۱۰ بازی و سرگرمی در کلاس برای دانش آموزان

بهترین بازی های کلاسی در مدرسه برای دانش آموزان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

روش‌های تدریس و سرگرمی امروزه به نسبت سال‌های پیشین متفاوت‌تر شده است که باید بدانید در این مقاله از سایت پلازا تصمیم داریم شما را با فهرست بازی در کلاس آشنا کنیم که بدین ترتیب می‌توانید با سرگرمی‌های بیشتری آشنا شوید.

امروزه سرگرم نمودن کودکان در کلاس درس باتوجه به سنین رشد کودکان بسیار دشوار شده است. همین موضوع سبب شده تا برخی معلمان برای مدیریت بهتر کلاس درس به سراغ انجام بازی‌هایی بروند که بتوانند سروصدای دانش آموزان را کاهش دهند و درکنار این مورد، موضوعی را به آنها آموزش دهند و یا به دنبال از بین بردن خستگی کودکان باشند. اگر به هر دلیلی تصمیم دارید با این بازی‌ها آشنا شوید، لیست بازی در کلاس (Classroom Games) گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

فهرست مطالب

بازی در کلاس

باتوجه به توضیحات اولیه باید بدانید که این فهرست نه تنها قابل اجرا در کلاس‌های درس بوده بلکه والدین نیز می‌توانند از برخی گزینه‌ها برای سرگرم نمودن فرزندان در خانه استفاده کنند. تاحد ممکن سعی شد به مواردی اشاره شود که از خشونت دور باشد و درکنار سرگرمی یک مورد جدید را به کودکان آموزش دهد. در ادامه به ۱۰ بازی در کلاس اشاره خواهیم داشت که می‌توانید با سایت پلازا در ادامه همراه باشید.

1. بازی کازینو

بهترین بازی های کلاسی در مدرسه برای دانش آموزان

روش اجرای بازی بدین شکل است که باید دانش آموزان را به گروه‌های مساوی تقسیم کنید. سپس به هر گروه مقداری پول نظیر 100 یورو یا دلار یا تومان را اختصاص دهید. سپس در ادامه موضوعی را روی تخته یادداشت کنید که کمی دشوار باشد و سپس از دانش آموزان بخواهید که جواب درست را به شما بگویند. هر گروهی که سوال را اشتباه پاسخ داده بود مقداری از پول خود را از دست می‌دهد و پول بدست آمده تقسیم گروه‌هایی خواهد شد که جواب درست را گفته‌اند.

2. بازی دیکشنری

در کلاس درست تعدادی کلمات دشوار و پیچیده را یادداشت کنید و سپس دانش آموزان خود را در دو یا چهار گروه تقسیم کنید. سپس از آنها بخواهید با کمک شخصیت‌های تاریخی یا سیاسی و… افرادی را مرتبط با کلمات ذکر شده پیدا کنند. در پایان هر گروهی که بتواند بیشترین تعداد کلمات را ارائه دهد برنده بازی خواهد بود.

3. بازی تابو

بهترین بازی های کلاسی در مدرسه برای دانش آموزان

بازی تابو نه تنها یک سرگرمی بلکه یک عنوان آموزشی است که نحوه اجرای بازی بدین شکل می‌باشد که شما باید دانش آموزان را به گروه‌های 2 نفره تقسیم کنید. سپس هر گروه را فرا بخوانید و به یکی از اعضا یک کلمه را بگویید و از او بخواهید که با گفتن کلمات مشابه، به شخص مقابل بفهماند که کلیمه چیست. به این مثال ساده دقت کنید: به دانش آموز خود بگویید که رنگ سیاه را به طرف مقابل خود بفهماند، او هرگز نباشد اسم رنگ سیاه را ببرد زیرا در این صورت بازنده است و به جای این موضوع می‌تواند بگوید مخالف رنگ سفید یا رنگ موی سر و… که هرگروهی که نتوانست در مدت زمان مشخص شده، واژه را منتقل کند بازنده خواهد بود.

4. بازی بیست شیء

20 وسیله، ابزار یا شی را روی یک میز قرار دهید بدون آنکه دانش آموزان قادر به دیدن آنها باشند. سپس برای مدت زمان کوتاهی نظیر 20 ثانیه به آنها اجازه دهید که وسایل را مشاهده کنند. سپس برای مدت زمان 30 الی 50 ثانیه به آنها فرصت دهید تا هرچیزی که دیدند را یادداشت کنند. هرشخصی که بیشترین نوشته را داشت برنده بازی خواهد بود. اجرای این بازی را می‌توانید در تعداد نفرات مختلف انجام دهید. برای مدیریت کلاس و یا بهبود تجربه بصری، این بازی گزینه بسیار خوبی است.

