مشخصات گوشی موتورولا Edge 40

گوشی موتورولا Edge 40
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی موتورولا Edge 40 یکی از گوشی های میان رده موتورولا در سال ۲۰۲۳ است که می تواند کیفیت خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. در این مقاله قرار است با هم به بررسی کامل ویژگی ها و مشخصات گوشی Motorola Edge 40 بپردازیم.

این روز ها گوشی های متعددی با کاربرد های خاص و قیمت های عجیب و غریب بازار را اشغال کرده اند. وقتی شما به دنبال خرید یک گوشی می روید، سطح امکاناتی که این گوشی می تواند به شما ارائه دهد، در مقایسه با قیمتی که دارد و همینطور سازنده ای که آن را تولید کرده است مهمترین مواردی هستند که می توانند برای این گوشی وجود داشته باشند و تعیین کننده این باشند که آیا یک دستگاه به درد ما می خورد یا نه. در این بحبوحه، گوشی هایی که بتوانند میان این سه ویژگی تعادل ایجاد کنند و بتوانند هر کدام از آنها را تا حد قابل قبولی پوشش دهند، بیشترین طرفدار را دارند. گوشی موتورولا Edge 40 یکی از همین میان رده ها است که از پس این کار به خوبی برآمده.

در این مقاله می خواهیم با بررسی گوشی موتورولا Edge 40 به سراغ یکی از دستگاه هایی برویم که در هر سه مورد یک گوشی متوسط به شمار می رود و از هر نظر میان رده است. اجازه دهید این کار را با بررسی مشخصات این گوشی شروع کنیم و ببینیم این میان رده موتورولا چه چیزی برای عرضه به کاربران خود دارد.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موتورولا Edge 40

از نظر سخت افزاری می توان گوشی موتورولا Edge 40 یک میان رده خوب دانست که دست پر به میدان آمده است و در صورتی که از سخت افزار گوشی کمی سر رشته داشته باشید و نگاهی به جدولی که در ادامه این مشخصات سخت افزاری گوشی موتورولا Edge 40 را ارائه کرده است بیندازید، متوجه برتری این گوشی به خیلی از میان رده ها خواهید شد. البته این گوشی کاستی های یهم دارد که نباید از دید ما مخفی بماند.

مشخصه هاگوشی موتورولا Edge 40
نمایشگر۶.۵۵ اینچی از نوع P-OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پردازندهمدیاتک دیمنسیتی ۸۰۲۰ با معماری ۶ نانومتری
حافظه/رم۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه
سیستم عاملاندروید ۱۳ (قابل ارتقا به ۱۴)
دوربین اصلی۱۳ + ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۴۴۰۰ میلی آمپر با شارژر ۶۸ وات
قیمتاز ۱۷ میلیون تومان

همانطور که می بیند خیلی از ویژگی های خوب در این گوشی به چشم می خورد، اما برای درک آنها لازم است که هر کدام از موارد گفته شده را به صورت موردی بررسی کنیم.

معرفی گوشی موتورولا Edge 40

برند موتورولا از آن برند هایی است که برای خیلی از ما نامی آشنا دارد و در صورتی که دوره های قبلی موبایل ها را به یاد داشته باشید، موتورولا یک امپراطوری بزرگ را برای خود به راه انداخته بود. یکی از برند های بسیار خلاق و با کیفیت که البته اگر یک خرابی کوچک در این گوشی ایجاد می شد، درست کردن آن وقت و انرژی زیادی از شما می گرفت. البته اکنون این ضعف در خدمات پس از فروش تا حد زیادی برطرف شده است و می توان قطعات موبایل های هوشمند آن را در ایران هم گیر آورد.

سری اج یکی از سری های اقتصادی و میان رده این گوشی به شمار می رود که البته باید گفت گوشی های سطح بالای خوبی هم در آن وجود دارد و این ارائه دهنده آمریکایی این سری را برای گرفتن سهم خود از بازار و دست یافتن به کاربرانی که به دنبال میان رده های با کیفیت هستند ارائه می کند. در مورد گوشی گوشی موتورولا Edge 40 باید گفت که این گوشی در زمان نگارش این مقاله ۱۰ ماهی است که بازار عرضه شده و عیب و ایرادات آن به خوبی خود را نشان داده است. حقیقت این است که این گوشی به اندازه مدل های دیگر این سری مانند اج ۴۰ نئو محبوب نبوده است، اما باز هم از میان رده هایی است که لیاقت معرفی به عنوان یکی از گزینه های لیست بهترین گوشی میان رده را دارد.

