توصیحات CD Projekt Red در مورد سیستم لوت باکس در صنعت بازی

پژمان گل کار مقدم - انتشار: 26 بهمن 1396 22:00
ز.م مطالعه: 5 دقیقه
-

لوت باکس ها در دنیای بازی های کامپیوتری به یک مسأله بزرگ تبدیل شده و در سال 2017 روی این صنعت تأثیر بسزایی گذاشته است. بسیاری از سیاستمداران خواستار مقررات سخت گیرانه تر شدند در حالی که خیلی از تحلیل گران سود دهی از بازی های تک نفره و مسیری که این بازی ها پیش رو گرفته اند را زیر سوال بردند. CD Projekt Red با موفقیت بازی The Witcher 3 در سال گذشته به عنوان پرفروش ترین بازی به این مسأله اشاره داشت که بازی های تک نفره هنوز ارزش سرمایه گذاری را دارند.

CD Projekt Red

در نوامبر امسال آدام کیزینسکی مدیر عامل CD Projekt Red راجع به عنوان مورد انتظارشان Cyberpunk 2077 گفته بود که بازی برای موفقیت طولانی مدت شامل المان های آنلاین هم خواهد بود. با مد نظر داشتن چنین مسأله ای یکی از خبرنگاران سایت pcgamer مصاحبه ای با مارسین ایوینسکی انجام داده, که او و تیمش با اذعان به این مسأله که بازی های تک نفره در مقابل بازی های چند نفره مدت 12 ماه موضوع گفتمان صنعت بازی بوده است از مکانیک خرید واقعی در بازی تا حدی حمایت کرد.

CD Projekt Red

ایوینسکی گفت:

«کلمه گفتمان در توصیف وقایع پارسال زیادی خوشبینانه نظر می رسد. ترجیح می دهم به جایش از واکنش جامعه استفاده کنم و این بار فقط بازیکنان دو آتیشه معترض نبودند و بازیکنان زیادی هستند که نسبت به چنین مسائلی شاکی شدند و دوست دارند سر این قضیه صحبت کنند. موضع ما کاملا مشخص است. اگر بازی اخیرمان GWENT را با به شکل کامل خریداری کنید می توانید از محتواهای بهینه و جذاب بازی بهره مند شوید که با گیم پلی زیبایش شما را ساعت های زیادی سرگرم می کند. تعریف از ساعت های زیاد ممکن است در عناوین مختلف با یکدیگر متفاوت باشد اما در مورد بازی های ما غالباً 50 تا 60 ساعت گیم پلی خالص در خط داستانی و چیزی حدود 200 ساعت مأموریت های فرعی است تا بازی به شکل کامل تمام شود. به نظر من این یک زمان عادلانه است. با این روش شما چیزی را که بابتش پول خرج کرده اید را تمام و کمال دریافت می کنید, در ضمن ما همیشه تلاش می کنیم بازی هایمان را در زمانی که متعهد بودیم عرضه کنیم. هیچی چیزی برای CD Projekt Red بهتر از این نیست که عناوینش توسط یک بازیکن به دوستانش پیشنهاد شود.»

ایوینسکی ادامه داد:

«جدا از بازی اصلی محتوای پولی اضافه وجود دارد. چیزی که ما به آن (افزونه) Expansion می گوییم (منظورمان DLC نیست). چیز های که مثل دوران Balur’s Gate به بازی اصلی اضافه می شوند. ما پس از باری دو Expansion برای بازی منتشر می کنیم و هر کدام آن ها محتوای عمیقی همراه با داستان و گیم پلی جدید به بازی اضافه می کنند. و در آخر می رسیم به DLC  ها. به نظر ما DLC ها محتواهای کوچکی هستند که باید به شکل رایگان در اختیار بازیکنان قرار بگیرند (چیزی که در The Witcher 3 شاهدش بودید) به جز قیمت کامل یک عنوان, بخشی وجود دارد که برای همگان رایگان است. ما در اینجا GWENT را داریم که شما می توانید در آن card keg (بشکه هایی که دارای جوایز مختلف هستند, چیزی شبیه لوت باکس) خریداری کنید تا به بعضی آیتم های به درد بخور دست یابید. ولی معامله ما ساده است شما می توانید بازی را رایگان بازی کنید و دست های کارتی مورد نظرتان را از این روش بسازید یا از پول واقعی برای خرید card keg استفاده کنید. تصمیمش با شماست و روش دوم فقط برای سهولت بیشتر و سرصرف زمان کمتر است».

ایوینسکی بر اهمیت سیاست های مالی برای سازندگان و اطلاعاتی که باید در مورد بازیشان در اختیار بازیکنان قرار دهند تأکید کرد. پس از آن بازیکنان می توانید یک تصمیم درست در مورد پولشان بگیرند, و اگر بازی را خریدند باید نسبت به پولشان از ساعت ها گیم پلی و حجم زیادی از محتوا برخوردار شوند.

CD Projekt Red

ایوینسکی اضافه کرد:

«بازیکنان به محض اینکه حس کنند شما جیبشان را به شکلی ناعدالانه هدف قرار داده اید, شاکی می شوند و صادقانه بگویم چنین چیزی برای صنعت بازی سازی مفید است.  نتایج چنین مسائلی اصولاً روی کاغذ سودمند به نظر می رسند, اما تصمیم گیرندگان اغلب از خودشان این سوال را نمی پرسند که بازیکن نسبت به این مسائل چه حسی دارد؟ و آیا پیشنهاد ما عادلانه بوده یا خیر؟ بازیکنان اعتراض می کنند و من واقعاً امیدوارم این اعتراضات صنعت بازی را به مسیری بهتری متمایل کند.»

با توجه به اشاراتی که به Witcher 3 شد از ایوینسکی پرسیده شد با وجود این که هیچ برنامه ای برای The Witcher 4 وجود ندارد, CD Projekt Red قصد بازگشت به دنیای Witcher را دارد یا حداقل داشته است؟

ایوینسکی پاسخ داد: «ما بخش بزرگی از زندگی مان را وقف The Witcher کردیم, پس مطمئناً این دنیا را به سادگی رها نمی کنیم. اگر دلتان برای شخصیت های مورد علاقه تان تنگ شده GWENT را امتحان کنید, اگر دلتان داستان پردازی می خواهد منتظر Thronebreaker باشید که در آینده نزدیک ارائه می شود. اگر هم منتظر یک نقش آفرینی بزرگ هستید نوبت به Cyberpunk 2077 می رسد».

پس از این سخنان ایوینسکی از او در مورد چگونگی پروژه آخر CD Projekt Red پرسیده شد که ایوینسکی اعلام کرد:

«این یک مسئولیت بزرگ است و فشار زیادی روی ماست, می دانیم که باید بازی را ارائه دهیم و این کار را خواهیم کرد».

منابع:
دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست