مسموم کردن هوش مصنوعی با NightShade؛ ابزاری برای هنرمندان در برابر AI

مسموم کردن هوش مصنوعی با ابزار NightShade
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از زمان معرفی نسل جدید هوش مصنوعی، شاهد روی کار آمدن بخش‌های فرعی بسیاری درخصوص این فناوری هستیم که امروز تصمیم داریم به اطلاعاتی درخصوص مسموم کردن هوش مصنوعی اشاره داشته باشیم. با پلازا در ادامه همراه باشید.

امروزه صنعت امنیت هوش مصنوعی برای حفاظت از عملکرد اصلی این قابلیت عنوان «مسموم کردن هوش مصنوعی» را به کار برده است. نمونه‌های جدیدی از حملات مخرب شامل سیستم‌های هوش مصنوعی در کنار این فناوری جدید در حال ظهور هستند و این موضوع سبب شده تا اهمیت امنیت هوش مصنوعی بیشتر از پیش در ارجحیت قرار گیرد. یکی از راه‌های مهم برای مقابله با مهاجمان برای دستکاری سیستم‌ها به نفع خود، مسموم کردن مجموعه داده های هوش مصنوعی است. اگر در این زمینه اطلاعاتی در اختیار ندارید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

مسموم کردن هوش مصنوعی

مسموم کردن هوش مصنوعی با ابزار NightShade

ابزار جدید مسمومیت داده‌ها به هنرمندان اجازه می‌دهد تا با هوش مصنوعی مولد مقابله کنند. این ابزار که Nightshade نام داشته درحقیقت، داده‌های ورودی را به گونه‌ای برهم می‌زند که می‌تواند به مدل‌های هوش مصنوعی تولید کننده تصویر آسیب جدی وارد کند. همین موضوع سبب شده تا امروزه عنوان مسموم کردن هوش مصنوعی و ابزار Nightshade از اهمیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار باشند که در ادامه تصمیم داریم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

بررسی Nightshade

در دنیای کنونی ابزارهای بسیاری برای حفظ نشر آثار منتشر شده وجود داشته است که متاسفانه بسیاری از آنها در برابر هوش مصنوعی کارایی ندارد. در این مقاله از سایت پلازا تصمیم داریم شما را با ابزار Nightshade آشنا کنیم که یک برنامه رایگان و قدرتمند برای حفظ نشر آثار منتشر شده در دنیای مجازی بوده است. پیش از ظهور هوش مصنوعی شاهد ساخت آثار متنوعی به صورت دستی بودیم که این موضوع اهمیت و ارجحیت آثار را دوچندان می‌نمود که با روی کار آمدن مولدهای هوش مصنوعی شما در مدت زمان کمتر از یک دقیقه می‌توانید آثاری به همان اندازه مفید و زیبا را تولید نمایید.

با این اوصاف باز هم اشخاص بسیاری بر این باور هستند که روح و اهمیت تصاویر و آثار ساخته شده بر پایه طراحی آنها به صورت دستی بوده است. همین موضوع سبب شده تا هنرمندان برای به اشتراک گذاری تصاویر و آثار خود نیاز به یک ابزار کارآمد برای حفظ کپی رایت آثار خود باشند. ابزار Nightshade یکی از قدرتمندترین برنامه‌های موجود در این زمینه بوده که با تغییر دادن ساختارهای اصلی تصاویر تا حد زیادی می‌تواند از آثار شما در برابر الگوبرداری و کپی‌برداری هوش مصنوعی مولد مقاومت کند.

مسموم کردن هوش مصنوعی

ماهیت اصلی این ابزار بدین شکل بوده که با اعمال قوانین خود روی تصویر مربوطه می‌توانید آن را به عنوان یک تصویر غیر مرتبط برای هوش مصنوعی معرفی کنید. به طور مثال اگر یک تصویر با پس زمینه کوه و خورشید و دشت را در اختیار دارید و تصمیم دارید که هوش مصنوعی نتواند از این تصویر شما برای اضافه نمودن بخش‌های بیشتر استفاده کند کافی است که آن را وارد این ابزار نمایید. ابزار Nightshade از طریق روش‌های نوینی که در اختیار داشته تصویر مربوطه را برای هوش مصنوعی به یک موضوع دیگر معرفی می‌کند و همین موضوع سبب خواهد شد تا کاربرانی که حفظ نشر آثار برایشان اهمیتی ندارد در خروجی شاهد یک اثر متفاوت نسبت به تصویر شما و آثار شما باشد.

