آموزش بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی بصورت آنلاین

بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود یک تصویر بدون صرف کردن وقت و هزینه زیاد به‌حساب می‌آید. با ما همراه باشید تا با چند ابزار مخصوص انجام این کار آشنا شویم.

این روزها هوش مصنوعی در هر زمینه‌ای که فکرش را کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از چت‌بات‌های پیشرفته گرفته تا ابزارهایی که با یک پرامپت چند خطی قادر هستند ویدئوهایی با کیفیت خارق‌العاده و نزدیک به واقعیت در اختیارتان قرار دهند. یکی از زمینه‌هایی که استفاده از هوش مصنوعی در آن می‌تواند برای اکثریت کاربران جالب توجه باشد، افزایش کیفیت عکس است. همه ما تصاویری داشتیم که کیفیت خوبی نداشتند و تنها به همین دلیل آن‌ها را برای همیشه حذف کرده‌ایم. اما حالا دیگر نیازی به انجام این کار نیست؛ چرا که بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی از همیشه ساده‌تر و در دسترس‌تر است. با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از این ابزارها آشنا شویم.

فهرست مطالب

۱. بهترین سایت های آنلاین افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی، استفاده از سایت‌هایی است که چنین قابلیتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. سایت‌های زیادی هم در این زمینه فعال هستند اما قبل از این که به معرفی آن‌ها بپردازیم باید به این نکته هم اشاره کنیم که بسیاری از آن‌ها تنها بخشی از امکانات خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند و برای دسترسی کامل نیاز به خرید اشتراک دارند.

Let’s Enhance؛ از بهترین سایت های بهینه سازی تصاویر با هوش مصنوعی

بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

یکی از معروف‌ترین سایت‌های افزایش کیفیت تصویر، وبسایت Let’s Enhance است. این سایت قادر است رزولوشن تصاویر شما را ارتقا داده و حتی آثار هنری دیجیتالی با رزولوشن 4K نیز برایتان خلق کند. امکاناتی مثل برطرف کردن تاری تصویر، اصلاح رنگ‌ها، حذف اعوجاج و بزرگنمایی تصویر با حفظ کیفیت، از دیگر امکانات این هوش مصنوعی هستند.

در اشتراک رایگان این سایت، شما می‌توانید رزولوشن تصاویر را تا ۸ مگاپیکسل ارتقا دهید و همچنین به حافظه ابری نامحدود برای مدت ۶ ماه دسترسی داشته باشید. تصاویر نهایی نیز همراه با واترمارک خواهند بود؛ با این حال، بزرگترین محدودیت اشتراک رایگان این است که شما تنها می‌توانید کیفیت ۱۰ تصویر را ارتقا دهید.

مراحل بالا بردن کیفیت عکس در هوش مصنوعی با استفاده از سایت Let’s Enhance به شرح ذیل است:

  • به سایت وارد شوید.
  • با کلیک بر روی «انتخاب فایل» تصویر را بارگذاری کنید.
  • گزینه AI در قسمت حالت هوش مصنوعی انتخاب نمایید.
  • در بخش تنظیمات سطح شارپنس و رنگبری را انتخاب نمایید.
  • گزینه شروع کنید را برای پردازش تصویررا انتخاب نمایید.
  • بر روی دانلود نتیجه کلیک کرده تا تصویر پردازش شده ذخیره گردد.

بهینه ساز عکس آنلاین با هوش مصنوعی restorePhotos.io

هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس

وبسایت restorePhotos یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که بیشتر از همه برای بهبود کیفیت تصاویر تار کاربرد دارد. این سایت قادر است تصاویر تار شما را با افزایش رزولوشن، ادیت کرده و در اختیارتان قرار دهد. استفاده از این سایت رایگان است و شما در هر روز می‌توانید رزولوشن ۵ تصویر را افزایش دهید. برای استفاده از امکانات وب سایت هوش مصنوعی کیفیت عکس، می‌بایست مراحل زیر را طی کنید.

  • آدرس را در نوار آدرس اپلیکیشن مرورگر موبایل یا کامپیوتر واردکرده، کلید Enter را بزنید.
  • روی کلید Restore your photos در صفحه اصلی کلیک کنید.
  • گزینه Upload an image راانتخاب کنید.
  • فایل موردنظر را انتخاب و روی کلید Open کلیک کنید.
  • تا اتمام فرآیند بارگذاری فایل روی سرور و پردازش آن صبر کنید.
  • تصویر بهبود یافته در کنار نسخه اصلی قرار می‌گیرد.
  • روی کلید Download Restored Photo در پایین صفحه کلیک کنید تا تصویر در حافظه داخلی دستگاه ذخیره شود.

