی هستید که از تماشای آن لذت ببرید، در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی فیلم مایسترو ۲۰۲۳ بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم مایسترو

فیلم Maestro

فیلم سینمایی مایسترو از فیلم‌نامه جذاب و زیبایی برخوردار است که به قلم بردلی کوپر (Bradley Cooper) و جوش سینگر (Josh Singer) نوشته شده است. در واقع، فیلم Maestro بر اساس زندگی‌نامه لئونارد برنشتاین و فلیسیا برنشتاین ساخته شده است و گروه نویسندگی، تنها زندگی‌نامه این دو شخصیت را به صورتی که مناسب یک اثر سینمایی باشد، نگاشته‌اند. ژانر اصلی فیلم مایسترو، بیوگرافی است و بردلی کوپر و جوش سینگر، به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند و سعی بر این داشته‌اند که جنبه درام این اثر را پررنگ کرده و فراز و نشیب زندگی این دو شخصیت را به تصویر بکشند.

داستان فیلم Maestro در مورد زندگی عاشقانه و زیبای لئونارد و فلیسیا است. لئونارد برنشتاین که رهبر ارکستر و آهنگساز مشهوری است در طی یک مهمانی در سال 1946، با یک هنرپیشه به نام فلیسیا مونته آلگره کوهن برنشتاین، آشنا می‌شود. آشنایی که منجر به دوستی آن دو می‌شود. با گذشت زمان، رابطه لئونارد و فلیسیا جدی‌تر می‌شود و سرانجام، این رابطه دوستی به عشقی سوزان تبدیل می‌شود. در طول فیلم سینمایی Maestro خواهیم دید که لئونارد و فلیسیا، دو مرتبه همدیگر را به عنوان نامزد خود انتخاب کرده و سرانجام ازدواج می‌کنند. ازدواجی مادام‌العمر که این دو شخصیت را بیش از 30 سال متعهد به عشق یکدیگر می‌کند. ثمره این ازدواج برای لئونارد و فلیسیا، سه فرزند به نام‌های جیمی، الکساندر و نینا برنشتاین می‌شود که در طول فیلم سینمایی Maestro، همه این اتفاق‌ها به تصویر کشیده شده است.

هنرپیشه های فیلم رهبر ارکستر

فیلم مایسترو، یکی از آخرین عناوین بیوگرافی و تاریخی سینمای هالیوود در سال 2023 بود که در دسامبر این سال منتشر و با استقبال خوبی نیز مواجه شد. در بخش‌های قبلی مقاله در مورد اطلاعات جامع این فیلم سینمایی نظیر تاریخ اکران، ژانر و مدت زمان آن صحبت کردیم و سپس به خلاصه داستان این فیلم سینمایی پرداختیم. همانطور که اشاره کردیم، بازیگران مشهوری همچون بردلی کوپر در این اثر ایفای نقش کرده‌اند. در این بخش از مقاله به سراغ بیوگرافی بازیگران فیلم مایسترو خواهیم رفت و آن‌ها را به صورت مختصر به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بردلی کوپر؛ بازیگر نقش لئونارد برنشتاین در فیلم Maestro

معرفی فیلم Maestro 2023

هنرپیشه و کارگردان مشهور دنیای هالیوود، بردلی کوپر (Bradley Cooper)، در تاریخ 5 ژانویه 1975 معادل 15 دی 1353 در شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا آمریکا، چشم به جهان گشود. پدر و مادر بردلی کوپر، هر دو در زمینه بورس و سهام فعال بوده‌اند اما بردلی، از همان دوران نوجوانی، علاقه بسیاری به دنیای سینما و بازیگری داشت. بردلی کوپر بعد از فارغ‌التحصیلی در سال 1997، به نیویورک نقل مکان کرد تا در مدرسه بازیگری حضور پیدا کند. همین موضوع، سرآغاز مسیر درخشان وی در دنیای سینما بود.

