آشنایی با گوشی اوپو A3 Pro ؛ مقاوم و جان سخت

گوشی اوپو A3 Pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اوپو A3 Pro یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند است که به تازگی در چین رونمایی شده است. در این مطلب با مشخصات و امکانات این گوشی اقتصادی آشنا خواهیم شد.

گوشی اوپو A3 Pro جدیدترین عضو خانواده A کمپانی اوپو محسوب می‌شود و با امکاناتی که به‌عنوان یک گوشی میان‌رده در اختیار شما قرار می‌دهد، موجب شده است تا امکانات مختلف زیادی در این گوشی به چشم بخورد و شما را شگفت‌زده کند. به همین دلیل اگر شما نیز به دنبال آشنایی بیشتر با OPPO A3 Pro هستید، بهتر است که در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی اوپو A3 Pro

ویژگی‌هاگوشی اوپو A3 Pro
نمایشگر۶.۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۱۲
پردازندهدایمنسیتی ۷۰۵۰
پردازنده گرافیکیMali-G68
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری ColorOS 14
حافظه/رم۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
دوربین‌۲ + ۶۴ مگاپیکسل
دوربین سلفی۸ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۶۷ واتی
قیمتحدود ۲۶۰ یورو

معرفی گوشی اوپو A3 Pro

بدون شک گوشی اوپو A3 Pro یکی از گوشی‌های میان‌رده خوب حال حاضر بازار است. این گوشی موفق شده است تا گواهی IP69 را به دست بیاورد که می‌تواند یک اتفاق عالی را برای این گوشی رقم بزند و یک گوشی جان‌سخت را به شما هدیه کند.

این گواهی بدین معنی است که گوشی جدید اوپو می نواند به مدت ۳۰ دقیقه در آب غوطه‌ور باشد و آسیبی به آن نرسد. همچنین این گوشی با برخورد با فشار آب نیز مشکلی ندارد و می‌تواند آب داغ را نیز تحمل کند. به‌طورکلی این گوشی تحمل بالایی در مقابل گردوغبار و آب دارد.

طراحی Oppo A3 Pro

بدون شک طراحی گوشی اوپو A3 Pro شما عزیزان را شگفت‌زده خواهد کرد، زیرا به‌عنوان یک گوشی میان‌رده طراحی خوب و چشم نوازی دارد و به‌ جرأت می‌توان گفت که طراحی این گوشی چیزی از پرچم‌داران مهم بازار موبایل کم نخواهد داشت.

در حال حاضر باید اشاره کرد که این گوشی در دو ابعاد مختلف به بازار عرضه خواهد شد که می‌توان بر اساس رنگ گوشی این موضوع را شناسایی کرد. رنگ آبی روشن در ابعاد ۱۶۲.۷ در ۷۴.۳ در ۷.۵۳ میلیمتر و رنگ‌های آبی تیره و صورتی در ابعاد ۱۶۲.۷ در ۷۴.۳ در ۷.۸۹ میلی‌متر به بازار عرضه شده اند. البته که این تغییر ابعاد موجب شده است که این گوشی در رنگ‌های مختلف وزن‌های متفاوتی داشته باشند. این گوشی در رنگ آبی روشن دارای وزن ۱۸۲ گرمی و در رنگ‌های آبی تیره و صورتی دارای وزن ۱۷۷ گرمی است که تفاوت چندان فاحش نیست.

طراحی گوشی Oppo A3 Pro

باید اشاره کرد که قسمت پشتی این گوشی از شیشه کریستالی ساخته شده است و مقاومت آن در برابر سقوط و ضربه خوردن افزایش پیدا کرده است. قسمت جلویی گوشی نیز از جنس شیشه است که با استفاده از گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود.

صفحه ‌نمایش

گوشی اوپو A3 Pro از یک صفحه ‌نمایش ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند که پنل آن از نوع AMOLED است. خوشبختانه این گوشی در بخش صفحه‌ نمایش عملکرد مناسبی داشته و می‌تواند تصاویر با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. این گوشی از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۴۰ پیکسلی برخوردار است و می‌تواند تصاویر با باکیفیت +FHD به شما عزیزان نمایش دهد؛ همچنین تراکم پیکسلی این گوشی نیز ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ خواهد بود و کیفیت بالا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. نرخ تازه‌سازی این گوشی نیز ۱۲۰ هرتز است.

باید اشاره کرد که نسبت صفحه ‌نمایش این گوشی به کل قسمت جلو ۸۹.۴ درصد خواهد بود. به همین دلیل این گوشی از لبه‌های نازکی برخوردار است، اما کل قسمت جلویی را پنل صفحه ‌نمایش تشکیل نداده که باید نسبت به آن آگاه باشید. حداکثر روشنایی تولیدی توسط این صفحه ‌نمایش در حال Typ و HBM و Peak به ترتیب ۵۰۰ و ۸۰۰ و ۹۵۰ نیت خواهد بود. هر چند این گوشی نمی‌تواند روشنایی خیلی بالایی تولید کند، اما استفاده از صفحه ‌نمایش زیر نور مستقیم خورشید ممکن خواهد بود.

پردازنده گوشی اوپو A3 Pro

گوشی اوپو A3 Pro از پردازنده‌ Demensity 7050 استفاده کرده است که تعریف چندان زیادی ندارد. یک پردازنده با فناوری ۶ نانومتری که از هشت هسته تشکیل شده و قدرت نسبتاً معمولی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. هشت هسته تشکیل‌ دهنده این پردازنده، دو عدد هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ خواهند بود. همانطور که می‌بینید این پردازنده از هسته‌های قدرتمندی برای پردازش بازی‌های بسیار سنگین استفاده نمی‌کند.