آموزش افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی Deep image AI

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

یکی از ابزارهای کارامد با رابط کاربری قابل قبول جهت با کیفیت کردن عکس با هوش مصنوعی، سایت Deep image AI است. در سایت deep-image.ai می‌توانید عکس‌های خود را از لحاظ نور و روشنایی و کیفیت با امکانات متنوع و مختلف سایت ویرایش و بهبود کیفیت دهید و پس‌زمینه یا اشیا داخل تصاویر را حذف یا محو کنید.‌

همچنین امکان حذف نویز، افزایش وضوح و اصلاح رنگ‌ها نیز از دیگر امکاناتی است که این سایت در اختیارتان قرار می‌دهد. البته این ابزار رایگان نیست و نیاز به ساخت اکانت و خرید اشتراک دارد.

بهینه ساز عکس Fotor’s Photo Enhancer

هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس

مجموعه ابزارهای Fotor برای همه علاقه‌مندان به ویرایش عکس و عکاسی آشنا هستند. در بین تمامی امکاناتی که این سایت دارد، یک ابزار ارتقا کیفیت تصویر به نام Photo Enhancer، نیز وجود دارد که مانند رقبا برای بهبود و افزایش وضوح تصاویر کاربرد دارد. این سایت قادر است تصاویر را با بزرگنمایی به رزولوشن‌های 4K یا 8K برساند و در اختیار شما قرار دهد. این برنامه هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس از مجموعه دستورالعمل‌های هوش مصنوعی برای تشخیص و تصحیح رنگ و نور، وضوح تصاویر، عکس‌های با کیفت بالا و بهبود عکس‌های تار استفاده می‌کند.

بهینه‌ساز آنلاین عکس icon8

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی آنلاین

سایت icon8 یک ادیتور آنلاین است که با بهره‌مندی از هوش مصنوعی توانایی ارتقای کیفیت عکس‌ها را تا حد بالایی دارد. این سایت از افزایش کیفیت همزمان حداکثر ۵۰۰ تصویر با حجم حداکثر ۵ مگابایت پشتیبانی می‌کند و قادر است رزولوشن آن‌ها را تا ۷۶۸۰x۷۶۸۰ پیکسل نیز ارتقا دهد. این سایت همچنین یک برنامه مخصوص Mac نیز دارد و حتی کلید API خود را نیز در ازای مبلغی، برای استفاده کاربران ارائه می‌کند.

هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس Waifu2x

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

ابزار دیگری که امکان افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند، سایت Waifu2x است. این ربات افزایش کیفیت عکس، برای ارتقای کیفیت تصاویر از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هدف اصلی از ساخت Waifu2x، ارائه ابزاری برای استفاده‌کنندگان انیمه بوده؛ اما با این برنامه امکان ادیت تصاویر و عکس‌ها هم وجود دارد.

با استفاده از آن می‌توانید کیفیت تصویر را با پارامترهای مختلفی مثل مشخص کردن شدت حذف نویز، فرمت نهایی و همچنین میزان افزایش رزولوشن، ارتقا دهید. این سایت برخلاف اکثر رقبا، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد ولی مزیت اصلی آن، رایگان بودنش است.

Upscale

بهینه‌ساز عکس آنلاین با هوش مصنوعی Upscale

ابزار Upscale می‌تواند بدون کاهش کیفیت، وضوح تصاویر را زیادتر کند و عکس‌ها را با هر سایزی تا ۴ برابر ارتقا دهد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی، قابلیت افزودن جزئیات بیشتر به عکس با حفظ جزئیات طبیعی آن است.

در اشتراک رایگان، شما می‌توانید در هر ماه حداکثر رزولوشن ۳ تصویر را ارتقا داده و دانلود کنید. البته بدون پرداخت هزینه، امکان دانلود تصاویر با بهترین کیفیت وجود ندارد. شما می‌توانید تصاویر را با رزولوشن حداکثر ۱۵۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل در این سایت آپلود کنید. البته برخلاف اکثر رقبا، حداکثر میزان افزایش رزولوشن این ابزار، به همین رزولوشن محدود است و خبری از رزولوشن‌های بالاتر نیست.

