آیا ریلز طولانی اینستاگرام برای پیج شما مفید است؟

ریلز طولانی اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ریلز طولانی اینستاگرام، قابلیت تازه ای است که با عرضه آن خیلی از تولید کنندگان محتوا به دنبال آن رفتند. اما آیا واقعا این ویژگی می تواند بدرد ما بخورد و بازدهی که انتظار می رود را در اختیار ما خواهد گذاشت؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع که بازدهی ریلز بلند اینستاگرام چطور می تواند باشد، بپردازیم.

این روزها در دوره فرمانروایی بی چون چرای اینستاگرام بر شبکه های اجتماعی به سر می بریم و باید گفت که دربین کاربران ایرانی نیز این پلتفرم از محبوبیتی خاص برخوردار است؛ از این رو، خیلی از کسب و کارها، فعالیت های برند سازی خود را به سمت این شبکه برده و از طریق آن کسب درآمد خوبی هم دارند. ریلزها یا ویدیوهای کوتاه، یکی از جذاب ترین قابلیت های این شبکه بود که خیلی از افراد از آن استفاده می کردند و به تازگی افزایش حداکثر زمان این ویدئو ها، دست تولید کنندگان محتوا را برای خیلی از فعالیت ها باز گذاشته است. اما باید گفت نتیجه در مورد ریلز طولانی اینستاگرام چندان که انتظار می رفت خوب نبوده است! در ادامه این مقاله پلازا قرار است با هم در مورد همین موضوع صحبت کنیم.

فهرست مطالب

قابلیت ریلز طولانی اینستاگرام چیست؟

عبارت «ریلز طولانی اینستاگرام» از آن ویژگی هایی است که می تواند برای کاربران سوءتفاهم هایی را ایجاد کرده و معنی آن برای هر کسی متفاوت باشد. برای اینکه به بررسی ریلز طولانی اینستاگرام بپردازیم، بهتر است اول یک بار تعاریف پایه در مورد این نوع از محتوای پشتیبانی شده از اینستاگرام را با هم بررسی کنیم تا به درکی مشترک در مورد طولانی بودن این ریلز ها برسیم. ریلزهای اینستاگرام ویدیو هایی کوتاه هستند که کار خود را از ویدئو های ۱۵ ثانیه ای آغاز کرده و بازدهی خیلی خوبی را از خود نشان دادند. این نوع از ویدئو در واقع تقلیدی از ویدیو های تیک تاک بودند که در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در اختیار کاربران قرار گرفتند.

ریلز طولانی اینستاگرام چیست!؟

ساختار و ماهیت Reel باعث شد تا خیلی از کاربران بیشتر از یک بار آنها را تماشا کرده و اینستاگرام را به این فکر ببرد که چرا مدت زمان آنها را افزایش ندهد! در آپدیت های ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ که برای ریلز های اینستاگرام اتفاق افتاد، حداکثر زمان این ویدئو ها از ۱۵ به ۹۰ ثانیه افزایش داشت. ریلز های ۹۰ ثانیه ای هم می توانستند نیاز های کاربران را برآورده کنند و گونه ای جدید از محتوا وارد ویدئو های ریلز شدند. اما اینستاگرام به همین موضوع بسنده نکرد و بعد از مدتی دوباره به فکر تست کردن محتوا های طولانی تر در قالب ویدئو های ریلز افتاد.

در آگوست سال ۲۰۲۳، اینستاگرام نسخه‌های ۳ و ۱۰ دقیقه ای از ریلزها را بررسی کرد و وقتی دید که این ویدئو ها تا حدودی می توانند مورد استقبال کاربران قرار بگیرند و کاربران راضی به نظر می رسند، این قابلیت را به صورت عمومی عرضه کرده و اکنون شما می توانید ویدئوی طولانی اینستاگرام را به صورت ریلز های ده دقیقه ای هم در صفحه خود منتشر کنید. در واقع این نوع ویدئوی طولانی اینستاگرام، می توانست به جای ویدئو های IG نیز مورد استفاده قرار بگیرد و جنس محتوایی آن کاملا تغییر کرده بود.

