معرفی ۵ روش عالی برای انتقال فایل با حجم بالا در گوشی

انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی این روز ها به یک دردسر بدل شده است که می تواند خیلی از کاربران را دچار سردرگمی کند. در این مقاله از پلازا قصد داریم بهترین راه حل هایی که برای این کار وجود دارد را با هم بررسی کنیم.

گوشی های موبایل، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند و معمولا ما هم در کار کردن با آنها راحت هستیم؛ تا وقتی که پای فایل ها در میان باشد. در این حالت به دلیل تفاوت هایی که گوشی های مختلف در کارکرد با هم دارند، این موضوع به یک دردسر واقعی تبدیل می شود و تا جایی پیش میرود که خیلی از کاربران قید آن را می زنند و نمی توانند فایل های خود را انتقال دهند. البته برای این کار راه حل های ساده ای وجود دارد، اما به این دلیل که انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی کاری نیست که اغلب ما به سراغ انجام آن برویم، روند انجام این کار هم در ذهن نمی ماند و یکی از مسائل فرار به شمار می رود. پس وجود یک دستورالعمل برای آن مفید به نظر می رسد.

در این مقاله می خواهیم با هم دستورالعمل هایی را برای انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی مرور کنیم و ببینیم که بهترین راه ها برای اینکه بتوانیم عملیات انتقال فایل را تمام و کمال انجام دهیم، کدامند.

فهرست مطالب

بهترین روش های انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی

برای اینکه بتوانید کار انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی را در گوشی خود انجام دهید، شما روش های متعددی در اختیار دارید که البته باید گفت هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را داشته و در موردی به کار شما می آیند. خیلی از مقالات و افراد برای بررسی این روش ها تنها به معرفی اپلیکیشن ها بسنده می کنند اما باید گفت این تنها نیمی از ماجراست و خیلی از حالات دیگر وجود دارند که این برنامه ها در آنها بی فایده است.

در ادامه با هم ۵ سرویس اصلی که برای انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی وجود دارند را لیست خواهیم کرد:

انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی با وای فای دایرکت

تقریبا پر سرعت ترین و بهترین رسانه انتقال بی سیم که در گوشی شما وجود دارد همان وای فای گوشی است که می تواند برای انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی هم مورد استفاده قرار بگیرد. قابلیت وای فای دایرکت، یکی از ویژگی هایی است که در خیلی از گوشی های فعلی موجود بوده و می توانید به راحتی با استفاده از آن هر فایلی را برای گوشی هایی که این ویژگی را داشته باشند ارسال نمایید.

برای انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی با استفاده از وای فای دایرکت باید این روش را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات یا همان Settings شوید؛
  • از قسمت Connection گزینه Wi-Fi را انتخاب نمایید؛
  • گزینه Wi-Fi Direct را انتخاب کنید؛

فعالسازی وایفای دایرکت

  • در اینجا لیستی از دستگاه هایی که وای فای آنها روشن است به شما معرفی می کند؛
  • دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و منتظر تایید در دستگاه دوم باشید؛

پیر کردن گوشی با وای فای دایرکت

  • بعد از تایید و انجام عملیات پیرینگ، به گالری یا فایل منیجر خود بروید؛
  • هر فایلی که برای انتقال دارید را انتخاب کنید؛
  • گزینه اشتراک گذاری را انتخاب نمایید؛
  • از بین گزینه های اشتراک وای فای دایرکت را انتخاب کنید؛
  • کار ارسال فایل را انجام دهید؛

با استفاده از این ویژگی می توانید عملیات انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی را با سایر گوشی ها، لپ تاپ ها، سیستم ها و بهط ور کلی هر دیوایسی که زا قابلیت وای فای دایرکت پشتیبانی کند انجام دهید. البته این ویژگی خوب یک مشکل هم دارد و آن عدم پشتیبانی در برخی از دستگاه ها است. هرچند اکثر دیوایس هایی که از سال ۲۰۲۲ به بعد تولید شده اند از این ویژگی پشتیبانی می کنند. اما دستگاه هایی وجود دارند که هنوز آن را نداشته باشند. در این شرایط باید برای عملیات انتقال به سراغ سایر روش ها برویم.

