چگونه مصرف آزاد اینترنت همراه اول و ایرانسل را قطع کنیم؟

چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینکه چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم مشکل خیلی از کاربران است و تفاوت انجام این کار در اپراتور های مختلف می تواند کمی مشکل ساز شود و پیچیدگی آن را زیاد کند. در این مقاله از پلازا قرار است به صورت مختصر و مفید در مورد اینکه چطور باید این کار را انجام داد با هم صحبت کنیم.

اگر از کاربران قدیمی اینترنت باشید، روزهایی را به یاد دارید که اینترنت موبایل چندان پرسرعت و کار راه انداز نبود. در آن زمان مطمئنا خیلی از آن استفاده نمی شد اما این روز ها اینترنت پرسرعتی که روی تلفن همراه ما وجود دارد، اصلی ترین روش برای استفاده کاربران از اینترنت می باشد. در نتیجه بالا رفتن سرعت و همینطور افزایش کیفیت محتوای که در گوشی های خود می بینیم (مثل اینستاگرام)، اینترنت ما خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم تمام خواهد شد و اگر حواسمان به پیامک های هشدار مصرف که خیلی از مواقع هم دیر و زود برای ما می آیند نباشد، سر ماه یک قبض موبایل عجیب و غریب برای ما صادر خواهد شد که خیلی از کاربران را شوکه می کند. اینجاست که جواب سوال چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم می تواند برای ما حیاتی باشد.

در این مقاله قرار است این موضوع که چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم را برای تمامی اپراتور ها بررسی کنیم و ببینیم که انجام این کار در هر کدام از آنها به چه روش هایی قابل انجام است. در ادامه این مورد را با هم بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

چگونه مصرف آزاد اینترنت ایرانسل را قطع کنیم؟

ایرانسل را می توان یکی از اپراتور های پیشرو در ارائه خدمات اینترنتی دانست و اولین اپراتوری بود که دیتای موبایل یا همان GPRS را فعال کرد و این سرویس را به کاربران داد. در صورتی که از مشترکین این اپراتور هستید و از خدمات اینترنتی آن بهره می برید، برای یافتن پاسخ این سوال که چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم زیاد دچار مشکل نخواهید شد و روش های متعددی برای شما وجود خواهد داشت. شما می توانید مصرف اینترنت خود را هم از طریق پیامک، هم کد های دستوری و هم برنامه ایرانسل من کنترل نمایید.

در ادامه دستورالعملی برای اینکه با روش های گفته شده چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم ارائه می دهیم:

استفاده از برنامه My Irancell

برنامه My Irancell یا همن ایرانسل من یکی از برنامه های کاربردی است که تقریبا تمامی مشترکین ایرانسل از آن استفاده می کنند. در این برنامه می توانید بدون استفاده از پیچیدگی های کد های دستوری و به صورت بصری حجم بسته های اینترنتی، شارژ و اعتبار تلفن همراه، پرداخت قبوض، خرید بسته جدید و کارهای دیگر را انجام دهید. البته این برنامه یکی از بهترین روش ها برای پاسخ به سوال چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم هم خواهد بود.

برای قطع مصرف اینترنت آزاد در این برنامه می توانید از دستور العمل زیر استفاده نمایید:

  • ابتدا برنامه را باز کنید و از بالا و سمت راست آیکون سه خط معماری را انتخاب نمایید تا منوی جانبی برای شما نمایش داده شود؛
  • از لیستی که در اختیار دارید گزینه «پرونده» را انتخاب نمایید؛
  • از صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، تب تنظیمات را از بالا انتخاب کنید؛
  • در لیست تنظیمات «طرح کنترل مصرف آزاد» را انتخاب کنید؛

چگونه مصرف آزاد اینترنت ایرانسل را قطع کنیم

  • با انتخاب این گزینه صفحه ای به شما نشان داده می شود که باید «فعال سازی کنترل مصرف آزاد» را از آن انتخاب کنید؛
  • تاییدیه ای که از شما گرفته می شود را قبول کنید؛
  • به شما اعلام خواهد شد که نتیجه از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد؛

غیر فعال سازی مصرف آزاد در ایرانسل من

بسته به اینکه سیستم چقدر شلوغ باشد دریافت پیامک تایید ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بینجامد. در صورتی که به هر دلیلی این برنامه را روی گوشی خود ندارید و یا حال کار کردن با آن را ندارید باید گفت در پاسخ به اینکه چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم جواب های ساده تری هم وجود دارد. در بخش بعد به سراغ بررسی کدهای دستوری این کار خواهیم رفت. شما می توانید در این برنامه کارهای دیگری مانند لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل را نیز انجام دهید.

