۱۰ بازی گروهی و سرگرم کننده برای نوجوانان

بهترین بازی ها برای نوجوانان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

همانطور که می‌دانید نوجوانان در سنین رشد به شیوه قدیم دیگر سرگرم نمی‌شود و باید برای آنها بازی‌های جدیدی را طراحی یا بکارگیری کنید. امروز در این مقاله از سایت پلازا تصمیم داریم به لیستی از بهترین بازی ها برای نوجوانان اشاره داشته باشیم.

بی‌تردید هر پدر و مادری دوست دارد بداند که نوجوان خود چگونه سرگرم می‌شود. امروزه Game های موبایلی بسیاری در سبک و سیاق‌های مختلف منتشر شده است که متاسفانه اکثریت آنها از گیم‌پلی اعتیادآور برخوردار هستند و این موضوع برای نوجوانانی که درحال رشد هستند هرگز مناسب نیست. همین موضوع سبب شد تا نیم نگاهی به لیستی از بهترین بازی ها برای نوجوانان داشته باشیم که در آن می‌توانید به ۱۰ بازی سرگرم کننده برای نوجوانان دسترسی داشته باشید.

فهرست مطالب

بهترین بازی ها برای نوجوانان

برای آماده سازی این لیست سعی نمودیم به مواردی اشاره داشته باشیم که بتواند نوجوانان را در جمع‌های گروهی سرگرم کند و این موضوع سبب تفریح خانوادگی نیز خواهد شد. باتوجه به این توضیحات می‌توان این نوید را داد که فهرست بهترین بازی ها برای نوجوانان میزبان عناوین خوبی برای سرگرمی است که در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید از آنها برای سرگرمی خود استفاده کنید. ناگفته نماند که برخی بازی‌های نامبرده نیازی به وسیله یا انجام کار خاصی ندارند.

1. بازی مافیا

در میان بهترین بازی‌ها برای نوجوانان مافیا یک گزینه سرگرم کننده و گروهی در این زمینه می‌باشد که از طریق آن می‌توانید برای مدت زمان طولانی سرگرم شوید. امروزه کمتر کسی هست که این بازی را نشناسد زیرا جذابیت‌ها و ویژگی‌های های سرگرم کننده آن سبب شده تا در بخش‌های مختلف فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی شاهد حضور مسابقات متنوعی از مافیا باشیم. همانطور که کم و بیش می‌دانید در بازی مافیا یک راوی یا مدیریت کننده وجود داشته که او وظیفه دارد تا اعلام شب و روز و گفتگوی شخصیت‌های موجود در بازی را مدیریت نماید.

بسته به تعداد افراد بازی مافیا قابل اجرا می‌باشد که اگر ۱۰ نوجوان باشید می‌توانید در بازی سه مافیا و یک پزشک و یک تیرانداز و یک کارآگاه و ۴ شهروند عادی را انتخاب کنید. روند بازی بدین شکل است که باید شخصیت‌های مربوطه را روی کاغذ بنویسید و آنها را از طریق راوی به اشخاص بدهید سپس هر یک از اشخاص کارت‌های دریافتی را باز می‌کنند و باید شخصیت خود را در ذهنش حفظ نماید. در طول بازی مافیا شخصیت‌های مختلف دیگری نیز وجود داشته است که اگر به دنبال این موضوع هستید تا نوجوانان خود را در جمع‌های خانوادگی سرگرم کنید مافیا می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرمی باشد. شخصیت‌های مافیا باید به دنبال ایجاد ناامنی درشهر باشند و خود را به عنوان شهروند معرفی کنند تا سبب اخراج شدن شهروندان اصلی از شهر شوند.

۲. بازی سعی کن نخندی

گزینه دیگری که در فهرست بهترین بازی‌ها برای نوجوانان در نظر گرفته شده بازی سعی کن نخندی می‌باشد. ماهیت اصلی بازی بدین شکل بوده که باید دو شخص در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و برای هر کدام یک زمان مشخص در نظر گرفته خواهد شد. آغاز بازی بدین شکل است که یک شخص باید از طریق روش‌های مختلفی نظیر حرف زدن یا شکل و شمایل چهره و هر روشی که مد نظر دارد شخص مقابل را بخنداند.

