معرفی خودرو برقی شیائومی SU7 Xiaomi

خودرو شیائومی SU7
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خودرو شیائومی SU7 یک خودرو برقی است که شیائومی نمونه‌های اولیه آن را تولید کرده و در حال آزمایش آن است. در این مقاله از پلازا قرار است با هم ویژگی‌های Xiaomi SU7 را بررسی کنیم.

شاید چند سال پیش وارد شدن شرکت‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیکی به بازار خودرو و تولید این محصول یک موضوع عجیب و غریب و خنده دار به نظر می‌رسید و خیلی از افراد فکر می‌کردند که نمی‌تواند موفقیتی در این زمینه کسب کند. اما اکنون همه کارشناسان این موضوع که آینده بازار خود رو در دست خودروهای الکتریکی و برقی است را درک کرده و این موضوع را پذیرفته اند. در این میان شرکت‌های مختلفی وجود دارند که وارد حوزه تولید خودرو‌های برقی شده اند. خیلی از این تولیدکنندگان، همان تولید کنندگان خودرو‌های بنزینی هستند و بعضی از آنها هم مانند شیائومی، بیشتر به ارائه محصولات الکترونیکی شهرت دارند. خودرو شیائومی SU7 یکی از همین خودروهاست.

در واقع باید گفت خودرو Xiaomi SU7 یک خودروی تمام الکتریکی گران قیمت است که ویژگی‌های خوب زیادی را نسبت به سایر خودرو‌های الکتریکی دارد و آن را با بهترین‌ها مقایسه می‌کنند. در ادامه این مقاله قبل از اینکه در مورد این خودرو صحبت کنیم لازم است کمی در مورد شرکت ارائه دهنده ان یعنی شیائومی و جاه طلبی‌های آن برای راه انداختن خط تولید خودرو صحبت کنیم.

فهرست مطالب

ورود صنایع خودروسازی شیائومی به میدان

این روز‌ها صنایع چینی شوک‌های مختلفی را به بازار وارد می‌کنند و می‌توان گفت این کشور تبدیل به یکی از بزرگترین و تاثیر گذار ترین اقتصاد‌های جهان شده است. در صورتی که نگاهی به حوزه‌هایی که شرکت‌های چینی وارد شده اند بندازید متوجه خواهید شد که در هر چیزی فعالیت می‌کنند و خودروسازی یکی از معروف ترین این صنایع می‌باشد. در حال حاضر هم مدل‌های رنگارنگی از خودرو‌های چینی در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند. اما در بین تمامی این خودروسازان چینی، ورود شیائومی می‌تواند یک اتفاق غیر منتظره به نظر برسد.

شرکت شیائومی که لقب غول بزرگ تکنولوژی چین را به دوش می‌کشد و یکی از اصلی ترین تولید کنندگان دیوایس‌ها و گجت‌های الکترونیکی مانند موبایل ها، ساعت‌های هوشمند و لوازم جانبی است. در واقع باید گفت شیائومی بودجه زیادی را به تحقیق و توسعه اختصاص داده است و در سال‌های اخیر در هر چیزی سرک کشیده است. ظاهرا این شرکت بزرگ از ساختن تنگ ماهی هوشمند و تفنگ‌های آبپاش به اندازه کافی راضی نبوده و به سراغ خودرو‌های الکتریکی رفته است.

ورود صنایع خودروسازی شیائومی به میدان

اولین زمزمه‌ها برای ورود شیائومی به بازار خودرو در سال 2020 شروع شد و سرانجام در تابستان 2021 لی جون(Lei Jun)، مدیر عامل شیائومی اعلام کرد قرار است رسما وارد خوزه خودروسازی شوند. در حدود 6 ماه بعد و در زمستان همین سال این شکرت جزئیات برنامه ساخت خودرو خود را منتشر کرد و به طور رسمی خبر از تاسیس صنایع خودرو سازی شیائومی یا همان Xiaomi Automobile Co داد که به اختصار Xiaomi Auto شناخته می‌شود

برنامه ای که شیائومی برای رشد این صنایع در نظر دارد این است که دو کارخانه مجزا برای تولید خودرو را احداث کند. هر یک از ای کارخانه‌ها ظرفیت تولید 150 هزار خودرو در سال را خواهند داشت که در مجموع سالی 300 هزار خودرو از طریق این برند روانه بازار خواهند کرد. در مورد سیاست‌های قیمت گذاری و اینکه این خودرو‌ها قرار است اقتصادی باشند یا خیر، هنوز حرفی به میان نیامده است. در حال حاضر (ابتدای سال 2024) این کارخانجات هنوز تولدی انبوه خود را شروع نکرده اند اما شیائومی با تیم هزار نفره خود در حال تحقیق و توسعه این صنایع می‌باشد. خودرو شیائومی SU7 اولین محصول این برند است که در این مقاله می‌خواهیم آن را با هم بررسی کنیم.

