Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

معرفی هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هوش مصنوعی Galaxy AI یکی از جدیدترین قابلیت‌ها در عرصه هوش مصنوعی است که رو تلفن‌های همراه سری گلکسی S24 ارائه شده است. در این مقاله از پلازا با هم آن را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

یک سال گذشته هوش مصنوعی یکی از داغ ترین و ترند ترین بحث‌های روز در دنیای تکنولوژی به شمار می‌رفته و خیلی از شرکت‌های مختلف دستاورد‌های گوناگونی را در این خصوص عرضه کرده اند؛ از جمله چت بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی تصویر ساز. معمولا این هوش مصنوعی‌ها به صورت یک وبسایت در اختیار کاربران قرار می‌گرفتند و کاربران می‌توانستند با آنها تعامل داشته باشند. اما رفته رفته هوش مصنوعی وارد کاربرد‌های مختلف شده و گجت‌های خاصی برای آن ارائه شدند. ورود هوش مصنوعی به حوزه موبایل اتفاقی بود که تقریبا استارت آن را سامسونگ زد. هوش مصنوعی Galaxy AI یکی از همین برنامه‌ها است که به تازگی منتشر شده است.

البته باید گفت هوش مصنوعی Galaxy AI اولین در این زمینه نیست و مواردی مانند الکسا و یا دستیار گوگل (Google Assistant) هم همین ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند. اما باید گفت که محصول تازه وارد سامسونگ قابلیت‌های جدید و حرفه ای را ارائه داده است که نمی‌توان خیلی از آنها را در میان سایرین دید. در ادامه با هم این هوش مصنوعی خارق العاده را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

هوش مصنوعی Galaxy AI چیست؟

در روز‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴، یعنی ۱۷ ژانویه، سامسونگ رویدادی را به نام گلکسی آنپکد برگزار کرد. رویداد‌های آنپکد زمانی اتفاق می‌افتد که سامسونگ بخواهد محصولات جدید خود را به کاربران ارائه دهد. در این رویداد گوشی‌های پرچمدار سامسونگ گلکسی S24 به کاربران معرفی شده و تاریخ دقیق عرضه آنها به بازار نیز اعلام شد. در کنار معرفی ویژگی‌های این گوشی‌ها پلتفرم هوش مصنوعی Galaxy AI هم ارائه شد که یکی از بهترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

در واقع اگر بخواهیم یک جواب صریح و کتابی برای این سوال که هوش مصنوعی Galaxy AI چیست ارائه دهیم، باید گفت که: Galaxy AI یک دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی S24 ارائه شده است و می‌تواند قابلیت‌های مختلفی را در زمینه ارتباطات، تجربه کاربری تلفن‌های گلکسی و همینطور عکسبرداری به کاربران خود ارائه دهد. در واقع این هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند کار کردن با تلفن همراه را به طرح جدیدی ارتقا دهد.

این هوش مصنوعی می‌تواند با کاربران تعامل داشته باشد، و به ۱۳ زبان چینی، کره ای، انگلیسی، فرانسوی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، لهستانی، پرتغالی، اسپانیایی، تایلندی و ویتنامی به کاربران سرویس دهی می‌کند. خیلی از کاربران در مورد ورود سامسونگ به هوش مصنوعی خوشبین هستند، اما باید گفت که سامسونگ قبلا هم تلاش کرده است که چنین مواردی را پیاده سازی کند اما با شکست مواجه شده است. در ادامه در مورد یکی از این ابزار‌ها صحبت خواهیم کرد.

آیا Galaxy AI تنها تلاش سامسونگ برای هوش مصنوعی بوده است؟

در مورد این سوال باید گفت خیر! سامسونگ قبلا هم از این کارها کرده و تجربه‌های تلخی را بدست آورده است. اوین تلاشی که سامسونگ برای ارائه یک دستیار در گوشی‌ها انجام داد، برنامه ای هوشمند به نام سامسونگ Bixby بود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ ارائه شد. این برنامه یکم دستیار صوتی بود که از ده زبان مختلف پشتیبانی می‌کرد و روی خیلی از دستگاه‌های سامسونگ فعال بود. علاوه بر گوشی‌های سامسونگ این هوش مصنوعی را وارد دستگاه‌های دیگر مانند یخچال‌ها هم کرده بود و سعی در استفاده از آن به عنوان یک سیستم یکپارچه کننده دستگاه‌های مختلف سامسونگ داشت.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

برنامه Bixby زیر مجموعه‌های مختلفی را مانند Bixby Voice که در واقع فرمان‌های صوتی را روی گوشی اجرا می‌کرد، Bixby Vision که قابلیت واقعیت افزوده را برای دوربین سامسونگ پیاده سازی می‌کرد و Bixby Home که قابلیت‌های مختلفی مانند کنترل خانه‌های هوشمند را ارائه می‌داد، در دل خود جای داده بود.

