BRIA، یک استارتاپ تولید تصویر هوش مصنوعی “مسئول” که توسط ارائهدهنده تصاویر استوک گتی ایمجز (Getty Images) حمایت میشود، در دور جدید تأمین مالی سری A خود، ۲۴ میلیون دلار جمعآوری کرده است، که شامل سرمایهگذاری از سوی آژانس تبلیغاتی برجسته پابلیسیس گروپ (Publicis Groupe) نیز میشود. این شرکت ، که بیش از یک میلیارد تصویر از ارائهدهندگان استوک را برای سیستم خود لایسنس کرده است، اعلام کرد که از این سرمایه برای گسترش جهانی و توسعه قابلیتهای تولید متن به ویدیو استفاده خواهد کرد.
این سرمایهگذاری، هرچند کوچک نسبت به دیگر سرمایهگذاریها در فضای داغ هوش مصنوعی، BRIA را به یک مورد آزمایشی اولیه در نحوه برخورد با مسائل مربوط به استفاده از محتوای کپی رایتشده برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی تولیدی تبدیل میکند. برچسبهای موسیقی، هنرمندان و سایر دارندگان محتوا، استفاده از لایسنس را به عنوان رویکردی قابل پذیرشتر به هوش مصنوعی تولیدی مطرح کردهاند، پس از آنکه شرکتهای بزرگ هوش مصنوعی سیستمهای خود را با استفاده از محتوای رایگان برداشته شده از اینترنت ساختند.
BRIA میگوید که رویکرد فقط لایسنسی آن، خطر ظهور علائم تجاری و سایر عناصر پرتنش در تصاویر تولیدیاش را از بین میبرد، جذابیتی برای مشتریان در دنیای تبلیغات، بازاریابی و رسانه از جمله پابلیسیس ایجاد میکند. “روشی برای انجام این کار وجود دارد که هم مسئولانه و هم تجاری است”، مدیرعامل یائیر آداتو در مصاحبهای به رویترز گفت.
گتی ایمجز که از سال ۲۰۲۲ از BRIA حمایت کرده، در اختلافات پیرامون دادههای آموزشی به شکل برجستهای ظاهر شده است.