در ادامه هر یک از ویژگی های گوشی موتورولا Edge 40 را به صورت موردی با هم بررسی خواهیم کرد:

بدنه و طراحی گوشی موتورولا Edge 40

از نظر طراحی و کیفیت ساخت باید گفت که این گوشی شباهت زیادی به سایر گوشی های سری اج و مدل های قبلی خود داشته و طراحان آن زیاد تغییر محسوسی را برای آن در نظر نگرفته اند. البته مواردی مانند سایز لنز ها و محل قرارگیری آنها تغییر داشته است که با توجه به تغییر دوربین موردی طبیعی می باشد. این گوشی با ظاهر باریک و کشیده خود می تواند به خوبی خودنمایی کرده و برآمدگی محل قرار گیری لنز ها در بالا کمی آن را نامتقارن و نامتعارف نشان می دهد. اما نه نامتقارن از نوع بد! برای قاب پشت این گوشی نیز در برخی از نسخه ها از چرم مصنوعی استفاده شده است که می تواند بر ظرافت و زیبایی آن بیفزاید.

بدنه و طراحی گوشی موتورولا Edge 40

ابعاد این گوشی ۱۵۸.۴ در ۷۲ در ۷.۶ میلی متر بوده و وزن آن هم ۱۶۷ گرم است که در کل گوشی موتورولا Edge 40 را تبدیل به یک دیوایس سبک و باریک می کند. ظاهرا علاقه دوران های قدیم موتورولا به ساخت گوشی های باریک که بخاطر آن هم معروف شده بود، هنوز از موضوعات مورد توجه این برند است. بدنه این گوشی با وجود فریم آلومینیومی و بدنه پلاستیکی کیفیت ساخت خوبی دارد و از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی می کند. در کل می توان در مورد ارزیابی بدنه و طراحی گوشی موتورولا Edge 40 گفت که با یک گوشی خاص و شیک طرفیم که مشکلی در این زمینه ندارد.

سخت افزار گوشی موتورولا Edge 40

یکی از نقاط قوت گوشی موتورولا Edge 40 که البته می تواند به عنوان نقطه ضعف آن نیز مطرح شود، سخت افزار قدرتمندی است که در آن قرار گرفته است. همه می دانند وقتی صحبت از گوشی های میان رده گیمینگ در میان باشد، تراشه های مدیاتک دیمنسیتی بهترین بازدهی را به کاربران می دهند و از قضا این گوشی هم یکی از همین تراشه ها را با معماری ۶ نانومتری و مدل دیمنسیتی ۸۰۲۰ روی برد خود به کار گرفته است! پس باید گفت اصلا جای نگرانی نیست و می تواند برنامه ها و بازی های روز را به راحتی اجرا کرده و کیفیت خوبی از این نظر به کاربران می دهد. در تصویر زیر می توانید نتایج تست های این تراشه را در شرایط های مختلف که توسط نانو رویو ارائه شده است مشاهده نمایید.

سخت افزار گوشی موتورولا Edge 40

 

همانطور که می بینید این تراشه در خیلی از موارد مانند گیمینگ و همینطور مصرف بهینه باتری، امتیازات خوب و فراتر از قابل قبول گرفته است، اما این تراشه یک مشکل هم دارد که در خیلی از موارد می تواند دردسرساز شود و آن بالا رفتن دما است! این تراشه از دیمنسیتی به این موضوع شهرت دارد و وقتی که بازی ها و برنامه های سنگین روی آن اجرا شود دما به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا می کند و این موضوع با اختلال در کارکرد همراه خواهد بود و می تواند به گوشی صدمه بزند. این نکته منفی ای است که در این مدت خیلی از کاربران را از گوشی موتورولا Edge 40 شاکی کرده است.

