گرافیکی مشابه زندگی واقعی، واقعیت افزوده پیکسلی و حرکت در مسیر اصلی: پیوستن به پروژه تانگو

واقعیت افزوده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پروژه تانگو مدتیست که بین ما حضور دارد، از تبلت توسعه دهندگان و دموی MWC و Google I/O گرفته تا Lenovo Phab2 Pro و تلفن واقعیت مجازی جدید  ایسوز،  Zenfone AR. با اینکه عملکرد آن در این مدت از نظر ما بسیار پیوسته بود، با این حال تا کنون اینطور که در مراسم I/O این هفته نشان داده شد قانع کننده به نظر نمی رسید. با توجه به خبر جدید مبنی بر اینکه “ورایزن (Verizon) واقعیت افزوده Zenfone را در آمریکا به همراه خواهد داشت”، پروژه تانگو در حال وارد شدن به میدان عرضه می باشد.

از دموهای متلاطم و ناپایدار گرفته تا محصولی آماده استفاده کاربران، تانگو از سال گذشته تا کنون بسیار بالغ تر شده است. امکانات اصلی آن به وسیله اصلاح خانه ها، نرم افزارهای راهنمای موزه که به وسیله تجربه کاربری مانوس خرید و همچنین امکانات تفریحی-آموزشی کامل شدند، شکوفا شده.

واقعیت افزوده

هنگامی Zenfone AR با Verizon همکاری کنند، پشتیبانی کاربران و توسعه دهندگان به شدت افزایش خواهد یافت، حتی اگر این سرعت به نسبت کم باشد. اما در حالی که Phab2 Pro برای اقشار خاص، تلفنی کاربرپسند بود، Zenfone AR برای استفاده افراد معمولی بسیار مدیریت پذیر تر می باشد.

خوشبختانه در حال حاضر سطوح مختلفی از تجربه واقعیت افزوده سطح کاربری وجود دارد و برای رفتن به عمق بیشتر تنها به کاربران بیشتری نیاز است. غرفه تانگو در I/O امسال نیز تنها به همین خاطر دایر شده بود: نشان دادن این موضوع که در حال حاضر تانگو چه توانایی هایی دارد. جرد فاندر به ما در مورد اخبار جدید و قابلیت های جدید تانگو می گوید.

چشمگیر ترین دمو در I/O امسال، دموی “جادوگر اُز” بود که در واقع انیمیشن های کوتاهی از شخصیت های داستان جادوگر شهر اُز بود که در فضای سه بعدی اتاق یعنی جایی که ایستاده اید به نمایش در می آمد. شما قادر بودید در اطراف کاراکتر مورد نظر قدم بزنید و المان های واقعیت افزوده بسیاری را ببینید که در حال تعامل با دنیای بیرون هستند و حتی می توانستید با شخصت مورد علاقه تان عکس هم بگیرید. این تکنولوژی بامزه، بسیار روان و به طرز قابل قبولی کامل و آماده عرضه به نظر می رسد.

VR

گرافیک با استایل های کارتونی جالب هستند، اما زیر سایه معرفی گرافیک سینمایی و مشابه واقعیت قرار می گیرد که به زودی روی واقعیت افزوده DayDream وجود خواهد داشت و نشان از جذابیت پروژه سورا دارد. پس ما هم از فاندر پرسیدیم آیا می توانیم انتظار چیز مشابه ای را روی تانگو داشته باشیم؟

چیزی که به من گفته شد این بود که هدفت نهایی تیم تانگو این است که از گرافیک کارتونی مانند دموی اُز به سمت گرافیک واقع گرایانه حرکت کنند. تانگو تصمیم دارد هرچیزی که تولیدکنندگان محتوا نیاز دارند را در اختیارشان بگذارد تا به دیدگاه و تصورشان برای واقعیت افزوده جان ببخشد.

