بهترین کابل های HDMI در بازار کدامند؟

بهترین کابل های HDMI
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین کابل های HDMI کدامند و ما باید کدام کابل را بخرم تا بتوانیم بهترین کیفیت را از آنها بگیریم؟ در این مقاله از پلازا می خواهیم در مورد این موضوع حرف بنزیم و ببینیم که چه گزینه هایی برای خرید داریم.

چند سال پیش وقتی ما به کابلی نیاز داشتی که می خواستی از آن برای انتقال تصویر، شارژ کردن گوشی، انتقال صدا و یا هر استفاده دیگری بهره ببریم، تنها یک سیم سالم که دو طرف آن سوکت های مورد نظر ما را داشت کفایت می کرد. اما باید گفت اکنون دقت دستگاه ها و جزئیاتی که دارند به اندازه ای زیاد شده اند که نمی توان چنین حرفی را زد و در صورتی که از کابل مناسبی استفاده نکنید، بازدهی ای که انتظار دارید را از آن نمی گیرید. یکی از مثال های واضح برای این موضوع کابل های HDMI هستند. در صورتی که شما از کابل نادرستی استفاده کنید، تصویر شما افت شدیدی خواهد داشت. همین موضوع باعث شده است که شناخت بهترین کابل های HDMI به خصوص برای مواردی مثل گیمینگ به یک موضوع حساس تبدیل شود.

در این مقاله می خواهیم با هم بهترین کابل های HDMI را معرفی کرده و ببینیم که چه برندی را می توانیم با خیالی آسوده تهیه کرده و از آن استفاده کنیم. البته قبل از این موضوع باید برای درک بهتر تفاوت قیمت ها و جنس کابل ها نکاتی را در مورد این رده از رسانه های انتقال بررسی کنیم.

فهرست مطالب

نکات مهم برای خرید کابل های HDMI

همانطور که گفتیم کابل های HDMI از آن دسته کابل هایی هستند که لازم است قبل از خرید نکات مختلفی را بررسی کرده و با نوع خریدی که انجام دهید آشنا باشید. در واقع این کابل HDMI قرار است که انتقال دهنده صوت و تصویر به صورت همزمان باشد و تا اینجا اطلاعاتی عمومی است. اما باید گفتا که ظرفیت انتقال روی کابل های مختلف HDMI با هم متفاوت بوده و این کابل ها ورژن های مختلفی دارند. در کل می توان گفت که ای کابل ها ۴ زیر دسته اصل دارند که در جدول زیر می توانید اطلاعات آنها را مشاهده نمایید:

نوع کابلرزولوشننرخ تازه سازیپهنای باندورژن
کابل استاندارند720p و 1080i۳۰ هرتز۵ گیگابیت بر ثانیهاز ورژن ۱.۰ تا 1.2a
کابل High-Speed1080p و 4K۳۰ هرتز۱۰ گیگابیت بر ثانیهاز ورژن ۱.۳ تا 1.4a
کابل Premium High-Speed4K۶۰ هرتز۱۸ گیگابیت بر ثانیهورژن ۲.۰
کابل Ultra High-Speed8K یا 10K۱۲۰ و ۲۴۰ هرتز۴۸ گیگابیت بر ثانیهورژن ۲.۱

اگر اطلاعات جزئی ای از تعاریف گفته شده در جدول بالا داشته باشید اکنون دستتان آمده است که علت گران بودن برخی از کابل ها نسبت به موارد دیگر چیست و هر یک از این کابل ها چه ویژگی هایی دارند. در واقع باید گفت قابلیت های این کابل ها با هم متفاوت بوده و هر کدام از آنها مناسب کاربرد های خاصی هستند. کابل های عادی یا همان استاندارد که از نظر قیمت نیز ارزانتر هستند مناسب استفاده های تلویزیونی عادی مانند گیرنده های دیجیتال هستند. در صورتی که می خواهید از فیلم هایی با کیفیت بهتر و یا برای اتصال اندروید باکس ها از کابل HDMI استفاده نمایید، باید به سراغ کابل های سرعت بالا یا High Speed بروید.

