چگونه می توان با کمک گوشی های قدیمی هوشمند ، یک سیستم نظارت تصویری طراحی کرد ؟

هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چگونه می توان از گوشی های هوشمند قدیمی استفاده بهینه ای در منزل داشت ؟ این روزها طراحی و ساخت یک سیستم دوربین مداربسته خانگی بیسیم واقعا کار سختی نیست. مخصوصا اگر شما تجهیزات مناسب را داشته باشید، به راحتی می توانید به صورت خیلی غیر تخصصی و در حد رفع نیاز خانگی خودتان یک شبکه دوربین مداربسته را طراحی کرده و بسازید.

وب کم های IP بی سیم گزینه های خوبی هستند. این دوربین ها می توانند در هر جای خانه قرار بگیرند و نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارند. اما اگر شما هیچ دوربین بی سیم دیگری در خانه ندارید، گوشی های قدیمی نیز به خوبی می توانند همین کار را برای شما انجام بدهند. هر چند، به یاد داشته باشید، هر سیستم ایمنی درخانه، نیازمند بررسی و طراحی توسط متخصصان خود را دارد و آنچه در اینجا مطرح می شود طراحی یک سیستم آماتور و غیرحرفه ای است.

توجه داشته باشید آنچه در اینجا مطرح می شود طراحی یک سیستم دوربین مداربسته به کمک گوشی های هوشمند قدیمی است که در خانه داریم. لذا مطمئنا آن دقت و ظرافت سیستم های دوربین مداربسته حرفه ای را ندارند. ولی تا حدی هم می توانند به شما کمک کنند. به هر حال شما دارید با ابزاری طراحی می کنید که از رده خارج شده است . اگر تلفن هوشمندی در خانه دارید و از آن استفاده نمی کنید، می توانید در طراحی یک سیستم دوربین مداربسته آن گوشی هوشمند را به کار بگیرید.

ممکن است در منزل یک گوشی آیفون بسیار قدیمی مثلا آیفون نسل اول را داشته باشید و یا حتی یک گوشی اندرویدی قدیمی داشته باشید . با همه این تجهیزات می توان این سیستم دوربین مداربسته را راه اندازی کرد. حداقل گوشی هوشمند شما به جای خاک خوردن در خانه کارایی نیز پیدا می کند.

گوشی های قدیمی و کهنه تان را آماده کنید تا بتوانید در ادامه از آن ها یک وب کم خوب بسازید.

انتخاب اپلیکیشن وب کم بی سیم خوب و مناسب

سخت ترین بخش در مورد ساختن یک سیستم امنیتی در خانه، احتمالا فقط یافتن اپلیکیشنی مناسب است که قابل نصب شدن بر روی گوشی قدیمی باشد.  خبر بد این است که برای اکثر گوشی های استاندارد قدیمی شاید نتوانید اپلیکیشن خوبی در زمینه های مختلف پیدا کنید. ولی خبر خوب این است که برای سیستم های اندروید و IOS گزینه خوبی برای شما داریم که می تواند مساله شما را حل کند.

این اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی های قدیمی هم هست و البته دارای قابلیت Wi-Fi نیز می باشد. این برنامه قدیمی می تواند وشی شما را به یک دوربین خوب IP تبدیل کند.

تصمیم داریم اپلیکیشنی که به شما معرفی می کنیم ، اپلیکیشنی رایگان باشد. اسم این برنامه  BL IP Camera  است. روی گوشی های قدیمی قابل نصب است و  گوشی شما را به یک دوربین IP تبدیل می کند.

اپلیکیشن  BL IP Camera، را نصب و راه اندازی کنید. به قسمت پایین برنامه بروید و روی Start Camera کلیک کنید.

دوربین

می توانید نامی را برای دوربین خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید گوشی را برای ضبط تصاویر حیاط پشتی استفاده کنید، می توانید اسم آنرا « حیاط پشتی » بگذارید.

تنظیمات پیش فرض این اپلیکیشن اغلب همان تنظیماتی است که شما به آنها نیاز دارید. می توانید تنظیماتی را هم خودتان تغییر بدهید. مثلا اگر می خواهید 24 ساعت شبانه روز تلفن هوشمندتان به عنوان وب کم 24 ساعته کار کند، باید زمان را معلوم کنید و مشخص کنید که وای فای همیشه فعال است یا خیر.

هر گوشی هوشمندی که شما برای این کار استفاده می کنید و هر برنامه ای که برای فعال سازی ویژگی وب خود استفاده می کنید، دارای یک آدرس IP و پورت برای وب کم جدید بی سیم تان است. آنرا می توانید روی صفحه نمایش ببینید. اگر آنرا روی صفحه ندیدید می توانید در قسمت تنظیمات و در قسمت  آدرس IP آنرا مشاهده کنید.

