در Cyberpunk 2077 تمام تصمیمات شما دارای پیامدهایی خواهد بود
سازنده بازی رومیزی نقشآفرینی سایبرپانک، که جزو اعضای تیم سازندگان بازی Cyberpunk 2077 نیز هست در مصاحبهای اعلام کرده که در این بازی تکتک تصمیمات شما تاثیر بسزایی بر روند داستان میگذارد و هر یک از اعمال شما عواقب خاص خود را خواهد داشت.
کمپانی سیدی پراجکت رِد (CD Projekt Red)، با ساخت مجموعه بازیهای The Witcher و مخصوصا بازی سوم این سری (The Wild Hunt)، دنیای بازیهای نقشآفرینی را کاملا متحول کرد و استانداردهای جدید را برای این ژانر تعیین کرد. این کمپانی در دهه اخیر، بازیهای نقشآفرینی عظیم و گستردهای ساخت که علاوه بر داستانمحور بودن، داستان آنها بسیار شاخهشاخه بود و روند داستان با هر تصمیم بازیکن تغییر میکرد، همچنین در این بازیها تکتک تصمیمات بازیکنان عواقب واقعی برای آنها به ارمغان میآورد. بازیسازان زیادی نیستند که بتوانند ادعا کنند که بازیهای آنها چنین ویژگیهایی دارد و متاسفانه اکثر آنهایی که چنین ادعایی دارند نیز ادعایشان صحت ندارد.
بازی جدید این کمپانی خوشآوازه، Cyberpunk 2077 نام دارد. حال کمپانی سیدی پراجکت اعلام کرده که در بازی سایبرپانک 2077 همانند سری ویچر، تمام تصمیمات شما عواقبی خواهند داشت و در روند بازی تاثیرگذار خواهند بود. همانطور که میدانید، 2077 Cyberpunk بر اساس یک بازی رومیزی نقشآفرینی با نام سایبرپانک 2020 ساخته میشود؛ سازنده این بازی، نابغهای در صنعت بازیهای رومیزی (و در ساختن دنیاهای اتمسفریک و نوشتن داستانهای شاخهشاخه) به نام مایک پانداسمیت (Mike Pondsmith) است. لازم به ذکر است که آقای مایک پانداسمیت، هماکنون با کمپانی سیدی پراجکت رِد برای ساخت بازی ویدیویی سایبرپانک 2077 همکاری میکند و یکی از اعضای کلیدی تیم سازنده این بازی ویدیویی است. او اخیرا در مصاحبهای با یک کانال یوتیوب به نام LastKnownMeal، اعلام کرد که بازی Cyberpunk 2077 دارای سیستم «تصمیمگیری و عواقب» گستردهای خواهد بود و این سیستم کاملا مشابه سیستم «تصمیمگیری و عواقب» بازی رومیزی سایبرپانک 2020 ساخته خواهد شد. او افزود که در این بازی هیچ تصمیم بد یا خوبی وجود ندارد و بازی شما را برای هیچ تصمیمی سرزنش نمیکند؛ اما در عین حال، هر تصمیم بر روند داستان و آنچه بر سر کاراکترها در ادامه خواهد آمد، تاثیر به سزایی خواهد داشت؛ بنابراین شما باید مراقب تصمیمات و از آن مهمتر اسلحه خود باشید تا خدای نکرده با آدم اشتباه درنیافتید.یکی از اساسیترین فلسفههای بازی Cyberpunk 2077 این است که اعمال شما عواقبی خواهند داشت و هر عمل شما عکسالعملی؛ این موضوع پیشتر در بازی رومیزی سایبرپانک 2020 نیز نقش مهمی را ایفا میکرد. در بازی سایبرپانک 2020، هیچ سیستمی شما را برای تصمیماتتان قضاوت نمیکرد و هیچ تصمیم خیر یا شر مطلقی نیز وجود نداشت و بطور مشابه در بازی Cyberpunk 2077 نیز چنین موضوعی وجود نخواهد داشت. اما شما باید بدانید زمانی که فردی از یک دارودسته را به قتل میرسانید، دوستان او این موضوع را فراموش نخواهند کرد و روزی شما دوباره با آنها روبهرو خواهید شد. این موضوع واقعگرایانه است و مشابه روشی است که دنیای واقعی پیش میرود.
همانطور که گفتم، در این بازی هیچ تصمیم کاملا خوب یا کاملا بد و یا سمت خیر و شری وجود ندارد؛ اما شما باید بدانید که دنیای بازی و کاراکترهای حاضر در آن اعمال شما را به خاطر خواهند داشت و با همین اعمال، شما را خواهند شناخت. گاهی دنیای بازی طوری مچ شما را میگیرد که شما بهتزده میمانید. مثلا یک روز در استودیوی بازیسازی Cyberpunk 2077 داشتیم در این مورد شوخی میکردیم که در بازی مثلا شما درحال رانندگی در بزرگراه هستید و ماشینی دیگر ناگهان جلوی شما میپیچد و شما او را به فحش میکشید؛ چندی بعد که وارد یک بانک میشوید میبینید که متصدی مربوط به شما، راننده همان ماشینی است که به او ناسزا گفتید. چنین اتفاقهایی در دنیای بازی Cyberpunk 2077 خواهد افتاد.
دنیای این بازی سیاه یا سفید نیست و در مقابل اعمال شما واکنش منصفانهای از خود به نمایش میگذارد. خوشحالم که آهنگی که روی اولین تریلر این بازی قرار داده شد «Personal Responsibility » (مسئولیت پذیری شخصی) نام داشت، زیرا این عبارت، همان چیزی است که سیستم تصمیمات و عواقب این بازی حول آن شکل گرفته است.

برای آگاه شدن از اخبار جدید بازی Cyberpunk 2077 با پلازامگ همراه بمانید. شما میتوانید در بخش نظرات، ما را از دیدگاه خود آگاه کنید.