دور زدن قفل فوروارد تلگرام؛ آموزش دانلود فایل از کانال خصوصی

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دور زدن قفل فوروارد تلگرام امکان‌پذیر است؟ تلگرام در یکی از آپدیت‌های اخیر خود قابلیتی اضافه کرده که امکان دانلود فایل از کانال خصوصی را محدود می‌کند. اما انجام این کار غیر ممکن نیست.

تگلرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. روزانه کاربران زیادی از این پلتفرم استفاده می‌کنند. خیلی‌ها هم برای کسب درآمد و انتشار محتوای خود از این پیام‌رسان کمک می‌گیرند. اما از آنجایی که تا مدت‌ها شما می‌توانستید هر فایلی را از هر گروه یا کانالی مستقیما دانلود کنید، این برنامه گزینه مناسبی برای این افراد نبود. تلگرام برای حل این مشکل، قابلیتی برای محدود کردن دانلود معرفی کرده است که امکان گرفتن اسکرین‌شات و دانلود فایل‌ها را از کاربران یک گروه یا کانال می‌گیرد.

فهرست مطالب

آموزش دانلود فایل از کانال خصوصی تلگرام

با این تغییر دیگر امکان دزدی آثار و نقض کپی‌رایت وجود ندارد. اما اگر به هردلیلی به حساب قبلی خود دسترسی نداشته باشید و بخواهید دوباره به فایل‌هایی که در گروه یا کانال خود منتشر کردید دست پیدا کنید، نیاز به دور زدن قفل فوروارد تلگرام دارید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شویم.

پیش از این که به نحوه دانلود فایل از کانال خصوصی تلگرام بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که مراحل ذکر شده در این مطلب تنها برای استفاده افرادی که صاحب محتوای منتشر شده هستند، منتشر می‌شود. اگر عضو کانالی هستید که صاحب آن اجازه دانلود آثار منتشر شده را نمی‌دهد، بهتر است مستقیما با خود آن فرد صحبت کرده و برای دانلود از او اجازه بگیرید.

۱. دور زدن محدودیت فوروارد تلگرام با برنامه مدیریت فایل (اندروید)

اگر کاربر اندروید هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای دانلود از تلگرام قفل شده، استفاده از یک برنامه مدیریت فایل است. در این روش ابتدا باید فایل مدنظر را در خود تلگرام برای پخش بارگذاری کنید. اکنون فایل در حافظه دستگاه شما قابل دسترسی است ولی از آنجایی که در نسخه‌های جدید اندروید، امکان دسترسی به پوشه‌های دیتا محدود شده، نمی‌توانید با برنامه‌های پیش‌فرض مدیریت فایل گوشی، به فایل دسترسی پیدا کنید. در عوض باید از یک اپلیکیشن که اجازه این کار را به‌شما می‌دهد، کمک بگیرید.

در قدم اول، برای این که فایل را دانلود کنید، ابتدا به گروه یا کانال بروید و فایل را برای نمایش در خود تلگرام بارگذاری کنید. بعد از این که فرایند بارگذاری تمام شد، اپلیکیشن File Manager را از گوگل‌پلی دانلود کنید. در صفحه اول این برنامه روی Main Storage بزنید.

دانلود از کانال خصوصی تلگرام

در حافظه اصلی گوشی به پوشه Android بروید.

دانلود فایل از کانال خصوصی تلگرام

در این پوشه روی data بزنید.

دور زدن قفل فوروارد تلگرام

در قدم بعدی، برای ذخیره فایل های محافظت شده تلگرام باید در این صفحه به پوشه این برنامه بروید. این پوشه با نام org.telegram.messenger در انتهای فهرست در دسترس است. روی آن بزنید.

دانلود از کانال خصوصی تلگرام

در اینجا برنامه برای دسترسی به فایل‌های برنامه نیاز به دسترسی خواهد داشت. برای دادن دسترسی کافی است روی گزینه Use This Folder در پایین صفحه بزنید. سپس به پوشه اصلی برنامه هدایت خواهید شد. در این پوشه باید به پوشه دیگری به‌نام Files بروید.

دانلود فایل های محافظت شده تلگرام

در مرحله بعدی فرایند دانلود محتوای محافظت شده تلگرام، پوشه Telegram را انتخاب کنید. در نهایت به صفحه زیر خواهید رسید. در اینجا باید پوشه مربوط به محتوایی که می‌خواهید دانلود کنید را انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید یک ویس را دانلود کنید روی Telegram Audio بزنید و به همین ترتیب برای سایر فایل‌ها پوشه‌های مربوطه مثل ویدیو یا عکس را انتخاب کنید.

دانلود از کانال خصوصی تلگرام

حالا انگشتتان را روی فایل مدنظرتان نگه داشته و از پایین صفحه روی Move بزنید.

دانلود فایل از کانال خصوصی تلگرام

اکنون گزینه‌های پایین صفحه به Cancel و Paste تغییر پیدا می‌کنند. با استفاده از آیکون منو همبرگری (سه‌خط بالای سمت چپ صفحه) می‌توانید به قسمت‌های مختلف حافظه گوشی بروید. حتی می‌توانید روی سه‌نقطه بالای سمت راست زده و یک فولد جدید ایجاد کنید.

دانلود فایل از کانال خصوصی تلگرام

پس از این که به بخش مدنظرتان رفتید، روی گزینه Paste بزنید تا ذخیره محتواهای محافظت شده تلگرام در همان قسمت انجام شود. از این پس می‌توانید به همان بخش گوشی رفته و به فایلتان دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب بدون نیاز به یک ربات دانلود از کانال خصوصی تلگرام، می‌توانید فایل‌ها را ذخیره کنید.

۲. ذخیره فایل های محافظت شده تلگرام در ویندوز

در نسخه‌های موبایل تلگرام، امکان گرفتن اسکرین شات در کانال‌های خصوصی وجود ندارد. اما در ویندوز این محدودیت وجود ندارد و شما می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید. ابتدا باید نسخه دسکتاپ تلگرام را در ویندوز دانلود و نصب کنید. سپس وارد حساب کاربری خود شوید و بعد به کانال خصوصی که در آن عضو هستید بروید و پست را روی صفحه نمایش دهید.

حالا با فشار دادن کلیدهای Win + Shift + S ابزار اسکرین‌شات ویندوز در دسترس شما قرار می‌گیرد. کافی است عکس را در تلگرام در حالت تمام صفحه باز کرده و دور آن یک کادر بکشید. اکنون می‌توانید با مراجعه به مسیر

C:\Users\USERNAME\Pictures\Screenshots

به اسکرین‌شات و تصویر مدنظر در کانال، دسترسی پیدا کنید. در صورتی که اسکرین شات را در این مسیر پیدا نکردید، بلافاصله برنامه Paint را باز کرده و کلیدهای Ctrl + V را فشار دهید. حالا عکس را از داخل Paint با مراجعه به نوار بالای صفحه و کلیک روی File و سپس Save ذخیره کنید.

در ویندوز امکان ذخیره سایر فایل‌ها نیز وجود دارد. برای مثال برای دانلود فایل PDF ابتدا باید فایل را از داخل کانال باز کرده و سپس آن را از برنامه‌ای که برای باز کردن فایل‌های PDF در کامپیوتر استفاده می‌کنید، ذخیره کنید. به همین ترتیب سایر فایل‌ها مثل فایل‌های ورد نیز به این شکل قابل ذخیره کردن هستند.

۳. دور زدن محدودیت فوروارد تلگرام با افزونه

یک روش دیگر برای ذخیره فایل های محافظت شده تلگرام استفاده از یک افزونه است. در این روش از افزونه محبوب Tampermonkey کمک خواهیم گرفت. لازم به ذکر است که این روش تنها با نسخه تحت وب تلگرام قابل استفاده است.

ابتدا این افزونه را برای مرورگر خود دانلود کنید:

پس از اضافه کردن افزونه به مرورگر، اسکریپت Telegram Media Downloader را نصب کنید. این اسکریپت یک گزینه دانلود به کانال‌های خصوصی اضافه خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توانید محتوای مدنظرتان را دریافت کنید. ابتدا روی گزینه Install this script بزنید.

ذخیره فایل های محافظت شده تلگرام

در صفحه جدید، مجددا گزینه Install را انتخاب کنید.

ذخیره فایل های محافظت شده تلگرام

حالا به نسخه تحت وب تلگرام بروید و وارد حساب کاربری خودتان شوید. به پستی که حاوی عکس، ویدیو یا وویس مدنظرتان است بروید.

ذخیره فایل های محافظت شده تلگرام

ویدیو یا تصویر را باز کنید، خواهید دید که در بالای سمت راست صفحه، یک گزینه دانلود اضافه شده است. با کلیک روی آن، می‌توانید عکس یا ویدیو را دریافت کنید.

ذخیره فایل های محافظت شده تلگرام

همچنین برای دانلود ویس هم می‌توانید آن را پخش کرده و بعد روی گزینه دانلود کلیک کنید.

دور زدن محدودیت فوروارد تلگرام با ربات؛ چگونه قفل فوروارد تلگرام را باز کنیم؟

با روش‌های بالا می‌توانید به‌راحتی تمامی فایل‌ها را دانلود و روی گوشی ذخیره کنید. اما فوروارد پست های تلگرام از کانال هایی که فوروارد آن ها بسته هستش موضوع متفاوتی است. برای دور زدن قفل فوروارد تلگرام، ربات های زیادی وجود دارند اما بهتر است با استفاده از روش بالا آن‌ها را دانلود و بعد آپلود کنید.

برای فوروارد از کانال خصوصی تلگرام به‌خصوص پیام‌های متنی، می‌توانید از ربات دور زدن قفل فوروارد تلگرام استفاده کنید. ربات های زیادی مثل ربات Junction Bot یا ربات Auto Forward Posts برای دور زدن قفل فوروارد وجود دارند اما هردوی آن‌ها پولی هستند و نیاز به خرید اشتراک در تلگرام دارند. نمونه‌های رایگان نیز در اکثر مواقع به‌درستی کار نمی‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب به دور زدن قفل فوروارد تلگرام و همچنین روش دانلود فایل از کانال خصوصی پرداختیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید اکثر فایل‌ها را دانلود و سپس مجددا آن‌ها را آپلود و فوروارد کنید. در صورتی که شما نیز با روش‌های دیگری برای فوروارد پست های تلگرام از کانال هایی که فورواردشون بسته هستش سراغ دارید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران7 دیدگاه
avatar
Sara
.
09 فروردین 1403، 02:41
پاسخ
0
0
مرسیییی عالی بود مشابه این برنامه رو از بازار هم میتونین دانلود کنین
avatar
.
14 اسفند 1402، 18:44
پاسخ
0
6
سلام وقت بخیر من برنامه file managerرا دانلود کردم از لینکی که گذاشتید بعد از رفتن به mail storage و سپس گزینه androidو بعد data, پیغام permission setting میده که نوشته please allow the app to accessthe storage first by following instructions below. Tap (use this folder) button on the next screen. اوکی که میزنم صفحه ای که باز میشه نوشته بالاش can't use this folder,to protect your privacy,choose another folder. و گزینه یوز دیس فولدر غیرفعاله،اگر هم گزینه ای انتخاب کنیم از گزینه های مثلاتلگرام، گزینه یوز دیس فولدر بعد از انتخاب فعال میشه اما باز پیام میده که گزینه انتخاب شده تاپ لول نیست و این چیزا.میشه لطفا راهنمایی کنید؟
avatar
زهرا
.
22 آبان 1402، 19:17
پاسخ
0
15
سلام. پوشه date رو باز نمیکنه. و "استفاده از این پوشه" غیرفعاله
avatar
پیمان
.
08 مهر 1402، 20:18
پاسخ
0
1
عالی دمتون گرم
avatar
زهرا محمدی
.
12 مهر 1402، 17:04
پاسخ
0
1
@پیمان
سلام. شما برنامه رو از کجا دانلود کردید؟ چون داخل گوگل پلی خطا میزنه
avatar
زهرا محمدی
.
12 مهر 1402، 17:02
پاسخ
0
1
@پیمان
سلام . شما برنامه رو از کجا دانلود کردید؟ چون گوگل پلی خطا میزنه (این مورد در کشور شما قابل دسترسی نیست)
avatar
شادی نظری
.
25 شهریور 1402، 13:46
پاسخ
0
1
عالی ممنون از پست کاربردیتون انجام دادم ذخیره شد ممنووووون
نمایش 2 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402