قطع مصرف آزاد اینترنت ایرانسل با کد های دستوری

کدهای دستوری یا همان USSD ها روشی هستند که رد آن شخص می تواند با اپراتور خود ارتباط برقرار کرده و تنظیمات سیستمی را روی خط سیم کارت خود به صوت خودکار اعمال نماید. ایرانسل طیف وسیعی از کاربردها را با این کدها ارائه می دهد و کد های دستوری زیادی دارد.

برای اینکه کار قطع اینترنت آزاد خود را در این اگراتور انجام دهید، می توانید از کد دستوری «#۳*۲*۳*۵۵۵*» هم برای این کار استفاده نمایید:

کد دستوری ایرانسل برای مصرف آزاد

در این روش هم باز باید منتظر دریافت پیامک تایید از ایرانسل باشید و مدت زمان آن نیز متغیر خواهد بود.

چگونه مصرف آزاد اینترنت همراه اول را قطع کنیم؟

همراه اول را می توان اولین و پرکاربرد ترین اپراتور ایران دانست که این ارائه دهنده خدمات هم سرویس های خوبی را در اختیار کاربران خود می گذارد. البته باید گفت معمولا جواب این سوال که چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم برای کاربران همراه اول کمی سخت تر ایرانسل بوده است و اما اکنون همراه اول هم با ارائه اپلیکیشن و روان کردن روند جاری کارهای خود، توانسته است تا حد زیادی این مشکلات را پشت سر بگذارد و کاربران را راضی نگه دارد.

اگر از کاربران همراه اول هستید و اینکه چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم سوال شماست، می توان این راه حل ها را برای شما ارائه کرد:

استفاده از برنامه همراه من

همراه من یا همان My MCI برنامه ای است که همراه اول در اختیار کاربران گذاشته تا بتوانند کارکرد سیم کارت خود را مدیریت کنند و به نوعی شباهت هایی به برنامه My Irancell دارد. البته باید گفت تبلیغات و زرق و برق این برنامه بسیار کمتر از مای ایرانسل بوده و روش های کاری در آن بهتر و ساده تر خواهد بود. برای قطع کردن مصرف آزاد اینترنت در این برنامه روش زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد برنامه همراه من شده و به برنامه لاگین کنید؛
  • از گزینه های پایین برنامه، دومین گزینه از سمت چپ یعنی خدمات را انتخاب نمایید؛
  • از پایین لیستی که در اختیار شما قرار دارد، تعرفه آزاد را انتخاب نمایید؛
  • دکمه تعرفه آزاد را روی غیرفعال قرار دهید؛

چگونه مصرف آزاد اینترنت همراه اول را قطع کنیم

دقت داشته باشید در اپراتور همراه اول برای قطع کردن مصرف آزاد این دکمه باید روی خاموش باشد و در صورت روشن کردن آن و نداشتن بسته اینترنت، هزینه های شما با تعرفه آزاد حساب خواهد شد. در صورتی که مشاهده قوانین و مقررات تعرفه آزاد را بزنید می توانید هزینه های آن و قیمت هایی که دارد را مشاهده کنید. در حال حاضر قیمت این سرویس برای مشترکین سیم کارت های دائمی ۰.۲ ریال برای ترافیک داخلی و ۰.۴ ریال برای ترافیک خارجی است. همینطور مشترکین اعتباری باید مبلغ ۰.۳ ریال برای ترافیک داخلی و ۰.۶ ریال برای ترافیک خارجی هزینه بپردازند.

قوانین تعرفه آزاد اینترنت

قطع مصرف آزاد اینترنت همراه اول با کد های دستوری

همراه اول هم از کد های دستوری برای تنظیمات خود استفاده می کند و می توانید این کار را از طریق این کد ها نیز انجام دهید. در صورتی که این سوال برای شما ایجاد شده است که از طریق کد دستوری چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم باید گفت کد «#۱۳*۱۰۰*» می تواند این کار را برای شما انجام دهد:

کد دستوری همراه اول برای لغو مصرف آزاد

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اینکه چگونه مصرف آزاد اینترنت را قطع کنیم پرداختیم و دیدیم در اپراتور های بزرگ برای این کار چه راه حل هایی وجود دارد. شما می توانید به راحتی این کار را از طریق اپلیکیشن های یکه این اپراتور ها دارند انجام دهید و یا از کد های دستوری برای این منظور استفاده کنید که در بخش های بالا توضیح دادیم. در نظر داشته باشید بهتر است حتی اگر بسته خود را به صورت خودکار هم تمدید می کنید، کار غیر فعالسازی اینترنت آزاد را انجام داده تا متضرر نشوید. در صورتی که در این رابطه سوالی داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402