خودرو شیائومی SU7 اولین خودروی Xiaomi Auto

در صورتی که با برند شیائومی آشنایی داشته باشید می‌دانید که این برند دیگر یک ارزان فروش بازار موبایل نیست و تبدیل به یکی از بهترین‌ها شده است که در خیلی از موارد مدعی است! به نظر می‌رسد در بازار خودرو هم قرار است محصولاتی با کیفیت و حرفه یا از این برند ببینیم. حداقل باید گفت که شیائومی آوتو شروع خوبی برای این منظور داشته است و خودرو شیائومی SU7 که ارائه داده است می‌تواند در جایگاه بهترین‌ها قرار بگیرد.

هر کس نگاهی به مشخصات فنی این خودرو بیندازد متوجه این موضوع خواهد شد، و البته کسانی که نگران چینی بودن این محصول هستند که در ایده آل ترین حالت هم باز نمی‌تواند به پای خودرو‌های آلمانی یا آمریکایی برسد، باید گفت این برند برای تست‌های خود دو خودروی پورشه تایکان و تسلای مدل S را معیار قرار داده است و دستاورد خود را با آنها تست می‌کند.

خودرو شیائومی SU7 اولین خودروی Xiaomi Auto

در ادامه ویژگی‌های مهم و اصلی خودرو شیائومی SU7 را با هم بررسی خواهیم کرد.

طراحی خودرو شیائومی SU7

یکی از ویژگی‌های خوبی که خودرو شیائومی SU7 دارد طراحی خوب و زیبای آن است که باید گفت طراحان خوبی برای این کار به خدمت گرفته شده اند. مدیریت تیم طراحان در این پروژه را Li Tianyuan بر عهده داشته است. این طراح سابقا یکی از طراحان ارشد در تیم طراحی BMW بوده است. همینطور طراح مشهور دیگری از BMW هم در این کار نقش داشته است. اگر از علاقه مندان به دنیای خودرو باشید نام Chris Bangle به گوش شما خورده است. البته باید گفت این خودرو زیاد خلاقانه نیست و چیز جدیدی برای ارائه ندارد.

به نظر می‌رسد شیائومی نخواسته است ریسک زیادی را روی این طراحی کند و با یک خودرو غیر منتظره راهی که در پیش گرفته است را متزلزل کند و تصمیم داشته است کار را مطمئن تر انجام دهد. خودرو شیائومی SU7 از روی نسخه چهارم طراحی‌های ارائه شده برای آن ساخته شده و سه طرح رد شده نیز در سوابق این خودرو وجود دارد. خودرو شیائومی SU7 یک سدان 4 در است که با طول 4.9 متر، عرض 1.9 متر و همینطور ارتفاع 1.45 متر ساخته شده است. همینطور فاصله بین محور‌ها در آن 3 متر بوده و وزن آن نیز 1.9 تا 2.2 تن می‌باشد.

طراحی خودرو شیائومی SU7

مشخصات فنی خودرو شیائومی SU7

یکی از موارد مهم در مورد این خودرو استفاده از موتور‌های تولید شده توسط خود شیائومی یبم باشد که اکنون در حال توسعه هستند. در این خودرو از موتور‌های الکتریکی هایپر انجین V6 شیائومی استفاده شده است که سرعت 21 هزار دور در دقیقه را فراهم می‌کنند. موتور‌های نسل بعدی شیائومی نیز هایپر انجین V8 هستند که این شکرت قول داده تا پایان سال 2025 در خط تولید خودرو‌های شیائومی مورد استفاده قرار بگیرند. این موتور‌ها با سرعت 27 هزار دور در دقیقه در دست ساخت هستند و فاز تحقیقاتی نیز مربوط به موتور‌هایی با سرعت 35 هزار دور در دقیقه است که هنوز تکمیل نشده است.

