پیش بینی بازار 100 میلیارد دلاری برای AR/VR

AR/VR
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آینده واقعیت مجازی و واقعیت افزوده  (AR/VR) چگونه خواهد بود ؟  در سال 2016 ، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده  فقط  بازاری برابر  3.9 میلیارد دلار داشتند. ولی این بازار به سرعت در حال رشد است و تا سال 2021، این صنعت رشدی برابر  100 میلیارد دلار خواهد داشت.

تا آن زمان میانگین مصرف کنندگان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیشتر و بیشتر خواهند شد. همین مساله تاثیر عمیقی بر زمینه های خلاقیت و نوآوری مانند طراحی، بازاریابی و روزنامه نگاری خواهد داشت. دانش آموزان مجموعه ای از مهارت های جدید را با آن یاد می گیرند، به طوری که AR/VR   نه تنها از بازار کار حمایت می کنند، بلکه آینده ای متفاوت را نیز ایجاد می کنند.

در آزمایشگاه رسانه ای دانشگاه  مکرومدیا در برلین بررسی هایی روی این موضوع انجام شده است و در مورد آینده  VR / AR  و توانمندی های آتی آنها بحث شده است.

سوال این است که  امکانات VR و AR چه هستند؟

استفاده از AR/VR  برای سرگرمی از بقیه امکانات آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس برآورد می کند که تا سال 2025، اکوسیستم غالب بر VR / AR تحت تاثیر سرگرمی قرار خواهد داشت.  بیش از نیمی از کل بازار شامل بازی های ویدئویی (11.6 میلیارد دلار)، رویدادهای زنده (4.1 میلیارد دلار) و سرگرمی های ویدئویی (3.2 میلیارد دلار ) هستند که همگی جزو سرگرمی ها محسوب می شوند.

 در سال 2016، برنامه AR Pokémon GO پول بیشتری نسبت به کل نرم افزارهای  VR بازی را از آن خود کرد.

در آزمایشگاه رسانه های دانشگاهی دیدیم که VR و AR فرصت های جدیدی برای تولید محتوای ویدئویی ارائه می دهند. دانش آموزان در پروژه های فیلم و انیمیشن، گاهی اوقات با همکاری شرکت های بزرگ برای کمپین های بازاریابی کار می کنند. این رسانه های جدید به معنی تغییرات در وضعیت رویکرد کاربران به تجربه سرگرمی و اخبار خواهد شد.  در حال حاضر تعدادی نمونه از این فیلم ها وجود دارد. در فیلمی  در سازمان ملل متحد در سال 2016 پتانسیل VR  برای شکل گیری داستان های قدرتمند و فراگیر نشان داده شد. فیلم My Mother’s Wing که درباره  مرگ و زندگی در غزه  از دیدگاه مادری است که دو پسر خود را در یک بمب گذاری در غزه از دست داده است ، در همه جا به صورت واقعیت مجازی در دسترس قرار دارد. دیدن تصاویر 360 درجه این فیلم بسیار مهیج است .

از ماه نوامبر سال 2016 نیویورک تایمز نیز دیلی 360 درجه خود را منتشر کرد. فیلم هایی که خوانندگان را به مناطق جنگی می برد و یک بعد جدید از صحنه های تاریخی را به آنها نشان می دهد. پس پای VR به نشریات هم باز شده است و موضوع جدیدی نیست .

فرصت های جدید برای خلاقیت

افرادی که جهان اطراف ما را شکل می دهند، برای انجام این کار از ابزار کاملا جدیدی استفاده می کنند. واقعیت مجازی به طراحان اجازه می دهد تا چیزی را بدون محدودیت های موجود مانند هزینه های تأمین،  زمان یا فضای ذخیره سازی بتوانند به تجربه ما دربیاورند.  به عنوان مثال، دانشجویان طراحی مد در دانشگاه قادرند تا المان جدیدی از لباس را در فضای سه بعدی در زمانی بسیار کوتاه به لباس اضافه یا کم کنند.

آنها با استفاده از برنامه هایی مانند Cut Brush توسط گوگل به شما کمک می کنند که لباس های مورد نظرتان را در سیستم کامپیوتری به تن کنید و آنرا بررسی کنید.

رنگ ، بافت لباس و دوخت و طرح همگی بایان ابزار قابل بررسی است. نمونه اولیه لباس شما به صورت مجازی ساخته می شود. مقیاس ها و اندازه ها همگی واقعی هستند ولی در فضایی مجازی ساخته می شوند.

بهداشت و درمان، مهندسی و سایر موارد

دیگر موارد کاربرد و کارایی  عمده VR / AR برای مراقبت های بهداشتی (5/1 میلیارد دلار) و مهندسی (4،7 میلیارد دلار) است که به دنبال آن مواردی همچون بررسی املاک، خرده فروشی، موارد و مباحث نظامی و برنامه های آموزشی را شامل می شود. امکانات در همه این موارد واقعا نامحدود است.  VR در حال حاضر در بعضی موارد از روش های واقعا باور نکردنی استفاده می کند.  فقط یک نمونه از استفاده از آن در مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش استفاده از دوربین OZO VR  نوکیا برای آموزش است که با جراحی مغز با کمک ویدئو 360 درجه و تصویر و صوت عالی آن آشنا می شوند.

VR و AR  هم چنین نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند.  به ویژه برای خرید و تبلیغات می توانند کمک کننده باشند.  خرده فروشان در حال حاضر ارزش این  فناوری و سرمایه گذاری را می دانند.  به عنوان مثال، IKEA    تجربه VR جدید را ارائه می دهد و  اجازه می دهد تا کاربران بر فرض مثال یک آشپزخانه طراحی شده را ببینند.  در آینده، برنامه هایی مانند این باعث می شود که راحت تر از همیشه  خرید کنیم و بتوانیم فضای خانه را به صورت زنده تری با وسایل جدید تصویر سازی کنیم و ببینیم .

آیا شما یک طراح داخلی هستید ؟ واقعیت مجازی برای شما بسیار کاربرد دارد. آیا می خواهید مبلمان جدیدی انتخاب کنید باز هم واقعیت مجازی برای شما کاربرد دارد.

 

برای رسیدن به بازار  100 میلیارد دلاری چه باید کرد؟

برای VR و AR رسیدن به پتانسیل مورد انتظار، جای دوری نیست . برخی از موانع باید از ذهن مصرف کنندگان برداشته شود.  هدست های مختلف مانند Oculus Rift، HTC Vive و HoloLens در آزمایشگاه های رسانه ای هر روز بهبود پیدا می کنند.

مسائل مربوط به وزن، گرما، سیم ها و زمان راه اندازی هر روز بهتر و بهتر می شوند. هزینه های بالا و کمبود برنامه ها نیز بهتر خواهد شد.  سرمایه گذاری های عمده  فیس بوک، اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ و دیگر شرکت ها، راه را برای این پیشرفت های ضروری فراهم می کند. فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ، فضای مثبتی است و هم چنان مسیر رشد خود را طی می کند.

حالا شما فکر می کنید آینده  AR و VR چگونه خواهد شد؟ آیا فن آوری ها را خودتان هم آزمایش کرده اید؟

اگر تاکنون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را امتحان نکرده اید، پیش بینی ما این است که به زودی آن را تجربه خواهید کرد !

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402