Crackdown 3 را می توان بهترین بازی ابرقهرمانی PC دانست

Crackdown 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

من در شهر نیو پراویدنس هستم و در شلوغ ترین ناحیه ای که می توانستم پیدا کنم ایستاده ام. اینجا محیط قسمت های neon-lit و towering city  در بازی Crackdown 3 است. میزان شلوغی خیابان ها نشان می دهد که اکنون زمان اوج ترافیک شهر است و این دقیقا همان چیزی است که من به دنبال آن بودم. من مامور ویژه ای هستم که یک اسلحه ی تکینگی در دست دارد؛ سلاحی که می تواند در آن واحد چندین سیاه چاله شلیک کنید. یک سیاه چاله به وسیط خیابان شلیک می کنم، انبوهی از خودروها به حفره ی گرداب مانند ایجاد شده کشیده می شوند و در عرض چند ثانیه همه چیز منفجر می شود. این اسلحه خیلی شبیه اسلحه تکینگی بازی Saints Row IV است، با این تفاوت که مقیاس خرابی آن بیشتر است و می تواند دیگر چیزها مانند مونوریل هایی که شهر را می پیمایند به درون حفره بکشد. این اسلحه همان چیزی است که من لازم دارم.

حال و هوای بازی Crackdown 3 درست مانند نسخه های قبلی این بازی است و تنها ابزارهای آن بیشتر شده است که این خود یک مزیت محسوب می شود. Crackdown 3 یک زیرشاخه از بازی های ابرقهرمانی در جهان آزاد است که نسخه ای از آن برای اجرا در PC طراحی شده است. این بازی در رده ی بازی هایی مانند Saints Row 4 قرار می گیرد که بیشتر آن ها نمونه های اولیه ی ناموفقی هستند (به استثنای بازی های Arkham عالی هستند). این بازی در تغییرات کلی سال 2007 وارد پلتفرم Xbox شد. برای کسانی که با این بازی آشنایی ندارند، معرفی مختصری از آن ارائه می دهیم. Crackdown یک بازی ابرقهرمانی است که محیط آن شبیه کتاب های کمیک است. شما در این بازی نقش یک افسر پلیس را دارید که صاحب نیروهای ابرقهرمانی شده است. کار شما این است که رهبران گروه های تبهکاری را در سراسر شهر از بین ببرید. نحوه ی انجام این کار بسته به سلیقه ی شماست. ساختار این بازی بسیار بازتر و آزادتر از آن چیزی است که در سری بازی های GTA دیده ایم. بازی Crackdown پس از انتشار سه نسخه و چند نسخه ی فرعی بسیار خوب، به مدت 7 سال به حاشیه رفت و متوقف ماند.

سازندگان نسخه ی سوم بازی جدید بودند. این نسخه توسط Sumo Digital با همکاری خالق بازی دیو جونز (Dave Jones) ساخته شده و برای ویندوز 10 به زودی به بازار می آید. این نسخه ی تازه ویژگی خاصی که من در نسخه ی اول Crackdown دوست داشتم را حفظ کرده است؛ منحنی قدرت که باعث می شود با گذشت زمان تجربه ی شما به عنوان یک پلیس ابرقهرمان بیشتر شود و در کار خود خبره شوید. در اوایل بازی بالا رفتن از ساختمان های بلند دشوار است. شما تنها می توانید از روی یکی دو طبقه پرش کنید اما رفته رفته این قابلیت را پیدا می کنید که بالاتر بروید و به راس آسمان خراش ها برسید. رسیدن به این توانایی مانند حل کردن معما است. شما باید گوی های مخصوص چابکی را از ساختمان های بلند جمع کنید تا بتوانید رفته رفته به طبقات بالاتر بروید. در اواخر بازی شما قادر خواهید بود روی پشت بام ساختمان ها جست بزنید، ماشین ها را پرتاب کنید و با لگد زدن دشمنان خود را از بین ببرید.

Crackdown 3

به نظر می رسد که منحنی قدرت در این نسخه از بازی قوی تر است. شهر نیز در این نسخه حدود دو و نیم برابر بزرگ تر است و آسمان خراش های بلندی دارد. دموی منتشر شده از Crackdown نشان می دهد که منحنی قدرت در آن کوتاه تر شده است. من با جمع کردن تنها چند گوی چابکی خود را 2 بار ارتقاء می دهم و بلافاصله تغییر را احساس می کند. هنگامی که روی ساختمان های بلند می پرید نسبت به زمانی که به آرامی از جایی بالا می روید، متوجه نمای تازه ای از شهر می شوید. من با شلیک سیاهچاله های زیاد به سمت دشمنانی که روی پشت بام ها گشت می زنند، کشیده شدن آن ها به درون سیاه چاله ها را تماشا می کند. اسحله ی تکینگی واقعا سلاح فوق العاده ای است.

