معرفی گوشی موتورولا Moto G84 + مشخصات فنی آن

گوشی موتورولا Moto G84
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله، ما به بررسی یکی از اعضای شاخص خانواده‌ی موتورولا، یعنی گوشی Moto G84 می‌پردازیم. این گوشی با ویژگی‌های فراوان و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، یک گزینه جذاب برای کاربران است.

موتورولا از جمله شرکت‌های پیشگام در عرصه‌ی تولید گوشی همراه بود و حالا نیز با تولید گوشی‌های قدرتمند و با قیمتی نسبتاً ارزان، طرف‌داران زیادی دارد. گوشی موتورولا Moto G84 از جمله گوشی‌های میان‌رده‌ای است که توسط این کمپانی ساخته و به بازار عرضه شده است. حال مسئله اصلی اینجا است که آیا این گوشی به‌طورکلی ارزش خرید دارد؟ و می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران خود باشد؟ به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به معرفی گوشی جدید موتورولا بپردازیم، پس بهتر است که در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی موتورولا Moto G84

ویژگی‌هاگوشی Motorola Moto G84
نمایشگر۶.۵ اینچی P-OLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰
پردازندهاسنپدراگون ۶۹۵
پردازنده گرافیکیAdreno 619
سیستم عاملاندروید ۱۳
حافظه/رم۲۵۶ گیگابایت حافظه / ۱۲ گیگابایت رم
دوربین‌۸ + ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۳۰ واتی
قیمتاز ۱۱ میلیون تومان

بررسی کامل گوشی موتورولا Moto G84

گوشی موتورولا Moto G84 از جمله گوشی‌هایی است که اگر روی کاغذ آن را بررسی کنیم از قطعات خوب و با کیفیتی استفاده می‌کند؛ اما مسئله اصلی این است که آیا این قطعات می‌توانند نیاز کاربران را برآورده کنند؟ هر چند فراموش نکنید که شما با یک گوشی میان‌رده روبه‌رو هستید.

گوشی میان‌رده جدید موتورولا راه طولانی و سختی را دارد تا بتواند با رقبای خود از جمله ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی رقابت کند. اما این گوشی نیز دست کمی از رقبای خود نداشته و مشخصات فنی خوبی دارد؛ در ادامه همراه باشید تا به‌صورت کامل‌تر با مشخصات فنی این گوشی آشنا شویم.

بررسی گوشی موتورولا Moto G84

طراحی گوشی Motorola Moto G84

اگر بخواهیم طراحی گوشی موتورولا Moto G84 را بررسی نماییم، به‌راحتی متوجه می‌شویم که طراحی این گوشی شباهت زیادی به میان‌رده‌های قبلی این کمپانی دارد. یک طراحی بسیار ساده و مینیمال که می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را به خودش جلب کند. کمپانی موتورولا برای ساخت قسمت پشتی گوشی خود از چرم مصنوعی استفاده کرده است که جالب به نظر می‌رسد. استفاده از چرم مصنوعی موجب شده است تا آسیب‌پذیری قسمت پشتی این گوشی بسیار کاهش پیدا کند، همچنین باید اشاره کرد که چرم پشت‌گوشی کثیفی و لکه را به خود جذب نمی‌کند.

جنس جلوی گوشی نیز با استفاده از شیشه فشرده ساخته شده است که مقاومت خوبی دارد، اما در کنار آن از گوریلاگلس نیز برای حفاظت بیشتر استفاده شده است. موتورولا برای ساخت این گوشی میان‌رده خود از فریم‌های پلاستیکی استفاده کرده که موجب کاهش وزن این گوشی شده است؛ به‌طورکلی این گوشی حدوداً ۱۶۶ گرم وزن داشته و بسیار سبک است. این گوشی در ابعاد ۱۶۰ در ۷۴.۴ در ۷.۶ میلی متر ساخته شده است و دارای لبه‌های تخت بوده که در کنار این لبه‌ها می‌توانید شاهد دکمه‌های پاور و کنترل صدا باشید. شما می‌توانید این گوشی را در سه رنگ خاکستری، آبی تیره و قرمز خریداری کرده و استفاده کنید.