سایت افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی Nero AI

هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس

گزینه بعدی که برای این کار می‌توانید مدنظر قرار دهید، سایت Nero AI است. این سایت قادر است رزولوشن تصویر را تا حداکثر 4K ارتقا دهد و همچنین به‌صورت خودکار نیز می‌تواند نویز تصاویر را نیز حذف کند. در اشتراک رایگان، شما می‌توانید ۱۰ اعتبار برای افزایش کیفیت تصاویر خود دریافت کنید و دسترسی نامحدود ندارید. این سایت همچنین دارای نرم‌افزارهای ویندوز، آیفون و اندروید نیز هست.

۲. بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی در موبایل

علاوه بر ربات افزایش کیفیت عکس، شما از طریق اپلیکیشن‌های گوشی نیز می‌توانید کیفیت تصاویر را ارتقا دهید. البته با توجه به محدودیت‌های گوشی‌های موبایل نسبت به وبسایت‌های آنلاین و برنامه‌ها کامپیوتری، امکانات این اپلیکیشن‌ها نسبتا محدودتر هستند اما برای استفاده معمولی می‌توانند راضی کننده باشند. در ادامه با چند اپلیکیشن مخصوص این کار آشنا خواهیم شد.

اپلیکیشن Remini – AI Photo Enhancer

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

این برنامه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کاربران موبایل است. با استفاده از Remini، می‌توانید کیفیت تصاویر قدیمی را ارتقا داده یا حتی آن‌ها را بازسازی کنید. امکان حذف تاری، افزایش وضوح، حذف نویز و افزایش تعداد پیکسل‌ها از جمله امکانات این برنامه هستند.  البته که همه امکانات آن رایگان نیست و برای استفاده نامحدود از تمامی قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند، باید اشتراک خریداری کنید.

برنامه AI Enhancer, AI Photo Enhancer

ربات افزایش کیفیت عکس

اپلیکیشن AI Enhancer, AI Photo Enhancer، قابلیت تار کردن پس زمینه، بازسازی تصاویر قدیمی، افزایش رزولوشن، حذف نویز و تاری را دارا است و در آپدیت‌های بعدی قرار است ویژگی‌های بیشتری مثل امکان رنگی کردن تصاویر قدیمی، تبدیل تصاویر به کارتون و همچنین ویرایش دستی عکس‌ها را نیز ارائه کند. نقطه قوت برنامه، رایگان بودن آن است اما از طرف دیگر باید برای استفاده از آن، تبلیغات زیادی هم تماشا کنید.

  • دانلود اپلیکیشن AI Enhancer, AI Photo Enhancer برای: اندروید

اپلیکیشن Pixelup

هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس

برنامه دیگری که برای دانلود یک هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس می‌توانید مدنظر قرار دهید، اپلیکیشن Pixelup است. این برنامه مثل اکثر رقبای خود قادر است تصاویر قدیمی یا تار یا آسیب دیده را بهبود داده و تعمیر کند. با استفاده از آن می‌توانید تصاویر قدیمی را با رزولوشن HD در اختیار داشته باشید و عکس‌های قدیمی آسیب دیده را نیز بازسازی کنید. امکان رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید، تبدیل تصاویر ثابت به متحرک و اشتراک گذاری آن‌ها نیز از دیگر امکاناتی است که این اپلیکیشن ارائه می‌کند.

اپلیکیشن PhotoApp – AI Photo Enhancer

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

برنامه PhotoApp – AI Photo Enhancer امکانات قابل توجه زیادی دارد. سازندگان این برنامه مدعی هستند که تا به حال کاربران با استفاده از آن، کیفیت بیش از ۲۰۰ میلیون تصویر را ارتقا داده‌اند. این اپلیکیشن امکاناتی مثل افزایش رزولوشن، حذف تاری، ساخت تصاویر با هوش مصنوعی و همچنین رنگی کردن عکس‌های سیاه و سفید را دارد و حتی امکان حذف اشیا از عکس‌ها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. امکاناتی مثل حذف پس‌زمینه، تبدیل عکس‌ها به تصاویر متحرک و تبدیل تصاویر به کارتون نیز از دیگر امکاناتی هستند که این برنامه دارد.

