معرفی فیلم خاموشی (The Blackout)

فیلم خاموشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم خاموشی یکی از پربیننده‌ترین آثار سینمای روسیه که در سال 2019 میلادی اکران و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم این کشور و دوست‌داران سینما مواجه شد. فیلم The Blackout 2019 را می‌توان اثری مهیج نامید که شما را میخکوب تماشای خود خواهد کرد. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی مفصل فیلم سینمایی خاموشی بپردازیم.

فیلم خاموشی را می‌توان یکی از برترین آثار سینمای روسیه در سال 2019 دانست که سر و صدای بسیاری به پا کرد. اگرچه این اثر سینمایی با نقدهای بسیار زیادی مواجه شده است، اما به خوبی توانست مخاطبین زیادی را با داستان جذاب و اکشن خود همراه کند. ژانر فیلم خاموشی، اکشن، هیجان‌انگیز و علمی تخیلی است؛ ترکیبی از ژانرهای محبوب سینمای جهان که می‌تواند توجه هر مخاطبی را به سوی خود جلب کند. کارگردانی این اثر سینمایی اکشن و تماشایی را اگور بارانوف (Egor Baranov)؛ کارگردان پرطرفدار روسی برعهده داشته است.

در مورد تاریخ اکران فیلم The Blackout 2019 باید گفت که این اثر سینمایی برای نخستین بار در تاریخ 21 نوامبر 2019 معادل 30 آبان 1398 در روسیه و چندین کشور جهان به صورت عمومی اکران شد. با فاصله زمانی اندک و پس از گذشت تنها چند روز، فیلم The Blackout 2019 در اکثر کشورهای جهان بر روی پرده سینما رفت و عاشقان این ژانر سینمایی را مجذوب خود ساخت. مدت زمان فیلم The Blackout 2019 نیز چیزی در حدود 2 ساعت و 7 دقیقه است. مدت زمانی که طی آن غرق داستان این فیلم سینمایی شده و در سفری مهیج با شخصیت‌های آن همراه می‌شوید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه فیلم سینمایی خاموشی بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم خاموشی

فیلم The Blackout 2019

همانطور که اشاره کردیم فیلم خاموشی از یک داستان جذاب اکشن و هیجان‌انگیز بهره می‌برد که عناصری از ژانر علمی تخیلی نیز به آن افزوده شده است. همه این موارد در کنار هم باعث شده است که فیلم The Blackout 2019 از یک خط داستانی بسیار جذاب و خیره‌کننده بهره ببرد. فیلم‌نامه این اثر سینمایی به قلم ایلیا کولیکوف (Ilya Kulikov) نوشته شده است. نویسنده روسی که پیش از این نیز آثار درخشانی از خود برجای گذاشته است.

داستان فیلم The Blackout 2019 در مورد آخرین جهبه از انسان‌ها است که در برابر عامل ناشناسی که باعث تهدید حیات بشر شده است، ایستادگی کرده‌اند. اما برخلاف باور عموم، این عامل نه جنگ اتمی بوده است و نه خطراتی که تروریست‌ها ایجاد کرده‌اند. همچنین، هیچ شهاب سنگی به زمین برخورد نکرده است. یک عامل ناشناس باعث قطع جریان الکتریسیته و ارتباط انسان‌ها با یکدیگر شده است. در این میان، تنها یک منطقه کوچک در اروپای شرقی دارای منابع برقی فعال است.

داستان از آنجایی جالب می‌شود که نیروهای نظامی با حقیقتی شوکه‌کننده در بیرون از منطقه امن خود مواجه می‌شوند. جسد انسان‌ها در همه جا به چشم می‌خور؛ در اتومبیل‌ها، در فروشگاه‌ها، در ایستگاه‌های قطار و…! چه چیزی باعث مرگ تمام انسان‌ها شده است؟! حالا این گروه از بازماندگان باید به دنبال دشمن ناشناسی باشند که حیات انسان‌ها و کره زمین را تهدید کرده است. آیا این پایگاه انسانی قادر خواهد بود تا از مهلکه جان سالم به در برد؟!

بازیگران فیلم خاموشی

در قسمت ابتدایی مقاله به معرفی فیلم The Blackout 2019 پرداختیم. بازیگران و هنرپیشه‌های مشهور و توانایی از سینمای روسیه و جهان، در این فیلم اکشن و علمی تخیلی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های فیلم سینمایی خاموشی خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

الکسی چادوف؛ بازیگر نقش اولگ در فیلم The Blackout 2019

معرفی فیلم The Blackout 2019

هنرپیشه مشهور و پرطرفدار سینمای روسیه، الکسی چادوف (Aleksey Chadov)، در تاریخ 2 سپتامبر 1981 معادل 11 شهریور 1360 در شهر مسکو روسیه چشم به جهان گشود. الکسی چادوف برادر کوچک‌تر آندری چادوف (Andrey Chadov)؛ هنرپیشه روسیه‌ای است. الکسی بازیگری خود را به همراه برادرش از دوران مدرسه شروع کرد و پس از آن به عنوان بازیگر آماتور، به تئاتر ملحق شد. اولین مربی و معلم اکسی چادوف در زمینه بازیگری را می‌توان الکسی کوژیخین (Aleksey Kozhikhin) دانست.

