لیست کامل کدهای ضروری USSD ایرانسل

کدهای ضروری ایرانسل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کدهای ضروری ایرانسل از آن موارد ساده ای هستند که در زمان کاربرد می توانند کمی سخت و اعصاب خورد کن به نظر برسند. در این مقاله از پلازا قصد داریم یک راهنمای کامل برای استفاده از این کدها به شما ارائه دهیم تا هر کدی که نیاز داشتید را براحتی بیابید.

ایرانسل یکی از اپراتور های پیشروی ایران و دومین اپراتوری است که وارد کشور شد و می توانیم آن را اولین اپراتور خصوصی ایرانی بدانیم. اپراتوری که تاثیر بسیار مهمی در کیفیت خدمات در ایران داشت و شاید اگر فضای رقابتی و ویژگی های رنگارنگی که ایرانسل ایجاد کرد نبودند. امکاناتی که اکنون از طریق تلفن همراه خود داریم، ده سال دیرتر وارد ایران می شدند. یکی از این امکاناتی که ایرانسل از ابتدای راه در اختیار کاربران خود قرار داد، امکان استفاده از کد های دستوری USSD بود. این کد ها که در ابتدای راه تنها چند کد ساده بودند اکنون تبدیل به کتابخانه ای بزرگ شده اند و اینکه شما کد های ضروری ایرانسل را بدانید و یک لیست از آنها داشته باشید، می تواند حسابلی بدردتان بخورد.

در این مقاله قرار است با هم به بررسی این کد ها بپردازیم و مهمترین آنها را ارائه کنیم. برای انجام اتین کار به سراغ معرفی انواع کدهای ضروری ایرانسل می رویم و می بینیم که این اپراتور چطور و برای چه کارهایی از این کد ها استفاده می کند.

فهرست مطالب

کدهای USSD ایرانسل چطور کار می کنند؟

کد های دستوری موبایل یا همان کد های USSD نوعی از کد ها هستند که در شبکه های موبایلی GSM از آنها استفاده می شود. در واقع باید گفت تکنولوژی این کد ها به صورت بومی در این شبکه ها پیدا نمی شود و یک ویژگی اضافی است که بعدا به آنها اضافه شده است. این کد ها از ویژگی هایی هستند که برخی از اپراتور ها برای انجام کارهای خاص می توانند آن را به شبکه خود اضافه کنند. ایرانسل یکی از اپراتور هایی بود که تصمیم گرفت از اولین روز های خدمت خود این ویژگی را در اختیار کاربران بگذارد.

این کد ها از یک یا چند بخش عددی ساخته شده اند که با یک ستاره (*) شروع شده و با یک مربع (#) خاتمه پیدا می کنند. بخش های داخلی این کد ها نیز می تواند به وسیله ستاره یا مربع تفکیک شود که در ایرانسل برای این کار از ستاره استفاده می شود. اولین استفاده هایی که ایرانسل برای این کدها گیدا کرد، شارژ تلفن همراه و همینطور کنترل اعتبار باقیمانده در خطوط اعتباری خود بود. بعد از آنکه کاربرد های دیگری مانند شارژ شگفت انگیز، آهنگ پیشواز، بسته های GPRS (نسل قدیمی بسته های دیتا و اینترنت) و مواردی از این دست به امکانات این اپراتور اضافه شد، کد های USSD هم کم کم جان گرفته و به لیستی بلند بالا و بزرگ تبدیل شدند که می توان از آن برای کاربرد های مختلف استفاده نمود.

این روز ها اینکه شما بدانید کدهای ضروری ایرانسل کدامند و برای کاربرد های خاص باید به سراغ چه کدی بروید، یکی از مسائلی است که می تواند در زمان نیاز حسابی به داد شما برسد. در ادامه با هم به معرفی مهمترین و اصلی ترین نمونه های کد های دستوری که این اپراتور ارائه می دهد می پردازیم. در طبقه بندی ای که ما برای این مقاله در نظر گرفته ایم، کد های مورد نظر برای سیم کارت های اعتباری و دائمی را از هم جدا کرده و همینطور کدهای ضروری ایرانسل برای سرویس وایمکس را هم بررسی خواهیم کرد تا دقیقا بدانید برای کاری که نیاز دارید، باید به سراغ کدام بخش بروید.

کدهای ضروری ایرانسل برای سیم کارت های دائمی

در صورتی که از مشترکین دائمی ایرانسل هستید، قطعا این موضوع را می دانید که برای خیلی از کارها نیاز به کدهای دستوری USSD دارید. در جدول زیر می توانید لیستی از کد هایی که روی سیم کارت شما کار می کند را به همراه قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهند مشاهده نمایید. این ها مهمترین کدهای ضروری ایرانسل در سیم کارت های غیر اعتباری و دائمی هستند:

