نگاهی به هشت رونمایی مهم اپل در مراسم WWDC 2017

WWDC
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

افتاحیه مراسم WWDC 2017 جایی بود که مقامات ارشد اپل از جمله کریگ فدریگی، فیل شیلر و البته “تیم کوک” به روی سن آمده و خبرهای جدیدی از آیفون، مک بوک، اپل تی وی و… را به اطلاع مخاطبین رساندند.

شایعات بسیاری پیش از آغاز این مراسم حول رونمایی اپل از انواع سخت افزار و نرم افزار جدید به گوش می رسید که یکی از آن ها رو کردن یک Siri قدرتمند جهت به چالش کشیدن محصولات مشابه گوگل و آمازون بود، نهایتاً این دستیار هوشمند جدید اپل با نام HomePod معرفی شد.

در اینجا گزیده ای از مهمترین اتفاقات روز نخست این مراسم از نظرتان خواهد گذشت:

معرفی اسپیکر HomePod توسط اپل به عنوان رقیبی قدرتمند برای Echo و Sonos

از قرار معلوم اپل با رو کردن این اسپیکر نه تنها آمازون اکو و گوگل هوم، بلکه اسپیکرهای Sonos را نیز هدف گرفته است. اسپیکر HomePod با هوش مصنوعی ارتقا یافته ای که دارد فضای منزل را به محیطی دلنشین تر تبدیل خواهد کرد. شما می توانید به وسیله آن سایر دستگاه های هوشمند خانه را کنترل کنید و یا از او بخواهید وضعیت آب و هوا یا سر خط خبرهای روز را به سمع و نظرتان برساند. اما یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن Musicologist نام نهاده شده که نه تنها از طریق Apple Music انواع آهنگ های درخواستی کاربر را استریم می کند بلکه بطرز شگفت انگیزی قادر است به سوالات سختی در باب موسیقی پاسخ دهد. مثلاً پاسخ به این سوال که درامر (Drummer) فلان آهنگ کیست؟ و یا اینکه 20 سال قبل در چنین روزی کدام آلبوم موسقی منتشر شد؟

HomePod

این اسپیکر که یک دستیار Siri را نیز در خود گنجانده است 349 دلار قیمت گذاری شده و در دو رنگ سفید یا مشکی در دسترس علاقمندان خواهد بود. عرضه این محصول از دسامبر امسال (آذر و دی) ابتداً در آمریکا، بریتانیا و استرالیا شروع و به تدریج طی سال آینده میلادی در سایر نقاط دنیا نیز توزیع خواهد شد.

معرفی یک iMac Pro با قابلیت های فراوان

اپل نمونه های بروز رسانی شده ای از سری کامپیوترهای دسکتاپ iMac خود را با نمایشگر بهبود یافته رتینا، کارت گرافیک ارتقا یافته، پردازنده Kaby Lake و مجهز به درگاه USB-C معرفی نمود. این دستگاه ها قابلیت پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی را نیز دارا می باشند، کما اینکه اپل با به نمایش درآوردن دموئی از یک بازی واقعیت مجازی با حضور شخصیت های جنگ ستارگان از جمله Darth Vader و جنگنده های TIE این قابلیت را به رخ کشید.

اپل

به علاوه از یک iMac Pro فوق العاده قدرتمند نیز رونمایی شد. این دستگاه مجهز به نمایشگر 5K ، سیستم خنک کننده پیشرفته، پردازنده 8 هسته ای Xeon با قابلیت ارتقاء تا 18 هسته، فضای ذخیره سازی SSD حداکثر 4 ترابایتی و حافظه ECC حداکثر 128 گیگابایتی است که از چهار پورت Thunderbolt 3 و اترنت داخلی 10 گیگابایتی نیز بهره می برد. قیمت پایه این محصول 5000 دلار و زمان عرضه آن دسامبر (آذر و دی ماه) اعلام شده است.

مک بوک ها نیز از قافله بروزرسانی عقب نماندند و نمونه های جدید از آن ها معرفی گشت که خرید MacBook Pro مجهز به پردازنده کیبی لیک حداقل 1300 دلار برای علاقمندان آب می خورد . همچنین قیمت دستگاه های 21.5 اینچی iMac حداقل 1100 دلار و نمونه های 4K حداقل 1300 دلار اعلام شده است.

تجهیز iOS 11 به سیری بهبود یافته، حالت رانندگی بدون مزاحمت و قابلیت iMessage

نسخه جدید iOS تغییرات خوشایندی را به خود گرفته است که از جمله آن ها می توان به Siri ارتقا یافته با قدرت سخنوری بهتر، توانایی ترجمه جملات از زبان های مختلف و ارائه پیشنهادات سازنده به کاربر با توجه به نحوه استفاده او از آیفون و آیپد اشاره کرد.

قابلیت iMessage نیز در iCloud به حالت فعال درآمده و دارای مکالمات همگامسازی شده ای است که کاربران می توانند با ورود به حساب کاربری خود از هر دستگاهی به حذف کردن آن ها مبادرت بورزند. همچنین امکان پرداخت صورتحساب از طریق آن، کاربران را از دانلود برنامه های جانبی نظیر venom و Square Cash بی نیاز خواهد کرد.

اپل

عکاسی نیز در این نسخه از iOS به ویژه در شرایط نوری نامناسب به نحو مطلوبتری صورت می پذیرد. مضافاً اینکه دست کاربران برای ویرایش عکس ها بازتر نهاده شده است.

اما یکی از قابلیت های امنیتی افزوده شده، روشن شدن حالت Do Not Disturb در هنگام رانندگی است که بطور اتوماتیک عواملی که سبب مزاحمت در امر رانندگی یا از بین رفتن تمرکز راننده می شوند را غیرفعال می کند.

