بهترین مک بوک ها برای انجام کارهای گرافیکی

بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی کدام است؟ هرچند دستگاه های اپل تنوع چندان بالایی ندارد اما هر یک از آنها می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند. در این مقاله از پلازا می خواهیم در مورد بهترین مک بوک برای کارهای گرافیکی با هم صحبت کنیم.

استفاده از لپ تاپ ها برای کار کردن می تواند امکانات خوبی مانند قابلیت حمل آسان و دسترسی سریع در هر جایی را به شما بدهد، اما ویژگی هایی که هر لپ تاپی برای کارهای مختلف باید داشته باشند می تواند متفاوت باشد و موارد زیادی هست که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرند. برند اپل یکی از تولید کنندگان لپ تاپ است که محصولات آن برای خیلی از کاربرد ها مورد توجه حرفه ای ها قرار می گیرد. یکی از مواردی که اپل می تواند خود را به خوبی نشان دهد استفاده در مصارف طراحی و کارهای گرافیکی است اما این موضوع که بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی کدام است و طراحان باید به سراغ کدام موارد برند، از موضوعات مهمی است که لازم است به صورت مفصل بررسی شود.

فهرست مطالب

دلیل انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی از برند اپل

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی صحبت کنیم لازم است ابتدا بدانیم دنبال چه دستگاهی می گردیم و این دستگاه باید چه ویژگی هایی را در اختیار ما بگذارد. خیلی از کسانی که یک آشنایی جزئی با کارهای گرافیکی داشته باشند می دانند برای انجام این موارد به یک سیستم حرفه ای و قدرتمند نیاز است، اما از اینکه اصلا دلیل این موضوع چیست و چرا باید سیستمی را بخرید که شاید دو برابر یک سیستم عادی قیمت داشته باشد اصلا اطلاعی ندارند.

اگر بخواهیم دلایل اهمیت این موضوع را مشخص کنیم، فهرست زیر بهترین مواردی هستند که می توانیم داشته باشیم:

  • قدرت پردازش بالا: استفاده از پردازنده قوی و نیروی پردازشی بالا برای انجام کارهای گرافیکی ضروری به نظر می رسد. اپل به تازگی تراشه های M4 را ارائه داده است که می تواند این ویژگی را در بهترین سطح برای طراحان فراهم کند.
  • ارائه پردازنده گرافیکی مجزا: شما نمی توانید از یک دستگاه با کارت گرافیک آنبرد برای کارهای گرافیکی استفاده کنید و عمده این کار ها نیازمند به یک کارت گرافیک مجزا یا همان GPU دارند که بتواند از پس کارهای سنگین گرافیکی بر بیاید. شما می توانید در بین بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی دستگاه هایی را با پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته ای پیدا کنید که برای این کار عالی هستند!
  • صفحه نمایش با کیفیت: شرط اصلی اینکه بتوان کار گرافیکی را به درستی انجام داد این است که بتوان به خوبی نتیجه نهایی را دید. یک صفحه نمایش حرفه ای و خوب با رزولوشن و نرخ تازه سازی بالا می تواند در این موارد از نان شب هم واجب تر باشد. از قضا دستگاه های اپل می توانند با صفحه نمایش های رتینا خود بهترین کیفیت را برای کارهای گرافیکی در اختیار کاربران قرار دهند.
  • حافظه و رم بالا: عمده برنامه هایی که برای کارهای گرافیکی از آنها استفاده می شود به شدت به مصرف منابع سیستم شما علاقه دارند. از مهمترین برنامه هایی که در این مورد می توان معرفی کرد فتوشاپ و افترافکت هستند و در صورتی که رم سیستم شما پایین باشد نمی توانید از بهترین برنامه های برای کار خود بهره ببرید.