دلیل به بن بست رسیدن سامسونگ در Bixby هنوز مشخص نیست، اما بر اساس نظرات کاربران و آنطور که وبلاگ های حوزه فناوری گزارش می‌دهند، این برنامه تبدیل به اپلیکیشنی شده بود که زیادی در هر چیزی سرک می‌کشید و قابلیت چندانی هم نداشت، پس نارضایتی خیلی از کاربران را در پی داشت. اکنون سامسونگ دوباره دستیار هوش مصنوعی قدرتمند خود را پخته تر و بهتر از قبل ارائه کرده است. در ادامه در مورد اینکه هوش مصنوعی Galaxy AI برای چه دستگاه‌هایی ارائه می‌شود بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هوش مصنوعی Galaxy AI برای چه دیوایس‌هایی ارائه می‌شود؟

در حال حاضر باید گفت چیز زیادی از اینکه هوش مصنوعی Galaxy AI قرار است روی چه دیوایس‌هایی ارائه شود نمی‌دانیم، اما آنچه مسلم است گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۲۴ وگلکسی اس ۲۴ پلاس در مشخصات خود این ویژگی را ارائه کرده اند. گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا هم همان گوشی است که سامسونگ از آن برای معرفی این ویژگی استفاده کرده است.

به احتمال زیاد این ویژگی در گوشی‌های زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ که ارائه آنها در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ است هم ارائه خواهد شد. علاوه بر این تبلت‌ها و به طور کلی هر دیوایسی که قابلیت پردازش‌های هوش مصنوعی را داشته باشد، می‌تواند این ویژگی را در اختیار کاربران بگذارد.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

در مورد این موضوع باید گفت که برای پشتیبانی یک دستگاه از هوش مصنوعی، نیاز است که دیوایس مورد نظر ما بتواند پردازش‌های سنگینی را انجام دهد. خیلی از پردازنده‌هایی که این روز‌ها تولید می‌شوند واحدی به نام NPU در دل خود دارند که در واقع یک واحد پردازش عصبی (Neural Process Unit) است و می‌تواند کار راه اندازی یک هوش مصنوعی را روی این دیوایس انجام دهد. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ این ویژگی را داشته و از این نظر مشکلی نخواهند داشت.

پس می‌توان امیدوار بود که در آینده هوش مصنوعی Galaxy AI علاوه بر گوشی‌های پرچمدار، روی تبلت‌ها و همینطور میان رده‌های سطح بالای سامسونگ مانند گوشی‌های سری A هم دیده شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به سراغ بررسی کارهایی برویم که هوش مصنوعی Galaxy AI می‌تواند برای ما انجام دهید و ببینیم این همه تعریف و تمجید از ان ارزشش را داشته و سامسونگ واقعا چیز دندان گیری ارائه کرده است یا خیر! اگر بخواهیم قابلیت‌های کلی این هوش مصنوعی را طبقه بندی کنیم، می‌توانیم بگوییم که پنج کار اصلی وجود دارد که این گوشی می‌تواند برای شما انجام دهد:

ترجمه به صورت همزمان و Real Time

هوش مصنوعی Galaxy Ai

هوش مصنوعی Galaxy AI این امکان را به شما خواهد داد که یک زبان را برای آن انتخاب کرده و از این به بعد هر متنی که در گوشی خود میبینید به صورت ترجمه شده به همان زبان باشد. به طور مثال شما می‌توانید تمامی متن‌های انگلیسی که در فایل‌های پی دی اف خود می‌بینید، پیام‌ها و ایمیل‌هایی که برای شما ارسال شده و به طور کلی هر چیزی که در گوشی می‌بینید را به آن زبان برای شما ترجمه کند.