صفحه‌ نمایش

اگر همیشه به کیفیت اهمیت می‌دهید؛ پس باید به صفحه‌ نمایش گوشی موتورولا Moto G84 نیز توجه داشته باشید. از آنجایی‌که صفحه‌نمایش تنها چیزی است که در هنگام استفاده از گوشی با آن مواجه هستید، کیفیت آن در تجربه کاربری شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود. خوشبختانه یکی از نقاط قوت گوشی موتورولا Moto G84 صفحه‌نمایش آن است. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی از نوع P-OLED بهره برده است که کیفیت خوب و قابل‌قبولی دارد. رزولوشن صفحه‌ نمایش این گوشی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بوده و می‌توانید تصاویر را باکیفیت Full HD مشاهده نمایید.

باید اشاره کرد که نسبت این صفحه‌ نمایش به بدنه، ۸۵.۷ درصد خواهد بود. بر اساس ادعا کمپانی موتورولا این گوشی در حالت پیک ۱۳۰۰ نیت روشنایی خواهد داشت. هر چند شما در حالت دستی اجازه دارید که این روشنایی را تنها تا ۵۰۰ نیت افزایش دهید. این گوشی از نمایش رنگ ۱ میلیارد برخوردار است که موجب می‌شود وضوح به تصویر کشیدن رنگ‌ها بسیار بالا باشد و تصاویر پویاتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین این گوشی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز برخوردار است که این رفرش ریت در حالت بهینه سازی باتری به ۶۰ هرتز خواهد رسید تا مصرف انرژی مدیریت شود.

مشخصات فنی گوشی موتورولا Moto G84

پردازنده گوشی موتورولا Moto G84

بدون شک یکی از نقاط ضعف گوشی موتورولا Moto G84 همین بخش پردازنده آن است که ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. متأسفانه کمپانی موتورولا برای ساخت این گوشی خود از تراشه قدیمی استفاده کرده است که قدرت چندان مناسبی برای اجرای بازی‌های روز دنیا ندارد. این گوشی به تراشه‌ اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز شده است. یک تراشه با فناوری ساخت ۶ نانو متری که از هشت هسته مجزا بهره برده است و می‌تواند در فعالیت‌های روزمره عملکرد مناسب و قابل‌قبولی برای شما عزیزان داشته باشد.

از هشت هسته تشکیل‌دهنده این پردازنده مرکزی دو هسته آن از نوع Kryo 660 Gold با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته باقی مانده نیز از نوع Kryo 660 Silver با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز است. دو هسته اول وظیفه پردازش‌های سنگین و دیگر هسته‌ها وظیفه پردازش فعالیت‌های روزمره را دارند. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 619 نیز بهره برده است. به‌طورکلی شما در بهترین حالت می‌توانید بازی‌های سنگین را در حالت گرافیکی پایین تجربه کرده و از آن‌ها لذت ببرید. اگر به گیم علاقه دارید این گوشی نمی‌تواند گزینه چندان مناسبی برای شما عزیزان باشد.

رم و حافظه داخلی

هر چقدر که گوشی موتورولا Moto G84 در قسمت پردازنده ضعیف عمل کرده است؛ در قسمت رم و حافظه داخلی عملکرد خوب و مناسبی داشته و می‌تواند موجب رضایت‌مندی شما شود. باید اشاره کرد که در حال حاضر این گوشی حافظه رم بیشتری نسبت به رقبا دارد. هر چند این گوشی در زمینه حافظه داخلی تنوع خیلی بالایی ندارد و همین موضوع می‌تواند موجب اذیت کاربران شود. به‌طور کلی این گوشی تنها در یک نسخه ۲۵۶ گیگاباتی تولید و به بازار عرضه شد. باید اشاره کرد که این گوشی از حافظه‌های از نوع UFS 2.2 استفاده کرده است.

در رابطه‌ با میزان حافظه رم نیز باید اشاره کنیم که این گوشی از میزان حافظه رم ۸ الی ۱۲ گیگاباتی برخوردار است که می‌توانید بر اساس نیاز یک مورد را خریداری نمایید. با توجه به عملکرد پردازنده خرید نسخه ۸ گیگاباتی عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد و بهتر است که پول خود را هدر ندهید. البته شاید تصور کنید که ۲۵۶ گیگابایت حافظه کم بوده و جوابگوی شما نخواهد بود. خوشبختانه این گوشی از حافظه خارجی یا همان SD Card پشتیبانی می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید. البته باید اشاره کرد که جایگاه SD Card این گوشی با اسلات دوم سیم کارت گوشی مشترک است.

