مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جدیدترین محصول از برند سامسونگ، گلکسی اس ۲۴ اولترا نام داشته است که تصمیم داریم در یک مقایسه، این محصول را با مدل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا قیاس کنیم که پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر گلکسی اس ۲۳ اولترا قطعا رقابت جذاب ولی دوستانه‌ای را به نمایش خواهد گذاشت زیرا هردو این محصولات از یک برند هستند و این موضوع می‌تواند شما را با پیشرفت شرکت سازنده در طول یکسال آشنا کند. در این زمینه بسته به قیمت گذاری که برای محصولات درنظر گرفته شده به مقایسه خواهیم پرداخت زیرا اگر این فاکتور مهم را نادیده بگیرید قطعا همگی می‌دانیم که Samsung Galaxy S24 Ultra برنده رقابت خواهد بود و گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra در مقایسه با این محصول حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

فهرست مطالب

مشخصات Samsung Galaxy S24 Ultra و Samsung Galaxy S23 Ultra

مشخصاتگلکسی اس ۲۳ اولتراگلکسی اس ۲۴ اولترا
ابعاد۱۶۳ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلیمتر۱۶۲.۳ در ۷۹ در ۸.۶ میلیمتر
وزن۲۳۴ گرم۲۳۲ گرم
نوع صفحه نمایشداینامیک امولد امولد 2Xداینامیک LTPO امولد 2X
اندازه صفحه نمایش۶.۸ اینچ۶.۸ اینچ
رزولوشن۱۴۴۰ در ۳۰۸۸۱۴۴۰ در ۳۱۲۰
نرخ تازه‌سازی۱۲۰ هرتز۱۲۰ هرتز
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۲اسنپدراگون ۸ نسل ۳
دوربین‌های پشتی۱۲ + ۱۰ + ۱۰ + ۲۰۰ مگاپیکسل۱۲ + ۱۰ + ۵۰ + ۲۰۰ مگاپیکسل
دوربین جلو۱۲ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل
میزان رم۸/۱۲ گیگابایت۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره سازی۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت
قیمت۱۱۹۹ دلار۱۲۹۹ دلار

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ

برای اینکه بتوانید مشخصات جدید Samsung Galaxy S24 Ultra را نسبت به گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra را بشناسید می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید زیرا تصمیم داریم شما را با اطلاعات خوبی از هر دو محصول آشنا کنیم.

صفحه نمایش

بسیاری از کاربران بر این باور هستند که گلکسی اس ۲۴ اولترا به دلیل جدید بودن قطعاً میزبان مزایای بیشتری بوده است که بد نیست بدانید در این زمینه شاهد تفاوت‌هایی خواهید بود که اثبات می‌کند نسخه ۲۳ این گوشی از نسخه جدیدتر آن بهتر بوده است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک صفحه نمایش ۶.۸ اینچی که از مدل Dynamic LTPO AMOLED 2X بوده برخوردار است. این صفحه نمایش قادر است نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در کنار اچ دی آر ۱۰ پلاس و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت را در اختیار شما قرار دهد. در کنار این مشخصات باید بدانید که وضوح پیکسلی محصول روی ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل تنظیم شده که این موضوع می‌تواند ۵۰۵ پی پی آی تراکم پیکسلی را برای شما به همراه داشته باشد. این نمایشگراز محافظ گوریلا گلس آرمور برخوردار بوده که مقاومت گوشی در برابر خط و خش را بازگو می‌کند.

مقایسه گلکسی اس 24 اولترا با گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

در سمت دیگر گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا از سایز هم اندازه یعنی ۶.۸ اینچ برخوردار بوده که مدل صفحه نمایش آن از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده است. نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز در کنار پشتیبانی از اچ دی آر ۱۰ پلاس و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت این موضوع را نشان می‌دهد که در این زمینه نسبت به گوشی جدید سامسونگ کمی ضعیف‌تر بوده است. وضوح پیکسلی محصول روی ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل قرار داشته که نرخ تراکم پیکسلی آن روی ۵۰۰ پی پی آی تنظیم شده است که به صفحه نمایش همیشه روشن نیز معروف بوده است. سامسونگ برای حفاظت از این نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ را به کارگیری نموده است.