در سینمای هالیوود از بردلی کوپر، بیشتر به عنوان بازیگر و هنرپیشه یاد می‌شود. اما او اخیرا در حوزه کارگردانی و نویسندگی نیز فعالیت خود را شروع کرده و آثار درخشانی نیز از خود برجای گذاشته است؛ فیلم مایسترو یکی از آثاری است که بردلی کوپر به‌عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر، در آن حضور داشته است. قد بردلی کوپر در حدود 1 متر و 85 سانتی‌متر است و در سینمای هالیوود، به او لقب کوپ را داده‌اند. همانطور که اشاره کردیم، در کارنامه هنری بردلی کوپر آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار بردلی کوپر می‌توان به Silver Linings Playbook ،American Hustle و A Star Is Born اشاره کرد.

کاری مولیگان؛ هنرپیشه نقش فلیسیا مونته آلگره در فیلم مایسترو

هنرپیشه های فیلم رهبر ارکستر

بازیگر محبوب و موفق سینمای جهان، کاری مولیگان (Carey Mulligan)، در تاریخ 28 می 1985 معادل 7 خرداد 1364، در شهر لندن متولد شده است. کاری مولیگان، برای اولین بار در فیلم Pride & Prejudice (2005)، جلوی دوربین قرار گرفت و بسیار خوش درخشید. همین موضوع باعث شد تا او به سریال Bleak House (2005) نیز دعوت شود که در همان سال و توسط شبکه BBC تولید می‌شد. وی در سال 2012 با مارکوس مامفورد (Marcus Mumford) ازدواج کرد و سه فرزند، ثمره ازدواج او بوده است.

قد کاری مولیگان نیز در حدود 1 متر و 70 سانتی‌متر است و از بازیگران خوش‌فیزیک سینمای جهان محسوب می‌شود. همچنین خوب است بدانید که کاری مولیگان در حوزه سینما، علاوه بر هنرپیشگی، به عنوان تولیدکننده نیز فعالیت دارد. در کارنامه هنری کاری مولیگان آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مهم‌ترین آثار کاری مولیگان می‌توان به Drive ،Never Let Me Go و Suffragette اشاره کرد.

مت بومر؛ بازیگر نقش دیوید اوپنهیم در فیلم Maestro

داستان فیلم مایسترو

بازیگر محبوب و پرطرفدار آمریکایی، مت بومر (Matt Bomer)، در تاریخ 11 اکتبر 1977 معادل 19 مهر 1356 در ایالت میزوری آمریکا چشم به جهان گشود. مت بومر در مدرسه کلین، تحصیلات خود را سپری کرد و سپس به کالج Carnegie Mellon ملحق شد. پس از فارغ‌التحصیلی، تصمیم گرفت تا به نیویورک بازگردد و از آنجا بود که فعالیت خود در حوزه بازیگری و سینما رو شروع کرد. قد مت بومر در حدود 1 متر و 80 سانتی‌متر است و یکی از بازیگران بلند قامت هالیوود محسوب می‌شود. مت برومر در سال 2011 با سایمون هالس (Simon Halls) ازدواج کرد و ثمره این ازدواج، سه فرزند برای آن‌ها بوده است. وی در کارنامه هنری خود آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی را گنجانده است. از مشهورترین آثار مت بومر می‌توان به The Normal Heart ،Magic Mike و In Time اشاره کرد.

وینچنزو آماتو؛ هنرپیشه نقش برونو زیراتو در فیلم مایسترو

تریلر فیلم Maestro 2023

بازیگر ایتالیایی و مستعد سینمای جهان، وینچنزو آماتو (Vincenzo Amato)، در تاریخ 30 مارس 1966 معادل 10 فروردین 1345 در شهر پالرمو ایتالیا متولد شد. این بازیگر کارکشته، از همان دوران نوجوانی، علاقه بسیاری به هنرپیشگی داشت و همین موضوع باعث شد تا در این زمینه از سینما، مشغول به فعالیت شود. وی آنچنان که باید در حوزه هنرپیشگی به موفقیت و شهرت نرسید اما این به معنای کیفیت بد کار او نیست. وی در آثار سینمایی و تلویزیونی چندی به ایفای نقش پرداخته است و آثار قابل تقدیری از خود برجای گذاشته است. از جمله مهم‌ترین آثار وینچنزو آماتو می‌توان به Golden Door (2006) ،Respiro (2002) و Unbroken (2014) اشاره کرد.