در کنار این موارد وجود رم ۸ گیگابایتی در این گوشی می تواند بسیار کمک کننده باشد و از هنگ کردن و کم آوردن گوشی در بازی ها جلوگیری کند. از نظر فضای ذخیره سازی گوشی موتورولا Edge 40 در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی ارائه شده است و مانند خیلی از گوشی های جدید دیگر امکان افزایش این فضا با کارت حافظه در این دستگاه وجود ندارد. در این مورد باید گفت که اوضاع نسخه ۲۵۶ گیگابایتی چندان بد نیست اما ۱۲۸ گیگابایت برای یک گوشی ۴۵۰ دلاری واقعا فضای کمی است!

به هر حال اگر به دنبال یک گوشی میان رده برای گیمینگ هستید می توانید سری به مقاله بهترین گوشی های میان رده گیمینگ بزنید تا دستگاه های قدرتمند دیگری از برند های دیگر را هم مشاهده کنید.

صفحه نمایش گوشی موتورولا Edge 40

در صفحه نمایش گوشی موتورولا Edge 40 از نمایشگری به نوع P-OLED استفاده شده است. این صفحه تکنولوژی پلاستیک اولد است که توسط ال جی ارائه شده است و در مقابل صفحات امولد سامسونگ قرار می گیرد. در این صفحه نمایش به جای استفاده از شیشه از انواع خواصی پلاستیک استفاده می شود. البته باید در نظر داشت که این موضوع تاثیری روی کیفیت این صفحه و تصویری که ارائه می دهد نمی گذارد.

این صفحه ۶.۵۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی، نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و همینطور چگالی ۴۰۲ پیکسل در اینچ می توانند تصویری روان و با جزئیات بالا را به کاربران بدهد. همینطور ویژگی های دیگری مانند +HDR10 هم در این راستا ه آن کمک می کنند تا رنگ ها را واقعی تر نشان دهد. از نظر نوردهی هم ۱۲۰۰ نیتی که برای این گشوی در نظر گرفته شده می تواند آن را به یک گوشی خوب تبدیل کند. در کل باید گفت که اوضاع صفحه نمایش در گوشی موتورولا Edge 40 تا حد مطلوبی خوب و بالا است.

صفحه نمایش گوشی موتورولا Edge 40

دوربین گوشی موتورولا Edge 40

از نظر دوربین گوشی موتورولا Edge 40 یک گوشی پریمیوم به حساب می آید و باید گفت که دوربین های قدرتمندی در آن استفاده شده است. دوربین اصلی این گوشی را یک دوربین دو ماژوله تشکیل داده که دوربین اصلی یک لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی با ویژگی PDAF چند جهته و OIS می باشد. همینطور لنز دوم یک اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت AF است که می توان آن را هم یک دوربین خوب دانست. دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسل از نوع واید است.

این دوربین ها می توانند فیلمبرداری را با کیفیت 1080p تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کیفیت 4K در ۳۰ فریم بر ثانیه انجام دهند. همینطور دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 720p را تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه هم فراهم می کند که می تواند اسلوموشن های خوب و با کیفیتی را ارائه دهد. وجود امکاناتی مانند HDR10، HDR و gyro-EIS می تواند تصاویر گرفته شده با این دوربین ها را بهبود داده و در واقع می توان گفت گوشی موتورولا Edge 40 از نظر دوربین همه جور تمام خواهد بود.

دوربین گوشی موتورولا Edge 40

ارتباطات، ویژگی ها و سنسور های اج ۴۰

گوشی موتورولا Edge 40 می تواند از شبکه 5G و کلیه شبکه های سلولار قبل از آن پشتیبانی کند که باید گفت برای یک گوشی سال ۲۰۲۳ امکان خوبی به شمار می رود. همینطور وای فای Tri Band و بلوتوث ورژن ۵.۲ از دیگر امکاناتی هستند که می توان روی این گوشی پیدا کرد. این گوشی از نظر امکانات دیگر هم اوضاع خوبی داشته و مجهز به اسپیکر های استریو و فناوری NFC، سیستم موقعیت یابی کامل و حسگر اثر انگشت اپتیکال و زیر صفحه نمایش می باشد. همینطور سایر سنسور های متداول مانند شتاب سنج، قطب نما و ژیروسکوپ نیز در آن ارائه شده اند. البته باید گفت خبری از خروجی صدای جک ۳.۵ میلیمتری و امکان افزایش فضای ذخیره سازی با استفاده از SD Card ها در آن وجود ندارد که به نوعی از معایب آن به شمار می رود.