“این چشم انداز وجود دارد. سعی کنید برای یک لحظه واقعیت افزوده ای را تصور کنید که به حدی گرافیکی باشد که نتوان تفاوت آن را از واقعیت تشخیص داد.”

همچنین از فاندر پرسیدیم آیا می توانیم انتظار داشته باشیم تیم سخت افزاری گوگل از تکنولوژی تانگو روی یک تلفن واقعیت افزوده پیکسلی استفاده کند؟

با کمال تعجب به من گفته شد “که گوگل به طور قطع در میان لیست تولید کنندگان لوازم جانبی می باشد که تیم تانگو در نظر دارد. درست مانند سایر سازندگان.”

حتی با وجود امپراتوری گوگل، تانگو هیچ سواری رایگانی نخواهد داد. اما تفاوت عمده در این است که گوگل علاقه دارد تا به تانگو کمک کند تا در زمان مناسب منتشر شود.

واقعیت افزوده

اما پیکسل به عنوان ابزار مصرف کننده به شدت مورد نظر است و البته به وضوح هنوز برای یک تانگو پیکسلی زود است و احتمالا تا دو یا سه سال آینده برای عرضه و ورود گسترده به بازار آماده نخواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع نمی توانیم تا چند سال آینده انتظار دیدن یک تلفن واقعیت مجازی پیکسلی را داشته باشیم. با همه این تفاسیر گوگل خود را مقید به تولید یک ابزار تانگو با برند گوگل نکرده، که این موضوع می تواند پیامی برای تولید کنندگان اصلی داشته باشد.

شاید بارزترین شاخصه ای که به ما بگوید ، تانگویی که طی ماه های آینده به بازار می آید تا چه حد پیش خواهد رفت سازندگان نرم افزار باشند. دیدن این مطلب که چقدر سریع می توان بافت اتاق را گرفت و اینکه چه میزان جزئیات را می توان در این مدت کوتاه ذخیره کرد بسیار تاثیرگذار است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید به وسیله آن انجام دهید: از پیاده کردن نقشه آپارتمان خودتان گرفته تا عکس گرفتن از یک فضای داخلی به صورت سه بعدی.

البته ما در گذشته نیز دموهایی مانند این را دیده ایم اما آنها تکه تکه و کند بوده و فاصله زیادی با این کیفیت داشتند. چیزی که در گذشته شاهد آن بودیم بیشتر اثباتی بود برای امکان انجام این کار ولی ابزاری که امروز پیش روی ما قرار دارد این احساس را منتقل می کند که برای اولین بار این تکنولوژی آماده استفاده است.

واقعیت افزوده روزهای نخستین خود را پشت سر می گذراد، البته جای شکی نیست که این تکنولوژی برای استفاده آماده است. اولین مطلبی که با دیدن یک پیش نمایش از ذهنمان می گذرد امکانات و قابلیت هایی است که این تکنولوژی با خود به همراه می آورد. بهترین قسمت این موضوع این است که همین حالا بسیاری از این نرم افزارها روی گوگل پلی در دسترس هستند.

واقعیت افزوده

از نرم افزار GAP، که به شما اجازه می دهد آیتم های لباس ها را ببینید و در سه بعد، در اطراف آنها حرکت کنید گرفته تا تجربیات شگفت انگیزی که گوگل فراهم می کند تا فرایند یادگیری را در کلاس سرعت ببخشد، همگی در رشد تانگو تاثیر داشته اند. البته هنوز برای رایج شدن و استفاده همگانی از این تکنولوژی زمان لازم است. اما تیم تانگو می خواهد نهایتا این تکنولوژی روی تمامی دستگاه ها قابل دستیابی و استفاده باشد. شاید بازی هایی مانند Pokemon Go از این ایده واقعیت افزوده استفاده کرده باشند، اما دستگاه های سفارشی سازی شده هستند که افراد عادی را متقاعد می کند که قدم بعدی را بردارند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402