۱۰ مورد از جذاب ترین و بهترین گجت های سال ۲۰۲۴

گجت های سال 2024
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گجت های سال ۲۰۲۴ کدامند و ما باید منتظر چه محصولاتی از دنیای تکنولوژی باشیم؟ اگر از علاقه مندان به دنیای بزرگ تکنولوژی هستید، در این مقاله قرار است با هم به بررسی بروزترین گجت هایی بپردازیم که امسال قرار است به بازار عرضه شوند.

تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی صحبت از پیشرفت تکنولوژی می شود، اولین چیزی که به عنوان نماد تکنولوژی در ذهن شما تداعی می شود چیست؟ در این میان مسائل مختلفی مانند سوپر کامپیوترها، سیستم های قدرتمند گیمینگ، هوش مصنوعی و خیلی چیزهای دیگر ممکن است از ذهن شما در شود. اما شاید جالب باشد بدانید گجت ها و ابزار های عادی دور و بر ما مهمترین مسائلی هستند که عمده مردم آنها را به عنوان پیشرفت در نظر می گیرند و زیاد شدن آنها را نشانه ورود به دنیایی تازه می دانند. همین موضوع می تواند به ما در مورد بررسی گجت های سال ۲۰۲۴ انگیزه بدهد.

در یکی دو سال گذشته ورود مفاهیمی مانند هوش مصنوعی و شبکه های عصبی و در پی آن ساخت تراشه ها و مدار هایی که بتوانند این پردازش ها را وارد Gadget و دستگاه های کوچکتر هم کنند، شکلی که دنیای گجت های کامپیوتری و امکانات مربوط به این دستگاه ها داشت را تغییر داد و رنگ و لعابی خاص به آن داد. اکنون می توان تجلی خیلی از این ویژگی ها و قابلیت ها را در گجت های سال ۲۰۲۴ دید. در ادامه این مطلب از پلازا، مهمترین و بهترین گجت هایی که با این ویژگی ها ارائه شده اند را با هم بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

بهترین گجت های سال ۲۰۲۴ کدامند؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین و محبوب ترین گجت های سال ۲۰۲۴ برویم بهتر است یک بار تعریف گجت را با هم مرور کنیم و تا ببینیم که اصلا مفهوم این واژه چیست. مفهوم گجت که برخی از افراد آن را در فارسی به نام ابزارک می شناسند، در الکترونیک و محصولات دیجیتال اشاره به دستگاه های کوچک با کاربرد های خاص دارد که در زمینه کاربرد های اصلی قرار نگرفته و میتوان آنها را محصولاتی جانبی دانست. به طور مثال یک ساعت هوشمند گجتی است که در کنار دستگاه اصلی موبایل کار می کند و خیلی از قابلیت هایی که دارد، در خود این موبایل نیز وجود داشته و به نوعی مکمل آن است.

گجت های سال ۲۰۲۴ را از نظر طراحی و کاربرد میتوان در زمره بهترین و جدیدترین ها دانست. در ابتدای سال ۲۰۲۴ نمایشگاه بزرگی تحت عنوان CES برگزار شد که می توانیم آن را مهمترین رویداد در زمینه محصولات الکترونیکی در جهان معرفی کنیم. در این نمایشگاه که امسال در لاس وگاس برگزار شده بود، محصولات زیادی معرفی شد که خیلی از آنها می توانستند بهترین گجت های سال ۲۰۲۴ باشند. در صورتی که سری به مقاله نمایشگاه CES 2024 بزنید می توانید با خیلی از این موارد آشنا شوید.

در کنار آنها معرفی محصولات دیگری از برند های آسیایی و چینی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. پس باید گفت که سال ۲۰۲۴ از نظر گجت ها و تحولاتی که داشته اند بسیار پررنگ بوده است. کنگره جهانی موبایل یا همان MWC که در بارسلونا برگزار شد، شاهدی دیگر بر این مدعا بود و محصولات خوب دیگری در این رویداد عرضه شدند.