قد الکسی چادوف در حدود 1 متر و 76 سانتی‌متر است. وی در سال 2012 با آگنیا دیتکووسکیت (Agnia Ditkovskyte) ازدواج کرد اما زندگی مشترک این دو نفر دوام آنچنانی نداشت و سرانجام در سال 2015 از یکدیگر جدا شدند. الکسی چادوف و آگنیا یک فرزند نیز از ازدواج خود دارند. در کارنامه هنری الکسی چادوف آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار الکسی چادوف می‌توان به War ،9th Company و Night Watch اشاره کرد.

پیوتر فیودوروف؛ بازیگر نقش یوری گوربوف در فیلم خاموشی

هنرپیشه های فیلم سینمایی خاموشی

هنرپیشه باتجربه و محبوب سینما و تلویزیون روسیه، پیوتر فیودوروف (Pyotr Fyodorov)، در تاریخ 21 آپریل 1982 معادل 1 اردیبهشت 1361 در شهر مسکو این کشور چشم به جهان گشود. پیوتر فیودوروف را می‌توان از جمله چهره‌های محبوب سینمای روسیه دانست که طرفداران بسیار زیادی دارد. پدربرزگ پیوتر نیز در زمینه بازیگری فعالیت داشته است و همین موضوع باعث شده تا پیوتر فیودوروف نیز به دنیای سینما وارد شود. پیوتور فیودوروف علاوه بر بازیگری، در حوزه کارگردانی، نمایش‌نامه‌نویسی و تولیدکنندگی نیز فعالیت دارد. وی علاقه و استعداد بسیار زیادی در زمینه طراحی و نقاشی داشت اما سرانجام، وارد حوزه سینما و بازیگری شد.

قد پیوتر فیودوروف در حدود 1 متر و 80 سانتی‌متر است و یکی از بازیگران بلندقامت سینمای روسیه محسوب می‌شود. وی پیش از سینما، در حوزه تئاتر نیز مشغول بوده است و به عنوان بازیگر، در نمایش‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته است. آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی در کارنامه هنری پیوتر فیودوروف به چشم می‌خورد. از جمله مهم‌ترین آثار پیوتر فیودوروف می‌توان به The Darkest Hour (2011) و Neupravlyaemyy zanos (2005) اشاره کرد.

اسوتلانا ایوانووا؛ بازیگر نقش اولگا در فیلم سینمایی خاموشی

خلاصه فیلم سینمایی خاموشی

بازیگر جوان و خوش‌چهره سینمای روسیه، اسوتلانا ایوانووا (Svetlana Ivanova)، در تاریخ 26 سپتامبر 1985 معادل 4 مهر 1364 در شهر مسکو روسیه متولد شده است. اسوتلانا را می‌توان از جمله بازیگران محبوب و دوس‌داشتنی سینمای روسیه دانست که حضور درخشانی در فیلم سینمایی خاموشی داشته است. وی از همان دوران کودکی و دبیرستان، علاقه وافری به حوزه بازیگری داشته است و همین موضوع باعث شد تا سرانجام در این زمینه مشغول به فعالیت شود. قد اسوتلانا ایوانووا در حدود 1 متر 60 سانتی‌متر است. وی در سال 2020 با دژانیک فایزیف (Dzhanik Fayziev) ازدواج کرد و حاصل زندگی مشترک این زوج، دو فرزند بوده است.

آثار سینمایی و تلویزیونی جذاب و ارزشمندی در کارنامه هنری اسوتلانا ایوانووا به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار اسوتلانا ایوانووا می‌توان به Franz + Polina (2006) ،Test na beremennost (2015) و Legend No. 17 (2013) اشاره کرد.

لوکریا ایلیاشنکو؛ بازیگر نقش آلیونا در فیلم سینمایی The Blackout 2019

بازیگران فیلم خاموشی

هنرپیشه جوان و مستعد سینما و تلویزیون روسیه، لوکریا ایلیاشنکو (Lukerya Ilyashenko)، در تاریخ 9 ژوئن 1989 معادل 19 خرداد 1368 در کشور روسیه چشم به جهان گشو. لوکریا ایلیاشنکو را می‌توان از آن دست بازیگران مستعدی دانست که هیچ‌گاه به جایگاه مناسبی در زمینه فعالیت خود نرسید. با این وجود، لوکریا حضور درخشان و پررنگی در فیلم خاموشی داشته است و می‌توان این اثر سینمایی را از برترین آثار وی دانست. قد لوکریا ایلیاشنکو در حدود 1 متر و 69 سانتی‌متر است. لوکریا ایلیاشنکو علاوه بر بازیگری، در زمینه پخش موسیقی نیز مهارت دارد و به عنوان یک دی‌جی، در برنامه‌های مختلفی حضور داشته است.

در کارنامه هنری لوکریا ایلیاشنکو آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی جای نگرفته است. با این وجود، از میان آثار او می‌توان به برترین عناوین، یعنی Dance to Death (2017) و Vorovka (2024) اشاره کرد.

