معرفی داستان و بازیگران سریال برگزیده

سریال برگزیده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال برگزیده، یکی از ماندگارترین آثار سینمای هالیوود در زمینه مجموعه‌های تلویزیونی بود که در سال 2017 میلادی، تولید و اکران شد. این سریال، خیلی زود به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های هالیوود تبدیل شد. به همین دلیل، ما نیز تصمیم گرفتیم در این مقاله از پلازا، به معرفی و بررسی دقیق‌تر سریال The Chosen 2017، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سریال آمریکایی برگزیده، در سال 2017 پخش خود را شروع کرد و با توجه به داستان خاص خود، توانست خیلی زود به محبوبیت جهانی دست پیدا کند. این مجموعه تلویزیونی، علاوه بر آمریکا، در کشورهای بسیاری پخش شده و با نظر مثبت بینندگان، همراه بوده است. ژانر سریال The Chosen 2017، تاریخی و درام است؛ داستانی مهم از دل تاریخ که بی‌شک، برای تمام مسیحیان جهان، از اهمیت بسیاری برخوردار است. کارگردانی سریال The Chosen 2017 را دالاس جنکینز (Dallas Jenkins) بر عهده داشته است. در ادامه، به تیم نویسندگان این سریال تاریخی نیز اشاره خواهیم کرد.

در مورد زمان پخش سریال برگزیده، باید گفت که اولین قسمت از این سریال آمریکایی جذاب، در تاریخ 21 آپریل 2019 معادل 1 اردیبهشت 1398 در ایالات متحده آمریکا پخش شد. پس از آن بود که در کشورهای دیگری همچون، ایتالیا، اسپانیا و… نیز سریال برگزیده شروع به پخش کرد و طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرد. تعداد قسمت‌های سریال برگزیده تا به اینجای کار، 35 اپیزود بوده است. در حال حاضر، پایان رسمی این سریال تاریخی و درام، اعلام نشده است و همین موضوع، احتمال پخش فصل جدیدی از آن را قوت می‌بخشد. مدت زمان پخش هر قسمت این سریال تماشایی نیز چیزی در حدود 54 دقیقه است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه سریال برگزیده بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال برگزیده

سریال The Chosen 2017

داستان سریال The Chosen 2017، یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که این داستان، بر اساس وقایع تاریخی بوده و تیم نویسندگان، تنها در بخش‌هایی از آن جهت جذابیت بیشتر سریال، دست برده‌اند. نمایش‌نامه سریال برگزیده، توسط گروهی از نویسندگان نگاشته شده است. از جمله این گروه می‌توان به رایان سوانسون (Ryan Swanson)، تیلور تومپسون (Tyler Thompson) و خود دالاس جنکینز (Dallas Jenkins) اشاره کرد.

داستان سریال برگزیده، در مورد حضرت عیسی و زندگی شخصی او است. در قرن اول سرزمین فلسطین، یعنی زمانی که رومیان ظلم و ستم خود را به مردم این سرزمین روا می‌دارند، حضرت عیسی همراه با نزدیکانش مشغول گذران زندگی هستند. در این بین با زنی آشفته آشنا می‌شویم که در حال مبارزه با شیاطین است و از سویی دیگر، با مرد ماهیگیر کاریزماتیکی همراه می‌شویم که غرق در بدهی است و در حل این مشکل، درمانده است. اما تمرکز اصلی سریال برگزیده، بر نحوه زندگی حضرت عیسی است که چگونه با صبر و ذکاوت خود، بر همه سختی‌ها پیروز می‌شود و می‌تواند به این افراد کمک کند.

در ادامه، معجزات حضرت عیسی شروع می‌شود و او با عزمی راسخ، خدمت خود برای تغییر جهان را شروع می‌کند. تمرکز اصلی سریال سریال The Chosen 2017، بر روی زندگی شخصی و انقلابی حضرت عیسی در دوران پیش از پیامبری او است. در واقع، سریال برگزیده، زندگی و رفتار حضرت عیسی را از دیدگاه اطرافیان او به تصویر می‌کشد و ما را با آموزه‌های زیبای او همراه می‌کند.

بازیگران سریال برگزیده

در بخش‌های قبلی مقاله، به معرفی سریال The Chosen 2017 پرداختیم و اطلاعات جامعی از این سریال، در اختیار شما قرار دادیم. همچنین، باید بدانید که بازیگران توانا و هنرمندی، در این سریال تاریخی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این بخش از مطلب، به سراغ هنرپیشه های سریال برگزیده خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام، در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جاناتان رومیه؛ بازیگر نقش عیسی در سریال The Chosen 2017

معرفی سریال The Chosen 2017

بازیگر دوست‌داشتنی و مستعد سینمای آمریکا، جاناتان رومیه (Jonathan Roumie)، در تاریخ 1 ژولای 1984 معادل 10 تیر 1363 در شهر نیویورک این کشور، چشم به جهان گشود. جالب است بدانید که جاناتان رومیه، نسل پدر او مربوط به کشور مصر است و از سویی دیگر، مادر او ایرلندی است. جاناتان، تحصیلات خود را در مدرسه هنرهای بصری نیویورک سپری کرد و پس از آن، به عنوان بازیگر، فعالیت خود را در سینما شروع کرد. خوب است بدانید که وی علاوه بر بازیگری، در زمینه تولیدکنندگی نیز فعالیت دارد.