در صورتی که بخواهیم بهترین گجت های سال ۲۰۲۴ را بر اساس این نمایشگاه ها و رویداد ها مرتب کنیم، می توانیم فهرست زیر را در این خصوص ارائه دهیم:

حلقه جادویی یا گلکسی رینگ سامسونگ

حلقه جادویی یا گلکسی رینگ سامسونگ

در میان خیلی از گجت های سال ۲۰۲۴ که حرفی برای گفتن دارند، درخشش حلقه جادویی سامسونگ بیشتر از سایرین چشم ها را به خود خیره کرده است. این حلقه در واقع نوعی انگشتر هوشمند است که می توان فعالیت های بدنی را ترک کرده و خیلی از کارهایی که از یک ترکر ورزشی انتظار دارید را برای شما انجام دهد. همینطور ویژگی هایی برای استفاده از آن به منظور پرداخت های الکترونیکی (دقیقا مانند NFC گوشی) در نظر گرفته شده است. این حلقه می تواند ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد که مهمترین آنها از این قرارند:

  •  بررسی و ثبت شرایط فیزیکی بدن (ضربان قلب، ساعات خواب، استرس، اکسیژن خون، تپش قلب و…)؛
  • پشتیبانی از انجام تراکنش ها؛
  • ویژگی های احراز هویت آسان؛
  • تبادل اطلاعات با سایر حلقه های دیگر؛
  • اعلام آلارم ها و نوتیفیکیشن گوشی؛
  • امکان رد تماس با تاچ؛
  • امکان برنامه نویسی به صورت اختصاصی برای کار کردن با این حلقه؛

البته باید گفت که این حقه محصولی جدید نبوده و از ابتکارات خود سامسونگ نیست. شما می توانید مدل های قبلی از این انگشتر ها را نیز در بازار پیدا کنید که محبوب ترین آنها Oura Ring Gen3 و همینطور McLear RingPay هستند.

لپ تاپ Lenovo Debuts شفاف

بهترین لپ تاپ در گجت های سال 2024 : Lenovo Debuts شفاف

هرچند که یک لپ تاپ برای قرار گرفتن در رده گجت ها کمی سنگین به نظر می رسد، اما باید گفت ویژگی های حالبی که این مدل از لنوو دارد آن را مناسب این فهرست خواهد کرد و شاید بتوان گفت که این دستگاه به جای آنکه یک دستگاه کاربردی باشد، بیشتر جنبه فانتزی دارد. این لپ تاپ با صفحه شفاف خود توانسته است نظرات خیلی از کاربران را جلب کند و نقل خیلی از مجالس و محافل تکنولوژی شده است. این دستگاه که برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی شد یک صفحه کریستالی شفاف دارد که می تواند در کنار نمایش تصویر ورای آن را نیز نمایش دهد.

در خصوص مشخصات و ویژگی های این لپ تاپ ۱۷.۳ اینچی هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است و ظاهرا تا تجاری سازی این محصول توسط لنوو کارهای ناتمام زیادی باقی مانده است. البته باید گفت رونمایی از این تکنولوژی صفحات شفاف در میان گجت های سال ۲۰۲۴ برای اولین بار در تلویزیون سیگنچر ال جی OLED T اتفاق افتاده است و این موضوع که در آینده نزدیک باز هم شاهد ارائه این دستگاه باشیم، اصلا دور از ذهن نیست.

ساعت هوشمند OnePlus Watch 2

بهترین ساعت در گجت های سال 2024 : OnePlus Watch 2

عموما وقتی نام گجت ها در میان باشد، اولین چیزی که خیلی از کاربران به آن فکر می کنند ساعت های هوشمند است که باید گفت در سال ۲۰۲۴ تعداد خیلی زیادی از آنها را داشتیم. موردی که ما برای قرار دادن در این لیست انتخاب کردیم یکی از بهترین های وان پلاس، یعنی ساعت OnePlus Watch 2 می باشد. این ساعت با طراحی گرد، صفحه نمایش امولد ۱.۴ اینچی و همینطور تراشه اسنپدراگون W5 نسل ۱ ارائه می شود که آن را تبدیل به یک ساعت خوب و پرمیوم می کند. هرچند همین الان هم در بازار ساعت های بهتری وجود دارند. اما در مورد ساعت های سال ۲۰۲۴ مکی توان گفت که این مورد یکی از سرآمد های این سال است.

