اپل و اپرا وینفری قرارداد همکاری امضا کردند

طاهره غلامیان - انتشار: 26 خرداد 1397 14:00
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

اپل و مجری معروف و محبوب ایالات متحده، اپرا وینفری، قرارد بلندمدتی را به منظور تولید محتوای منحصربه فرد برای پروژه‌های آتی این شرکت در حوزه ویدیو استریم، امضا کردند.

اپل برنامه‌های بسیاری برای توسعه در سر دارد و همانطور هم که در WWDC 2018 عنوان شد، این شرکت قصد دارد تا تمرکز خود را از روزی آیفون، به سایر سرویس‌های ارائه شده سوق دهد. به تازگی خبری مبنی بر امضای یک قرارداد همکاری طولاتی‌مدت بین اپل و اپرا وینفری منتشر شده اما کوپرتینویی‌ها هنوز اطلاعات دقیقی درخصوص جزئیات این قرار داد اعلام نکرده‌اند. تنها صحبتی که اپل تا به امروز داشته این بوده که :

با توجه به توانایی فوق‌العاده اپرا وینفری در ارتباط با مخاطب، اپل و او برنامه‌های منحصر به فردی را در سراسر جهان تولید خواهند کرد.

اپرا وینفری یکی از محبوب‌ترین مجریان تلویزیونی امریکا است که کانال تلویزیونی شخصی خود به نام OWN را در استودیوی شخصی خود با همکاری شبکه دیسکاوری، اداره می‌کند. وی در سال 2017، اکثر سهام خود را به شبکه دیسکاوری فروخت اما همچنان مدیرعامل شبکه OWN محسوب می‌شود. شبکه OWN در سال 2017 جذب مخاطبی برابر 70 درصد از خانواده‌های امریکایی را داشت که این یک موفقیت بسیار بزرگ برای اپرا وینفری به حساب آمد.

شرایط این قرار هنوز مشخص نیست و احتمالا اپل و وینفری قصد دارند برای مدت طولانی، تولیدمحتوایی منحصر به فرد برای سرویس ویدیو استریم اپل انجام دهند. کوپرتینویی‌ها در سال 2017، مبلغ 1 میلیارد دلار در حوزه تولید محتوا و برنامه‌سازی سرمایه گذاری کردند که تقریبا برابر همان میزانی است که آمازون در سال 2013 برای اولین سرویس تولید محتوای خود سرمایه‌گذاری کرده بود. البته این مبلغ، نصف هزینه‌ای است که HBO در سال 2016 انجام داد.

از آن زمان تاکنون، اپل، قراردادهای مختلفی را با چند مجری و تولید کننده محتوا امضا کرد و هزینه بسیاری در تولید برخی از برنامه‌های تلویزیونی امریکا داشته است. از جمله یکی از این پروژه‌ها می‌توان به حضور جنیفر آنیستون در یکی از برنامه‌های تلویزیونی که سرمایه‌گذاری‌اش با اپل بوده اشاره کرد. این موارد تنها بخشی از سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری اپل در تولید محتوای تلویزیونی است. با این وجود، اپل رقبای قدرتمندی در این حوزه دارد که نتفلیکس با 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال 2018، یکی از آنهاست.

به نظر می‌رسد اینها بخشی از یک سرمایه‌گذاری بزرگتر از یک میلیارد دلار در برنامه‌های اصلی هستند که قابل توجه است، اما هنوز هم سرمایه‌گذاری پایین‌تر از رقبای خود است، مثلا Netflix 7 میلیارد دلار برای محتوای اصلی برای 2018 گزارش شده است.

منبع:
appleinsider
دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست