آخرین نسخه سونی اکسپریا یک ثبت کننده قوی اسلوموشن به همراه پیام ارسالی است

پریمیوم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پریمیوم XZ یک تلفن کاملا توانمند است  البته در صورتیکه کاربرد درست و بهینه ی ویژگی برجسته آن را پیدا کنید.

مدتها قبل سونی یک نمونه بسیار کامل را معرفی کرد. مدل پریمیوم اکسپریا XZ نه تنها از نظر ظاهر بهترین نمونه گوشی تولیدی سونی در سالهای اخیر است بلکه مجهز به پیشرفته ترین نوع دوربین با قابلیت ثبت ویدیوی اسلوموشن نیز می باشد. همچنین این مدل از جمله اولین گوشی هاییست که از چیپ ست Snapdragon 835 استفاده می کند؛ این چیپ ست در صورت امکان از سرعت LTE گیگابیت پشتیبانی می کند. این مدل مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی 4k بسیار جالبی است که از ویژگی HDR-ready برخوردار است. این مجموعه ویژگی ها از جمله دلایل معرفی شده برای بررسی و امتحان این مدل است ولی آیا تمامی اینها ارزش 800 دلار هزینه کردن را دارد؟ خوب، جواب این سوال کاملا به نیازهای شما بستگی دارد.

پریمیوم XZ مطمئنا بسیار گران و شکیل بنظر می رسد. ظاهر این مدل تا حدی  شبیه جعبه شکلات است و این دقیقا همان طراحی است که خط تولید اکسپریا به آن شهرت دارد؛ اما کناره های اندک منحنی، پشت و جلوی شیشه ای Gorilla مانند و پرداخت بسیار درخشان این مدل را بسیار جذاب و نگه داشتن آن را آسان کرده است. در واقع، سطح آن بقدری درخشان است که از سطح پشتی ان می توان بعنوان آینه استفاده کرد.

از آنجاییکه پریمیوم گوشی نسبتا بزرگی است و نیز بدلیل لغزندگی آن و پرداخت براقش اغلب حس می کنم ممکن است از دستم سر بخورد. خبر خوب اینست که اگر این گوشی را درون گودال آب بیاندازید، گوشی بدلیل ضدآب بودن آسیب نمی بیند.

گالری: نمونه عکس های گرفته شده از دوربین پریمیوم اکسپریا XZ/ 19 عکس

اگرچه پریمیوم بدلیل فریم بسیار زیبایش جذاب است ولی مهم ترین ویژگی این مدل دوربین آن می باشد. این دوربین مجهز به یک  حسگر 19 مگاپیکسلی است که از فناوری جدید 3-لایه ای سونی برای عکاسی فوری و سریع (البته سریعتر از قبل) برخوردار است. این دوربین می تواند بدلیل تثبیت کننده 5 محوری دیجیتالی خود 4k ویدیوی با کیفیت و پایداری را ضبط کند. چگونگی ثبت عکس ها و فیلم های تهیه شده را دوست دارم- این فیلم ها و عکس ها همواره رنگی،  پرنشاط و جذاب اند. در واقع زمانی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتم که مجموعه عکس های گرفته شده از یک تاکسی در حال حرکت با سرعت بالا تند و بدون لغزش به ثبت رسیدند.

نکته ی برجسته در مورد پریمیوم XZ توانایی آن در گرفتن ویدیوهای اسلوموشن با سرعت بیش از 960 fps است. این سرعت چها برابر نرخ فریم  آیفون 7 Plus است که تصاویر را با سرعت 240fps با همان وضوح 720p به ثبت می رساند. کلیپ های نهایی مسحورکننده و تصاویر صاف اند. و مهم تر از همه ی اینها تمامی اهداف و اشیا موجود در فیلم حتی در آهسته ترین حالت ممکن کاملا شفاف بنظر می رسند.

ضبط اسلوموشن با چند پیام همراه می شود.  برای اولین مورد،  تنها در شرایط نور بهینه  همچون بیرون در زیر نور روز می توانید فیلم با کیفیتی را تهیه کنید. هر زمان سعی کردم هنگام عصر و یا در محیط داخل عکاسی کنم، عکس پرآشوبی  گرفته شد.

دلایل زیادی برای استفاده از حالت اسلوموشتن وجود ندارد. بسیاری از رخدادهایی که سعی در ثبت آن داشته ام آنقدری سریع نبودند که استفاده از اسلوموشن را جالب نشان دهد.  بسیاری از فعالیت های معمول نظیر دست تکان دادن یا پرش دوستان آنقدر پر جنب و جوش و سریع اتفاق نمی افتادند.