این گزینه از لیست گجت های سال ۲۰۲۴ در ماه فوریه منتشر شده است و قیمت پایه آن نیز ۳۳۰ دلار بوده است. در صورتی که سری به مقاله ساعت وان پلاس واچ ۲ بزنید می تواند اطلاعات بیشتری در خصوص این محصول حرفه ای و درجه یک بدست آورید.

گجت هوشمند Rabbit R1

گجت هوشمند Rabbit R1

یکی از عجیب ترین دستگاه ها و گجت هایی که در نمایشگاه CES معرفی شد و تداعی گر آینده ای بود که هوش مصنوعی برای ما رقم می زند، گجت هوشمند Rabbit R1 است. این گجت در واقع یک دستگاه مربعی شکل کوچک است که یک برنامه با کمک هوش مصنوعی روی آن ران شده است و می تواند کار های مختلف را از طرف ما انجام دهد. این برنامه می تواند با کمک یک دوربین کوچک روی بدنه ما را ببینید و صدای ما را نیز بشنود. گجت ربیت آر ۱ می تواند از طرف ما کار های نرم افزاری مختلف مانند گرفتن تاکسی از طریق اپلیکیشن های اینترنتی یا سفارش غذا از محل های همیشگی را انجام دهد.

همینطور این دستگاه ویزگی های ساده دیگری مانند پخش موسیقی هایی که در حافظه آن قرار دارد و یا از آن می خواهید آنها راب رای شما دانلود کند را هم دارد. ویژگی اصلی ای که این گجت را از دستگاه هایی مانند موبایل ها و تبلت ها مجزا می کند این است که روی خود این گجت نمی توان برنامه ای را اجرا کرد، اما می تواند به برنامه های شما روی گوشی، کامپیوتر و یا فضای ابری وصل شده و آنها را اجرا کند.

گجت پخش موسیقی Sound Burger

گجت پخش موسیقی Sound Burger

در این ردیف از فهرست گجت های سال ۲۰۲۴ محصولی را داریم که تلفیقی از تضاد قدیم و جدید را در قالب یک دستگاه ارائه داده است و میتوان آن را یک گرامافون جیبی خوش دست دانست که قابلیت پخش صفحات موسیقی قدیمی را دارد. این دستگاه می تواند هر صفحه ای (صفحات سایز کوچک) را با بهترین کیفیت پخش کرده و یا کار رکورد را روی صفحات خام برای شما انجام دهد. هرچند کاربرد این دستگاه در ایران خیلی بالا نخواهد بود اما باید گفت با استقبال جهانی خوبی مواجه شده است و میتوان آن را هم در بین بهترین گجت های سال ۲۰۲۴ جای داد.

دانگل TCL Linkkey IK511 برای شبکه 5G

بهترین گجت ارتباطی در گجت های سال 2024 : دانگل TCL Linkkey IK511 برای اینترنت 5G

در صورتی که قصد استفاده از اینترنت با کیفیت و سرعت 5G را دارید اما نمی خواهید برای یک گوشی 5G هزینه کنید و یا از آن مهمتر بتوانید همزمان از چند سیم کارت 5G استفاده نمایید TCL Linkkey IK511 یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید به سراغ آن بروید و از آن کمک بگیرید. در این جا ما یک دانگل را داریم که می توانید با وارد کردن یک سیم کارت 5G داخل آن از تمامی امکانات این شبکه ها با استفاده از بلوتوث روی گوشی و یا لپ تاپ خود بهره مند شوید.