استفاده از برنامه های انتقال فایل مانند SHAREit

شاید بتوان برنامه های انتقال دهنده فایل را به عنوان یکی از اولین ترند ها در زمینه اپلیکیشن های گوشی های هوشمند دانست. این برنامه ها زمانی انقدر فراگیر بودند که هر کسی سه چهار برنامه روی گوشی خود برای این کار داشت. البته باید گفت اکنون هم این برنامه ها محبوبیت خود را دارند و روش کار با آنها هم چندان پیچیده نیست. پس نیازی به آموزش خاصی ندارد.

استفاده از برنامه های انتقال فایل مانند Shareit

همینطور این برنامه ها فاروانی زیادی دارند که باید گفت پیدا کردن برنامه مناسب از بین آنها می تواند کمی دردسر ساز شود. اگر بخواهیم لیستی از این برنامه ها ارائه دهیم، بهترین مواردی که می توانیم به سراغ آنها برویم، این برنامه ها هستند:

  • برنامه SHAREit
  • برنامه Send Anywhere
  • برنامه Xender
  • برنامه Zapya
  • برنامه SuperBeam Pro

البته ایرادی که در این برنامه ها وجود دارد این است که باید برای انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی هر دو طرف این برنامه را روی گوشی خود نصب داشته باشند و در صورتی که یکی از طرفین این برنامه را نداشته باشد، عملیات انتقال ممکن نخواهد بود. همینطور اتصال این برنامه ها به کامپیوتر و بین سیستم عامل های مختلف هر چند امکان پذیر است، اما کار ساده ای نیست و می تواند دردسر هایی را داشته باشد. اگر برای انجام این کار به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید مقاله  آموزش انتقال فایل از گوشی به گوشی با شریت می تواند در این خصوص به شما کمک کند. در کل باید گفت این روش هم بدون ایراد نبوده و نیاز به بررسی سایر روش های جایگزین هنوز وجود دارد.

استفاده از گوگل درایو

یکی دیگر از روش های انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی که می توان به کمک آن کار انتقال فایل را برای تمام گوشی ها و پلتفرم ها انجام داد، استفاده از گوگل درایو یا سایر سرویس های ابری است که این فضا را ارائه می دهند. در این روش شما فایل مورد نظر خود را ابتدا روی گوگل درایو آپلود کرده و لینک آن را در اختیار کاربری قرار می دهید که قصد اشتراک گذاری فایل را با آن دارید. در اینجا مواردی مانند فاصله جغرافیایی و یا سیستمی که طرف مقابل شما دارد معنی نخواهد داشت و می توان به راحتی عمل انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی را با آن انجام داد. برای اینکه روش این کار را ببینید می توانید سری به مقاله آموزش استفاده از گوگل درایو بزنید.

استفاده از گوگل درایو

البته در این خصوص باید گفت که مشکلاتی هم وجود دارد که باید به آن توجه داشت. اولین مورد آپلود کردن این فایل ها در گوگل درایو است که می تواند زمان زیادی از شما بگیرد و نیازمند اینترنتی قوی باشد و از حجم دیتای شما نیز مصرف خواهد کرد. همینطور این فایل باید در مقصد هم باز دانلود شود که همین مشکلات را خواهد داشت.

در کل باید گفت استفاده از این روش انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی برای زمانی مناسب خواهد بود که شما بخواهید فایل را برای کسی بفرستید که فاصله زیادی با شما دارد و یا زمان دریافت این فایل با شما همخوانی نداشته و فایل ما چند روز بعد در مقصد دانلود شود.

انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی با برنامه File Mail

یکی دیگر از روش های انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی استفاده از برنامه File Mail است که تا حد زیادی به همان کاری که در گوگل درایو انجام می شود شباهت دارد. در واقع این برنامه یک Third Party یا طرف سوم است که ارتباط بین شما و کسی که می خواهید کار اشتراک فایل را با آن انجام دهید را ساده می کند.

با این تفاوت که شما در گوگل درایو تنها ۱۵ گیگابایت ظرفیت دارید و فایلی که آپلود می کنید هم می تواند از آن بزرگتر باشد و هم اینکه فضای شما را اشغال خواهد کرد. اتفاقی که در برنامه File Mail می افتد این است که فایل شما روی سرورو های این برنامه آپلود شده و این برنامه یک ایمیل برای دریافت کننده از شما دریافت می کند. بعد از اینکه کار دریافت فایل از طرف شما انجام شد، ایمیلی حاوی لینک دانلود برای مقصد ارسال می شود.

انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی با برنامه File Mail

این فایل با استفاده از لینک ارسال شده می تواند در مقصد دانلود شود و به راحتی از آن استفاده کرد. در اینجا نه جایی از فضای ابری شما گرفته می شود و نه نیاز به بررسی سرویس طرف مقابل وجود دارد و در مقصد این فایل می تواند با کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی و هر دیوایس دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از سرویس های آنلاین انتقال فایل

همان کاری که در برنامه File Mail انجام می شود در خیلی از برنامه های دیگر هم قابل انجام است و شما می توانید بدون اینکه هیچ برنامه ای را روی گوشی خود نصب کنید، کار انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی را انجام دهید. یکی از ابزار هایی که این بستر انتقال را در اختیار شما قرار می دهد، WeTransfer نام دارد. وی ترنسفر یک شرکت نرم افزاری بزرگ است که یک بستر اشتراک اطلاعات بزرگ را در سطح اینترنت دارد و با استفاده از آن می توانید فایل خود را به هر جایی و برای هر کسی که می خواهید بفرستید.

این ابزار یک ابزار غیر رایگان بوده که البته فایل های زیر ۲ گیگابایت در آن به صورت رایگان جابجا می شوند. برای استفاده از این بازار کافی است وارد سایت وی ترنسفر شده و در آن ثبت نام نمایید. بعد از تکمیل پروفایل و اطلاعات، که می توانید آنها را به راحتی با استفاده از اکانت گوگل و یا فیسبوک خود تکمیل کنید، فرمی مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود:

استفاده از سرویس های آنلاین انتقال فایل

درد اینجا شما در اولین بخش باید فایل خود را آپلود کرده و یا یک فولدر را به آن معرفی کنید، بعد از آن یک ایمیل به عنوان ایمیل مقصد تعریف کرده و موضوع و یک متن پیام هم می توانید برای توضیحات بیشتر داشته باشید. ایمیل خود شما نیز در این پیام درج خواهد شد تا مشخص شود ارسال کننده این فایل چه کسی بوده است. بعد از این کار باز شدن دکمه Transfer عملیات انتقال آغاز خواهد شد.

انواع فایل‌های بزرگ در گوشی ما کدامند؟

شاید خیلی از افراد فکر کنند که فایل چندان بزرگی در گوشی خود ندارند و با این مشکلات مواجه نخواهند شد. اما باید گفت وقتی که بخواهید بعد از اولین دورهمی با دوستانتان عکس و فیلم هایی که گرفته اید را برای هم بفرستید متوجه خواهید شد که خطر این فایل ها چندان هم از شما دور نیست. اگر چند سال پیش در مورد فایل های بزرگ در گوشی صحبت می کردیم، تنها می توانستیم دیتا های بازی های سنگین را به عنوان فایل های بزرگ معرفی کنیم. اما این روز ها داستان فرق می کند.

بالا رفتن کیفیت دوربین های گوشی باعث شده است یک فیلم دو دقیقه ای با کیفیت 4K بیش از ۳۰۰ مگابایت از فضای گوشی شما را به خود اختصاص دهد. هرچند در عمل ۳۰۰ مگابایت چندان بزرگ به نظر نمی رسد، اما باید گفت که در زمان انتقال با روش هایی مانند بلوتوث دردسر های زیاد را برای شما درست می کند و اینجاست که شما خواه ناخواه به سمت انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی کشیده خواهید شد.

علاموه بر فیلم ها و عکس های با کیفیت دوربین، باید گفت که کشیده شدن گوشی به سمت کارهایی مانند دیدن فیلم و یا حتی موارد کاری می تواند باعث وجود فایل های بزرگی در آن شود که انتقال آنها نیاز می کند تدابیری خاص باشد. تمامی این ها می تواند مهر تاییدی بر این موضوع باشد که ما باید روش هایی که برای این کار وجود دارند را یاد بگیریم و بر اساس نیازی که داریم بهترین را برای خود انتخاب کنیم.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد انتقال فایل‌های بزرگ در گوشی با هم صحبت کردیم و دیدیم برای این کار چه روش ها و راه حل هایی وجود دارد. ابزار های مختلفی برای این کار د دسترس شما می باشد که برخی از آنها مانند وای فای دایرکت صرفا در خود گوشی شما وجود داشته و به راحتی میتوان آنها را فعال کرد، بعضی نیاز به نصب برنامه های حدا دارند و برخی دیگر توسط سرویس دهنده های اینترنتی و در واقع یک شخص سوم یا همان Third Party به شما ارائه می شوند. در صورتی که شما هم روش یا برنامه ای را می شناسید که می تواند در انجام این کار مفید باشد، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402