  • دانلود اپلیکیشن PhotoApp – AI Photo Enhancer برای: اندروید | iOS

هوش مصنوعی افزایش کیفیت عکس در کامپیوتر

اگر کاربر کامپیوتر باشید، همچنان افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی آنلاین در دسترش شما قرار دارد اما شاید بهتر باشد برای انجام این کار، به‌سراغ نرم‌افزارهای مخصوص این کار بروید. در کامپیوتر برنامه‌های با کیفیت زیادی برای این منظور در دسترس هستند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

Denoise AI

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

این ابزار به طور اصلی بر روی کاهش و حذف نویز در تصاویر تمرکز دارد و از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای شناسایی و حذف نویز در تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق استفاده می‌کند. Denoise AI این امکان را فراهم می‌کند که حتی در تصاویر با سطوح بالای نویز، جزئیات را حفظ کرده و کیفیت تصویر را بهبود دهد. این ابزار به ویژه برای عکاسان و فیلم‌سازان مفید است که به دنبال روشی موثر برای بهبود کیفیت تصاویر در شرایط نوری دشوار یا با سطوح بالای نویز هستند. البته این برنامه رایگان نیست و باید برای استفاده از آن اشتراک داشته باشید.

برنامه ادوبی لایت‌روم

ربات افزایش کیفیت عکس

نرم افزار Lightroom که توسط مجموعه‌ی معروف اوبی توسعه داده شده، یک نرم‌افزار کاربردی برای ویرایش و بهبود کیفیت تصاویر است. با استفاده از نرم‌افزار لایت‌روم، می توانید عکس‌های خود را از نظر کیفیت، نور، رنگ و … ارتقا داده و آن‌ها را مرتب کرده و دسته‌بندی نمایید. اما گذشته از امکانات دستی برای ویرایش تصاویر، ادوبی اخیرا قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قابل توجهی هم به این برنامه محبوب خود افزوده است.

امکاناتی مثل حذف نویز با حفظ جزئیات، اضافه کردن جزئیات دقیق و با وضوح بالا و همچنین افزایش رزولوشن تصاویر تا 4 برابر، از جمله امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی لایت‌روم هستند.

برنامه Upscayl

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

نرم‌افزار Upscayl یک برنامه رایگان و متن‌باز است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند رزولوشن تصاویر را افزایش دهد. برنامه دارای ۵ حالت مختلف برای افزایش رزولوشن است و بدون نیاز به اینترنت نیز کار می‌کند؛ با این حال، این برنامه برخلاف فتوشاپ و لایت‌روم، امکانات اضافی زیادی ندارد و صرفا برای افزایش رزولوشن عکس طراحی شده است. البته این موضوع می‌تواند نقطه قوت اصلی آن برای اکثریت کاربران باشد.

برنامه گیگاپیکسل ۷

ربات افزایش کیفیت عکس

نرم افزار Gigapixel 7، با کمک شبکه‌های عصبی، قادر است وضوح تصاویر شما را افزایش دهد و به بهبود کیفیت آن‌ها کمک کند. این برنامه در حقیقت یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌ها برای انجام این کار به‌حساب می‌آید و قادر است با مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمندی که در اختیار دارد، وضوح عکس را تا حد قابل توجهی افزایش دهد تا شما حتی قادر به چاپ کردن عکس‌ها نیز باشید.

برنامه Luminar AI

بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

Luminar AI هم به‌عنوان یک اپلیکیشن جدا و هم به‌عنوان یک پلاگین برای فتوشاپ و لایت‌روم قابل دسترسی است و می‌تواند ابزارهای هوش مصنوعی فراوانی را در اختیار شما قرار دهد. البته تمرکز اصلی این برنامه، به بهبود جزئیات تصاویر و تغییر المان‌های مختلف مثل آسمان و بازتاب نور با استفاده از هوش مصنوعی است. با کمک Luminar AI می‌توانید تصاویر خود را از جنبه‌های مختلفی با کمک هوش مصنوعی بهبود دهید و عکس‌های با کیفیتی در اختیار داشته باشید.

سخن پایانی

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در ویرایش عکس و ویدیو و غیره است. هدف واقعی استفاده از هوش مصنوعی برای تصاویر، بالا بردن کیفیت عکس، بهبود وضوح، شفافیت تصاویر و رنگ با استفاده از فنونی نظیر تقویت وضوح، تغییر رنگ، حذف نویز و … است. در مجموع با استفاده از هوش مصنوعی در افزایش کیفیت عکس‌ها، کیفیت تصاویر بهبود چشمگیری خواهد یافت. طی این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کافی در مورد افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی ارائه دهیم و برترین ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی را معرفی کنیم. اگر شما هم پلتفرم خوبی را می‌شناسید که در لیست ما ذکر نشده، خوشحال می‌شویم که تجربه‌ی خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402