در مورد کنسول های بازی قدیمی تر کابل های ورژن ۲.۰ کاملا پاسخگو خواهند بود و می توانند برای فیلم های با کیفیت نیز گزینه مناسبی باشند. اما در صورت که می خواهید کنسول های جدید، سیستم گیمینگ خود و یا پخش فیلم با کیفیت 8K را به نمایشگر متصل کنید، لازم است به سراغ موارد گران تری مانند کابل های ورژن ۲.۱ بروید. در حال حاضر ۲.۱ بهترین کابل های HDMI هستند و تفاوت قیمت در برند های مختلف مربوط به ویژگی های اضافی است.

در مورد این ویژگی های اضافی باید گفت بعضی از برند ها عادت دارند کارهایی مانند کاور کردن سوکت ها با روکش هایی از جنس طلا، استفاده از کابل های فیبر نوری به جای کابل های مسی یا به کار گرفتن فیبر های کربنی، کمی اوضاع میدان های مغناطیسی و یا نویز هایی که روی کابل می افتد را کاهش دهند. این کار می تواند به بالاتر رفتن کیفیت و نرخ تازه سازی کمک کند و کابل ما را در رده بهترین کابل های HDMI قرار دهد. اما باید گفت در صورتی که نرخ انتقال بالاتری مد نظر باشد باید به سراغ کابل های تاندر بولت رفت و کشش کلی HDMI بیشتر از موارد گفته شده نخواهد بود.

اکنون که می دانیم شرایط کابل های HDMI در بازار به چه صورت است، راحت تر میتوان بهترین کابل های HDMI را شناسایی کرد و معرفی نمود. در ادامه با هم این موضوع را به طور مفصل بررسی می کنیم.

بهترین کابل های HDMI در بازار ایران

در مورد بهترین کابل های HDMI در بازار ایران باید گفت که بر خلاف سایر موراد خیلی از کابل هایی که در بازار ایران پیدا می شوند، در بازار جهانی هم از بهترین ها هستند. در سایر لوازم الکترونیکی مانند مانیتورها، شارژرها و یا پاوربانک ها شما نمی توانید بهترین های جهان را به راحتی در بازار پیدا کنید، اما باید گفت که در مورد این کابل ها شرایط فرق دارد و شما خیلی از گزینه های با کیفیت را دارید.

در ادامه با هم کابل های مختلف که هر کدام برای زمینه ای خاص در رده بهترین کابل های HDMI قرار می گیرند را خواهیم دید:

بهترین کابل HDMI در بازار ایران: کابل انکر A8743

بهترین کابل HDMI در بازار ایران: کابل انکر A8743

در صوتی که از علاقه مندان به بررسی بهترین لوازم جانبی مختلف (از هر نوعی) باشید، قطعا نام انکر را در موارد مختلف شنیده اید. این شرکت یکی از تخصصی ترین تولید کنندگان کابل و لوازم دیگر مانند شارژر ها و پاور بانک ها می باشد که کارهای آن همیشه در بهترین رده قرار می گیرند. در صورتی که سری به مقاله لوازم جانبی آیفون ۱۳ بزنید می تواند در رده های مختلفی نام این برند را ببینید. در مورد کابل انکر A8743 و یا سایر مدل های دیگر این تولید کننده که با ورژن ۲.۱ ارائه شده انتد می توان گفت که یکی از بهترین ها برای کاربرد های خاص هستند.

این کابل ها می توانند به راحتی کیفیت 8K را با نرخ تازه ۱۲۰ هرتز انتقال داده و امکانات خوبی را برای انتقال صدا با کیفیت خوبی دارند. این کابل به راحتی می تواند عملیات انتقال صدا را از دستگاه هایی که از ویژگی های دالبی اتم و دالبی ویژن پشتیبانی می کنند به عهده بگیرد و استفاده خوبی هم برای کنسول های بازی و به طور خاص پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X دارد. در حال حاضر شما می توانید این کابل را با قیمت ۲ میلیون تومان در بازار پیدا کنید.

بهترین کابل HDMI گیمینگ: کابل UGreen 8K

بهترین کابل HDMI گیمینگ: کابل UGreen 8K

در صورتی که با محصولات کلاس گیمینگ آشنایی داشته باشید می دانید که قرار نیست تنها یک محصول کار راه انداز و عادی را ببینید و هم از نظر ظاهری و هم کاربرد ها ویژگی های آن باید در سطح بالاتری قرار بگیرند و این کابل یکی از همین محصولات است!