5. بازی دسته بندی‌ها

برای شروع یک جدول ساده روی تخته بکشید که در آن دسته‌بندی‌های مختلف با ستون‌های متنوع وجود داشته باشد. به عنوان مثال: رودخانه‌ها، میوه‌ها، عنوان فیلم‌ها، نام پسران، احساسات، حیوانات، شهرها و… که می‌توانید دسته ها را با توجه به سطح کلاس خود تغییر دهید. سپس به طور تصادفی یک حرف از الفبا را انتخاب کنید سپس دانش آموزان باید برای هریک از ستون‌ها نامی را بنویسند که این موضوع بیشتر شبیه بازی اسم فامیل خودمان است که در کلاس‌های درس به دسته‌بندی معروف می‌باشد.

6. بازی لوتو

بهترین بازی های کلاسی در مدرسه برای دانش آموزان

لوتو یک بازی هم خانواده و متضاد بوده است که در این زمینه شما می‌توانید یک کلمه دشوار را روی تخته یادداشت کنید و در سمت مقابل تعدادی هم خانواده و متضاد را در کنار تعداد بیشتری از کلمات بی‌ربط یادداشت کنید. سپس تک تک دانش آموزان را فرا بخوانید و به آنها بگویید که یک متضاد یا هم خوانواده را خط بزنند. این موضوع سبب آشنایی تمامی دانش آموزان با کلمات مترادف و غیرمترادف خواهد شد که به آسانی می‌توان از آن برای آموزش نیز استفاده کرد.

7. بازی پیچاندن زبان

بسته به کلاس و دانش آموزان خود به سراغ کلماتی بگردید که تلفظ آنها برایشان سخت است. با یافتن کلمات سخت می‌توانید از دانش آموزان بخواهید که آنها را بدون غلط تلفظ کنند و اگر شخصی در این بین به اشتباه کلمه مربوط را بیان کرد از جمع حذف می‌شود و این بازی را تا جایی ادامه دهید که فقط یک نفر باقی بماند و تمام کلمات را درست حدس بزند. این بازی یک نوع شادی و سرگرمی نیز در کلاس بوده زیرا در صورت بیان اشتباه کلمه، دیگر دانش آموزان می‌توانند با شکل صحیح آن آشنا شوند.

8. بازی چرخش

تعدادی داوطلب را برای سرگرمی کل کلاس انتخاب کنید و سپس یک محیط مناسب را خالی کنید و میزهای موجود را به گوشه‌های کلاس منتقل نمایید. سپس بدون آن که اشخاص موجود ببینند، باید یک عبارت یا جمله را روی تخته بنویسید و سپس از شخص انتخاب شده بخواهید که 10 دور بچرخد و سپس بایستید و جمله‌ای که نوشته‌اید را بخواند. اینکار را می‌‍توانید با جملات و روش‌های مختلف انجام دهید که می‌توانید بعد از چرخش از او بخواهید که اسم خودش را روی تخته یادداشت کند و یا حاصل یک جمع یا تفریق را بدست آورد.

9. بازی اول به جلو

بهترین بازی های کلاسی در مدرسه برای دانش آموزان

این بازی قابل اجرا در خانه نیز می‌باشد که می‌توانید به صورت رقابتی و 3 نفره نیز آنرا اجرا کنید. برای شروع دو یا چند نفر به انتهای کلاس بروند. سپس سوالاتی مطرح کنید و بپرسید و هرشخص که اول دست خودش را بالا آورد باید پاسخ دهد. اگر پاسخ درست بود او می‌تواند یک قدم به جلو بیاید اگر نبود باید در دور بعدی سکوت کند. اینکار برای افزایش هیجانات و رقابتی سالم مفید بوده است که از این طریق می‌توانید موضوعاتی که مدنظر دارید را به دانش آموزان منتقل کنید.

10. بازی راست و دروغ

از دانش آموزان بخواهید که در مورد خودشان یا دیگر دانش آموزانی که در کلاس حضور دارند به نوبت و نسبت به دیگری جمله‌ای را بگویند. درست یا غلط بودن جمله باید توسط شخصی که هدف بوده تایید یا رد شود. در این میان قبل از مشخص شدن نتیجه باید رای گیری کنید که جمله درست بوده است یا غلط. اشخاصی که درست گفته بودند یک امتیاز مثبت و اشخاصی که غلط گفته بودند یک امتیاز منفی دریافت می‌کنند. این بازی زمان زیادی از کلاس خواهد گرفت که بیشتر برای سرگرمی در دورهمی‌های کلاسی کاربرد داشته است.

سخن پایانی

معرفی بهترین بازی در کلاس به پایان رسید که در این زمینه برای شروع به 10 بازی برتر اشاره شد. درکنار موارد نامبرده قطعا گزینه‌های بیشتری نیز وجود داشته است که شما عزیزان برای تکمیل شدن فهرست، می‌توانید مواردی که می‌شناسید را برایمان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید دیدگاه خود نسبت به گزینه‌های نامبرده را ارسال کنید و نکات مثبت و منفی مقاله را به نویسنده گوش‌زد نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402