نقد و بررسی فیلم مایسترو

نقد فیلم سینمایی مایسترو

تا به این بخش از مقاله، به معرفی و بررسی فیلم Maestro پرداختیم. در این بخش از مقاله به سراغ نقد فیلم سینمایی مایسترو خواهیم رفت و نقاط قوت و ضعف این اثر سینمایی را موردبررسی قرار می‌دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی مایسترو یکی از آخرین فیلم‌های هالیوود در حوزه بیوگرافی بود که در سال 2023 میلادی منتشر شد. این فیلم سینمایی با استقبال قابل قبولی از سوی بینندگان و منتقدان سینمایی مواجه شد. اما نقدهای منفی نیز بر این فیلم سینمایی وارد شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

به عقیده بینندگان و منتقدان سینمایی، فیلم مایسترو از نقاط مثبت و منفی بسیاری برخوردار است. از جمله نقاط مقبت این فیلم می‌توان به بازی خوب و عمیق هنرپیشگان آن اشاره کرد. البته همین انتظار هم از بازیگران مشهوری همچون بردلی کوپر و کاری مولیگان می‌رفت. علاوه بر بازی خوب هنرپیشگان، موسیقی زیبا و جذاب فیلم مایسترو، یکی دیگر از نقاط قوت این اثر سینمایی محسوب می‌شود که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

همانطور که اشاره کردیم، فیلم‌نامه این اثر سینمایی برحسب زندگی‌نامه لئونارد و فلیسیا برنشتاین نوشته شده است. به عقیده اغلب بینندگان، فیلم‌نامه این اثر از کیفیت خوبی برخوردار نیست و نتوانسته ابعاد زندگی لئونارد برنشتاین را به خوبی به تصویر بکشد. به عبارتی دیگر، تنها به بخش‌هایی از زندگی این موسیقیدان مشهور اشاره شده است و نویسنده، تنها نگاهی اجمالی به بخش‌هایی از زندگی او داشته‌ است. برای مثال، در فیلم مایسترو، هیچ اشاره‌ای به دوران کودکی لئونارد برنشتاین یا نحوه ورود او به دنیای موسیقی نشده است. همچنین، به عقیده برخی از بینندگان، رابطه لئونارد با همسرش نیز به خوبی شرح داده نشده است!

نمرات فیلم رهبر ارکستر

فیلم مایسترو عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد، اما اهالی سینما انتظار بیشتری از این فیلم سینمایی داشتند. شاید بتوان گفت که اگر به فیلم‌نامه این اثر کمی بیشتر توجه می‌شد، می‌توانستیم شاهد اثر ماندگاری از بردلی کوپر باشیم. در هر صورت، فیلم مایسترو با کمی و کاستی‌هایی که داشت، با استقبال مناسبی مواجه شد. به‌طورکل، فیلم مایسترو یکی از آثار خوب بردلی کوپر در زمینه کارگردانی است که به خوبی زندگی‌نامه لئونارد و فلیسیا برنشتاین را به تصویر کشیده است. این فیلم سینمایی در وب‌سایت IMDB نمره 6.7 از 10 را به خود اختصاص داده است؛ نمره‌ای نه‌چندان عالی اما قابل قبول برای فیلم مایسترو!

کلام آخر

ژانر فیلم مایسترو

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Maestro 2023 پرداختیم. این فیلم بیوگرافی و تاریخی، با نقدهای مثبت و منفی متعددی مواجه شده است اما توجه داشته باشید که این اثر سینمایی، ارزش تماشا کردن را دارد. آیا شما فیلم مایسترو را تماشا کرده‌اید؟! به نظر شما این فیلم در به تصویر کشیدن زندگی لئونارد برنشتاین و همسرش، موفق عمل کرده است؟ از این که در طول این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم که این مقاله برای شما دوستان مفید بوده باشد. لطفا نظرات و نقدهای خود در مورد فیلم Maestro را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402