کابل HDMI 2.1 یوگرین، یک کابل با کیفیت 8K است که می تواند عملیات انتقال تصویر با نرخ ۲۴۰ را به کمک کابل های قوی و سوکت های محافظت شده انتقال دهد. روی کابل روکشی محافظ دارد که در بافت آن از فلز استفاده شده و می تواند میدان های مغناطیسی را فع کند. همینطور استفاده از سوکت های قدرتمند با روکش محافظ گرم شدن این بخش و اختلال در انتقال جلوگیری میکند.

این کابل یکی از بهترین کابل های HDMI موجود در بازار ایران است که قیمت یک کابل دو متری آن در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای شما آب خواهد خورد. اما در صورتی که می خواهید کنسول های بازی و یا لپ تاپ و سیستم گیمینگ خود را به نمایشگری دیگر متصل کنید، کاملا می تواند ارزش پولی که می دهید را داشته باشد.

 

بهترین کابل HDMI برای تلویزیون: کابل Amazon Basics

بهترین کابل HDMI برای تلویزیون: کابل Amazon Basics

آمازون بیسیک یکی از کابل هایی است که در دنیا به کیفیت و اقتصادی بودن معروف است و مدل های مختلفی از آن وجود دارد که در فهرست های بهترین کابل های HDMI در جهان در صدر قرار می گیرند. همینطور این کابل ها جزو پر فروش ترین محصولات در سایت آمازون می باشند که می توان آن را نتیجه رضایت کاربران از این کابل ها دانست. متاسفانه باید گفت کابل های ۲.۱ از این برند در بازار ایران بسیار کمیاب و یا معمولا تقلبی است. اما می توان کابل های سرعت بالا با ورژن ۱.۴ را در بازار ایران مشاهده کرد.

در صورتی که به دنبال کابلی هستید که بتواند برای بهترین کیفیت را برای اتصال گیرنده دیجیتال، اندروید باکس و یا رسیور ها به تلویزیون داشته باشد و از کارکرد آن مطمئن باشید، آمازون بیسیک می تواند کابل بسیار ایده آلی برای شما باشد. قیمت یک کابل ۲ متری از این برند در حدود ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بهترین کابل HDMI برای کنسول های بازی: شیائومی XY-H

بهترین کابل HDMI برای کنسول های بازی: شیائومی XY-H

ما پیشتر بهترین کابل های HDMI برای گیمینگ را مطرح کرده بودیم، اما در صورتی که کنسول های قدیمی تری دارید و به کابلی نسبتا اقتصادی و البته با کیفیت 4K نیاز دارید، این کابل از شیائومی می تواند برای شما یک کابل خوب و عالی باشد. برند شیائومی که آن را با نام غول تکنولوژی چینی می شناسیم، از بهترین های تولید لوازم جانبی هم هست و کابل های آن نیز از نظر کیفیت اوضاع و شرایط خوبی دارند.

در اینجا ما یک کابل با کیفیت 4K داریم که می تواند با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز تصاویر را برای شما انتقال دهد. این کابل HDMI ۱.۵ با اندازه ای در حدود ۲ متر (عموما ۱۸۰ سانت یا ۶ فیت)، در حدود ۵۰۰ هزار تومان روی دست شما خرج خواهد گذاشت که برای محصولی با کیفیت شیائومی می تواند مناسب باشد. در صورتی که می خواهید این کابل را تهیه کنید، بهتر است از جای معتبری آن را تهیه کرده تا از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید، نمونه های مشابه این کابل در بازار زیاد هستند.

 

بهترین کابل های HDMI بلند: کابل های تسکو TC 76

بهترین کابل های HDMI بلند: کابل های تسکو TC 76

در بین برند های لوازم جانبی در بازار ایران برند های ایرانی قابل قبول و خوبی هم وجود دارند که می توان برای مواردی مانند کابل های HDMI کاملا به آنها اعتماد کرد. در صورتی که نیاز به کابلی بلند دارید برند تسکو می تواند به شما در این خصوص کمک کند. در مواقعی که شما نیاز به کابل کشی های بلند دارید معمولا می خواهید این کابل را برای ویدئو پروژکتور ها و یا اتاق های کنفرانس و مواردی مانند آن استفاده کنید، پس نیاز نیست چندان کابل هایی گران و از نوع ۲.۰ یا ۱.۵ را به خدمت بگیرید.

