روش جلوگیری از اد شدن به گروه های واتساپ

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ کاری ساده است که میتوان آن را در چند مرحله انجام داد. در این مقاله از پلازا می خواهیم یک آموزش کامل و کاربردی برای انجام این کار ارائه دهیم.

پیام رسان ها این روز ها به یکی از اصلی ترین امکانات روی گوشی های ما تبدیل شده اند که بدون آنها خیلی از کارهای ما مختلف خواهد شد. برنامه هایی که جنبه سرگرمی داشته اند اکنون به جنبه جدایی ناپذیری از زندگی بدل شده اند که بدون آنها نمیتوان روز را شب کرد. در این میان هر کدام از پیام رسان ها ویژگی های مختلفی را ارائه می کنند. اما برخی از ویژگی ها و شرایط آنها در تمامی آنها پیدا می شود. یکی از قدیمی ترین ویژگی هایی که در این برنامه ها وجود دارد، گروه ها هستند. این گروه ها در خیلی مواقع ضروری اند، اما داستان جایی تلخ می شود که ما ناخواسته به یکی از آنها دعوت شویم. جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ می تواند ما را از این مشکل نجات دهد.

در حالت عادی و بدون انجام تنظیمات حریم خصوصی، هر کس که شماره ما را داشته باشد، می تواند ما را وارد گروهی که می خواهد بکند. در این مقاله قصد داریم نحوه جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ را با هم بررسی کنیم و ببینم چطور می توانیم کاری کنیم که کسی بدون اجازه امکان این کار را نداشته باشد. در ادامه قبل از اینکه به سراغ بررسی این موضوع برویم، بهتر است کمی در مورد شرایط اد کردن و حریم خصوصی در WhatsApp صحبت کنیم.

فهرست مطالب

حریم خصوصی در واتساپ

واتساپ یکی از پیام رسان های مبتنی بر شماره است که به دلیل سادگی و راحتی در استفاده در دنیا طرفداران زیادی دارد. در ایران اما می توان گفت واتساپ چندان هم محبوب نبوده و از زمان فیلترینگ تلگرام، کاربران برای راحتی به سراغ این برنامه آمدند و بعد  از از دسترس خارج شدن آن، بنا بر عادت باز هم در آن باقی ماندند. البته نباید از این موضوع غافل شد که واتساپ یک پیام رسان کامل بوده و هر کاری که از یک پیام رسان خوب انتظار می رود را برای ما انجام خواهد داد.

حریم خصوصی در واتساپ

حریم خصوصی در این برنامه متکی به شماره تلفن بوده و کاربرانی که شماره تماس شما را به عنوان مخاطب در گوشی خود ذخیره کرده باشند می توانند به راحتی به پروفایل شما دسترسی داشته باشند. این موضوع طبیعی است و وقتی شما اطلاعات تماس خود را در اختیار فردی بگذارید می تواند این کار را انجام دهد. اما مشکل اینجاست که در واتساپ حالت های آزاد هم وجود دارد و تنها کافی است کسی یک بار شماره شما را دیده باشد تا بتواند شما را در گروه های مختلف اضافه کند، تصویر پروفایل شما را چک کرده و یا استوری های شما را نگاه کند.

البته باید گفت در صورتی که شما تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را در نظر داشته باشید و آن را جدی بگیرید، هیچ یک از این اتفاقات برای شما نخواهد افتاد. در ادامه در مورد اینکه چطور میتوان با اعمال این تنظیمات کار جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ را انجام داد، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آموزش جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ

در مورد جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ باید گفت که با یکی از کارهای به نسبت ساده طرفیم که وقت خیلی زیادی از ما نمی گیرد و می توان به سادگی آن را در چند مرحله کوتاه انجام داد. البته بسته به اینکه شما از چه پلتفرمی برای دسترسی به واتساپ استفاده می کنید، ممکن است با تغییرات جزئی مواجه شوید.

در این مقاله ما روش جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ را در سه پلتفرم گوشی، کامپیوتر و همینطور نسخه وب واتساپ با هم بررسی می کنیم و آموزش هر یک را به صورت جداگانه ارائه می دهیم.

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ در اندروید

عمده کاربران واتساپ برای دسترسی به این پیام رسان از گوشی و اپلیکیشن واتساپ استفاده می کنند. در این قسمت می خواهیم جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ را در این مورد با هم بررسی کنیم و ببینیم برای اینکه این ویژگی را روی واتساپ خود فعال کنیم باید چه کاری انجام دهیم. دستورالعمل زیر می تواند در این خصوص به شما کمک کند:

  • ابتدا وارد برنامه واتساپ شوید؛
  • از بالای صفحه و سمت راست آیکون سه نقطه را برای مشاهده گزینه ها بزنید؛
  • از لیست کوتاهی که به شما نمایش داده می شود، گزینه Settings را انتخاب کنید؛
  • در صفحه تنظیمات گزینه دوم یعنی Privacy را انتخاب کنید؛
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده تا گزینه Groups را مشاهده کنید؛
  • گزینه ای به غیر از Everyone را انتخاب کنید تا کار جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ تکمیل شود؛

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ در اندروید

در این بخش شما سه گزینه مشاهده می کنید که معنی هر کدام از آنها به این صورت می باشند:

  • Everyone: همه می توانند شما را به گروه های مختلف دعوت کنند؛
  • My Contacts: صرفا مخاطبان خودتان و کسانی که شما هم شماره آنها را داشته باشید می توانند شما را به گروه دعوت کنند؛
  • My Contact Except: در اینجا می توانید برای مخاطبانی که اجازه اد کردن دارند استثنا هایی را انتخاب کرده و هر کس را که در این لیست قرار دهید نمی تواند شما را اد کند.