کدهای ضروری ایرانسل برای سیم کارت های دائمیکد دستوری مورد نظر
استعلام و بررسی مانده حساب و کد شناسه۲#*۱*۵۵۵*
اطلاع از باقی مانده بسته اینترنت۴#*۱*۵۵۵*
پرداخت صورت حساب دائمی با استفاده از کارت شارژ#شماره رمز ۱۲ یا ۱۶ رقمی*۱۳۰*
تغییر زبان به انگلیسی۲#*۳*۴*۵۵۵*
تغییر زبان به فارسی۱#*۳*۴*۵۵۵*
غیر فعال کردن تمامی خدمات پیامگیر۳#*۵*۴*۵۵۵*
خرید بسته های اینترنت مختلف۵#*۵۵۵*
درخواست تنظیمات MMS۱#*۴*۵۵۵*
درخواست تنظیمات اینترنت همراه۲#*۴*۵۵۵*
طرح تعرفه فعلی۸#*۳*۵۵۵*
فعال سازی بازیابی تماس های ناموفق۲#*۵*۴*۵۵۵*
فعال سازی پیامگیر صوتی۱#*۵*۴*۵۵۵*
منوی اصلی خدمات USSD۵۵۵#*
منوی اطلاعات حساب کاربری۱#*۵۵۵*
منوی تغییر زبان(فارسی و انگلیسی)۳#*۴*۵۵۵*
منوی تغییر طرح تعرفه خدمات۳#*۵۵۵*
منوی خدمات پیامگیر و بازیابی تماس ناموفق۵#*۴*۵۵۵*

در مورد کد پرداخت صورتحساب باید گفت که بعد از وارد کردن شماره کارت می توانید سایر مراحل پرداخت را هم دنبال نمایید. البته این کار با وجود رمز های گویا می تواند کمی دردسر ساز باشد. بهتر است اگر به اینترنت دسترسی دارید، برای این مورد از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده نمایید. در صورتی که برای استفاده از این برنامه نیاز به راهنمایی داشتید مقاله راهنمای دانلود ایرانسل من میتواند شما را به خوبی با این اپلیکیشن کاربردی آشنا کند.

کدهای ضروری ایرانسل برای سیم کارت اعتباری

اگر از کاربران قدیمی سیم کارت های اعتباری ایرانسل باشید، روش کار کردن با این کد ها کاملا برای شما آشنا خواهد بود و مطمئنا قبلا منوهایی که دارند و کارهایی که انجام می دهند را گشته اید. اما اگر به لیستی متمرکز برای این کدها نیاز دارید که هر چه لازم دارید را در اختیار شما قرار دهد، می توانید به سراغ جدول زیر بروید:

کدهای ضروری ایرانسل برای سیم کارت اعتباریکدهای دستوری
استعلام وضعیت بسته های اینترنت۴#*۱*۵۵۵*
استعلام مانده حساب (شارژ)۲#*۱*۵۵۵*
انتقال از اعتباری به دائمی۹#*۱*۵۵۵*
بسته ترکیبی من۵#*۱*۵۵۵*
تغییر زبان به انگلیسی۲#*۳*۴*۵۵۵*
تغییر زبان به فارسی۱#*۳*۴*۵۵۵*
ثبت شماره در فهرست طلایی۱#*۷*۳*۵۵۵*
حذف تمامی خدمات پیامگیر۳#*۵*۴*۵۵۵*
حذف شماره از فهرست طلایی۲#*۷*۳*۵۵۵*
خرید بسته های اینترنت۵#*۵۵۵*
درخواست تنظیمات MMS۱#*۴*۵۵۵*
درخواست تنظیمات اینترنت همراه۲#*۴*۵۵۵*
دوره باقیمانده از طرح تعرفه تشویقی۹#*۳*۵۵۵*
سرویس خط به خط# شماره مقصد*مبلغ به ریال*رمز*۱۴۲*
شارژ شگفت انگیز#شماره رمز ۱۲ رقمی*۱۴۴*
شارژ مجدد#شماره رمز ۱۲ یا ۱۶ رقمی*۱۴۱*
طرح تعرفه اعتباری۴#*۳*۵۵۵*
طرح تعرفه تشویقی ۳#*۵۵۵*
طرح تعرفه فعلی۸#*۳*۵۵۵*
فعال سازی پیامگیر صوتی۱#*۵*۴*۵۵۵*
مشاهده فهرست طلایی۳#*۷*۳*۵۵۵*
منوی اصلی۵۵۵#*
منوی تغییر زبان۳#*۴*۵۵۵*
منوی تغییر طرح تعرفه۳#*۵۵۵*
منوی سرویس فهرست طلایی۷#*۳*۵۵۵*

در مورد این کدها باید گفت که مواردی در میان آن وجود دارد که با کدهای سیم کارت های دائمی یکی هستند. این موارد را عمدتا تنظیمات ثابت مانند تغییر زبان، استعلام اینترنت و مواردی از این دست تشکیل داده اند.

کدهای ضروری ایرانسل برای وایمکس

یکی دیگر از سرویس های تحت سیم کارتی که ایرانسل ارائه می دهد سرویس انتقال اطلاعات وایمکس است. اولین بار این سرویس برای انتقال اینترنت موبایل با سرعتی بالاتر از حالت عادی به کار رفت که البته اکنون با ورود LTE می توان گفت سرعت وایمکس آنقدر ها هم بالا نیست. اما کاربرد هایی مانند شبکه های خصوصی را پشتیبانی می کند. در واقع باید گفت که از این تکنولوژی برای موارد خاص استفاده می شود و طرفداران خود را دارد.

