گوشی گلکسی M55 سامسونگ + مشخصات فنی

گوشی گلکسی M55
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی گلکسی M55 یکی از میان رده های جدید و با امکانات خوب ارائه شده توسط سامسونگ است که می توان به نوعی آن را یک گوشی پریمیوم دانست. در این مقاله از پلازا می خواهیم با هم به بررسی جزئیات و ویژگی های Samsung Galaxy M55 بپردازیم.

در بازار موبایل، برند های مختلفی فعال هستند ولی کمتر برندی توانسته است در رده سامسونگ قرار بگیرد و فروشی که این کمپانی بزرگ دارد را کسب کند. اگر بخواهیم در مورد راز موفقیت این برند کنکاش کنیم، به تنوع محصولات برای سلایق و علایق مختلف می رسیم. برعکس برند هایی مانند اپل که تنها موبایل های پرچمدار و پریمیوم عرضه می کنند، سامسونگ از آن برند هایی است که محصولاتی متنوع و مختلف روانه بازار می کند و میتوان از گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی تا پرچمدارانی که ادعای بهترین گوشی دنیا بودن را دارند در لیست آنها پیدا کرد. گوشی گلکسی M55 یکی از میان رده هایی است که سامسونگ به تازگی آن را منتشر کرده است. هرچند قیمت گذاری آن زیاد به میان رده ها شباهتی ندارد!

در این مقاله قرار است همه چیز در مورد گوشی گلکسی M55 را بررسی کنیم و ببینیم که این میان رده قرار است چه ویژگی هایی در اختیار کاربران بگذارد. برای این موضوع بهترین کار این است که به سراغ مشخصات سخت افزاری آن برویم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گلکسی M55

از نظر مشخصات باید گفت که با یکی از گوشی های میان رده سطح بالا طرف هستیم که به نظر می رسد سامسونگ برای آن سنگ تمام گذاشته است. سامسونگ معمولا برای گوشی های سری M خود از این سخت فازار استفاده نمی کرد و در این گوشی نیروی پردازشی تا اندازه قابل قبولی ارتقا داشته است. در صورتی که نگاهی به جدول زیر بیندازید می توانید این موضوع را به خوبی درک کنید:

مشخصه هاگوشی گلکسی M55
نمایشگر۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۱
حافظه/رم۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه
سیستم عاملاندروید ۱۴، وان یو آی ۶.۱
دوربین اصلی۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین جلو۵۰ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ ۴۵ وات
قیمتدر حدود ۶۰۰ دلار

همانطور که می بینید این گوشی برای یک میان رده، کمی سنگین است. به خصوص از نظر قیمت که باید گفت در رده پرچمداران برند های دیگر قرار می گیرد. در ادامه هر کدام از این ویژگی ها را برای گوشی گلکسی M55 به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی گلکسی M55

میان رده های سری M سامسونگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند. این گوشی ها قرار بود با هدف ارائه گوشی های ارزان و اقتصادی در بازار عرضه شوند و در اولین مدل ها به خوبی از پس این کار هم بر آمدند و به فروش خوبی رسیدند. سری M  گلکسی را می توان به نوعی نسخه ای سبک تر از گوشی های سری A دانست. زمانی که شما نیاز به یک هماهنگی بین قیمت و ویژگی ها داشته باشید، گوشی های سری A بهترین خواهند بود. اما در صورتی که از نظر بودجه چه محدودیت هایی را داشته باشید، سری M می تواند موارد بهتری را در اختیار شما بگذارد.

هر چند قیمت گوشی گلکسی M55 زیاد به نظر می رسد اما تا ویژگی های مختلف آن را بررسی نکنیم نمی توانیم به طور قطع در مورد کارکردی که دارد نظر بدهیم، در ادامه هر یک از موارد مهم مربوط به این گوشی را با هم بررسی خواهیم کرد.

طراحی Samsung Galaxy M55

از نظر شکل ظاهری و بدنه باید گفت که گوشی گلکسی M55 بسیار عقب تر از زمان خود قرار گرفته است و تغییر محسوسی نسبت به مدل های قبلی آن مثل گوشی گلکسی M54 مشاهده نمی شود. در واقع از نظر ظاهر این گوشی کاملا با آن یکی بوده و تغییر خاصی نداشته است. در این گوشی و برعکس گوشی های ۲۰۲۴ سامسونگ که طراحی دور آن ها تخت و Flat شده است، می توان هنوز طراحی قدیمی منحنی و Round را مشاهده کرد.