اگر می خواهید هیچ کس نتواند شما را اد کند، لازم است گزینه سوم را انتخاب کرده و تیک همه مخاطبان را بزنید تا هیچکس این امکان را نداشته باشد. این ویژگی می تواند جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ را به طور کامل برای شما اجرا کند.

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ در آیفون

کاربران آیفون نیز می توانند به سادگی با استفاده از تنظیماتی که بیشتر آنها مشابه با تنظیمات اندروید است کار جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ را انجام دهند. این دستورالعمل می تواند به شما کمک کند روی گوشی آیفون خود این ویژگی را کنترل کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کرده و Settings را باز کنید؛
  • از گزینه هایی که در اینجا دارید Account را انتخاب نمایید؛
  • در این بخش به دنبال گزینه Privacy بگردید و آن را انتخاب نمایید؛
  • از گزینه های موجود Groups را انتخاب نمایید؛
  • از سه گزینه ای که در اختیار دارید، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ انجام شود؛

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ در آیفون

در مورد برنامه نسخه آیفون ما می نتوانیم گزینه سوم را کمی متفاوت داشته باشیم. در این برنامه مانند ورژن های قدیمی تر واتساپ گزینه Nobody هم به کاربران ارائه می شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید، کار جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ برای تمامی کاربران شما اعمال خواهد شد و دیگر کسی نمی تواند شما را بدون اطلاع به هیچ گروهی اد کند.

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ در کامپیوتر

یکی از ویژگی های کاربردی که کاربران پیام رسان واتساپ می توانند به خوبی از آن بهره ببرند، نسخه دسکتاپ واتساپ است. در این نسخه شما می توانید با اجرای برنامه روی کامپیوتر به راحتی با فایل های خود کار کرده و به هر منبعی دسترسی داشته باشید. در این ورژن محدودیت های استفاده از گوشی وجود نخواهد داشت و همه این ویژگی ها در کنار هم، نسخه دسکتاپ را تبدیل به امکانی خوب برای کسانی کرده است که از این پیام رسان در فعالیت های کاری خود بهره می برند.

برای شروع وارد واتساپ شده و از بخش سمت چپ که فهرست چت های شما در آنها قرار گرفته است، گزینه های تنظیمات را بررسی کنید. برای دسترسی به تنظیمات باید از نوار فوقانی این بخش روی آیکون سه نقطه زیر هم کلیک کنید. بعد از آن از گزینه هایی که باز می شوند به سراغ Settings بروید:

تنظیمات واتساپ در کامپیوتر

با انتخاب Settings، شما به صفحه تنظیمات هدایت می شود. در این صفحه می توانید گزینه های مختلفی را مشاهده کنید که Privacy هم یکی از آنهاست:

گزینه های قابل مدیریت

با انتخاب Privacy فهرستی از تنظیمات مربوط به حریم شخصی در اختیار شما قرار می گیرد. در ردیف های بالایی می توانید ویژگی نشان دادن آنلاین بودن شما برای سایر کاربران، نمایش تصویر پروفایل و همینطور توضیحات پروفایل را ببینید. بعد از ان نوبت به پیام های پاک شونده خودکار می رسد و در بخش سوم تنظیمات مربوط به جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ را خواهید داشت. از این بخش روی Groups کلیک کنید:

تنظیمات پرایویسی واتساپ در کامپیوتر

با انتخاب Groups سه گزینه تنظیمات برای شما نمایش داده می شود، همانطور که گفتیم اولین گزینه به تمامی کاربران اجازه اد کردن شما در گروه ها را خواهد داد. دومین گزینه این مورد را به کاربران شما محدود کرده و در سومین گزینه می توانید از میان مخاطبان خود، افرادی که از خوشمزگی های آنها خسته شدید ولی نمی خواهید آنها را بلاک کنید را مشخص کرده تا جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ توسط این افراد هم روی تنظیمات شما اعمال شود:

جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ در کامپیوتر

باز هم خاطر نشان می شوم اگر می خواهید هیچکس نتواند شما را در گروهی اد کند، باید تمامی کانتکت های خود را از این قسمت انتخاب کرده و آنها را در لیست استثناها برای اد کردن قرار دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد جلوگیری از اد شدن به گروه واتساپ در سه پلتفرم مختلف با هم صحبت کردیم و دیدیم که برای هر کدام از آنها باید چه کارهایی را انجام دهیم. روال کلی کار در این موارد ثابت می باشد. شما باید برای این کار از بخش تنظیمات به سراغ تنظیمات حریم خصوصی رفته و از بخش گروه ها می توانید شرایط اد کردن را تغییر دهید. در صورتی که در انجام این کار با مشکلی مواجه شدید، خوشحال می شویم با مطرح کردن آن به ما اجازه دهید در پیدا کردن راه حل و رفع مشکل شما سهیم باشیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402