وقتی می گوییم ریلز طولانی اینستاگرام، منظور ما همین ویدئو های ریلز با مدت زمان ده دقیقه خواهد بود و در مورد نسخه های قبلی و ۹۰ ثانیه به پایین صحبت نمی کنیم. هر چند که عرضه این ویدئوی طولانی اینستاگرام به عنوان یک ریلز برای خیلی از تولید کنندگان محتوا جذاب به نظر می رسید و آنها سعی در گنجاندن محتوای آموزشی و یا ویدئو های طولانی داشتند، اما باید گفت شرایط آنطور که انتظار می رفت پیش نرفت و بررسی هایی که تیم های متخصص در این حوزه انجام داده اند، نشان می دهد این ویدئو ها می توانند روند پیشرفت پیج را معکوس کرده و آن را دچار افت کنند. در بخش بعد این موارد را بررسی می کنیم.

بازدهی ریلز طولانی اینستاگرام

شرکت متا، که ارائه دهنده پلتفرم اینستاگرام است، یکی از پیشروترین شرکت ها در خصوص شبکه های اجتماعی می باشد و علاوه بر اینستاگرام، مواردی مانند متا یا فیسبوک سابق، تردز و واتساپ را نیز در دست داشته و می توان گفت از هر شرکت دیگری در مدیریت تجربه کاربری و ارائه ویژگی های جدید، پرکارتر بوده است. البته این موضوع به این معنی نیست که هر قابلیتی که ارائه می کند عالی است و برای کاربران جذابیت بالایی دارد! در خیلی از موارد این شرکت ثابت کرده که می تواند امکانات بدرد نخور را ارائه کند و تازه روی آنها پافشاری هم داشته باشد. هر چند این موارد در مورد اینستاگرام حداقل بوده است، اما به نظر می رسد ریلز طولانی اینستاگرام یکی از همین موارد است.

بر اساس بررسی‌هایی که تیم‌های مختلف تولید محتوا انجام دادند و نتایج آنها در رویداد تولید کنندگان محتوا در نیویورک منتشر شده است، استفاده از ریلز طولانی اینستاگرام نه تنها نمی‌تواند بازدهی پیج را مانند سایر ریلز ها بالا برده و مخاطب را جذب کند، بلکه در خیلی از موارد منجر به افت بازدهی می‌شود. در این رویداد مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری، نیز حضور داشت و توضیحاتی را پیرامون مواردی مثل الگوریتم های اینستاگرام، محوریت های اصلی تصمیم گیری و کارهایی که در حال انجام است ارائه داد و جالب اینجاست که بر اساس نظر های آدام موسری، استفاده از ریلز بلند اینستاگرام در مواردی می تواند منجر به افت بازدهی پیج شود.

بازدهی ریلز طولانی اینستاگرام

بر اساس این موارد می توان گفت که خیلی از محتوایی که به کمک ریلز های منتشر می شوند، جایی در این حوزه نداشته و می توانند برای کاربران خسته کننده باشند؛ از همین رو، این کاربران ترجیح می دهند از این نوع محتوا عبور کرده و به سراغ مواردی با مدت زمان کمتر بروند و بدیهی است که این موضوع افت چشمگیری را برای صفحه مورد نظر ایجاد خواهد کرد. این موضوعی است که خود مسئولین اینستاگرام هم به آن اعتراف کرده و به نظر می رسد تست های محتوا ۳ و ۱۰ دقیقه ای چندان خوب نبوده و بهتر است کسانی که می خواهند بازدهی خود را بالا نگه دارند، به هیچ عنو ان به سراغ استفاده از آنها نروند.

مهمترین مواردی که در خصوص کاهش بازدهی صفحه در این رویداد معرفی شد این موارد بودند:

  • استفاده از ریلز طولانی اینستاگرام و محتوای بالای ۹۰ ثانیه؛
  • طعمه گذاری و فریب کاربر برای جذب آن؛
  • ویدیو هایی دارای واتر مارک های غیر از پیج اصلی؛
  • ویدئو هایی با کیفیت پایین تر؛
  • پست کردن محتوایی که خودتان در تولید آن نقشی نداشته اید؛

همانطور که می بینید، این موارد در خصوص کارهایی هستند که خیلی از تولید کنندگان محتوا به جای تولید محتوای ارگانیک و اصل انجام می دهند و خیلی از کاربران آنها را دوست ندارند. در صورتی که در پلن ها و استراتژی های شما استفاده از این موارد قرار گرفته است، بهتر است قبل از اینکه الگوریتم های اینستاگرام صفحه شما را به خاک و خون بکشند، فکری برای آنها بکنید و مسیر حرکت خود را اصلاح کنید. در بخش بعدی در مورد کارهایی که می تواند برای بهبود اوضاع به شما کمک کند صحبت خواهیم کرد.