علی‌رغم این موضوعات این گوشی می‌تواند عملکردی عالی در فعالیت روزانه شما داشته باشد و هیچ مشکلی از این بابت برای شما عزیزان پیش نخواهد آمد. فرکانس پایه این پردازنده ۲.۶ گیگاهرتز خواهد بود و از مموری‌های LPDDR5 استفاده می‌کند.

باید اشاره کرد که پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Mali-G68 MP4 خواهد بود. باید اشاره کرد که فرکانس پایه این GPU نیز ۸۰۰ مگاهرتز خواهد بود. به‌طور کلی این گوشی برای تجربه بازی‌های سنگین و برنامه‌های گرافیکی ساخته نشده است.

بررسی اوپو A3 Pro

رم و حافظه داخلی

خوشبختانه گوشی اوپو A3 Pro در بخش رم و حافظه داخلی خوش درخشیده و می‌تواند انتظارات کاربران مختلف را برآورده کند. اگر شما شخصی هستید که به‌صورت هم زمان از چندین برنامه استفاده می‌کنید، این گوشی می‌تواند این موضوع را به‌راحتی هندل کند. در واقع این گوشی حافظه داخلی مختلفی را در اختیار شما نخواهد گذاشت و حق انتخاب برای شما محدود است؛ اما میزان حافظه داخلی انتخاب شده برای این گوشی مناسب است و دیگر مشکلی با کمبود حافظه در گوشی خود نخواهید داشت و خیالتان راحت است.

Oppo A3 Pro در دو حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت تولید شده است و به بازار عرضه می‌شود. این گوشی از درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند، هر چند که با وجود چنین حافظه ای دیگر نیازی به استفاده از حافظه خارجی نخواهد بود. این گوشی از دو نوع رم با میزان حافظه ۸ و ۱۲ گیگابایت استفاده می‌کند. نسخه ۲۵۶ گیگاباتی با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی تنها با یک رم ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد که انتخاب بهترین ترکیب حافظه به عهده خود شما خواهد بود.

دوربین گوشی اوپو A3 پرو

شاید گوشی اوپو A3 Pro در بخش دوربین عملکرد چندان شگفت‌آوری نداشته باشد، اما عملکرد آن در حالت معمولی می‌تواند شما را راضی نگه دارد و مشکلی به وجود نیاید. شما به‌راحتی می‌توانید توسط این گوشی عکس‌های معمولی پر جزئیاتی را ثبت نمایید. این گوشی برای قسمت پشتی خود از دو دوربین استفاده می‌کند. دوربین اصلی از نوع واید بوده و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد. لنز دوربین دوم به‌عنوان حسگر تشخیص عمق عمل خواهد کرد و برای ساخت آن از یک حسگر ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

دوربین سلفی نیز عملکرد چندان خیره‌کننده‌ای برای شما عزیزان نخواهد داشت و بهتر است که انتظارات خود را کمی کاهش دهید و واقع‌بین باشید. این گوشی از یک لنز واید با یک حسگر ۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده کرده است.

دوربین پشتی گوشی به شما اجازه می‌دهد تا با کیفیت 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری داشته باشید. در کیفیت 1080p فریم ریت تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه افزایش خواهد داشت. با دوربین سلفی نیز امکان فیلم برداری با کیفیت 1080p و فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه فراهم است.

دوربین گوشی Oppo A3 Pro

باتری

بدون شک باتری می‌تواند یکی از نقاط قوت گوشی اوپو A3 Pro باشد و می‌توانید به این بخش اعتماد داشته باشید. در بخش باتری، این گوشی نسبت به رقبای هم رده خود برتری دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای مقایسه این گوشی با دیگر رقبای موجود در بازار باشد. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری استفاده کرده است. این باتری از ظرفیت بالا و قابل قبولی بهره برده است و در استفاده‌های عادی می‌تواند برای یک روز شارژ دهی داشته باشید و نیازی به شارژ مجدد نیست.

باید اشاره کنیم که این گوشی از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. در حال حاضر بیشتر گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. البته خالی ‌از لطف نیست که اشاره کنیم این گوشی از قابلیت فست‌شارژ پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید گوشی خود را با استفاده از یک شارژر ۶۷ واتی شارژ کنید. بر اساس تست‌های مختلفی که روی باتری این گوشی انجام شده است در مدت ۲۰ دقیقه شما می‌توانید شارژ باتری را از عدد صفر به ۵۶ درصد برسانید که سرعت بالایی دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

باید اشاره کرد که گوشی اوپو A3 Pro برای اولین‌بار در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۲۴ معرفی و سپس پس از یک هفته در تاریخ ۱۹ آوریل سال ۲۰۲۴ به بازار چین عرضه گردید.

در زمان معرفی برای این گوشی قیمت تقریبی ۲۶۰ یورو انتخاب گردید و با چنین قیمتی به بازار عرضه گردید. در حال حاضر این گوشی از قیمت خوبی برخوردار بوده ولی مشخص نیست اوپو برنامه‌ای برای عرضه آن در بازارهای جهانی دارد یا خیر. هر چند ممکن است که در این رنج قیمت گوشی‌های دیگری نیز در دسترس باشد، اما چیزی که مشخص است این گوشی همانند یک تانک مقاوم است.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی اوپو A3 Pro همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. این گوشی کاربردی بوده و به لطف گواهی IP69 ساختار مقاومی در برابر اتفاقات احتمالی دارد و به همین راحتی نمی‌توان به این گوشی صدمه وارد کرد. اگر به دنبال یک گوشی سخت‌جان هستید که به همین راحتی خراب نشود، بهتر است که این گوشی را به سبد خرید آینده خود اضافه کنید. نظر شما چیست؟ به نظر شما این گوشی می‌تواند ارزش خرید داشته باشد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما نیز به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402