دسترسی آسان به Apple Music جهت مشاهده آهنگ های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان نیز از دیگر خدماتیست که iOS به کاربران خود ارائه می دهد.

در نهایت باید به طراحی و ظاهر جدید App Store اشاره کرد که یافتن برنامه های دلخواه و شناسایی بهترین اپلیکیشن ها را بسیار تسهیل نموده است.

افزوده شدن قابلیت های جدید به iPad از طریق iOS 11

اپل

نسخه جدید iOS برای آیپد نیز قابلیت های جدیدی را به ارمغان آورده است که می توان به بهبود حالت چند پنجره ای (مالتی تسک) از طریق درگ کردن اپلیکیشن ها بر روی نمایشگر اشاره کرد. همچنین از این پس همانند آنچه که در مک بوک ها شاهد بوده ایم، امکان درگ و دراپ کردن فولدرها، فایل ها و یا عکس ها به درون اپلیکیشن هایی مانند Mail و iMesaage وجود خواهد داشت. امکان جستجو در متونی که به وسیله Apple Pencil نوشته شده اند و شناسایی دست خط افراد از طریق فن آوری یادگیری عمیق از دیگر قابلیت های جدید دستگاه های iPad خواهد بود. همچنین همانند آنچه که در کامپیوترهای دسکتاپ یا لپتاپ انجام می دهیم دسته بندی فایل ها بر اساس سایز و تاریخشان به لطف iOS جدید برای آیپد نیز فراهم گشته است.

معرفی ARKit جهت امکان ساخت اپلیکیشن های واقعیت افزوده توسط توسعه دهندگان

اپل از یک ARKit جدید رونمایی کرد که به توسعه دهندگان امکان ساخت اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای آیفون را می دهد. این کیت در دنبال کردن حرکات اجسام، تشخیص نور و اندازه اشیای موجود در محیط بسیار یاری بخش خواهد بود. از جمله اپلیکیشن هایی که از ARKit بهره می برند می توان به Pokemon Go اشاره کرد.

AR

در حال حاضر به وسیله دستگاه هایی نظیر عینک های Hololens مایکروسافت امکان تجربه واقعیت افزوده برای علاقمندان وجود دارد اما از قرار معلوم، اپل قصد دارد با استفاده از ARKit این تجربه را برای کاربران سهل الوصول تر کرده و آن را از طریق دستگاه های متداولی که اغلب مردم دارا هستند امکانپذیر نماید.

معرفی یک iPad Pro جدید اینبار در سایز 10.5 اینچی

با معرفی نسخه 10.5 اینچی iPad Pro از این پس این تبلت ها در سه سایز موجود خواهند بود. این نمونه جدید همانند آیفون 7 دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی است. ضمن اینکه از USB 3.0 پشتیبانی کرده و دوام شارژ باتری آن 10 ساعت می باشد.

iPad Pro

قابلیت جدیدی به نام ProMotion به این تبلت اضافه شده که سرعت واکنش قلم دیجیتالی اپل را به 20 میلی ثانیه کاهش می دهد. همچنین این قابلیت میزان رفرش ریت صفحه نمایش دستگاه را به 120 هرتز رسانده و قابلیت تنظیم خودکار این نرخ را بر اساس محتوای مورد مشاهده (ویدئو یا عکس) نیز دارد.

مدل پایه 64 گیگابایتی این نسخه از iPad Pro 649 دلار قیمت گذاری شده و از هم اکنون قابل سفارش است. موعد تحویل به مشتریان نیز هفته آینده خواهد بود.

High Sierra: نام جدیدترین نسخه macOS

نسخه آتی macOS که High Sierra نام نهاده شده است مجهز به مرورگر Safari بروز شده ای خواهد بود که امکان بلاک کردن ردگیری کاربران و پخش خودکار ویدئوها را فراهم می نماید. ابزارهای جدید ی نیز جهت ویرایش عکس ها (مناسب برای کاربران فاقد ادوبی فوتوشاپ) و همینطور فیلترهای بیشتری جهت دسته بندی عکس ها بر اساس کلمات کلیدی یا تصویر صورت افراد به این نسخه از سیستم عامل mac اضافه شده است.

iMac

سیستم مدیریت فایل ها نیز از دیگر موارد بروز شده در این سیستم عامل می باشد. از بُعد گرافیکی نیز  macOSدستخوش تحولاتی شده که می توان به پشتیبانی از واقعیت مجازی، وجود نسخه دوم Metal و سازگاری با پردازنده های گرافیکی AMD اشاره کرد.

سیری، مربی تناسب اندام و رابط کاربری جدید همگی در WatchOS 4

watchOS

اپل واچ نیز از ضیافت رونمایی های این مراسم بی نصیب نماند چراکه به لطف WatchOS 4 قابلیت های جدیدی به آن افزوده شده است. نمایش اطلاعات مختلفی از قبیل یادآورهای سیری توسط شخصیت های انیمیشن Toy Story و میکی موس یکی از این قابلیت ها بشمار می رود. بروز رسانی قابل ذکر دیگری که بر روی تناسب اندام متمرکز است امکانیست که کاربر را بطور ماهیانه به انجام تمرینات بیشتر ترغیب کرده و به نوعی همانند یک مربی شخصی عمل می کند. همچنین از طریق فن آوری NFC امکان ارتباط این گجت پوشیدنی با تجهیزات ورزشی موجود در باشگاه ها جهت به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در خصوص کالری مصرفی و وضعیت سلامتی کاربر ایجاد شده است. وجود یک اپلیکیشن Music جدید جهت یافتن و پلی کردن بصری تر موسیقی دلخواه و نیز دسترسی راحت به برنامه های اخیراً باز شده، دیگر امکانات جدید اپل واچ هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402