Tango گوگل و ARKit اپل واقعیت افزوده را از دو دیدگاه متفاوت مد نظر قرار می دهند

واقعیت افزوده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر شما هم اکنون از نیمی از دنیای فناوری بپرسید، به شما خواهند گفت که شرکت اپل در آستانه ی ابداع واقعیت افزوده است.

درحالی که در نظر گرفتن کمی عدم تایید مناسب است، واقعیت این است که ARKit در حال به انجام رساندن فناوری خاصی است که تنها با یک به روز رسانی نرم افزاری روی مجموعه گسترده ای از تلفن ها و تبلت ها در دسترس خواهد بود. این موضوعی ست که صاحبان اندروید را متعجب ساخته که چرا گوگل این مسیر را پیش نمی گیرد و به جای آن تصمیم گرفته است که سرمایه گذاری عظیمی روی آنچه Tango نامیده می شود، انجام دهد.

هنگامی که گوشی ASUS ZenFone AR  ،به عنوان اولین گوشی تلفن تنگو که توسط کاربران خریداری شد، مورد بررسی قرار گرفت، تصمیم گرفته شد تا از افرادی که روزانه با این فناوری کار می کنند، درخواست شود تا نظرات خود را بگویند.

واقعیت افزوده

بخش بزرگی از درکت تفاوت عملکرد میان ARKit و Tango در واقع این است که آن ها سعی می کنند به دو روش مختلف واقعیت افزوده را برای خودشان به کار گیرند. رویکرد اپل ساده و سرگرم کننده است. در واقع ARKit  به شما اجازه می دهد یک نقطه را در مقابل تلفن خود انتخاب کنید و لایه واقعیت افزوده بر اساس آن نقطه ایجاد می شود. شما می توانید اطراف آن نقطه حرکت کنید، به آن نقطه نزدیک شده یا از آن دور شوید. همچنین مجموعه ای از حسگرهای حرکت و شتاب که در آیفون موجود است، یک انطباق منطقی از دنیای واقعی به شما می دهد. اگر تاکنون ویدئوهای آموزشی در این زمینه را ندیده اید، حتماً این کار را بکنید.

اما اگر شما قصد دارید از واقعیت افزوده با کیفیت بالا ARKit استفاده کنید، رویکرد Tango نیز گزینه مناسبی خواهد بود. تانگو نمی تواند با به روز رسانی نرم افزاری منتشر شود، زیرا برای آگاهی از محیط اطرافش نیاز به سخت افزار خاصی دارد. با استفاده از تانگو، هنگامی که شما یک شی مجازی را در مقابل خود می گیرید، در مقایسه با آن نقطه، گوشی شما می تواند فضای بسیار وسیع تری را تشخیص دهد. این نرم افزار همچنین قادر به دیدن اشکال اطراف نیز هست. تلفن های تانگو می تواند به شما بگوید که در مقابل کدام دیوار اتاق قرار گرفته اید، همچنین می تواند به شما بگوید چه زمانی اتاق را با شی مجازی داخل آن ترک کرده اید.

کارهایی که شما می توانید با تانگو انجام دهید، باب جدیدی به دنیای فناوری برای شما باز می کند که ARKit به سادگی قادر به انجام آن نیست. این امر یک واقعیت مشخص و پذیرفته شده است.

سرپرست تحقیق و توسعه Mike Fiesta بعد از آن که نشان داد چگونه با استفاده از تانگو شما می توانید مبل های خانه تان را قبل از خریدن چیدمان کنید، توضیح داد که چرا تانگو پلتفرمی است که این مجموعه بیشترین وقت را صرف کار کردن روی آن کرده است:

“من شدیداً تحت تاثیر فناوری تانگو قرار گرفتم. بسیار پایدار و دقیق است. ما دو سال پیش شروع به کار کردن روی کیت Dev کردیم. و از آن زمان خیلی گذشته است. شما می توانید همه اشیا اتاق را حرکت دهید. از اتاق خارج کنید و دوباره باز گردانید. در زمانی که شما این کارها را انجام می دهید، همه چیز در سر جای خود قرار دارد. من واقعاً با قابلیت مقیاس پذیری و ردیابی آن تحت تاثیر قرار گرفتم. “

