معرفی تبلت شیائومی پد ۶ اس پرو (Pad 6S Pro 12.4) + مشخصات فنی

تبلت پد 6 اس پرو شیائومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی تبلت تازه عرضه شده و جدید شیائومی است که در سطح گیمینگ عرضه شده و از محصولات قدرتمند این روز های بازار است. در این مقاله از پلازا تبلت Pad 6S Pro 12.4 را به صورت کامل با هم بررسی می کنیم.

در بین محصولات مختلف تکنولوژی که در بازار معرفی و عرضه می شوندف تبلت ها همیشه یکی از موارد پر طرفدار به شمار می آمده اند. هرچند که ارائه گوشی هایی با صفحه بزرگ کمی این دستگاه ها را کمرنگ تر کده اندف اما باز هم خیلی از افراد برای کارهای مختلفی مانند اموزش و یا رسیدگی به کارهای خود به این دستگاه ها نیاز دارند. در صورتی که شما هم یکی از طرفداران این تبلت ها هستید، باید گفت که شیائومی محصول خوبی را برای شما ارائه داده است. هرچند که این محصول خالی از ایراد نیست، اما در کل می توان گفت که تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی از بهترین هایی است که می توانید پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد و نکات مثبت و منفی آن کدامند با هم صحبت کنیم. برای این کار بهترین روش این است که اول نگاهی به مشخصات سخت افزاری آن بیندازیم و ببینیم که شیائومی تا چه اندازه دست و دلباز بوده است.

فهرست مطالب

مشخصات تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی

همانطور که گفتیم تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی یکی از تبلت های رده بالا است و مانند خیلی دیگر از محصولاتی که غول تکنولوژی چینی در فوریه ۲۰۲۴ ارائه داده است، با یک محصول پریمیوم خوب طرفی هستیم. از این نظر می توان گفت منابع سخت افزار بالایی که در حجدول زیر مشاهده می کنید، می تواند با یک گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۳ برابری کند. جدول زیر می تواند این ویژگی ها را به شما ارائه دهد:

مشخصه هاتبلت پد 6 اس پرو شیائومی
نمایشگر۱۲.۴ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۲۰۳۲ در ۳۰۴۸ و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲
حافظه/رم۸، ۱۲، ۱۶ گیگابایت رم – ۲۵۶، ۵۱۲، ۱ ترابایت حافظه
سیستم عاملاندروید ۱۴، هایپر او اس
دوربین اصلی۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۱۰۰۰۰ میلی آمپر با شارژر ۱۲۰ وات
پشتیبانی از سیم کارتندارد
قیمت۷۶۰ دلار

همانطور که گفتیم، این جدول نشان می دهد که با دستگاهی قدرتمند سروکار داریم، اما باید جنبه های دیگر آن هم بررسی شود تا ببینیم تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی واقعا چه چیزی در چنته دارد. در ادامه به بررسی موردی ویژگی های این تبلت می پردازیم.

معرفی تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی

تبلت ها یکی از اولین محصولاتی بودند که شیائومی سعی در گرفتن بازار آنها کرد و نمونه های اقتصادی از آنها را ارائه کرد. این روند تا مدت ها ادامه داشت و باید گفت که هنوز هم این تولید کننده این کار را انجام می دهد، اما چند سالی است که تمرکز ان از روی ارائه محصولات اقتصادی به طرف محصولات رده بالا و پریمیوم رفته است. تبلت های سری شیائومی پد که تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی هم یکی از آنها است، معروف ترین تبلت های این نوع هستند.

این تبلت قرار است به نوعی جانشین تبلت شیائومی پد ۶ و تبلت شیائومی پد ۶ پرو بشود. این دو دستگاه تبلت های قبلی شیائومی بودند که در آپریل ۲۰۲۳ ارائه شده بودند و هر یک از بهترین های زمان خود به شمار می آمدند. البته باید گفت که در تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی ما شاهد افزایش قیمت زیادی هستیم و این موضوع که آیا واقعا این تبلت می تواند تا این اندازه کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد، موضوعی است که باید بیشتر بررسی شود.

"طراحی

در ادامه با معرفی موردی تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد.

طراحی تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی

طراحی این تبلت یکی از مواردی است که نسبت به نسخه های قبلی آن ثابت مانده است و تغییر محصوصی در این رابطه به چشم نمی خورد. تنها موردی که می توان آن را در نظر داشت، تغییر بخش لنز دوربین و به نوعی مدرن تر شدن چیدمان لنز های آن است که کمی شبیه به گوشی های آیفون شده است. در نمای جلو هم صفحه نمایش این دستگاه توانسته بیش از ۸۵.۷ درصد از این دستگاه را پوشش دهد که می توان گفت از این نظر خوب است. این تبلت نسبتا کوچک ۱۲ اینچی دارای ابعاد ۲۷۸.۷ در ۱۹۱.۶ در ۶.۳ میلیمتر می باشد که باید گفت از این نظر یک تبلت جمع و جور و البته باریک است.