دلیل انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی از برند اپل

  • فضای ذخیره سازی: کارهای گرافیکی نیاز به حجم بالایی برای ذخیره سازی داده ها دارند. شاید در انجام کار گرافیکی نتایج نهایی خیلی سنگین نباشند، اما برای ذخیره سازی خود پروژه قطعا به فضای زیادی نیاز خواهید داشت. همینطور ابزار های کارهای گرافیکی نتیز از برنامه های پرحجم به شمار می روند و باید جای کافی برای نصب آنها را داشته باشید.
  • پورت های ارتباطی مختلف: در خیلی از موارد برای انجام کارهای گرافیکی یک دستگاه به تنهایی کفایت نمی کند و ممکن است که شما نیاز داشته باشید تا با سایر دستگاه ها، از مانیتور ها گرفته تا گرافیک اکسترنال و پردازنده های گرافیکی کمک بگیرید. بدیهی است دستگاهی که این قابلیت های گسترش را در اختیار شما قرار دهد می تواند بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد.
  • باتری قدرتمند: کارهای گرافیکی نیاز به فعالیت بالای پردازنده دارند و دوام باتری از موضوعاتی است که می تواند در تجربه کاربری با یک دستگاه بسیار مهم باشد. یک لپ تاپ مناسب برای کار های گرافیکی دستگاهی است که بتواند با کمترین آسیب به باتری بالاترین پرفورمنس را برای کاربر فراهم کند.
  • سبک و قابل حمل بودن: بر اساس آنچه که گفته شد شما نیاز به یک سیستم قدرتمند دارید و خیلی از دستگاه هایی که این ویژگی ها را داشته باشند، ورک استیشن های صنعتی و بزرگی هستند که شاید زیاد سبک نباشند. اما در برند هایی مثل اپل این موضوع کاملا برعکس است. بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی در قوی ترین حالت خود وزن چندان بالایی نداشته و یک دستگاه سبک است.
  • سیستم خنک کننده قوی: کار سنگین کشیدن از لپ تاپ ها می تواند بالا رفتن دما را در پی داشته باشد و این می تواند در برخی موارد به منزله آسیب های جدی به چیپ های پردازنده گرافیکی و سی پی یو و یا حتی مادربورد باشد. عمدتا دستگاه های اپل مشکل بالا رفتن دما نداشته و می توان گفت که از این نظر آسیبی نمی بینند.

همانطور که دیدیم موارد متعددی وجود دارد که لپ تاپی که بخواهد کارهای گرافیکی را انجام دهد باید در آنها خوب باشد. در صورتی که دستگاه شما در یک یا چند مورد از گزینه های گفته شده ضعف داشته باشد، نمی تواند انتظاراتی که از آن داشتید را برآورده کند. خوشبختانه باید گفت دستگاه های برند اپل در اکثر این موارد در زمره بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کارهای گرافیکی قرار می گیرند و همین موضوع باعث شده است که خیلی از حرفه ای ها از آنها استفاده کنند. اکنون ما دلیل قوی بودن برند اپل برای کاربرد های گرافیکی را درک کردیم اما این سوال که بهترین MacBook اپل برای کارهای گرافیکی کدام است هنوز مشخص نشده است.

در ادامه گزینه هایی که می توانند از هر نظر بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی باشند را بررسی خواهیم کرد:

بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی: MacBook Pro 16 M2

بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی: Macbook Pro 16 M2

  • نمایشگر: ۱۶.۲ اینچی از نوع لیکویید رتینا XDR
  • پردازنده: اپل M2 با ۱۲ هسته پردازشی
  • پردازنده گرافیکی: ۱۹ هسته ای
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • وزن: ۲.۱ کیلوگرم
  • قیمت: ۲۳۵۰ دلار

در صورتی که بخواهیم بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی را بررسی کنیم لازم است که همه جوانب کار را در نظر بگیریم. در این صورت می توان گفت بهترین دستگاهی که ما می توانیم داشته باشیم، لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی با تراشه M2 است. این دستگاه که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است و از آن زمان خیلی از طراحان از آن استفاده کرده اند، می تواند تمامی نیاز های شما را رفع کند و بهترین بازدهی را برای کارهای گرافیکی در اختیار شما قرار دهد. اولین مزیت این دستگاه صفحه نمایش با کیفیت و ۱۶ اینچی رتینای XDR آن است که می تواند برای خیلی از طراحان بهترین انتخاب باشد.