گذاشتن گوشی هوشمند در مکان مناسب

حال میتوانید گوشی هوشمندتان را در مکانی که می خواهید از آن مکان فیلم بگیرید نصب کنید. باید مطمئن شوید که محل نصب  نزدیک یک منبع برق است. معمولا دوربین ها در کنار پنجره ها قرار می دهند. بنابراین اگر دوربین را روی قاب پنجره قرار دهید گزینه خوبی است.

دقت کنید منطقه ای که می خواهید با دوربین گوشی از آن فیلم بگیرید خوب مشخص باشد. گوشی را محکم در آن نقطه تنظیم و فیکس کنید.

به زاویه دید دقت کنید . گوشی را در زاویه مناسب قرار دهید. می توانید در هر جای دیگر خانه هم گوشی را قرار دهید.

دوربین

تنظیم مانیتور دوربین  IP

برای راه اندازی ایستگاه نظارتی خودتان، نیاز به اپلیکیشن  ContaCam  دارید. نصب و به روز رسانی این اپ رایگان است. کار کردن با این اپ آسان نیز هست.

هنگامی که شما برای اولین بار وارد اپ ContaCam  می شوید و آنرا راه اندازی می کنید، فقط کافی است وارد Capture   و سپس  Network  شوید و آن را انتخاب کنید.

دوربین

جزئیات IP را از برنامه وب  IP که در گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، می توانید پر کنید. گزینه Other Camera

که جلوی آننوشته شده     (HTTP motion jpeg) را انتخاب کنید. این گزینه برای این است که نشان می دهد می خواهید با دوربن خود فیلم بگیرید. برخی ترجیح می دهند به جای فیلم گرفتن چند عکس بگیرند. این حالت هم در گزینه ها موجود است و می توانید بعدا این مورد را هم امتحان کنید.

در این مثال ما سه گوشی هوشمند را در سه نقطه مختلف وصل کرده ایم و تصویر سه نقطه در شکل نشان داده ه است . تصویر را می توانید روی دسک تاپ سیستم تان ببینید.

وب سایت ContaCam محدودیتی درباره تعداد دوربین های وصل شده مطرح نکرده است. بنابراین م یتوانید همه فضاهای خانه و بیرون را با دوربین خود نظارت کنید.

دوربین

ویژگی های ContaCam

نرم افزارهای مانیتورینگ دوربین IP که در اینجا مورد استفاده قرار گرفته است اصلا و به هیچ وجه دارای تنظیمات حساس یا پیچیده نیست. و البته به عنوان ابزارهای نظارتی خیلی دقیق هم نمی توان روی آن حساب کرد. تنظیم این اپلیکیشن ها فوق العاده آسان است و هنگامی که شما از ابزارهای موجود برای گرفتن عکس های فوری، ویدئو زنده، تشخیص حرکت و غیره استفاده می کنید از نظر فنی مشکلی نخواهید داشت.

همه آنچه که  باید انجام دهید این است که بر روی آیکون «Snapshot» در پایین هر یک ازویدیوهای زنده کلیک کنید تا یک عکس فوری از تصویر ویدیویی بگیرید.

شما همچنین می توانید بر روی قسمت تنظیمات بروید و برای هر یک از دوربین ها کلیک کرده و بر روی گزینه Snapshot کلیک کنید تا برخی از ویژگی های موجود برای گرفتن عکس های زنده را مشاهده کنید.

دوربین

به عنوان مثال شما می توانید چندین عکس فوری را در زمان های بین یک یا چند ثانیه انتخاب کنید و بگیرید.  شما می توانید مجموعه ای از عکس های فوری را به طور خودکار در طول زمان مشخصی ضبط کنید و حتی می توانید یک اتصال به هر سرور FTP ایجاد کنید که در این صورت می توانید کلیه فایل ها را تخلیه کنید و حتی به آنها از راه دور دسترسی پیدا کنید.

شما همچنین می توانید ویژگی های تشخیص حرکت موجود را نیز فعال کنید. مثلا می توانید چند ثانیه قبل و بعد از تشخیص حرکت را برای ضبط ویدئویی تعریف کنید. البته فقط می توانید تشخیص حرکت را در طول یک دوره زمانی مشخص فعال کنید. و سپس مانند عکس های فوری، می توانید این ویدیو ها را به طور خودکار در یک سرور FTP آپلود کنید.

دوربین

در صفحه نمایش می توانید تنها قسمت هایی از تصویر را مجهز به تشخیص حرکت کنید و بقیه را بدون تشخیص حرکت مانیتور کنید. روی شکل مشبک های آبی رنگ محدوده ای را نشان می دهد که به حرکت حساس است و بقیه فضا به حرکت حساس نیست.

دوربین

دوربین

این کار شما شروع طراحی یک شبکه نظارت تصویری خانگی است. گوشی های قدیمی را دور نیندازید . می توانید تمام خانه تان را به راحتی کنترل کنید. این کار برای شما هزینه ای ندارد.

گوشی های قدیمی برای شما کاربرد خوبی خواهند داشت و شما می توانید به جای دور ریختن آنها  ،از آنها استفاده کنید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402