در اولین نگاه ممکن است که زمینه کاری این دانگل و سایر دستگاه های هم رده آن شبیه به مودم های بی سیم به نظر برسد. اما باید گفت که این دانگل ها علاوه بر اینترنت سایر ویژگی ها مانند برقراری تماس، ارسال پیام کوتاه و خیلی از موارد دیگر را نیز ارائه می کنند. همینطور این گزینه از فهرست گجت های سال ۲۰۲۴ می تواند راه حلی برای کسانی باشد که از آیفون های مدل بالا استفاده می کنند باشد تا بدون نیاز به رجیستر از تمامی امکانات و سرویس های سیم کارت خود استفاده کنند.

روبات Ballie

بهترین روبات در گجت های سال 2024 : روبات Ballie

تا به حال به داشتن یک حیوان خانگی و پت دیجیتالی فکر کرده اید!؟ اگر این موضوع برای شما جالب است ربات بالی از سامسونگ نه تنها می تواند این ویژگی ها را در اختیار شما قرار دهد، بلکه می تواند خیلی از کارهای مفید دیگر مانند کنترل کامل خانه هوشمند شما را نیز انجام دهد. ربات بالی یک دستیار هوش مصنوعی متحرک است که در زمان ورود شما به خانه به استقبالتان خواهد آمد، دمای هوا را برای شما کنترل خواهد کرد،غ در مورد زمان و کارهای روزمره به شما اطلاع رسانی خواهد کرد، از روی حالت چهره مود خلقی شما را تشخیص داده و در صورتی که حال و حوصله نداشته باشید زیر دست و پا نخواهد آمد و به طور کلی هر چیزی که از یک روبات مدرن دارای قدرت تفکر انتظار داشته باشید، در این چت در اختیار شما خواهد بود.

البته باید گفت این ربات را سامسونگ ۴ سال پیش معرفی کرده بود ولی اکنون با ورود AI و هشو مصنوعی به قضیه از یک وسیله اضافی و ناکارآمد تبدیل به یک شگفتی شده است. شما می توانید این شگفتی را با قیمتی در حدود ۱۶۰۰ دلار خریداری کنید. البته باید گفت که هنوز این مورد از گجت های سال ۲۰۲۴ در بازار عرضه نشده است و تاریخ دقیق آن نیز مشخص نخواهد بود. اما آنچه که مسلم است امسال شاهد حضور این ربات در بازار خواهیم بود.

عینک واقعیت افزوده و مجازی Xreal Air 2 Ultra

عینک واقعیت افزوده و مجازی Xreal Air 2 Ultra

عینک های واقعیت مجازی از سایر گجت های مهم بوده و میتوان گفت خیلی از کاربران آنها را نشانه ای از پیشرفت تکنولوژی می دانند. در صورتی که این عینک ها را دیده باشید، می دانید که عمدتا یک هدست بزرگ و سنگین نیز با این دستگاه همراه است که کلا آنها را از یک عینک روزمره دور می کند، اما در اینجا XReal نشان داد که برای داشتن تمامی ویژگی های عینک های بزرگی که اپل و مایکروسافت می سازند، واقعا نیازی به این همه وزن و هزینه نیست و میتوان کار را خیلی بهتر و ارزان تر جمع کرد.

XReal برندی است که با معرفی عینک Air 2 خود در نمایشگاه CES کاری کرد که کسی به عینک های چند هزار دلاری مایکروسافت و حتی اپل نگاه هم نکند. اما این تازه شروع کار بود و اکنون با ارائه عینک جدید خود با نام Air 2 Ultra خیلی از نقایصی که در ورژن قبلی بود را برطرف کرده و می تواند با یک عینک که حتی کاربری عینک های آفتابی را هم دارد، هم ویژگی های واقعیت افزوده و هم واقعیت مجازی کامل را ارائه دهد. این کار به واسطه نمایشگر های با کیفیت و جدیدی فراهم شده است که توانسته در زمان نیاز نمایش شفاف را به طور کامل قطع کند.