طراحی Samsung Galaxy M55

گوشی گلکسی M55  با ابعاد ۱۶۳.۹ در ۷۶.۵ در ۷.۸ میلی متر و وزن ۱۸۰ گرم را می توان به عنوان یک گوشی بزرگ و خوش دست معرفی کرد. در مورد سایر مشخصات مانند ضد آب بودن و محافظ صفحه سامسونگ هنوز اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما باید گفت که عمدتا در گوشی های سامسونگ سری M خبری از این ویژگی ها نیست و نباید دنبال آنها باشیم. در کل باید گفت از نظر کیفیت ساخت و بدنه گوشی گلکسی M55 نمی تواند چندان ویژگی های خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

سخت افزار گوشی گلکسی M55

اوضاع سخت افزاری گوشی گلکسی M55 را می توان از طراحی آن بهتر ارزیابی کرد. این گوشی از یک تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ استفاده شده است که یک تراشه میان رده خوب به حساب می آید. هر چند برای یک گوشی در سال ۲۰۲۴ کمی قدیمی و پایین به نظر می رسد، اما باز هم می توان به کارکرد خوب، عدم افت در طولانی مدت، عدم وجود مشکلات بالا رفتن دما و روان بودن در کاربرد های روزمره و بازی های بروز، روی آن حساب کرد.

سخت افزار گوشی گلکسی M55

در کنار این پردازنده یک پردازنده گرافیکی از نوع Adreno 644 هم استفاده می شود که می توان گفت از نظر گیمینگ یک پردازنده بهبود یافته و خوب به حساب می آید. استفاده از ۸ گیگابایت رم در این گوشی می تواند کیفیت کاری این گوشی را برای مصارف گیمینگ ساده تضمین کند. در مورد فضای ذخیره سازی نیز باید گفت که گوشی گلکسی M55 در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی ارائه می شود. هر چند این حافظه ها برای یک گوشی میان رده امروزی زیاد نیستند اما امکان گسترش آن با کارت حافظه برای کاربران فراهم شده است.

صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy M55

در صورتی که به دنبال یک صفحه نمایش خوب و با کیفیت می گردید، گوشی گلکسی M55 می تواند تا حد زیادی به این نیاز پاسخ دهد. سامسونگ به عنوان برترین تولید کننده صفحه نمایش در دنیا شناخته می‌شود و خیلی از برند های بزرگ مانند اپل هم تولید صفحه نمایش ها و دیسپلی های خود را بر عهده این شرکت می گذارند. در این راستا باید گفت که نباید نگران کیفیت صفحات این گوشی باشیم و در صورتی که بخواهد، می تواند بهترین ها را با هزینه ای کم برای کاربران فراهم کند. هر چند در اینجا هزینه چندان مقرون به صرفه به نظر نمی رسد. در صفحه نمایش گوشی گلکسی M55 از یک صفحه نمایش سوپر امولد پلاس ۶.۷ اینچی استفاده شده است.

این دیسپلی با کیفیت، می تواند رزولوشن فول اچ دی یا همان ۱۹۲۰ در ۲۴۰۰ را در اختیار کاربران قرار دهد. نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و چگالی پیکسل ۳۸۵ پیکسل در اینچ می تواند تصویری با جزئیات بسیار بالا و روان را در اختیار کاربران قرار دهد و درخشندگی ۱۰۰۰ نیت آن نیز در بالا بردن کیفیت این صفحه نمایش بی تاثیر نخواهد بود. هرچند در این نمایشگر از ویژگی هایی مانند HDR خبری نیست، اما می توان گفت در گوشی گلکسی M55 با یکی از بهترین نمایشگر های گوشی های میان رده طرفیم.

صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy M55

دوربین گوشی گلکسی M55

در مورد دوربین های این گوشی هم باید گفت که اوضاع مطلوب است و سه ماژول دوربین خوب در اختیار کاربران قرار می گیرد. لنز های دوربین گوشی گلکسی M55 از این قرارند:

  • لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF و OIS
  • لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۲۳ درجه
  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو
  • دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی واید

این دوربین ها می توانند فیلمبرداری را برای گوشی گلکسی M55 با کیفیت 4K در ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت 1080p با ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه انجام دهند. البته باید گفت این بیشترین ظرفیتی نیست که دوربین های میان رده سامسونگ می توانند فراهم کنند و در مدل های دیگر کیفیت های بهتری را هم شاهد بوده ایم.