واقعیت افزوده

در حالی که شرکتWayfair  اغلب به عنوان یک شرکت خرده فروشی در نظر گرفته می شود، بخش فناوری این سازمان به طور جدی در حال پیگیری تمامی انواع واقعیت مجازی (VR)و واقعیت افزوده(AR) است تا چگونگی خرید مردم را بهتر درک کند. Fiesta می گوید شرکت Wayfair در واقع به دنبال استفاده از تانگو برای اسکن مبلمان از طریق واقعیت افزوده است؛ البته هنگامی که کیفیت دوربین ها به اندازه کافی خوب باشد تا بتواند دقت میلی متری مورد نیاز برای چنین کارهایی را فراهم آورد. او همچنین اشاره کرد که در حال حاضر اولین مانع برای کاربرانی که جدیداً از واقعیت افزوده استفاده می کنند، صرف نظر از پلتفرم مورد استفاده، این است که آن ها تلاش می کنند برای آن که شی مجازی را در ابعاد بزرگ تر مشاهده کنند، تصویر را زوم کنند، به جای آن که به شی مورد نظر نزدیک تر شوند.

شرکت ASUS شدیداً معتقد است که تانگو به سمتی می رود که توسعه دهندگان آن می خواهند برنامه های کاربردی واقعیت افروده را ایجاد نمایند.

بنابراین آیا این تفاوت های عملکردی برای مصرف کنندگان مهم است؟ به نظر می رسد ASUS بعد از بررسی نظر کاربران عمومی و متخصصان محصول که در چند ماه گذشته از این فناوری استفاده کرده اند، کاملاً معتقد است که این اختلاف ها برای آنها حائز اهمیت است. اگر شما می خواهید بهترین تجربه را از فناوری واقعیت مجازی به دست آورید، از نظر ASUS  بهتر است از تانگو استفاده کنید.

اگرچه آنچه اپل با ARKit انجام می دهد، بسیار قابل توجه است، اما تاکنون هیچ نسخه آزمایشی از هیچ بخش آن ارائه نشده است. این جالب خواهد بود که یک زمین راکت روی یک هواپیمای بدون سرنشین ببینید. اما ASUS شدیداً معتقد است  تانگو به سمتی می رود که توسعه دهندگان آن می خواهند برنامه های کاربردی واقعیت افروده را ایجاد نمایند. تجارب تعاملی که بیش از چند دقیقه به طول می انجامد، مواردی هستند که تانگو برای آن ها ساخته شده است. و ASUS انتظار دارد که این اختلاف ها زمانی که دو پلتفرم ذکر شده در فصل تعطیلات با یکدیگر مقایسه شوند، خیلی سریع نمایان شود.

مطمئناً نوع تجربیاتی که در این جا توضیح داده شد، حتی در نمایشگاه ASUS برگزار نشدند. از شش نسخه نمایشی واقعیت افزوده روی صفحه نمایش، طولانی ترین تجربه فقط چند دقیقه طول می کشید. جالب است که شما یک یا دو بار اطراف BMW i3 دور بزنید. البته هیچ کس تصویری در کنار یک شیر مجازی نمی خواهد!!!! اما نمایش تجربیات پیچیده تر واقعیت افزوده با استفاده از تانگو زمان بر است و شرکت ASUS نمی خواهد زمانش را در مرحله نسخه آزمایشی صرف کند. این برنامه ها در حال حاضر وجود دارند و کسانی که قابلیت واقعیت افزوده را به ZenFone اضافه کرده اند، از آن راضی هستند. اما نمی توان به طور قطع گفت که توانایی آن بیش از ARKit ناتمام است که هنوز در اختیار عموم قرار نگرفته است.

واقعیت افزوده

مدت زمانی طول کشید تا یک بررسی کامل از واقعیت افزوده ZenFone منتشر شود. و حتی مدت زمان بیشتری طول کشید تا آخرین برنامه های تانگو با بهترین نسخه ARKit مقایسه شود. اما واضح است که انتظار می رود اختلاف کیفی جزئی میان این دو دیده شود. در حالی که از لحاظ فنی این مورد وجود دارد، جالب است ببینیم که آیا کاربران اپل به آن توجهی می کنند یا خیر.

موضوعی که شاید مهم تر باشد، این است که: آیا توسعه دهندگان در صورتی که میلیون ها چشم روی پلتفرم دیگر باشد، به “بهتر شدن” توجهی خواهند کرد یا خیر؟ به زودی پاسخ این سوال را خواهیم فهمید.

منبع androidcentral

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402