هرچند تاریخ دقیق انتشار این مورد از گجت های سال ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده است، اما Xreal قیمت گذاری آن را از قیمت پایه ۲۹۹ دلار اعلام کرده است که می تواند اوضاع بازار عینک های هوشمند را برای بزرگان فعلی این حوزه به شدت به هم بریزد.

هدفون بی سیم JBL Live TWS 3

هدفون بی سیم JBL Live TWS 3

نوبتی هم که باشد لازم سات به سراغ گجتی محبوب برویم که یکی دیگر از نماد های گجت های سال ۲۰۲۴ بوده است و گزینه های زیادی از آن در بازار ارائه شده است. هدفون های بیسیم یا همان ایرپاد ها این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده و از برند های تولید موبایل گرفته تا ارائه دهندگان محصولات صوتی همه در حال تولید و توسعه این گجت ها هستند. در این میان JBL که سابقه و نام نیک آن برای علاقه مندان به سیستم های صوتی شناخته شده است، هدفونی زیبا و تقریبا جدید را ارائه داده است که علاوه بر کیفیت صداف می تواند تصویر را هم به ما بدهد.

هدفون بی سیم JBL Live TWS 3 به همراه یک نمایشگر ۱.۴ اینچی (تقریبا به اندازه صفحه یک ساعت هوشمند) روی کیس آن ارائه می شود که ویژگی تاچ داشته و می توانید از طریق آن وضعیت این هدفون را کنترل کرده و یا حتی ویدئو و تصویر را روی آن پخش کنید. البته از آنجا که اندازه این صفحه کوچک است برای کارهایی مانند تماشای فیلم مناسب نبوده و این موضوع از قابلیت هایی است که نیاز به تست بیشتری دارد. اما در کل می توان گفت این گزینه از فهرست گجت های سال ۲۰۲۴ از مواردی است که حرف تازه ای برای گفتن دارد و یک نوآوری خوب به حساب می آید.

گجت کنترل سلامت Withings Beamo

گجت کنترل سلامت Withings Beamo

یکی دیگر از گجت های کاربردی که می تواند در هر خانه ای، بخصوص برای خانه هایی که افراد آن نیازمند کنترل سلامت بیشتری هستند، مانند سالمندان و یا افراد دارای بیماری های مزمن، به طور جدی کاربرد داشته باشد، گجت کنترل سلامت Withings BeamO است. در اینجا ما دستگاهی را داریم که می تواند شرایط مختلف سلامت افراد را به سادگی هر چه تمام تر کنترل کرده و در صورت نیاز، مراجعه به پزشک را به شما توصیه کند. کارهای اصلی که این گجت می تواند انجام دهد از این قرارند:

  • کنترل سلامت قبل
  • کنترل سلامت ریه ها
  • کنترل دمای بدن
  • کنترل سطح اکسیژن خون

همینطور این گجت به یک اپلیکیشن متصل بوده که می تواند داده ها را در آن ثبت کرده و روند کلی شرایط فیزیکی فرد مورد معاینه و چکاپ را بررسی کند. در این حالت اگر وضعیت بیماری در حال وخامت باشد، می توانید هر چه سریعتر از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

گجت های سال ۲۰۲۴ از خیلی از جهات پیشرفت های خوب و بی نظیری داشته اند. مهمترین موضوعی که می تواند بین این گجت ها و آنچه در سال های گذشته شاهد آن بودیم تمایز ایجاد کند، حضور بسیار پررنگ هوش مصنوعی است. در این فهرست با هم روبات ها و دستیار های شخصی هوش مصنوعی، عینک های واقعیت مجازی و تجهیزات صوتی و همینطور ترکر های ورزشی و ابزار های کنترل سلامت را دیدیم. البته از هر کدام از این گجت ها و ابزارک ها نمونه های مختلف دیگری نیز وجود دارد. در صورتی که شما هم گجت هایی را سراغ دارید که جای آنها در این فهرست خالی است، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402