آسیب های ریلز طولانی اینستاگرام

چطور بازدهی ریلز و ویدئو اینستاگرام را بالا ببریم؟

موارد متعددی وجود دارد که می تواند در بالا بردن بازدهی محتوا و به طور خاص محتوای ویدیویی که شما منتشر می کنید، نقش داشته باشد. مهمترین مسائلی که به عنوان اصول بالا بردن بازدهی صفحات در رویداد نیویورک معرفی شد، این موارد بودند:

  • برقراری ارتباط مثمر ثمر و معتبر با کاربر؛
  • به زمان انتشار توجه داشته باشید؛
  • بالاترین رزولوشن ممکن را آپلود کنید؛
  • محتوا را زمانی انتشار دهید که برای سایر شبکه های اجتماعی دیگر خود این کار را می کنید؛

در مورد اولین گزینه باید گفت که منظور از یک ارتباط مثمر ثمر در واقع این است که کاربر ارزشی که محتوای شما برای آن می تواند داشته باشد را درک کرده و محتوا نباید به صورتی باشد که یک کار سرسری و بلا استفاده جلوه پیدا کند. در نظر داشته باشید در بهترین ریلز طولانی اینستاگرام که بازدهی خوبی به شما بدهد، شما حداکثر تا ۹۰ ثانیه برای این کار وقت دارید و این مساله در تولید محتوا باید در نظر گرفته شود. در صورتی که سری به مقاله نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام بزنید می توانید با روال کامل ساخت ریلز به صورت حرفه ای آشنا شوید.

چطور بازدهی ریلز و ویدئو اینستاگرام را بالا ببریم

همینطور باید زمانی که کاربران آنلاین هستند را در نظر داشته و برنامه خوبی برای تایم انتشار داشته باشید. هر چند در ایران و بخاطر مشکلات اینترنت این کار کمی سخت بوده و تعجبی ندارد که برنامه های شما به هم بریزد. اما باز هم لازم است تمام تلاش خود را برای پیدا کردن ساعتی که بتوانید در آن بهترین بازدهی را بگیرید، داشته باشید. گزینه دیگری که باید روی آن کار کرد و هم در مورد ریلز طولانی اینستاگرام و هر محتوای دیگر مهم است، کیفیت محتوا خواهد بود. شما باید بهترین رزولوشن ممکن را آپلود کرده و نگران دیده نشدن آن نباشید. خود اینستاگرام در صورت نیاز برای کسانی که اینترنت آنها جوابگوی این رزولوشن نباشد، کیفیت های پایین تر را پخش خواهد کرد.

یکی دیگر از مسائل مورد بخش در این رویداد، زمان انتشار محتوا در سایر پلتفرم ها خواهد بود. در صورتی که محتوای خود را در محل های دیگری مانند ایکس (توییتر سابق)، لینکدین و یا یوتیوب نیز منتشر می کنید، باید دقت داشته باشید که تمامی انتشار ها در یک زمان باشد و سعی نکنید با یک محتوا چند بار در شبکه های مختلف ایمپرشن بگیرید و هر بار کار را با همان کاربران تکرار کنید. این از موضوعاتی است که الگوریتم های اینستاگرام به تازگی به آن توجه خاصی پیدا کرده اند و در صورتی که محتوای شما را در زمان های مختلف در سایر شبکه ها پیدا کنند، اهمیت آن در اینستاگرام کاهش پیدا خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی وضعیت استفاده از ریلز طولانی اینستاگرام پرداختیم و دیدیم که در صورتی که مراقب نباشید، این نوع از ریلز ها می تواند تبدیل به یکی از بدترین دشمنان پیج شما شوند. در این خصوص باید در نظر داشت که ریلز بلند اینستاگرام که بیش از ۹۰ ثانیه طول داشته باشد، از نظر بازدهی شرایط خوبی نخواهد داشت و بهتر است که از ویدئوهایی کوتاه برای این نوع از محتوا استفاده کنید. هرچند این قابلیت توسط اینتساگرام ارائه شده است، اما آزمایش های آن موفق نبوده اند. بهتر است به جای استفاده از ویدیوی طولانی اینستاگرام تمرکز خود را روی تولید محتوای معتبر، تنظیم زمان انتشار و همینطور آپلود کردن بهترین کیفیت ممکن بگذارید. در صورتی که در مورد این نوع محتوا سوال و یا نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402