در Crackdown 3 شما می توانید رانندگی، وسایل انفجاری، سلاح های گرم و حمله های چاقوی خود را ارتقاء دهید. هرچه بیشتر از یک قابلیت استفاده کنید، در به کارگیری آن مهارت بیشتری به دست خواهید آورد. برای طرفداران Crackdown  این دقیقا همان چیزی است که از نسخه های قبل به یاد دارند. اما منحنی قدرت این بار قوی تر از گذشته است، شهر 2.5 برابر بزرگ تر است و آزمان خراش ها در دوردست قرار گرفته اند. طراحان بازی محیط متفاوتی به وجود اورند که خبر از المان های زیبایی شناختی شهرها در آینده نزدیک می دهد. نوشته هایی با ساختار دست نویس روی قسمت های مختلف شهر وجود دارد که به روش پرتوافکنی ایجاد شده است و نورهای نئون در تمام شهر دیده می شوند. به عقیده ی من میزان جزییات این بازی نسبت به حجم جزییات بازی های Xbox 360 تفاوت چشمگیری ندارد اما فواصل رسم شده در قسمت های مختلف شهر نیو پراویدنس فوق العاده است. همچنین افکت هایی مانند همین تفنگ های تکینگی بسیار عالی تر از چیزهای هستند که در بازی های قبلی می توان یافت.

Crackdown 3

مدیر اجرایی بازی پیتر کانلی در گفتگو با من اشاره می کند که :

« چیزی که در این بازی می بینید یک شهر کاملا جدید است که تماما از نو طراحی شده و همه ی قسمت های آن بازسازی شده اند. اندازه ی آن حدود سه برابر شهری است که در واقعیت وجود دارد و دو برابر حجم نسخه ی اصلی بازی است. ارتقاع آن نیز دو برابر بیشتر است. مامورهای پلیس به بازی برگسته اند. هیچ بازی ای وجود ندارد که مانند این بازی به آدم حس یک ابرقهرمان با نیروی های فرابشری بدهد. شما به عنوان یک بازیکن خیلی زود این خصوصیات را به دست می آورید. منحنی قدرت ما در این نسخه بسیار رضایت بخش است. ما روی بعد تحرک شخصیت شما در بازی بسیار کار کرده ایم تا احساس واقعا خوبی به شما بدهد. از سوی دیگر، ما در این بازی توانایی حرکت سریع ناگهانی در هوا را قرار داده ایم تا وقتی که شما روی ساختمان های در حال جست زدن هستید احساس یک ابرقهرمان پرنده به شما دست بدهد. روایت بازی کاملا جدید است و شما باید یک تشکیلات کاملا جدید از تبهکاران را سرنگون کنید. با این وجود اساس کار بازی هنوز هم ساده است. یعنی یک سری آدم بد وجود دارد که کارهای بدی می کنند و شما انسان خوبی هستید که شهر را نجات می دهد ».

شهر پر است از مناطقی که در دست دشمن قرار دارد. من در این دموی منتشر شد از بازی چند تایی از آن ها را پاکسازی کردم. برخلاف نسخه های قبلی که در آن ها شما روسای تبهکاران را یکی یکی تعقیب و شکار می کردید، در این نسخه، آن ها با از دست دادن قلمروهایشان خود از مخفی گاه خارج می شوند. کانلی (مدیر اجرایی) نمونه ای شبیه سیستم متروی شهر را در بازی قرار داده که در دست یک تبهکار خاص است. شما باید تمامی ایستگاه های مترو را خالی کنید تا شبکه مترو را صاحب شوید. پس از آن، کارامتر شما می تواند برای جابجایی از این شبکه استفاده کند. در این بازی، خیلی زود یک عملیات انتقام جویی بر علیه شما به جریان می افتید. کانلی می گوید: « شما سران دشمن را از مخفیگاه بیرون می کشید و آن ها به دنبال شما می آیند. این حالت طبیعی تر است ».

شاید به خاطر داشته باشید که پس از رونمایی از Crackdown 3 ، یکی از طرح های آن یک ساختار انهدام ابری بود. این طرح شبیه انهدام ساختمان ها در بازی Red Faction منتها در مقیاس شهر است. این حالت در بازی وجود دارد ولی نه در حالت کمپین تک نفره.

کانلی می گوید این نسخه از Crackdown سه حالت مختلف دارد: 1. کمپین که با یک بازیکن انجام می شود و آفلاین است. 2. کمپین که با همکاری چهار بازیکن انجام می شود و  3- حالت multiplayer که رقابتی است  و ساختار انهدام ابری ما برای این حالت طراحی شده است.

من حس می کنم که مایکروسافت به جای سرمایه گذاری روی کارهای جدید در حوزه ی بازی به دنبال تکرار کردن روزهای پرشکوه خود با Xbox 360 است؛ به همین خاطر بیشتر بازی هایی مانند Halo Wars ، Gears of War و Crackdown در کنسول این شرکت دیده می شود. من همیشه فکر می کنم که این سری بازی، جواهر تاج مایکروسافت است و برای بازی کردم حالت گروهی آن در PC نمی توانم صبر کنیم. حال هوای آن بسیار شبیه آن چیی است که یک دهه پیش صدها ساعت برایش وقت گذاشتیم و Crackdown 3 هنوز هم می تواند بهترین بازی ابرقهرمانی باشد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402