شاید بتوان سریال برگزیده را مهم‌ترین عنوان هنری او دانست که وی را به شهرت جهانی رساند. وی در آثار تلویزیونی و سینمایی دیگری نیز حضور داشته است. از جمله مشهورترین آثار جاناتان رومیه می‌توان به Jesus Revolution (2023) ،Chicago Med و Night at the Museum: Kahmunrah Rises Again (2022) اشاره کرد. از افتخارات جاناتان رومیه می‌توان به کسب جایزه

جوردن والکر راس؛ بازیگر نقش جیمز کوچولو در سریال برگزیده

هنرپیشه های سریال برگزیده

بازیگر توانا و محبوب سینمای هالیوود، جوردن والکر راس (Jordan Walker Ross)، در تاریخ 8 فوریه 1990 معادل 19 بهمن 1368، در شهر آرلینگتون تگزاس متولد شده است. جالب است بدانید که جوردن والکر راس، زودتر از موعد مقرر به دنیا آمد و به عبارتی هنوز نارس بود. همین موضوع باعث شد تا از همان ابتدای حیات خود، درگیر بیماری‌ها و مشکلات سلامتی متعددی شود و تا سن 7 سالگی خود، بیش از 6 جراحی انجام دهد! اما هیچ کدام از این اتفاق‌ها، مانع پیشرفت جوردن نشد و او توانست در 6 سالگی، در یک تئاتر به ایفای نقش بپردازد. همین موضوع، سبب شروع فعالیت جوردن والکر راس در زمینه سینما و بازیگری شد.

امروزه وی، علاوه بر بازیگری، به عنوان نویسنده و تولید کننده نیز فعالیت می‌کند. همچنین، پدر بزرگ او، باری کوربین (Barry Corbin) نیز، بازیگر بوده است. قد جوردن والکر راس در حدود 1 متر و 64 سانتی‌متر است. در کارنامه هنری جوردن والکر راس، آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار او می‌توان به Black Panther: Wakanda Forever ،1883 و El Tonto Por Cristo اشاره کرد.

شاهار ایساک؛ هنرپیشه نقش سایمون پتر در سریال The Chosen 2017

داستان سریال برگزیده

بازیگر جوان و مستعد سینمای آمریکا و جهان، شاهار ایساک (Shahar Isaac)، یکی دیگر از عوامل سریال برگزیده است که نقش شخصیت سایمون پتر را بر عهده داشته است. شاهار ایساک را می‌توان از جمله بازیگران کمتر شناخته شده سریال برگزیده دانست که هنوز در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود قرار داد. با وجود شهرت کم، شاهار ایساک با بازی بی‌نظیری که در سریال برگزیده از خود برجای گذاشت، خود را بازیگری مستعد و آینده‌دار نشان داد. بی‌شک، در آینده‌ای نزدیک، بیشتر از این بازیگر جوان خواهیم شنید. وی کارنامه هنری قدرتمندی ندارد اما تاکنون، در آثار چندی حضور داشته است. از جمله آثار شاهار ایساک می‌توان به The Good Fight (2017) و National Theatre Live: Salomé (2017) اشاره کرد. بدون تردید، مشهورترین اثر کارنامه هنری او، سریال The Chosen 2017 است.

الیزابت تابیش؛ هنرپیشه نقش مریم مجدلیه در سریال The Chosen

ژانر سریال The Chosen 2017

هنرپیشه و کارگردان سینمای آمریکا، الیزابت تابیش (Elizabeth Tabish)، در تاریخ 26 می 1986 معادل 5 خرداد 1365، متولد شده است. الیزابت تابیش، با ایفای نقش به عنوان مریم مجدلیه، یکی از برترین اشخاص زندگی حضرت عیسی، به شهرت جهانی دست پیدا کرد. وی، تحصیلات خود را در زمینه هنر تئاتر سپری کرد و لیسانس خود را از دانشگاه اکلاهما، دریافت کرد.الیزابت تابیش، علاوه بر بازیگری، در زمینه‌های متعدد دیگری نیز فعالیت دارد. از جمله این زمینه‌ها می‌توان به کارگردانی، تولیدکنندگی، تزئین دکور و… اشاره کرد. قد الیزابت تابیش، در حدود 1 متر و 68 سانتی‌متر است.

