بهترین بازی های فکری رومیزی (بورد گیم)

آشنایی با بهترین بازی های رومیزی فکری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سالانه بازی‌های رومیزی (Borad Games) بسیاری با سبک‌ها و سلیقه‌های مختلف ساخته و منتشر می‌شود که اگر به دنبال این هستید تا با بهترین بازی های فکری رومیزی آشنا شوید پیشنهاد می‌شود که در ادامه با سایت پلازا همراه باشید.

در این مقاله به تعدادی از بازی‌های رومیزی فکری اشاره خواهیم داشت. مواردی که با استراتژی اصولی و تمرکز بالا به شما اجازه پیش روی خواهد داد درغیر این صورت باید بعد از دقایق اولیه از جمع خود خداحافظی کنید. مواردی که با ایده‌های خلاقانه ساخته شده‌اند و این موضوع می‌تواند شما را در برابر موارد خوبی برای سرگرمی قرار دهد. اگر برای سرگرمی نیاز به عناوین فکری دارید با ما در مقاله بهترین بازی های فکری رومیزی همراه باشید.

فهرست مطالب

بهترین بازی های فکری رومیزی

در جمع‌های خانوادگی بازی‌های رومیزی و گروهی هستند که می‌توانند اشخاص را سرگرم کنند. با این تفاسیر اگر تصمیم دارید به یک موضوع مناسب برای سرگرمی دسترسی پیدا کنید با ما همراه باشید که در ادامه ۵ مورد از بهترین بازی های فکری رومیزی را برای شما عزیزان آماده سازی کرده‌ایم که از طریق آنها می‌توانید به سرگرمی خوب و طولانی مدتی دسترسی پیدا کنید. امکان روش اجرای هر بازی در توضیحات عناوین ذکر شده است پس با ما تا انتهای این لیست همراه باشید.

۱. بازی اونو

آشنایی با بهترین بازی های رومیزی فکری

بازی اونو برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ طراحی شد که در همان زمان توانست بازخوردهای مثبت بسیاری را نسبت به خود جذب کند. روند اجرای بازی بدین شکل است که باید در قالب یک گروه ۴ نفره در کنار یکدیگر جمع شوید و هدف اصلی شما خالی کردن کارت‌هایی باشد که در اختیار دارید. برای از دست دادن کارت‌ها می‌توانید استراتژی و تاکتیک‌های مختلفی را پیاده‌سازی نمایید که بسته به قوانین بازی اگر بتوانید زودتر کارت‌هایی که در اختیار داشته‌اید را از دست دهید مجموع تمام کارت‌هایی که در دست دیگر افراد بازی وجود داشته برای شما به امتیاز تبدیل خواهد شد.

این روند بازی می‌تواند تمام کاربران را به این موضوع وادار کند که هرچه سریع‌تر بتوانند کارت‌های خود را به صفر برسانند. لازم به ذکر است بدانید که این بازی دارای اعداد مختلف و ۱۱۲ کارت در ۴ رنگ می‌باشد که هر یک با اعداد و نشانه‌های مختلفی همراه هستند.

۲. بازی جالیز

آشنایی با بهترین بازی های رومیزی فکری

بازی جالیز یکی دیگر از عناوین رومیزی و فکری در این فهرست می‌باشد که می‌توانید آن را به صورت ۳ تا ۷ نفره اجرا کنید. سرگرمی این بازی بیش از یک ساعت به طول خواهد انجامید که می‌تواند گزینه خوبی برای جمع‌های خانوادگی باشد. وظیفه اصلی شما در این بازی در هر نوبت ۳ آیتم می‌باشد که در بخش اول باید محصولی را بکارید و در مرحله دوم آن را به فروش برساند و در مرحله سوم با برداشتن یک کارت محصول خود را به کشتزاری که در اختیار داشته است اضافه کند.

اصلی‌ترین مزیت بازی این است که معامله در آن هرگز متوقف نخواهد شد و شما و دیگر اعضای بازی باید به دنبال معامله‌های مختلفی باشید که هر شخصی بتواند بهترین قیمت را به فروشنده ارائه دهد می‌تواند خریدار آن باشد در غیر این صورت فروشنده باید هزینه‌های کمتری را برای فروش محصولات خود در نظر بگیرد. در این زمینه چرب زبانی و استراتژی درست می‌تواند به شما کمک نماید که سریع‌تر و با قیمت بالاتر بتوانید محصولی که در اختیار داشته‌اید را به فروش برسانید.

۳. خرس‌ها و تخس‌ها

آشنایی با بهترین بازی های رومیزی فکری

سومین بازی لیست بهترین بازی‌های فکری رومیزی عنوانی به نام خرس‌ها و تخس‌ها می‌باشد که بد نیست بدانید این بازی میزبان یک سرگرمی بسیار خوب برای جمع‌های ۲ تا ۵ نفره می‌باشد. ماهیت و سبک بازی بدین شکل است که شما باید از طریق کارت‌هایی که در اختیار داشته‌اید هیولای مد نظر خود را بسازید و سپس با قدرت به دست آمده به سمت نابودسازی ارتش تخس‌ها حرکت کنید.