ولی زمانیکه به رخدادهای سریعتر برمیخوریم پریمیوم می درخشد.  از یک پرنده در حال پرواز، پرواز پروانه، قطره آب بیرون آمده از یک آبنما فیلم گرفتم و فیلم نهایی تهیه شده با استفاده از اسلوموشن بسیار جالب و چشمگیر بود. اما با اینهمه چگونگی استفاده از این ویژگی در دوربین و رسیدن به نتیجه ی دلخواه خود یک چالش است. نخست باید حالت اسلوموشن را فعال کرده، کلید record(ثبت) و سپس کلید ماشه ای رو صفحه را فشار دهید؛ البته نباید این کلید را با کلید واقعی و فیزیکی موجود در لبه ی راست گوشی اشتباه گرفته شود.

هر زمان کلید را فشار دهید دستگاه حدود 3 ثانیه فیلم اسلوموشن را ضبط می کند و در هنگام ضبط می توانید بکرار از این دکمه استفاده کنید، ولی تنها می توانید بخش های کوتاهی را در یک زمان به ثبت رسانید، پس در هنگام فیلمبرداری باید دقیقا بدانید از چه چیزی می خواهید فیلمبرداری اسلوموشن انجام دهید.

مطمئنم دلیل این طراحی سونی اینست که نمی خاستند دوستداران اسلوموشن فضای ذخیره سازی را با این اسلوموشنها پر کنند. اما برخلاف آیفون در اینجا شما نمی توانید در صورت استفاده از اسلوموشن فیلم خود را ادیت نمایید. همچنین در حین فیلمبرداری با سرعت 960fps هیچ پیامی مبنی بر طول مدت باقی مانده از فیلمبرداری  دریافت نمی کنید.  ارائه این آپشن ها این ویژگی را بسیار مفیدتر ساخته است.

بطور کل، دوربین پریمیوم یک دوربین بسیار سریع است که فیلم هایی با کیفیتی را آماده می سازد. دوربین 13 مگاپیکسلی جلویی آن  سلفی های زیبا و تازه ای را حتی در نور کم می گیرد. زمانیکه عکس ها را در صفحه نمایش 4k پریمیوم مشاهده می کنید بسیار شفاف و زیبا بنظر می رسند. سونی از ویژگی  بکار گرفته در تلویزیونهای Bravia خود در پنل این نوع گوشی ها  نیز استفاده کرده است و نتیجه نهایی خوب بوده است. تمامی عکس ها از عکس های اینستاگرامی گرفته تا ویدیوهای یوتیوب همگی در هنگام نمایش در این مدل از کیفیتی خوب و تازگی برخوردارند.

این مدل اولین گوشی هوشمند است که از قابلیت HDR پشتیبانی می کند و در صفحه نمایش این مدل اشباع شده و کاملا رنگی بنظر می رسند. در حال حاضر رسانه های زیادی از قابلیت HDR پشتیبانی نمی کنند و البته این ویژگی چیزی نیست که در کاربردهای معمول گوشی خود به آن توجه داشته باشید. با اینحال این ویژگی چیز خوبی است.

صادقانه بگویم شکایت چندانی از پریمیوم XZ ندارم. این مدل بدلیل چیپ ست قوی  اسنپدراگون 835  خود قابلیت انجام چند کار بطور همزمان را دارد و شارژ باطری برای  یک روز کامل کافی است. علاوه بر این سرعت شارژ مجدد آن بسیار سریع است- معمولا در عرض 30 دقیقه 50 درصد از شارژ کامل می شود.

پریمیوم XZ همانند بسیار از گوشی های پیشرفته ی امروزی با استفاده از Android Nouga شروع بکار کرده و پوشش رویی این مدل نسبت به اکسپریاهای قبلی سبک تر است. متاسفانه تاکنون نتوانسته ام LTE گیگ بایت را امتحان کنم چون هنوز وارد بازار ایالات متحده  نشده است.

 در نهایت، دلایل بسیاری برای علاقه مند شدن به این مدل وجود دارد ولی 800 دلار برای این مدل بسیار گران تر از مدلهای پرچمدار سامسونگ و اپل است. گرچه ویژگی خاص این مدل یعنی اسلوموشن مورد علاقه ی تعداد محدود و خاصی از افراد است  ولی پریمیوم XZ پرچمداری است که  می تواند با گلکسی و آیفونها به رقابت بپردازد. سونی و طرفداران آن باید به این موضوع افتخار کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402