در کارنامه هنری وی، آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار الیزابت تابیش می‌توان به The Son ،The Shift و Christmas with the Chosen: The Messengers اشاره کرد. همچنین، از افتخارات و عناوین الیزابت تابیش، می‌توان به دریافت 7 جایزه معتبر دنیای سینما و نامزدی برای دریافت 7 جایزه دیگر اشاره کرد.

پاراس پاتل؛ بازیگر نقش متئو در سریال برگزیده

بازیگران سریال برگزیده

بازیگر جوان و کمتر شناخته شده هالیوود، پاراس پاتل (Paras Patel)، یکی دیگر از بازیگران سریال برگزیده است که بسیار خوش درخشیده است. پاراس پاتل را می‌توان یکی از بازیگران مستعد اما کمتر دیده شده سریال برگزیده دانست. وی پیش از حضور در این سریال، در آثار دیگری همچون، The DUFF (2015) و Teen Angels Sings (2011) نیز به ایفای نقش پرداخته است. اما بدون تردید، سریال The Chosen 2017 را می‌توان مهم‌ترین اثر کارنامه هنری او دانست. پاراس پاتل با ایفای نقش درخشانی که در این سریال داشت، بیشتر از پیش دیده شد و نوید این موضوع را داد که در آینده نزدیک، بیشتر از این بازیگر مستعد و توانا، خواهیم شنید.

نقد و بررسی سریال برگزیده

نقد سریال The Chosen 2017

همانطور که اشاره کردیم، سریال برگزیده پس از انتشار در سال 2017، با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم جهان مواجه شد. در نقد این سریال تاریخی و درام، می‌توان در مورد داستان، بازیگری و کارگردانی آن صحبت کرد. به عقیده بسیاری از بینندگان سریال، فیلم‌برداری و موسیقی آن، در حد متوسط است و نمی‌توان لقب عالی و یا بی‌نظیر به آن‌ها اختصاص داد.

اما در این میان، چیزی که بینندگان را شگفت‌زده کرده است، نوع و نحوه بیان داستان زندگی عیسی و نزدیکانش است. این سریال تاریخی، به شیوه‌ای خاص داستان زندگی حضرت عیسی را به تصویر کشیده است و به عبارتی دیگر، در آن خبری از پند و موعظه نیست. بلکه حضرت عیسی نیز همچون سایر انسان‌ها، با دوستان خود شوخی کرده و به وقت‌‌گذرانی می‌پردازد. بر اساس نظر اغلب بینندگان سریال، این موضوع است که سریال برگزیده را برجسته کرده است.

نوع حرکت دوربین، دیگر نقطه‌ای است که در نقد سریال The Chosen 2017، باید به آن اشاره کرد. تیم فیلم‌برداری با خلق صحنه‌هایی خاص، حس و حال یک اثر مستند را به بیننده منتقل می‌کنند. این موضوع، از سوی بینندگان بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. بازیگری هنرپیشه‌ها نیز از دیگر نقاط قوت این سریال تاریخی است که بینندگان را به خوبی با شخصیت‌ها همراه می‌کند.

نمرات سریال The Chosen 2017

همانطور که اشاره کردیم، سریال برگزیده در مدت زمان کوتاهی، تبدیل به یکی از سریال‌های محبوب و پربیننده سینمای جهان شد. به گفته بسیاری از بینندگان، این بهترین اثری است که در مورد زندگی حضرت عیسی تولید شده است. همه این موارد در کنار هم، باعث شد تا سریال برگزیده، به یک سریال درجه یک و ماندگار در تاریخ سینمای جهان تبدیل شود.

سریال تاریخی برگزیده که در طی 3 فصل پخش شد، در سایت IMDB، نمره 9.2 از 10 را به خود اختصاص داده است؛ نمره‌ای فوق‌العاده که حتی با گذشت چندین سال، دست‌خوش تغییر نشده است! این موضوع، کیفیت و جذابیت سریال The Chosen 2017 را به تصویر می‌کشد. اگر تاکنون اقدام به تماشای سریال برگزیده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر آن را دانلود کرده و به تماشای آن بنشینید.

سخن پایانی

نمرات سریال The Chosen 2017

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال برگزیده پرداختیم. سپس، به خلاصه سریال برگزیده، هنرپیشگان، تاریخ اکران، تعداد فصل های سریال برگزیده و نمرات آن اشاره کردیم. در طول متن نیز به تریلر و نقد سریال The Chosen 2017 پرداختیم. آیا شما سریال برگزیده را تماشا کرده‌اید؟! امیدواریم که این مطلب، برای شما عزیزان مفید بوده باشد. ممنون که در طول مقاله با ما همراه بودید. لطفا نظرات و نقدهای خود در مورد سریال The Chosen 2017 را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر اعضا خانواده پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402