دوربین گوشی Motorola Moto G84

دوربین گوشی Motorola Moto G84

گوشی موتورولا Moto G84 عملکرد دوربین خوب و قابل‌قبولی از خود نشان داده است. البته که اگر به عکاسی حرفه‌ای علاقه دارید، این گوشی نمی‌تواند عملکرد چندان مناسبی برای شما عزیزان داشته باشد. این گوشی می‌تواند در مواقع معمولی عکس‌های با کیفیتی برای شما ثبت کند. به‌طور کلی این گوشی از دو عدد دوربین استفاده کرده است که به‌صورت افقی زیر هم قرار گرفته‌اند. لنز اصلی دوربین این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع واید بوده که از قابلیت فوکوس خودکار و لرزش گیر اپتیکال برخوردار بوده و دوربین دوم آن نیز دارای لنز ۸ مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید است. لنز دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسل است.

به‌طور کلی لنز دوربین اصلی و اولترا واید در محیط‌های با نور مناسب عملکرد مناسبی داشته و عکس‌های با جزئیاتی را ثبت خواهد کرد. دوربین اصلی از حالت شب نیز پشتیبانی کرده و در محیط‌های کم‌نور نیز عملکرد مناسبی دارد؛ البته که دوربین اولترا واید در حالت شب عملکرد خوبی ندارد. برای فیلم‌برداری نیز شما می‌توانید باکیفیت 1080p و فریم ریت ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌های خود را ذخیره و ثبت نمایید. شما با دوربین سلفی نیز می‌توانید باکیفیت 1080p و با نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید که عملکرد آن نسبت به دوربین‌های پشتی ضعیف‌تر است.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی موتورولا Moto G84

گوشی موتورولا Moto G84 برای اولین‌بار در تاریخ ۲۴ آگوست سال ۲۰۲۳ در طی مراسمی به بازار جهانی معرفی گردید. در زمان معرفی با توجه به قیمتی که ارائه داد طرفداران زیادی پیدا کرد و توانست نظر مصرف کنندگان را به خود جلب نمایید. در نهایت این گوشی در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ نیز به بازار جهانی عرضه گردید. هرچه که از تاریخ عرضه این گوشی گذشت، رقبا عملکرد بهتری از خود نشان دادند و گوشی Moto G84 نیز کم کم طرف‌داران خود را از دست داد و فروش آن کاهش یافت.

در زمان عرضه گوشی موتورولا این گوشی با قیمت ۲۳۰ یورو به بازار عرضه گردید و همانطور که می‌بینید از گوشی‌های خوش قیمت بازار محسوب می‌شد. در حال حاضر این گوشی از رقبای خود قیمت پایین‌تری داشته و از نظر قیمتی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما عزیزان باشد. هرچند اختلاف قیمت این گوشی نسبت به رقبای خود خیلی زیاد نیست و تنها کافی است که مقدار کمی بودجه خود را افزایش دهید تا گوشی با مشخصات بهتری خریداری کنید. برای مثال اختلاف قیمتی این گوشی با رقیب خود یعنی ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی خیلی زیاد نیست.

طراحی گوشی Motorola Moto G84

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی موتورولا Moto G84 همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. یک گوشی میان‌رده معمولی از سال ۲۰۲۳ که عملکرد پردازشی چندان مناسبی ندارد اما به‌راحتی می‌تواند کارهای روزمره شما را انجام دهد و بسیار خوش دست است. البته که در هنگام عرضه گوشی عملکرد آن نسبت به قیمتی که داست شگفت انگیز بود، اما حال با وارد شدن رقبای جدید به بازار این گوشی عملکرد شگفت انگیز خود را با یک عملکرد نسبتاً قابل قبول تعویض کرده است. نظر شما چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید و استفاده باشد؟ خوشحال می‌شویم تجربیات و نظرات خود را در رابطه‌ با این گوشی در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402