ترجمه تماس‌ها به صورت زنده

شاید بتوان گفت این موضوع جالب ترین ویژگی ای است که هوش مصنوعی Galaxy AI می‌تواند ارائه کند. فکر کنید کسی از آن طرف خط با شما ژاپنی صحبت می‌کند و شما می‌توانید صحبت‌های آن را به انگلیسی بشنوید. همینطور باید گفت که این دستگاه کار ترجمه معکوس را هم انجام داده و وقتی شما انگلیسی صحبت کنید، صحبت‌های شما به صورت ژاپنی برای تماس گیرنده ارسال می‌شود. علاوه بر صوتی که منتقل می‌شما می‌توانید متن صحبت‌هایی که انجام می‌دهید را هم به صورت همزمان روی اسکرین گوشی ببینید، این کار به شما کمک خواهد کرد در صورت بروز اشتباهات آنها را اصلاح نمایید.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

این ویژگی که جدیدا معرفی شده است سر و صدای زیادی به پا کرده و می‌توان گفت یکی از شگفتی‌های نرم افزاری است که پرچمداران سامسونگ با خود ارائه کرده اند.

کمک کردن به کاربر در چت کردن و ارسال پیام (Chat Assist)

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در هوش مصنوعی Galaxy AI به کاربران ارائه می‌شود، بررسی متن‌های نوشته شده توسط کاربران است که می‌تواند پیشنهادات خوبی را برای نوشتن پیامی بهتر به شما ارائه کند و از غلط نوشتن جلوگیری کند. این هوش مصنوعی این کار را با تشخیص لحن متن انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

به طور مثال وقتی در حال نوشتن یک پیام با لحنی صمیمی برای دوستان هستید، پیشنهاد نمی‌کند که از کلمات رسمی و قلمبه سلمبه استفاده کنید. از این نظر می‌توان گفت این قابلیت هوش مصنوعی Galaxy AI یک ویژگی کاملا جدید است که در تلفن‌های همراه، تا کنون وجود نداشته است.

خلاصه نویسی و مدیریت کارهای نوشتنی (Note Assist)

در ادامه پیشنهاد برای چت و ارسال پیام، هوش مصنوعی Galaxy AI می‌تواند کلیه کارهایی که با گوشی انجام می‌دهید را مرتب و منظم کرده و در انجام آنها به شما کمک کند. به طور مثال فایل‌های متنی را برای شما مرتب کرده، گزارشات مختلف را خلاصه نویسی کند و یا برای شما قالب‌ها و فرم‌های مختلف را طراحی کند.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

کسانی که از موبایل خود برای انجام کارهایشان استفاده می‌کنند، می‌توانند بیشترین بهره را از این قابلیت Galaxy AI ببرند. در واقع باید گفت این ویژگی شباهت زیادی به کاری دارد که مایکروسافت کوپایت در آفیس انجام می‌دهد و می‌تواند مدیریت خوبی روی آنها داشته باشد.

ویژگی Circle to Search

قابلیتی که سامسونگ نام آن را Circle to Search گذاشته است، برای آن حسابی ذوق می‌کند و آن را به عنوان اولین ویژگی جذاب این هوش مصنوعی معرفی می‌کند، را می‌توان تکراری ترین ویژگی هوش مصنوعی Galaxy AI دانست. همه ما روی گوشی خود گوگل لنز را داریم که می‌تواند به راحتی از روی عکسی که با گوشی خود می‌گیریم محصولی را در اینترنت جستجو کرده و اطلاعات مربوط به آن را نمایش دهد. این ویژگی نیز دقیقا همین کار را می‌کند.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

تنها خلاقیتی که سامسونگ روی آن انجام داده است این است که شما با خط کشیدن دور یکی از اجزای تصویر می‌توانید آن را جستجو کنید و کمی کار را متفاوت کرده است.

قابلیت‌های پیشرفته برای دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان آن را یک قابلیت در خورد تعریف دانست، امکانات خوبی است که هوش مصنوعی Galaxy AI برای دوربین ارائه می‌کند. پرچمداران سامسونگ و به طور خاص گوشی اس ۲۴ اولترا یکی از بهترین‌ها در کیفیت دوربین بوده و کمتر گوشی می‌تواند با آنها رقابت کند. حالا هوش مصنوعی هم به میدان آمده و می‌تواند روی تصاویری که با این دوربین گرفته می‌شود تاثیر بگذارد.