  • نتیجه گیری: باتوجه به مشخصات مذکور می‌توان گفت که گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra نسبت به Samsung Galaxy S23 Ultra بهتر بوده است. البته دربخش صفحه نمایش.

سخت افزار

سخت‌افزار یکی از مهمترین بخش‌های مربوط به این مقایسه بوده است که بد نیست بدانید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا در این زمینه از اندروید ۱۴ پشتیبانی می‌کند که رابط کاربری One UI 6.1 برای شما در نظر گرفته شده است. در بخش تراشه مرکزی محصور شاهد به کارگیری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هستیم که این موضوع نشان دهنده آن بوده که با سرعت بسیار خوبی در گوشی مواجه خواهید بود.

در کنار این تراشه یک سی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای قدرتمند برای شما در نظر گرفته شده است که ارتباط این دو قطعه می‌تواند شما را با راندمان و کارایی بسیار خوبی در محصول مواجه کند که لازم به ذکر است بدانید پردازنده گرافیکی این محصول از نوع Adreno 750 (1 GHz) بوده است که سازگاری بسیار خوبی با بازی‌های پرحجم و گرافیکی روز دنیا داشته که در بخش نمایشگر می‌تواند کیفیت بسیار خوبی را در معرض دید قرار دهد. گلکسی اس ۲۴ اولترا در سه مدل عرضه شده که لازم به ذکر است بدانید مدل اول آن میزبان ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۱۲ گیگابایت رم بوده است. مدل دوم شامل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۱۲ گیگابایت و در نهایت مدل سوم شامل یک ترابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم بوده است.

مقایسه گلکسی اس 24 اولترا با گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

اما گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا از اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 6 برخوردار بوده که بوده که می‌توانید ورژن اندروید خود را به ۱۴ ارتقا دهید. تراشه به کارگیری شده در این گوشی یک نسل پایین‌تر از نسخه اس ۲۴ اولترا بوده که باید بدانید چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای این گوشی در نظر گرفته شده است که در کنار سی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای می‌تواند سرعت و راندمان خوبی را در اختیار شما قرار دهد. پردازنده گرافیکی محصول از نوع Adreno 740 بوده که مانند نسخه ۲۴ سازگاری بسیار خوبی با جدیدترین بازی‌های روز دنیا داشته است. در بخش حافظه داخلی و رم شاهد ۴ مدل هستیم که لازم به ذکر است بدانید نسخه اول محصول شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم بوده است نسخه دوم و سوم و چهارم به ترتیب میزبان ۲۵۶ و ۵۱۲ و ۱ ترابایت حافظه داخلی بوده‌اند که برای هر سه نسخه رم ۱۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

  • نتیجه گیری: گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra در بخش سخت افزاری هم توانسته نسبت به نسخه S23 اولترا بهتر عمل نماید.

دوربین‌ها

دوربین‌های به کارگیری شده در هر دو محصول به صورت چهارگانه بوده که این مورد می‌تواند شما را با یکی از بهترین دوربین‌های گوشی جهان مواجه کند. گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا برای دوربین واید که اصلی بوده یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی را در نظر گرفته است که این لنز قادر به ثبت تصاویر دیدنی و زیبا بوده است. دوربین دوم که برای پریسکوپ تله‌فوتو در نظر گرفته شده شامل ۵۰ مگاپیکسل کیفیت بوده که بد نیست بدانید این لنز با زوم اپتیکال ۵ برابری همراه بوده و می‌تواند نقاط دور دست را با بهترین کیفیت ممکن به نمایش بگذارد.