در این زمینه قوانین مناسبی برای بازی درنظر گرفته شده است که با مطالعه آنها می‌توانید به جزئیات و اطلاعات تکمیلی این عنوان دسترسی پیدا کنید و در مواقع دشوار بتوانید با روش و استراتژی مناسب‌تری برای پشت سر گذاشتن مراحل پیشروی نمایید. امکان تشکیل دادن هیولا بر اساس جثه و رنگ بر اساس سلیقه شما وجود داشته است که در این زمینه بدون نیاز به کمک دیگران می‌توانید شخصیتی که مد نظر داشته‌اید را بسازید.

۴. بازی بلف

آشنایی با بهترین بازی های رومیزی فکری

بازی بلوف یکی از کمدی‌ترین و فکری‌ترین عناوین سرگرم کننده در این فهرست می‌باشد که برای اجرای آن نیاز به کارت‌های بازی رومیزی پاسور خواهید داشت. این بازی امکان اجرا از ۳ تا ۶ نفره را خواهد داشت که باید بر اساس تعداد شخصیت‌های حاضر کارت‌ها را به صورت رندوم و به تعداد مشخص بین هر شخص تقسیم نمایید. بعد از تقسیم کارت یک نفر تعدادی کارت را روی زمین می‌اندازد و به طور مثال می‌گوید که ۳ عدد ۲.

دیگر اشخاص بازی با بررسی کارت‌های افتاده شده روی زمین باید بگویند که آیا کارت‌های روبه‌رو حقیقت دارند یا خیر. اگر شخصی در این زمین از کلمه بلوف استفاده کند باید کارت‌ها را برگرداند و اگر شاهد ۳ عدد ۲ نبود باید کارت‌ها را به مجموعه کارت‌های خود اضافه کند و اگر درست بود باید کارت‌ها را به صاحبش برگرداند؛ در غیر این صورت اگر شخصی از کلمه بلوف استفاده نکرد شخص بغل دستی او باید کارت‌ها را به زمین بیندازد.

نکته جالب بازی اینجاست که شما می‌توانید از اعداد دیگر برای گمراه نمودن اشخاص استفاده کنید و به طور مثال ۴ کارت ۱ تا ۴ را روی زمین بیندازید و بگویید ۴ عدد ۲ اگر کسی از کلمه بلوف استفاده نکند شما می‌توانید از شر ۴ کارت نامشابه خود خلاص شوید. هر شخصی که بتواند سریعتر کارت‌های خود را به اتمام برساند برنده بازی خواهد بود. لازم به ذکر است بدانید که بازی بلوف در میان اشخاصی که پاسور بازی می‌کنند یکی از سرگرم کننده‌ترین عناوین رومیزی شناخته شده است که می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرمی در جمع‌های خانوادگی باشد.

۵. بازی عمو پولدار

آشنایی با بهترین بازی های رومیزی فکری

بازی عمو پولدار یکی دیگر از عناوین رومیزی و سرگرم کننده در این فهرست می‌باشد که قابلیت اجرا از ۲ تا ۴ نفر را خواهد داشت. بر روی برگه بازی تعدادی مکان‌های مهم به ثبت رسیده است که برای خرید آنها هزینه‌هایی روی هر یک از اشکال ثبت شده است. در ابتدای بازی مقداری سرمایه به شما و دیگر شخصیت‌های بازی داده خواهد شد که با استفاده از هزینه‌های خود باید به دنبال خرید مکان‌های مختلف باشید.

بر روی هر یک از مکان‌ها عددی به ثبت رسیده که اگر بتوانید به طور مثال سه کارتی که یک عدد هستند را خریداری کنید در صورت آمدن دیگر اعضا روی خانه‌های شما باید هزینه مجموع سه خانه را به شما تقدیم کنند. این بازی با کارت‌های تکمیلی خوب دیگری نیز همراه می‌باشد که در صورت نیاز می‌توانید از بانک وام بگیرید و یا برای افزایش دارایی‌های خود دست به خرید و فروش بزنید و کارت‌هایی که نیاز ندارید را با قیمت کمتر به فروش برسانید و یا آنها را در ازای تبادل با کارت دیگری به اشخاص دیگر واگذار کنید.

بازی با یک مهره و یک تاس آغاز خواهد شد که بد نیست بدانید این بازی پایانی ندارد و تا زمانی که تمام موجودی‌های یک شخص و کارت‌های او به اتمام نرسد شخصی از بازی حذف نخواهد شد و در غیر این صورت اگر دارایی‌های او به اتمام رسید وی مجبور به فروش مکان‌هایی خواهد بود که در ابتدای بازی آنها را خریداری نموده است. یک سری کارت‌های تکمیلی نیز در بازی وجود داشته که اگر بتوانید وارد خانه بانک شوید می‌توانید بر اساس کارت‌ها به یک پاداش و یا ضرر دسترسی پیدا کنید

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید درطول این لیست به گزینه‌های خوبی برای سرگرمی اشاره شد. باتوجه به موارد ذکر شده در لیست بهترین بازی های فکری رومیزی نظر شما نسبت به عناوین موجود چه می‌باشد؟ شما عزیزان در ادامه می‌توانید دیدگاه خود نسبت به مقاله و بازی‌های معرفی شده را بیان کنید و از این طریق دیگر بازی‌های سرگرم کننده رومیزی و فکری که مد نظر داشته‌اید را برایمان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402