البته وزن ۵۹۰ گرمی آن کمی بالا بوده که می توان گفت در کنار طراحی بارک ان این دستگاه را به یک تبلت خوش دست تبدیل می کند. فریم و پشت این تبلت از جنس آلومینیوم بوده که به مقاومت این دستگاه باریک افزوده است و از تکنولوژی کورنینگ گوریلا گلس ۵ هم برای محافظت از آن استفاده شده است. در کل می توانیم اوضاع طراحی تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی را به صورت یک طراحی پرمیوم، اما تکراری و یکسان با مدل های قبلی ارزیابی کنیم.

سخت افزار تبلت Pad 6S Pro 12.4

یکی از مهمترین اجزای تبلت که می توانند تعیین کننده کیفیت کار این دستگاه باشد، سخت افزار این دستگاه یا به طور کلی تراشه و پلتفرمی است که این تبلت با استفاده از آن ساخته شده است. در تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده شده است. این تراشه یک پردازنده قدرتمند و پریمیوم، با کیفیتی ثابت و بدون افت در طول زمان و همینطور نیروی پردازشی بالاست که می توان ان را در بیشتر گوشی های پرچمدار سال ۲۰۲۳ پیدا کرد. همینطور در کنار این تراشه پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۰ قرار می گیرد که در رده خود از بهترین های گیمینگ به شمار می رود. در تصویر زیر می توانید بازدهی این گردازنده در تست های مختلف را که بر اساس گزارش Nanoreview منتشر شده است مشاهده کنید:

سخت افزار تبلت Pad 6S Pro 12.4

 

در کنار تراشه قدرتمندی که در این تبلت وجود دارد، سایر موارد نیز می توانند قدرت آن را برای مصارف گیمینگ افزایش دهند. استفاده از رم بالای ۸ گیگابایت، خصوصی در نسخه های ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی می تواند نشان دهنده این باشد که شیائومی برای ساخت و ایجاد یک تبلت گیمینگ پا پیش گذاشته است. همینطور فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی برای نسخه های پایه، ۵۱۲ گیگابایت نسخه متوسط و ۱ ترابایت برای نسخه پرفورمنس می تواند تاییدی بر این ادعا باشد. با این تفاسیر اگر تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی در زمره بهترین تبلت های گیمینگ قرار گیرد اصلا تعجبی ندارد.

یکی از نکاتی که باید در مورد این تبلت های پریمیوم از شیائومی در نظر داشت این است که معمولا شیائومی از جدیدترین سخت افزار مورد استفاده در تبلت های روز دنیا در آنها استفاده نمی کند! به این صورت که در سال ۲۰۲۳ که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برترین تراشه به حساب می آمد، این تبلت ها با نسل ۱ ارائه شده بودند و اکنون که نسل ۳ به بازار آمده است، شیائومی به سراغ نسل ۲ رفته است. این تاخیر شیائومی و جاماندن تبلت های شیائومی پد از بازار یکی از موراد نسبتا اعصاب خوردکن برای کاربران بوده و نظرات منفی زیادی در رابطه با آن وجود دارد.

صفحه نمایش تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی

در مورد صفحه نمایش تبلت Xiaomi Pad 6S Pro باید گفت که با چیز چندان خاص و ویژه ای طرف نیستیم و صفحه نمایشی با پنلی از نوع IPS LCD را داریم که هر چند نوع پنل آن چندان ویژه نیست، اما کیفیت خوبی را در اختیار کاربران می گذارد. این دیسپلی می تواند تصاویری با رزولوشن ۲۰۳۲ در ۳۰۴۸ را ارائه دهد که تقریبا نزدیک به 4K می باشد. همینطور با وجود نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و چگالی ۲۹۵ نقطه در اینچ می توان انتظار تصویری نرم و با جزئیات را داشت.

ویژگی های دیگری مانند پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن هم وجود دارند که می توانند به این دیسپلی کیفیت بهتری بدهند و آن را در زمره صفحه نمایش های حرفه ای قرار دهند. این صفحه نمایش می تواند نوردهی ۹۰۰ نیت را داشته باشد که باید گفت میزان متوسطی است. در کل باید گفت که خیلی از کاربران وقتی به سراغ یک تبلت ۷۰۰ دلاری می روند انتظار صفحه نمایش هایی با کیفیت حداقل امولد را دارند. هرچند دیسپلی تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی هم ویژگی های خوبی دارد و می توان در مجموع آن را قابل قبول دانست.