در اینجا شما می توانید یک کابل ۱۰ متری از تسکو را که یک گزینه معمولی است با قیمت ۴۰۰ هزار تومان خریدار کنید. همینطور همین مدل و برند به شما کابل هایی با طول ۵، ۱۵ و بیست متر هم ارائه می دهند و شما می توانید اندازه کابل خود را تا جایی که نیاز دارید کم و زیاد کنید.

بهترین کابل HDMI 8K اقتصادی: کابل K-Net Plus

بهترین کابل HDMI 8K اقتصادی: کابل K-Net Plus

 

کابل های K-Net یکی دیگر از برند های خوب در بازار ایران هستند که می توان به آنها اعتماد کرد. در صورتی که به دنبال خرید یک کابل HDMI 2.1 با کیفیت 8K هستید اما از ظنر بودجه محدودیت دارید، این کابل می تواند تعادل خوبی را بین قیمت و کیفیت در اختیار شما قرار دهد. قیمت یک کابل ۶ فیتی یا همان ۱۸۰ سانتی از این برند، تنها ۴۰۰ هزار تومان است و می توان گفت برای یک کابل با این کیفیت قیمت مناسبی خواهد بود.

البته باید دقت داشته باشید که با این کابل نمی توانید مانند سایر کابل ها رفتار کرده و بهتر است از جابجایی زیاد آن خودداری کرده و آن را در معرض میدان های مغناطیسی مانند عبور از کنار کابل های برق قرار ندهید.

بهترین کابل HDMI 4K اقتصادی: کابل P-Net V2.0

بهترین کابل HDMI 4K اقتصادی: کابل P-Net V2.0

 

یکی دیگر از کابل هایی که می توان در بین کابل هایی رده اقتصادی به آن اطمینان کرد و انتظار داشت به ما بازدهی خوبی بدهد، کابل های P-Net هستند. در اینجا یک کابل با کیفیت 4K و از نوع ۲.۰ داریم که می تواند انتظارات شما را برآورده کند. در صورتی که می خواهید فیلم های با کیفیت را با تلویزیون خود تماشا کنید و یا لپ تاپ خود را به نمایشگر متصل کنید، این کابل گزینه مناسبی خواهد بود و باید گفت از نظر قیمت نیز شرایط ایده آلی دارد.

البته باید گفت کیفیت این کابل در رده کابل های متوسط رو به پایین قرار می گیرد و چندان چنگی به دل نمی زند. اما دلیل قرار گرفتن آن در فهرست بهترین کابل های HDMI بازار ایران، قیمت آن است. در این نوع از کابل ها شما برای کابل ۶ فیتی تنها ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می کنید. هر چند باید گفت به چنین کابلی زیاد اعتباری نیست! اکیدا به شما توصیه می کنیم که برای استفاده های 4K به سراغ گزینه های دیگری که معرفی شده است بروید تا درگیر خرابی های احتمالی نشوید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم بهترین کابل های HDMI در بازار ایران را بررسی کردیم و گزینه هایی را از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲.۵ میلیون تومان دیدیم که هر کدام ویژگی های مربوط به خود را داشته و در موردی خاص از بهترین ها به شمار می آمدند. در کل می توان گفت بهتر است برای خرید کابل HDMI به سراغ گزینه های بالای لیست رفته و کمی سر کیسه را شل کنید. خرید این کابل از آن دست کارهایی است که کم هزینه کردن می تواند منجر به هزینه های اضافی بعدی شود.

البته باید در صورتی که بودجه چندانی برای این کار در نظر نگرفته اید، گزینه های اقتصادی ای که از کابل های بی نام و نشان بازار بهتر هستند هم در اینجا معرفی کرده ایم! در صورتی که موردی را می شناسید که جای آن در فهرست ما خالیست، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402