در واقع باید گفت که هوش مصنوعی Galaxy AI به سه روش در کار دوربین ورود پیدا کرده و می‌تواند باعث بهبود بازدهی آن شود:

پیشنهاد تغییرات با Edit Suggestion: این هوش مصنوعی می‌تواند بلافاصله بعد از تصویربرداری، توصیه‌هایی را در مورد ادیت و ویرایش عکس برای داشتن کیفیتی بهتر در اختیار کاربران بگذارد.

تغییرات خودکار با Generative Edit: علاوه بر توصیه‌های ارائه شده در بعضی از مواقع هوش مصنوعی Galaxy AI به صورت خودکار وارد کار شده و کارهایی مانند فیلتر کردن بک گراند، تغییر کادر بندی و انتقال سوژه به بخش‌های مختلف عکس را انجام می‌دهد تا تصویری که خلق کرده اید در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

اضافه کردن فریم به ویدئو‌ها یا Instant Slow-mo: در این ویژگی هوش مصنوعی می‌تواند تعداد فریم‌های بیشتری را به صورت خودکار به ویدئوی گرفته شما اضافه کرده و اختلاف بین این فریم‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی خود طراحی کند. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که ویدئویی با کیفیت ماکزیمم 8K داشته باشید، که جزئیات در آن تا حد فوق العاده ای بالا رفته است.

هزینه استفاده از هوش مصنوعی Galaxy AI چقدر است؟

همانطور که دیدیم هوش مصنوعی Galaxy AI یک هوش مصنوعی با قابلیت‌هایی فوق العاده حرفه‌ای است و انتظار می‌رود که سامسونگ پول آن را به هر نحوی که شده از کاربران بگیرد. در مورد تعرفه استفاده از این هوش مصنوعی هنوز صحبتی به میان نیامده است.

سامسونگ گفته است که سری گلکسی S24 می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۵ بدون پرداخت هزینه و با پشتیبانی کامل از این هوش مصنوعی استفاده کنند. اما اینکه سایر دستگاه‌ها چه وضعیتی خواهد داشت یا این امکان برای سایر گوشی‌ها هم فراهم است یا خیر هنوز خبری در دست نیست.

امنیت و حریم خصوصی در هوش مصنوعی Galaxy AI

یکی دیگر از موارد سوال برانگیز در مورد هوش مصنوعی Galaxy AI این است که این هوش مصنوعی که در همه چیز سرک می‌کشد و از نحوه عکاسی با گوشی تا مکالمات ما را بررسی می‌کند، با این حجم از اطلاعات قرار است چه کاری انجام دهد و آیا می‌توان آن را خاموش کرد و از آن استفاده کرد یا نه!

در این خصوص باید گفت از آنجایی که هوش مصنوعی Galaxy AI یک هوش مصنوعی است که به صورت نیتیو روی گوشی شما نصب شده و لازم نیست برای کارکردن به اینترنت متصل باشد، می‌توان مطمئن شد که اطلاعات را جایی نمی‌برد و همه چیز روی گوشی شما باقی می‌ماند. سامسونگ تاکید کرده است که یک برنامه امنیتی ساده می‌تواند آن را به صورت کامل محصور کرده و کنترل کند.

هوش مصنوعی Galaxy Ai

همینطور برای کسانی که از این بازی‌های هوش مصنوعی دلخوشی ندارند و این تغییرات برای آنها زیادی دست و پاگیر است، این قابلیت قرار داده شده است که آن را کاملا خاموش کرده و از گوشی بودن هوش مصنوعی خود که باز هم یک دستگاه هوشمند و با کیفیت است، لذت ببرند.

نتیجه گیری

هوش مصنوعی Galaxy AI یک برنامه مدیریتی و دستیار هوشمند برای تلفن‌های همراه تازه ارائه شده سامسونگ است که می‌تواند ویژگی‌های خارق العاده ای را در اختیار کاربران بگذارد. از مهمترین این ویژگی‌ها می‌ می‌توان به ترجمه همزمان پیام‌ها و تماس ها، پیشنهاد متن در چت‌ها با توجه به لحن مکالمه، ویژگی سرچ تصویری قدرتمند و همینطور بهینه سازی‌های دوربین اشاره کرد. این هوش مصنوعی پشتیبانی نرم افزاری کاملی را تا پایان سال ۲۰۲۵ ارائه می‌کند. در صورتی که سوال و یا نظری در مورد این هوش مصنوعی داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402