اولین گزینه ای که باید در مشخصات فنی خودرو شیائومی SU7 توجه را به خود جلب می‌کند وجود دو تیپ مجزا در آن است:

  • تک موتور – محور جلو
  • دو موتور – چهار چرخ متحرک

در تیپ تک موتوره این خودروی برقی مکی تواند 295 اسب بخار را در اختیار ما بگذارد. این خودرو که سرعت آن در مدت زمان 5.28 ثانیه از صفر به صد می‌رسد، با کمک باتری‌های خود که در مجموع 73.6 کیلو وات ساعت ظرفیت دارند، با یک بار شارژ شدن مسافت 668 کیلومتری را طی می‌کند. در نسخه دو موتوره یا همان نسخه پرفورمنس این خودرو دارای 570 اسب بخار قدرت می‌باشد. در مدت 2.78 ثانیه صفر تا صد و 10.67 ثانیه از صد تا دویست کیلومتر در ساعت را پر می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 265 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مشخصات فنی خودرو شیائومی SU7

امکانات و آپشن ها

وقتی صحبت از آپشن‌های ارائه شده روی یک خودروی الکتریکی در میان باشد، باید گفت که انتظار همه به شدت بالا خواهد بود. با توجه به پلتفرم الکتریکی همه انتظار دارند تا بهترین‌ها را در این خودرو ببینید و شیائومی نیز صفر تا صد کار را خود بر عهده گرفته و هر چیزی که نیاز بوده است را در این خودرو قرار داده است. اولین موردی که در بین امکانات خودرو شیائومی SU7 خودنمایی می‌کند نمایشگر‌های آن است که به این شرح هستند:

  • نمایشگر مرکزی 11.6 اینچی
  • نمایشگر مجازی 56 اینچی روی شیشه جلو
  • نمایشگر‌های 11 اینچی روی صندلی برای سرنشینان عقب

برای راه اندازی این مجموعه از سیستمی با تراشه اسنپدراگون 8259 استفاده شده است که یک سیستم عامل HyperOS وظیفه فراهم کردن ارتباط آنها را بر عهده گرفته است. این سیستم عامل در واقع برای گجت‌های شیائومی طراحی شده است و روی مواردی مانند ساعت‌های هوشمند شیائومی و مچ بند‌ها نیز استفاده می‌شود. این سیستم عامل امکان اتصال این خودرو به ساعت، گوشی و همینطور اتصال به اینترنت را نیز می‌دهد.

در این خودرو یک کمک راننده پیشرفته نیز وجود دارد که با استفاده از سیستم‌هایی مانند 12 رادار فراصوت، 3 رادار موج میلیمتری و 11 دوربین HD می‌تواند به راننده در مواردی مانند رانندگی در بزرگراه ها، پارک خودرو و حتی رانندگی خودکار کمک کند. البته ویژگی رانندگی خودکار در خودرو شیائومی SU7 هنوز تکمیل نشده است و شیائومی اعلام کرده تا پایان سال 2024 این خودرو می‌تواند رد بیش از 100 شهر چین قابلیت رانندگی خودکار را داشته باشد.

امکانات و آپشن ها

قیمت خودرو شیائومی SU7

در مورد این موضوع باید گفت هنوز قیمت دقیقی برای این خودرو ارائه نشده است. گمانه زنی‌های زیادی در مورد قیمت این خودرو وجود داشت که عمدتا بر اساس اقتصادی بودن این خودرو مطرح شده بودند. اما در معرفی رسمی این خودرو در 28 دسامبر، مدیر عامل شیائومی، لی جون، به تمامی این شایعات پایان داد. وی که چندان از این اظهار نظر‌ها خوشحال به نظر نمی‌رسید، در مورد قیمت این خودرو گفت: «مسخره بازی را کنار بگذارید! قیمت این خودرو 14 هزار دلار یا 21 هزار دلار نخواهد بود. کمی به تکنولوژی این ماشین احترام بگذارید!»

او کمی بعد از این حرف‌ها به این موضوع اشاره کرد که خودروهایی با این سطح از تکنولوژی و امکانات، تا 400 هزار یوآن (در حدود 56 هزار دلار) هم قیمت گذاری می‌شوند. پس می‌توان انتظار داشت که شیائومی قیمت تمام شده خودرو شیائومی SU7 را در این حدود ببندد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی خودرو شیائومی SU7 پرداختیم. یک خودروی تمام الکتریکی پیشرفته که اولین خودروی Xiaomi Auto می‌باشد. شرکتی که با امید و آرزوی فراوان توسط شیائومی راه اندازی شده است و خودرویی خوب و با کیفیت را برای اولین محصول خود تولید کرده است. این خودرو یک سدان 4 در الکتریکی در دو تیپ محور جلو و چهار چرخ متحرک است که بالاترین توان آن 570 اسب بخار و شتاب صفر تا 100 آن 2.7 ثانیه است. همینطور در مورد امکانات و آپشن‌ها نیز شیائومی سنگ تمام گذاشته است. در صورتی که در مورد خودرو شیائومی SU7 نظر و یا سوالی داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402