مقایسه گلکسی اس 24 اولترا با گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

دوربین سوم که برای تله فوتو در نظر گرفته شده شامل ۱۰ مگاپیکسل کیفیت بوده و شامل زوم اپتیکال ۳ برابری بوده است. در نهایت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی محصول که برای اولترا واید در نظر گرفته شده با فناوری Super Steady video همراه بوده که این مورد در هنگام فیلمبرداری می‌تواند شما را با مزیت‌های بسیاری مواجه کند. در هنگام استفاده با هر یک از دوربین‌ها می‌توانید به پانورما و اچ دی آر خودکار دسترسی داشته باشید. لازم است بدانید که از طریق این دوربین‌ها می‌توانید در هنگام فیلمبرداری به کیفیت 8K با نرخ فریم ۲۴ تا ۳۰ دسترسی داشته باشید. کیفیت 4K شامل ۳۰ ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه بوده است که برای کیفیت ۱۰۸۰ می‌توانید از ۳۰ تا ۲۴۰ فریم را در اختیار داشته باشید. دوربین سلفی این محصول شامل ۱۲ مگاپیکسل کیفیت بوده است که در هنگام فیلمبرداری به کیفیت 4K@30/60fps, 1080p@30fps دسترسی خواهید داشت.

مقایسه گلکسی اس 24 اولترا با گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

رقیب این محصول یعنی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا برای دوربین اصلی از یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده نموده است. از طریق این لنز می‌توانید به ابزارها و جزئیات بسیار خوبی دسترسی داشته باشید که بد نیست بدانید دوربین دوم محصول که برای periscope telephoto در نظر گرفته شده شامل ۱۰ مگاپیکسل کیفیت بوده است. دوربین سوم با لنز ۱۰ مگاپیکسلی برای تله فوتو همراه بوده که با زوم اپتیکال ۳ برابری همراه بوده و در نهایت دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی که با ویژگی Super Steady video همراه بوده می‌تواند جزئیات فیلمبرداری بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

لازم است بدانید که در هنگام فیلمبرداری می‌توانید به کیفیت‌های 8K@24/30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 1080p@960fps دسترسی داشته باشید. دوربین لنزی این محصول مانند نسخه اس ۲۴ بوده که شامل ۱۲ مگاپیکسل کیفیت با حالت فیلمبرداری 4K@30/60fps, 1080p@30fps و پشتیبانی از Auto-HDR و HDR10+ همراه بوده است.

  • نتیجه گیری: در این زمینه گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra به دلیل برخورداری از مزیت‌های بسیار توانست رقیب خود را شکست دهد.

باتری

باتری گوشی اس ۲۴ اولترا شامل ۵۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت بوده که برای آن یک شارژر سیمی ۴۵ وات در نظر گرفته شده است. این شارژر سیمی در مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌تواند شارژ گوشی را از ۱ به ۶۵ درصد برساند که بد نیست بدانید در کنار این شارژر یک شارژر وایرلس ۱۵ وات در نظر گرفته شده است. وجود شارژر ۴.۵ وات ریورس وایرلس یکی دیگر از مزایای این محصول بوده که باید به آن اشاره داشته باشیم. در همین زمینه گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا دقیقاً از همین مشخصات برخوردار بوده که نشان می‌دهد سامسونگ برای گوشی جدید خود نیز از شارژر و ظرفیت یکسانی استفاده نموده است.

قیمت

  • قیمت گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra: پرچم‌دار جدید سامسونگ با قیمت ۱۲۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد.
  • قیمت گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra: این گوشی در پیکربندی پایه با قیمت ۱۱۹۹ دلار وارد بازار شده است.

سخن پایانی

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید درطول این مقایسه به اطلاعات و بخش‌های مختلفی از گوشی اشاره شد. با این تفاسیر نظر شما نسبت به این بررسی چیست؟ شما عزیزان می‌توانید نظر خود را نسبت به این موضوع بیان کنید و بگویید که از دیدگاه شما کدام‌یک از محصولات در سطح بهتری قرار داشته است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402