در صورتی که شخص مقابل بعد از اتمام زمان تعیین شده خنده‌ای بر چهره نیاورد برنده بازی خواهد بود و باید در مقابل شخص خود قرار بگیرد و همین روش را برای خنداندن او در نظر بگیرد. این بازی امکان اجرا به صورت گروهی را نیز داشته است که می‌توانید در جمع‌های خانوادگی قرار بگیرید و با درآوردن یک صدای حیوان یا صدای خنده‌دار به دنبال خنداندن شخصیت‌های دیگر اعضای خانواده باشید که در صورت خندیدن هر یک از آنها باید او از جمع اخراج شود و همین رویه تا زمانی ادامه پیدا کند که یک نفر باقی بماند.

۳. بازی غذا خوری ایستاده

بهترین بازی ها برای نوجوانان

بازی غذاخوری ایستاده یکی دیگر از عناوین سرگرم کننده در این فهرست می‌باشد که ماهیت آن بدین شکل است که باید یک غذای خوشمزه نظیر پیراشکی را به یک نخ وصل کنید. نوجوان شما بدون دست زدن به نخ باید غذایی که آویزان شده است را بخورد و این کار را می‌توانید برای تعدادی از نوجوانان انجام دهید و هر شخص که بتواند سریعتر پیراشکی آویزان را میل کند برنده بازی خواهد بود. این بازی از طریق روش‌های دیگری نیز قابل اجرا می‌باشد که می‌توانید بسته به سلیقه خود آن را اجرا کنید.

۴. بازی چشم بندی

بازی چشم‌بندی یک عنوان سرگرم کننده خوب برای نوجوانان است که ماهیت اصلی آن به صورت گروهی نیز قابل اجرا می‌باشد. روند بازی به این شکل است که باید در محیط خانه چشم یک شخص را ببندید و دیگر اعضا بدون اینکه از خود صدای درآورند در جایی قرار بگیرند. شخصیتی که چشم‌بند را بر صورت خود دارد باید به دنبال یافتن اشخاص باشد و به محض برخورد کردن دست او با هر شخصی بازی پایان خواهد یافت و شخصی که مورد لمس قرار گرفته باید چشم بند را ببندد. در این میان دیگر اشخاصی که در بازی حضور دارند بدون ایجاد سر و صدا باید از دسترس شخص فرار کنند. دقت داشته باشید که در طول بازی اگر شخصی که چشم بند بر چهره دارد به سمت وسایل خطرناک در حال حرکت بود می‌توانید او را راهنمایی کنید و با صدای خود به او هشدار دهید.

۵. بازی اسم فامیل

بازی اسم فامیل یکی از قدیمی‌ترین عناوین سرگرم کننده در خانواده‌های ایرانی می‌باشد که تقریباً این عنوان برای همگی شناخته شده است. سبک بازی بدین شکل می‌باشد که شما باید تعدادی آیتم مشخص نظیر نام و نام خانوادگی و نام شهر و نام کشور و غذا و شی و هر چیز دیگری که مد نظر دارید را روی کاغذ بنویسید. سپس یکی از اعضا یک حرف از حروف الفبا را انتخاب می‌کند که بعد از مشخص شدن حرف تمامی اشخاص باید به دنبال نوشتن واژه‌هایی باشند که با حرف مشخص شده آغاز می‌شود. هر شخصی که سریعتر بتواند آیتم‌های موجود را پر نماید برنده بازی خواهد بود.

۶. بازی گل یا پوچ

بهترین بازی ها برای نوجوانان

بازی گل یا پوچ یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های سرگرم کننده در جمع‌های خانوادگی به ویژه در روزهای تعطیلی عید می‌باشد. امکان اجرای گروهی بازی گل یا پورچ وجود داشته که ماهیت اجرایی آن بدین شکل است که باید به دو گروه مساوی تقسیم شوید. سپس یک گروه شی کوچکی نظیر نخود یا لوبیا را در دست قرار می‌گیرد و با جابجای آن باید به دنبال گمراه نمودن شخصیت‌های مقابل باشد. در صورتی که تیم حریف بتواند گل را درست تشخیص دهد یک امتیاز کسب نموده و گل را از حریفان دریافت خواهند کرد.

۷. بازی جوکر

بازی جوکر یکی از خنده آورترین عناوین موجود برای نوجوانان و جمع‌های خانوادگی می‌باشد که بد نیست بدانید ماهیت اصلی بازی جوکر می‌تواند در مواقع و شرایط مختلفی قابل اجرا باشد. داستان و سبک بازی بدین شکل است که باید در یک محیط قرار بگیرید و هر یک از اشخاص با هر روشی که می‌تواند شخص دیگری را به خنده وادار کند. در صورتی که هر شخص لبخند بر چهره بیاورد یک کارت زرد دریافت خواهد نمود و اگر این موضوع مجدداً تکرار شود وی از بازی حذف خواهد شد. همین رویه تا زمانی ادامه خواهد داشت که تمامی شخصیت‌های موجود از بازی حذف شوند و این موضوع می‌تواند سبب سرگرمی نوجوانان برای مدت زمان طولانی شود.