گوشی گلکسی M55

ارتباطات و ویژگی های M55

گوشی گلکسی M55 می تواند از شبکه ارتباطی 5G و تمامی شبکه های قبل از آن به صورت کامل پشتیبانی کند و از این بابت مشکلی نخواهد داشت. همینطور امکاناتی مانند یک وای فای dual-band و بلوتوث ورژن ۵.۲ با ویژگی A2DP در آن قرار گرفته است که می تواند ارتباطات مختلف با شبکه ها و گجت های دیگر را فراهم آورد. از نظر سایر ویژگی ها نیز باید گفت که گوشی گلکسی M55 چیزی بیشتر از یک میان رده ندارد! مجموعه سنسور هایی که در این گوشی ارائه می شوند از این قرارند:

  • اسپیکر های استریو
  • حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش
  • فناوری NFC
  • سیستم موقعیت یابی پیشرفته شامل GPS، GALILEO، GLONASS، BDS و QZSS
  • سنسور های مختلف مثل شتاب سنج، ژیروسکوپ، پروکسیمیتی و قطب نما

یکی از نکات منفی در مورد این ویژگی ها عدم ارائه خروجی صدای جک ۳.۵ میلیمتری است. هر چند در خیلی از گوشی های ارائه شده در ۲۰۲۴ این ویژگی حذف شده و به نوعی قدیمی به حساب می آید، اما باز هم یکی از ویژگی هایی است که برای خیلی از کاربران محبوب بوده و نبود آن به منزله یک نکته منفی در مورد گوشی گلکسی M55 تلقی می شود.

ارتباطات و ویژگی های M55

باتری گوشی Samsung Galaxy M55

گوشی گلکسی M۵۵ از نظر باتری در شرایط ایده آلی قرار دارد و تقریبا می توان گفت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری ای که این روز ها در تمامی میان رده ها پیدا می شود، در این گوشی هم وجود دارد. وظیفه شارژ کردن این باتری پلیمر لیتیومی را یک شارژر ۴۵ وات فست بر عهده دارد که باید گفت برای این گوشی کاملا مناسب بوده و می تواند در مدت زمان قابل قبولی عملیات شارژ را انجام دهد. در این میان رده هم مثل خیلی از میان رده های سامسونگ خبری از پشتیبانی از شارژر های بیسیم نیست.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی گلکسی M55

در خصوص تاریخ عرضه گوشی گلکسی M55 باید گفت که این گوشی در روز معرفی خود یعنی ۲۸ مارس به بازار عرضه شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. در مورد حضور این گوشی در بازار ایران هم باید گفت نمی توان زیاد از ورود آن مطمئن بود. هرچند خیلی از گوشی های این برند در بازار ایران وجود داشته و معمولا میان رده ها راه خود را به بازار ایران پیدا می کنند. اما قیمت بالای این گوشی ممکن است مانع از ورود آن شود و مشکلاتی را برای رجیستر شدن آن به وجود بیاورد.

دوربین گوشی گلکسی M55

قیمت گوشی گلکسی M55 را می توان بزرگترین نقطه ضعف آن معرفی کرد! همانطور که از ابتدای مقاله هم گفتیم، برای گوشی ای با این امکانات، ۶۰۰ دلار مبلغ زیادی خواهد بود و این میان رده حتی با نصف این قیمت هم مقرون به صرفه نخواهد بود! در این خصوص باید گفت شما به راحتی می توانید با همین قیمت به سراغ خرید پرچمداران سایر برند ها رفته و اگر در گوشی های سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ هم جستجو کنید، می توانید بهترین پرچمداران را برای خود انتخاب کنید که در همین شرایط هم از این گوشی بالاتر اند. در صورتی که سری به مقاله بهترین گوشی میان رده بزنید، می توانید با تعداد زیادی از این گوشی ها آشنا شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم گوشی گلکسی M55 را بررسی کردیم، یک میان رده گران قیمت و با تغییرات نه چندان بالا نسبت به مدل های قبلی خود که البته باید گفت می تواند کارکرد خوبی را در اختیار کاربران بگذارد. از ویژگی هایی که این میان رده ارائه می دهد می توانیم به پردازنده اسنپدراگون ۷ نسل ۱، رم ۸ گیگابایتی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و ویژگی ها و فیچر های موردی دیگر اشاره کرد. البته این موارد را می توان در هر میان رده زیر ۲۰۰ دلاری پیدا کرد، و به نظر نمی رسد این گوشی موفقیت زیادی در بازار کسب کند. در صورتی که در مورد این گوشی نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402