جدول زیر می تواند کدهای ضروری ایرانسل برای سرویس وایمکس را به شما ارائه دهد:

کدهای ضروری ایرانسل برای وایمکسکد های دستوری
خرید شارژ۹۹۹#*۷۸۹*
منوی اصلی خدمات۱۳۰#*
اطلاعات حساب و شناسه پرداخت۱#*۱۳۰*
باقیمانده بسته افزایشی۲#*۱*۱۳۰*
بررسی بدهی و وضعیت حساب کاربری۲#*۱۳۰*
منوی تغییر زبان۱#*۲*۱۳۰*
تغییر زبان به فارسی۲#*۲*۱۳۰*
تغییر زبان به انگلیسی۳#*۱۳۰*
بارگذاری کارت شارژ۱#*۳*۱۳۰*
پرداخت صورتحساب۱#*۱*۳*۱۳۰*
برقراری اتصال به اپراتور۱#*۴*۳*۱۳۰*
رمز عبور وایمکس۴#*۳*۱۳۰*

در صورتی که از کاربران وایمکس هستید می توانید از این کمد های دستوری برای کار خود استفاده نمایید.

پیدا کردن کدهای ضروری ایرانسل با اپلیکیشن

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به کدهای ضروری ایرانسل دسترسی داشته باشید این است که به سراغ اپلیکیشن ایرانسل من بروید. این برنامه قابلیتی دارد که می تواند در این خصوص به شما کمک کند. در واقع برنامه My Irancell طوری طراحی شده است که اگر اینترنت شما مشکلی داشته باشد و نتوانید به سرویس های آن دسترسی داشته باشید، می توانید به لیستی از پرکاربردترین کد های دستوری USSD هدایت خواهید شد. برای این کار کافی است دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد برنامه ایرانسل من شوید؛
  • از بالا و سمت راست علامت سه خط موازی را انتخاب نمایید؛
  • از لیستی که میبینید گزینه کد های دستوری را انتخاب کنید؛
  • از تب های بالای صفحه گزینه کد های دستوری اعتباری و یا دائمی را انتخاب نمایید؛
  • از فهرستی که در اختیار دارید، کد مورد نظر خود را انتخاب کنید؛
  • بعد از هدایت به صفحه تماس شماره گیری را انجام داده تا کد برای شما فعال شود؛

پیدا کردن کدهای ضروری ایرانسل با اپلیکیشن

هرچند کد هایی که در اینجا وجود دارد کامل نیست اما در کل می توان گفت از پرکاربرد ترین کد هایی هستند که می توانید در رده کدهای ضروری ایرانسل جای دهید. همینطور یک قابلیت دیگر وجود دارد که در صورتی که موفق به پیدا نکردن کد دستوری خود نشدید می توانید از آن کمک بگیرید. در ادامه آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

تلفن گویای ۷۰۰، جایگزینی برای کدهای ضروری ایرانسل

یکی دیگر از قابلیت های یکه اپراتور ایرانسل در اختیار کاربران خود قرار داده است یک پشتیبانی کامل ۲۴ ساعته است که می تواند به صورت مکانیزه درخواست های شما را بررسی و دستورات شما را انجام دهد. همینطور در صورتی که نیاز داشته باشید با کسی در این رابطه صحبت کنید بتوانید این کار را انجام دهید. این ویژگی به وسیله یک تلفن گویا ارائه شده است که در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می تواند عملکرد کدهای ضروری ایرانسل را برای شما شبیه سازی کند.

زنگ زدن به این شماره، کمک گرفتن و یا انجام کارها به وسیله دستوراتی که به آن می دهید کاملا رایگان بوده و هزینه ای برای شما نخواهد داشت. شما حتی می توانید بدون اعتبار هم با این شماره تماس بگیرید. برایس استفاده از این سرویس تنها کاری که باید بکنید این است که از خط ایرانسل خود شماره ۷۰۰ را شماره گیری نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی کدهای ضروری ایرانسل پرداختیم و دیدیم که این اپراتور تلفن همراه چه امکاناتی را از طریق کد های USSD در اختیار کاربران قرار می دهد. همانطور که دیدیم کد های دستوری در ایرانسل به دو بخش اصلی کد های سیم کارت های اعتباری و کد های سیم کارت های دائمی تقسیم می شوند. همینطور کاربران سایر سرویس ها مانند وایمکس هم کد های خود را دارند که به صورت جدولی دستورات این سرویس گیرندگان را هم بررسی کردیم. در صورتی که کد مورد نظر خود را پیدا نمی کنید، می توانید لیست کد ها را از اپلیکیشن ایرانسل من دریافت نمایید و یا با شماره گیری ۷۰۰ از پشتیبانی کاملی که می تواند جای کدهای ضروری ایرانسل را پر کند بهره مند شوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402