اگر تصویر زیر را مشاهده کنید متوجه عملکرد و کارایی ابزار Nightshade خواهید شد. تصاویر بالایی الگو‌های اولیه و وارد شده به هوش مصنوعی بوده است که از هوش مصنوعی مولد درخواست شده تا یک تصویر مشابه را تولید کند. تصاویر پایینی نمونه تولید شده هوش مصنوعی بوده است که نشان می‌دهد این آثار اصلا شباهتی به یکدیگر نداشته است. تصاویر بالا قبل از قرار گیری در هوش مصنوعی، توسط Nightshade ایمن سازی یا بهتراست بگوییم مسمویت داده‌ای شده‌اند.

مسموم کردن هوش مصنوعی با ابزار NightShade

ابزار Nightshade تا حد بسیاری رایگان بوده است اما برای دستیابی به تمامی بخش‌های آن می‌توانید هزینه اندکی را پرداخت کنید که بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی سازنده Nightshade، هزینه‌های دریافتی از سوی کاربران برای توسعه و افزودن امکانات بیشتر به این ابزار در نظر گرفته خواهد شد.

امروزه شرکت‌هایی که درتوسعه هوش مصنوعی مانند گوگل، متا، اوپن AI و Stability AI فعالیت دارند، با انبوهی از شکایت‌های حقوقی از سوی هنرمندانی روبرو هستند که ادعا می‌کنند مطالب و اطلاعات شخصی دارای حق چاپ آنها بدون رضایت یا غرامت حذف شده است. بی‌تردید این موضوع در آینده به یک مشکل جدی برای هنرمندان و هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد که درحال حاضر سازمان، گروه یا شرکتی نسبت به آن قوانینی را تصویب نکرده است.

بن ژائو، استاد دانشگاه شیکاگو، که تیم سازنده Nightshade را رهبری کرده است، می‌گوید امیدوار است که با ایجاد یک عامل بازدارنده قوی در برابر بی‌اعتنایی به حق چاپ و معنوی آثار منتشر شده از سوی هنرمندان شاهد برقراری تعادل بین قدرت شرکت‌های هوش مصنوعی و هنرمندان باشیم.

مسموم کردن هوش مصنوعی

لازم به ذکر است بدانید که تیم بن ژائو روی توسعه ابزار Glaze نیز فعالیت داشته است. ابزاری که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا سبک شخصی خود را به نوعی «ماسک» کنند تا از ویرایش، دستکاری و الگوبرداری آن توسط شرکت‌های هوش مصنوعی جلوگیری کنند. درحقیقت این روش به نوعی مشابه Nightshade بوده است اما از مسیر دیگری برای تحقق آن استفاده می‌کند که این روش از طریق تغییر پیکسل‌های تصاویر به روش‌های ظریفی که برای چشم انسان نامرئی هستند انجام می‌گیرد. مدل‌های یادگیری ماشینی در این روش دستکاری خواهند شد تا تصویر را به‌عنوان چیزی متفاوت از آنچه در واقع نشان می‌دهد تفسیر کنند. این روش نوین برای اولین‌بار از سوی بن ژائو مطرح شد که خوشبختانه توانسته در یک حوزه کوچک، یکه‌تازی هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی که علیه انسانیت بوده است را با کندی مواجه کند.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید اطلاعات اولیه و بررسی ابزار Nightshade به پایان رسید که در این زمینه به نکات خوبی اشاره شد. در رابطه با نحوه مسموم کردن هوش مصنوعی و یا موضوعات حاشیه‌ای اگر سوالی در ذهن شما نقش بسته است که پاسخ آن را دریافت نکرده‌اید، کافیست باما همراه باشید و سوالات خود را از کارشناسان پلازا بپرسید. با انجام اینکار می‌توانید به تکمیل شدن این مقاله کمک کنید و به سایر کاربران جهت دریافت پاسخ سوالات خودشان نیز کمک نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402