بعد از آن پردازنده گرافیکی ۱۹ هسته ای این سیستم خودنمایی می کند که می تواند به خوبی کارهای پردازش تصاویر و رندرگیری را انجام دهد و پردازنده اصلی ۱۲ هسته ای آن نیز می تواند در این بخش به کمک طراحان بیاید. البته باید گفت اپل دستگاه هایی قوی تر این این مورد هم دارد، اما باید هزینه های اضافی زیادی را برای استفاده از آنها متحمل شوید. در صورتی که بخواهیم یک تعادل بین هزینه و کیفیت در نظر بگیریم، این دستگاه به طور قطع بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی خواهد بود.

قدرتمند ترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی: MacBook Pro 16 M3 Max

Macbook Pro 16 M3 Max

  • نمایشگر: ۱۶.۲ اینچی از نوع لیکویید رتینای XDR
  • پردازنده: اپل M3 با ۱۶ هسته
  • پردازنده گرافیکی: ۴۰ هسته ای
  • رم: تا ۱۲۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۱ ترابایت
  • وزن: ۲.۱۶ کیلوگرم
  • قیمت: ۵۲۰۰ دلار

اگر بخواهیم چشمان خود را روی قیمت ببندیم و ببینیم که قدرتمند ترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی کدام گزینه خواهد بود، باید گفت که مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M3 Max بهترین گزینه ای است که در اختیار کاربران قرار دارد و می توان گفت که با یک شاهکار مهندسی و طراحی طرف هستیم. این دستگاه به راحتی می تواند در دسته قدرتمند ترین لپ تاپ های جهان جای بگیرد و نکته جالب اینجاست که شما بنا به نیازی که داشته باشید، می توانید منابع آن را از این که هست هم بیشتر کنید و آن را ارتقا دهید.

در صورتی که بخواهید کار های خود را در سطح حرفه ای انجام دهید و بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی را نیاز داشته باشید، این گزینه بیشترین چیزی است که برند اپل می تواند در اختیار شما بگذارد. البته باید گفت که قیمت ۵۲۰۰ دلاری آن به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود و با همین قیمت شما می توانید از برند های دیگر یک سیستم بسیار قدرتمند تر را برای خود جمع کنید. هرچند اپل همیشه برندی گران بوده است، اما گزینه های اقتصادی خوبی هم در این میان وجود دارد که در ادامه به معرفی یکی از آنها خواهیم پرداخت.

بهترین لپ تاپ اقتصادی اپل: MacBook Air 15 M2

لپ تاپ اقتصادی برای کارهای گرافیکی: Macbook Air 15 M2

  • نمایشگر: ۱۵.۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۶۴
  • پردازنده: اپل M2 با ۸ هسته پردازشی
  • پردازنده گرافیکی: ۱۰ هسته ای
  • رم: ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت SSD
  • وزن: ۱.۵ کیلوگرم
  • قیمت: در حدود ۱۲۰۰ دلار

مک بوک های ایر نسخه هایی سبک از دستگاه های اپل هستند که از نظر پردازشی قدرتی کمتر از نسخه های پرو داشته و می توان گفت برای کارهای سبک ایجاد شده اند و بدیهی است که این دستگاه ها قیمت پایین تری هم نسبت به دستگاه های حرفه ای داشته و اقتصادی به حساب می آیند. هر چند این دستگاه ها به پای دستگاه های حرفه ای نمی رسند، اما مواردی هم در آنها وجود دارد که می توانند لایق عنوان بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی باشد. گزینه اقتصادی که در اینجا داریم، مک بوک ایر ۱۵.۲ اینچی با تراشه M2 است که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده است و هم از نظر اندازه و هم قدرت پردازشی می تواند کارهای گرافیکی را به خوبی هندل کند.

البته باید در نظر داشت که شما می تواند مک بوک هایی با قیمت کمتر از این هم در بازار پیدا کنید، ولی این دستگاه ها ویژگی های لازم برای اینکه بتوانند کارهای گرافیکی را هندل کنند نداشته و به زودی مجبور به تعویض آنها خواهید شد. در حال حاضر دستگاهی که می تواند بهترین لپ تاپ ارزان اپل برای کارهای گرافیکی بلاشد، همین دستگاه خواهد بود.