"صفحه

دوربین تبلت Pad 6S Pro 12.4

یکی دیگر از گزینه های مورد نیاز برای بررسی تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی دوربین آن است. هر چند در مورد تبلت ها دوربین چنان جایگاه ویژه ای ندارد و معمولا یک دوربین ساده و کار راه انداز می تواند تمام آنچه که از یک تبلت سطح بالا انتظار می رود را برای ما فراهم نماید. خوشبختانه در تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی یکی از همین دوربین ها را داریم. شیائومی برای دوربین اصلی این تبلت، یک دوربین دو ماژوله ارائه داده است که ماژول های آن از این قرارند:

  • لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF
  • لنز ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق

این دوربین می توان فیلمبرداری با حالت های 4K و ۱۰۸۰ را با ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه انجام دهد. در واقع باید گفت این دوربین یک دوربین عادی است که این روز ها در هر گوشی اقتصادی هم پیدا می شود. اصولا ترکیب های ۵۰ و ۲ مگاپیکسلی بیشتر جنبه از سر باز کردن دارند و نمی توان زیاد به کیفیت آنها تاکید داشت. در مورد دوربین سلفی اما اوضاع بهتر از روال عادی و حد معمول است و یک دوربین واید ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده که می تواند کاربرد خوبی داشته باشد. در مورد ویژگی فیلم برداری این دوربین هم باید گفت قادر است کیفیت ۱۰۸۰ را تا ۶۰ فریم در ثانیه برای ما رکورد کند.

دوربین تبلت Pad 6S Pro 12.4

ویژگی ها و سنسور های تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی

یکی دیگر از موارد مهمی که در مورد دستگاه هایی مانند تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی می توان به سراغ آن رفت ویژگی ها، ارتباطات و سنسور هایی است که ارائه می دهند. در واقع در تبلت های پرمیوم این سطح از امکانات می تواند بسیار تعیین کننده باشد. در مورد ارتباطات باید گفت که این دستگاه از سیم کارت پشتیبانی نمی کند. تنها راه های ارتباطی آن استفاده از وای فای و بلوتوث ورژن ۵.۳ می باشد.

از نظر سایر سنسور ها و ویژگی ها می توان این موارد را برای تبلت Xiaomi Pad 6S Pro معرفی کرد:

  • سنسور اثر انگشت (کنار فریم)
  • شتابسنج
  • قطب نما
  • ژیروسکوپ
  • سنسور های پراکسیمیتی

یک نکته منفی دیگر این است که شرایط سنسور های موقعیت یابی یا همان GPS در این دستگاه مشخص نشده و اطلاعاتی ارائه نشده است. در این دستگاه ۶ اسپیکر به کار گرفته شده است که می تواند کیفیت صدای استریو خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. از نکات منفی ای که در تبلت دیده می شود این است که مانند تمامی دستگاه های جدید، از ارائه ویژگی افزایش فضای ذخیره سازی با کارت حافظه و همینطور خروجی صدای جک ۳.۵ میلیمتری خبری نیست.

"ویژگی

باتری تبلت Pad 6S Pro 12.4

از نظر باتری این تبلت دارای ویژگی های خوبی است و میتوان گفت عملکرد قابل قبولی داشته است. وظیفه تامین انرژی Xiaomi Pad 6S Pro را یک باتری ۱۰ هزار میلی آمپری از نوع پلیمر لیتیوم بر عهده دارد که برای تبلتی با این سخت افزار قوی، خوب به نظر می رسد. این باتری با کمک یک شارژر ۱۲۰ واتی فست شارژ شده و بر اساس تبلیغاتی که شیائومی برای آن ارائه داده است می تواند در مدت ۱۰ دقیقه شارژ باتری خالی را به ۴۵ درصد رسانده و در مدت ۳۵ دقیقه آن را فول شارژ کند.

تاریخ عرضه و قیمت تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی

در مورد تاریخ عرضه در ابتدای مقاله هم صحبت کردیم. این دستگاه در ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی شده و در همین روز نیز در بازار چین توزیع شد. البته نسخه های گلوبال آن با کمی تاخیر وارد بازار جهانی خواهند شد. انتظار می رود این دستگاه بتواند به زودی راه خود را به بازار ایران هم باز کند. در مورد قیمت این دستگاه هم باید گفت که نسخه های پایه با رم ۸ و فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت در حدود ۶۰۰ دلار و برای نسخه های پرفورمنس با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه برابر با ۷۰۰ دلار می باشد.

"تاریخ

در مورد اینکه آیا این دستگاه یک گزینه مقرون به صرفه به شمار می رود باید گفت که هرچند یکی از بهترین های بازار بوده و می توان گفت از نظر سخت افزاری می تواند در رده گیمینگ قرار بگیرد، اما می توان در مجموع آن را گران دانست و تبلت های دیگری هم هستند که با همین رنج قیمت کیفیت کارکرد بهتری را به شما خواهند داد. در صورتی که به دنبال تبلت هایی با رنج قیمتی بهتری می گردید، می توانید سری به مقاله راهنمای خرید تبلت بزنید تا به این موارد دسترسی داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی تبلت پد ۶ اس پرو شیائومی پرداختیم. این تبلت یک دستگاه پریمیوم از شیائومی است که ویژگی هایی مثل تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، اندروید ۱۴، از ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم و از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت فضا را در اختیار کاربران خود می گذارد. قیمت این دستگاه کمی بالا بوده و نسخه های مختلف آن از ۶۰۰ تا ۷۵۰ دلار قیمت گذاری می شوند. در کل می توان گفت که در اینجا با تبلتی قدرتمند از شیائومی طرف هستیم که شرایطی خوب دارد. در صورتی که در مورد این دستگاه نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402