۸. بازی یه مرغ دارم

در فهرست بهترین بازی‌های سرگرم کننده برای نوجوانان بازی یه مرغ دارم گزینه دیگری برای سرگرمی است. ماهیت بازی بدین شکل می‌باشد که یک شخص در جمع خانوادگی و گروهی به طور مثال باید جمله یه مرغ دارم روزی دو تا تخم می‌ذاره را بیان نماید. سپس شخص بغلی او همین جمله را باید به نفر بغل دستیش بگوید و بعد از آن شخصی که شنونده این جمله بوده باید جمله ذکر شده را با گویش و زبانی مختلف به شخص قبلی منتقل نماید و شخصی که شنونده جمله با صدای متفاوتی بوده باید از طریق همان صدا جمله دریافتی را به شخص نفر اول منتقل نماید. در صورت خندیدن و یا اشتباه گفتن جمله ذکر شده هر شخص از بازی حذف خواهد شد.

۹. بازی توپ بازیگوش

بهترین بازی ها برای نوجوانان

بازی توپ بازیگوش امروزه در شبکه‌های اجتماعی به یک سرگرمی بسیار عالی تبدیل شده است که بد نیست بدانید در فضاهای مختلف نظیر اینستاگرام شاهد اجرای این بازی از سوی شخصیت‌های مختلفی هستیم. ماهیت بازی بدین شکل می‌باشد که نوجوانان باید در کنار یکدیگر یک دایره را تشکیل دهند. سپس یکی از اشخاص توپ را به سمت دیگری باید پرتاب کند و یا می‌تواند این کار را بدون اینکه توپ از دستش جدا شود انجام دهد در صورتی که شخص مقابل یا دریافت کننده بدون دریافت توپ حرکتی داشته باشد از بازی حذف خواهد شد و تا زمانی که توپ به دست او برسد نباید حرکتی داشته باشد. این بازی امروزه برای افزایش تمرکز نوجوانان و حتی بزرگسالان در نظر گرفته می‌شود که از طریق دیدگاه بصری باید کنترل خوبی روی شیء یا توپ و یا جسمی که در حال نزدیک شدن به آنها هست داشته باشند.

۱۰. بازی پانتومیم

و در پایان بازی پانتومیم یکی دیگر از عناوین سرگرم کننده برای نوجوانان می‌باشد که بد نیست بدانید این بازی مانند دیگر عناوین معرفی شده در جمع‌های خانوادگی قابل اجرا می‌باشد. امروزه بازی‌های مختلفی در این زمینه برای گوشی‌های اندرویدی و آیفونی منتشر شده است که هر یک از بازی‌ها میزبان موضوعات و آیتم‌های مختلفی هستند که در کنار این موضوع با محدودیت زمانی نیز همراه می‌باشند.

ماهیت اصلی بازی بدین شکل است که شما باید به دو گروه مساوی تقسیم شوید که بعد از تقسیم نیرو یک شخص از یک تیم بلند می‌شود و در مقابل شخص دیگری از تیم حریف باید کلمه یا جمله‌ای را به او بگوید که او با کمک حرکت دستان و چهره خود باید معنای کلمه یا جمله را به تیم خود منتقل نماید. در این زمینه با قرار دادن محدودیت زمانی می‌توانید سبب افزایش هیجانات بازی شوید که در صورت انجام ندادن درست این حرکت یک امتیاز منفی برای تیم در نظر گرفته خواهد شد و در صورتی که بتوانند آن را قبل از پایان زمان مقرر به تیم خود منتقل نمایند یک امتیاز مثبت دریافت خواهند نمود.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید درطول این فهرست به ۱۰ مورد از بهترین بازی ها برای نوجوانان اشاره شد. باتوجه به موارد نامبرده شما عزیزان می‌توانید دیگر بازی‌های مناسبی که از قلم افتاده است را برایمان به اشتراک بگذارید و از این طریق سبب تکمیل نمودن فهرست شوید. همچنین می‌توانید دیدگاه خود نسبت به این فهرست را به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402