بهترین لپ تاپ سبک وزن اپل: MacBook Air 13 M3

بهترین لپ تاپ سبک اپل برای کارهای گرافیکی: Macbook Air 13 M3

  • نمایشگر: ۱۳.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴
  • پردازنده: اپل M3 با ۸ هسته
  • پردازنده گرافیکی: ۱۰ هسته ای
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • وزن: ۱.۲ کیلوگرم
  • قیمت: ۱۵۰۰ دلار

در صورتی که به دنبال دستگاهی می گردید که بتواند آن را به راحتی در کیف خود گذاشته و هر جایی از آن استفاده کنید، باید به سراغ مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M3 بروید که هم از نظر قدرت پردازشی در سطحی خوب و ایده آل قرار دارد و هم یک دستگاه ۱ کیلو و ۲۰۰ گرمی سبک است. هرچند باید گفت که صفحه نمایش ۱۳ اینچی چندان برای کار های طراحی مناسب نیست و حداقل ۱۵ اینچ برای این کاربرد ها توصیه می شود.

البته یک راه حل دیگر، استفاده از مانیتور و نمایشگر دوم است که می تواند به شما کمک کند وقتی در محیط کار و منزل خود هستید، یک دستگاه قدرتمند و دو نمایشگر با کیفیت داشته باشید و وقتی که قصد داشتید لپ تاپ را با خود به جای دیگری ببرید، بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید. اگر به گزینه های سبک و قابل حمل دیگر که بتوانند کارهای گرافیکی را هم انجام دهند علاقه دارید، مقاله بهترین لپ تاپ سبک و قوی بازار می تواند لیستی از این موارد را به شما بدهد.

بهترین گزینه از نظر قدرت باتری: MacBook Air 15 M3

 Macbook Air 15 M3

  • نمایشگر: ۱۵.۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۶۴
  • پردازنده: اپل M3 با ۸ هسته
  • پردازنده گرافیکی: ۱۰ هسته ای
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • وزن: ۱.۵۱ کیلوگرم
  • قیمت: در حدود ۱۷۰۰ دلار

مک بوک های ایر بهترین بازدهی را در مورد مصرف انرژی دارند و می توان گفت که در کل دستگاه هایی کم مصرف هستند. در اینجا ما مک بوک ایر با تراشه M3 را داریم که در مورد قبلی هم آن را معرفی کردیم، با این تفاوت که با عدم توجه به وزن، دست ما را برای انتخاب صفحه نمایشی که کاربردی باشد بازتر است. پس به جای نسخه ۱۳ اینچی آن به سراغ ورژن ۱۵ اینچی می رویم. عواملی که می توانند در مصرف باتری دستگاه های مختلف سهم داشته باشند، قدرت پردازنده، اندازه صفحه نمایش و همینطور ظرفیت باتری هستند.

در اینجا ما دستگاهی را داریم که از نظر اندازه صفحه و قدرت پردازشی از مدل های قبلی بالاتر بوده ولی مصرف باتری بهینه تری دارد! در مورد اینکه چرا این اتفاق می افتد باید گفت که تراشه های M3 در مصرف باتری از M2 ها عملکردی بهتر داشته و می توانند نیروی پردازشی خوبی را فراهم کنند. از طرفی قدرت بالای این پردازنده باعث می شود که این دستگاه کارها و تسک های گرافیکی را بهتر انجام دهد و در نتیجه کمتر داغ کرده و سیستم خنک کننده نیز برق کمتری مصرف خواهد کرد. تمامی این عوامل باعث شده اند که مک بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M3 بتواند عنوان بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی از نظر مصرف باتری را به خود اختصاص دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی بهترین لپ تاپ اپل برای کارهای گرافیکی پرداختیم و دیدیم که با توجه به جنبه های مختلفی که می توان در این مورد در نظر گرفت، چه دستگاه هایی برای این کار مناسب هستند. به طور کلی باید گفت که مک بوک پرو های دارای تراشه M3 قدرتمند ترین و بهترین دستگاه ها برای ما هستند، اما در صورتی که بخواهیم یک دستگاه سبک تر، چه از نظر قیمتی و چه وزنی داشته باشیم، باید به سراغ مک بوک های ایر برویم. در صورتی که در مورد هر یک از موارد گفته شده سوال و یا نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402