باتری گوشی موتورولا Edge 40

در این گوشی از یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپری استفاده شده است که از نوع پلیمر لیتیوم می باشد. عموما وقتی در یک گوشی از باتری هایی با ظرفیت های غیر رند استفاده می شود، بخشی از سلول های باتری به مدار شارژ قدرتمند اختصاص یافته است. در این گوشی نیز داستان از همین قرار است و گوشی موتورولا Edge 40 با یک شارژر سریع ۶۸ واتی در اختیار کاربران قرار گرفته است. همینطور یک قابلیت ویژه دیگر هم به آن اضافه شده است که یک شارژر ۱۵ واتی بیسیم است. ویژگی ای که صرفا می توان در گوشی های پرچمدار آن را جستجو کرد.

باتری گوشی موتورولا Edge 40

تاریخ عرضه و قیمت گوشی موتورولا Edge 40

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم این گوشی در ماه می سال ۲۰۲۳ عرضه شده است و در اختیار کاربران قرار گرفته است.و از نظر قیمت نیز باید گفت که این گوشی در حدود ۴۵۰ دلار قیمت گذاری شده است که با توجه به امکاناتی که دارد قیمت منصفانه و خوبی به نظر می رسد. در واقع می توان این گوشی را مقرون به صرفه دانست. البته می توان گوشی های دیگری را هم در همین رنج قیمت معرفی کرد که مشکلات سخت افزاری کمتر و مزیت های تقریبا بیشتری از این دستگاه دارند.

به طور مثال پوکو F5 برای افرادی که به دنبال خدمات پس از فروش خوب و برند های با کیفیت متداول در بازار ایران می گردند، می‌تواند جایگزین بهتری باشد.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی موتورولا Edge 40

مزایا و معایب گوشی موتورولا Edge 40

از آنجا که این گوشی مدتی است منتشر شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است، می توان بر اساس نظراتی که استفاده کنندگان در مورد آن داشته اند، عیب و ایرادات آن را پیدا کرد و مزیت ها و معایب آن را به خوبی مشخص کرد. اگر بخواهیم فهرستی از مهمترین موارد مزیت و معایبی که گوشی موتورولا Edge 40 دارد ارائه دهیم، نتیجه به این صورت خواهد بود:

مزایای گوشی موتورولا Edge 40:

  • طراحی حرفه ای، سبک و با کیفیت IP68 بدنه گوشی؛
  • صفحه ۱۴۴ هرتزی حرفه ای و درخشان؛
  • شارژر فست عالی و سریع؛
  • کیفیت صدای استریو و خوب؛
  • رابط کاربری اندروید خوب و ساده؛
  • بازدهی چیپست و پردازنده گرافیکی بالا است؛
  • دوربین سلفی کیفیت خوب و بالایی را برای تصاویر ارائه می دهد؛

معایب گوشی موتورولا Edge 40:

  • پنل چرم مصنوعی آن خیلی زود کثیف شده و به این سادگی ها تمیز نمی شود؛
  • دوربین قابلیت زوم ندارد؛
  • در بعضی از حالت ها و برنامه ها گوشی به شدت داغ می کند؛
  • فیلمبرداری در آن از سایر گوشی های هم رده پایین تر است؛
  • پشتیبانی نرم افزاری آن چندان زیاد نیست؛

مزایا و معایب گوشی موتورولا Edge 40

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی موتورولا Edge 40 پرداختیم. یک میان رده تمام عیار و حرفه ای، با تراشه دیمنسیتی ۸۰۲۰ قدرتمند، پنل پشت چرم مصنوعی، صفحه نمایش پی اولد ۱۴۴ هرتزی، دوربین های پریمیوم ۵۰، ۱۳ و ۳۲ مگابایتی، باتری ۴۴۰۰ میلی آمپری با شارژر ۶۸ واتی و خیلی از ویژگی های دیگر که می تواند این دستگاه را تبدیل به یک گوشی گیمینگ خوب کند. البته در این میان کاستی هایی هم وجود دارد که چندان تاثیری روی این دستگاه نداشته و به طور کل کاربران از آن رضایت دارند. در صورتی که در مورد این گوشی و عملکرد آن و سال و یا نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محسن
.
27 اسفند 1402، 22:18
پاسخ
0
0
زوم دارد دروبینش
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402