فلیپ آودف؛ بازیگر نقش ژنیا در فیلم The Blackout 2019

ژانر فیلم خاموشی

هنرپیشه جوان و مستعد سینمای روسیه، فلیپ آودف (Filipp Avdeev)، در تاریخ 10 نوامبر 1991 معادل 19 آبان 1370 در شهر مسکو روسیه چشم به جهان گشود. فلیپ آودف را می‌توان از بازیگران مستعد سینمای روسیه دانست که در زمینه بازیگری و صداپیشگی فعالیت داشته است. قد فلیپ آودف در حدود 1 متر و 75 سانتی‌متر است. در کارنامه هنری فلیپ آودف آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مهم‌ترین آثار فلیپ آودف می‌توان به Leto ،Chernobyl: Abyss و Ikariya اشاره کرد.

نقد و بررسی فیلم خاموشی

نقد فیلم خاموشی

تا به این بخش از مقاله به معرفی و بررسی فیلم سینمایی خاموشی پرداختیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سراغ نقد فیلم خاموشی رفته و نقاط قوت و ضعف این اثر اکشن از سینمای روسیه را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، در ادامه این بخش به بررسی نمرات فیلم خاموشی نیز خواهیم پرداخت.

فیلم The Blackout 2019 را می‌توان یکی از برترین آثار غیرهالیوودی سینمای جهان دانست که در سال 2019 میلادی اکران شد. بسیاری از مخاطبین این فیلم سینمایی اکشن را برتر از برخی آثار سینمای هالیوود می‌دانند. مهم‌ترین نقطه قوت این فیلم سینمایی را می‌توان داستان جذاب و گیرای آن برشمرد. به گونه‌ای که بسیاری از مخاطبین فیلم خاموشی بر این باور بوده‌اند که فیلم به هیچ عنوان خسته‌کننده نیست و در طول دو ساعت، حوصله مخاطب را سر نمی‌برد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت فیلم The Blackout 2019 می‌توان به جلوه‌های ویژه‌ای آن اشاره کرد. همانطور که می‌دانید کیفیت و طبیعی بودن جلوه‌های ویژه در یک اثر اکشن، اهمیت بسیار زیادی دارد. فیلم سینمایی خاموشی نیز به خوبی موفق شده تا از پس این موضوع بربیاید.

یکی از ایراداتی که می‌توان برای فیلم خاموشی گرفت، زبان روسی آن است. این فیلم سینمایی بازبان اصلی روسی اکران شد و همین موضوع باعث شده است تا افرادی که به زبان روسی مسلط نیستند، نسخه دوبله انگلیسی آن را تماشا کنند. برخی از دوبله‌های این فیلم سینمایی نیز کیفیت خوبی ندارند و به گفته مخاطبین، مطلب و دیالوگ شخصیت‌ها را به خوبی منتقل نمی‌کنند.

بازیگری خوب هنرپیشه‌های فیلم The Blackout 2019 را می‌توان یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم روسی دانست. به عقیده بسیاری از مخاطبین و منتقدان سینمایی، بازیگران این فیلم سینمایی به خوبی با شخصیت خود در فیلم ارتباط برقرار کرده‌اند و همین موضوع باعث گیرایی کاراکترهای فیلم شده است.

نمرات فیلم سینمایی خاموشی

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، فیلم The Blackout 2019 در پاییز 2019 اکران و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روسیه و جهان مواجه شد. فیلم خاموشی به دلیل بهره‌مندی از داستانی جذاب و ژانرهای پرطرفدار، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فیلم های روسی در سال 2019 شد و اکنون می‌توان از آن به عنوان یک فیلم تماشایی و جذاب نام برد.

فیلم The Blackout 2019 در وب‌سایت IMDB نمره 6 از 10 را به خود اختصاص داده است. البته توجه داشته باشید که این فیلم سینمایی در زمان اکران خود نمره بسیار خوبی از سوی مخاطبین دریافت کرده بود. اکنون با گذشت چندین سال، با نقدهای منفی متعددی مواجه شده و همین موضوع بر نمره آن تأثیرگذار بوده است. با این وجود می‌توان فیلم خاموشی را اثری لایق تماشا دانست.

سخن پایانی

نمرات فیلم سینمایی خاموشی

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی فیلم خاموشی پرداختیم. سپس به خلاصه فیلم خاموشی، هنرپیشگان، نقد و نمرات این اثر اکشن و علمی تخیلی روسی پرداختیم. اگر به دنبال تماشای یک اثر سینمایی هیجان‌انگیز و اکشن هستید، فیلم The Blackout 2019 را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. به نظر شما سرانجام گروه بازماندگان چه خواهد شد؟ آیا آن‌ها موفق به شناسایی عاملی خواهند شد که حیات بشر را تهدید کرده است؟! یا سرانجام این جبهه مقاومت نیز از بین خواهد رفت؟! ممنون که در طول مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد فیلم خاموشی را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر اعضا خانواده پلازا در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402