برخی از بزرگ ترین چالش ها که الگوریتم های خود ران با آن مواجه می شوند، در نظر گرفتن شرایط روزانه ای است که کاربران در محیط اطراف خود با آن رو به رو می شوند.
همان طور که ماشین های ربات در خیابان های قلعه رانندگی می کنند، یک شهر ساختگی در کویر کالیفرنیا ایجاد شده است که در آن انسان ها از سناریو های پیچیده ای برای بررسی میزان محدودیت آگاهی و واکنش های خودرو های خود ران استفاده می کنند. مهندسان گوگل از مخروط ها، نشانه ها، مانکن ها و حتی اتومبیل های دیگر استفاده می کنند تا موقعیت هایی را ایجاد کنند که ماشین های خود ران و بدون راننده را را به عنوان راننده های انسانی جلوه دهند و پاسخ گو باشند.
شرکت های برتر در زمینه فناوری، در یک مسابقه تنگاتنگ قرار گرفته اند تا اولین اتومبیل های بدون راننده را به تولید انبوه در بازار برسانند و در این صورت شکل حمل و نقل را برای همیشه تغییر دهند. اتومبیل های خود ران در انواع شرایط مختلف مورد آزمایش قرار گرفته اند، اما الگوریتم های پیچیده ای که در پشت این فن آوری قرار دارند، هنوز می بایست یکی از موثر ترین و بزرگ ترین چالش ها را که همان زیرساخت های شهری ما است، در نظر بگیرد.Waymo، پروژه ای است که توسط شرکت الفبا (که شرکت رده بالایی گوگل است) ایجاد شده است. این پروژه تلاش می کند تا رهبری اتومبیل های خودران را بر عهده بگیرد.
اگرچه این سیستم، ریسک زیادی دارد؛ به طوری که از هر چهار آمریکایی، سه نفر معتقد هستند که اتوموبیل هایی که به طور کامل به صورت خودکار عمل می کنند، خیلی امن نخواهند بود. در صورتی که یک حادثه برجسته با استفاده از این خودرو های خودران رخ دهد، به راحتی افکار عمومی در استفاده از این فناوری تحت تاثیر قرار می گیرد و روند پیشرفت را چندین سال به عقب باز می گرداند.
اخیراً گوگل به صورت مخفیانه دسترسی انحصاری به اقیانوس اطلس را به یکی از امکانات آزمایشی خود داده است. شهر ساختگی 100 هکتاری نام برده، پس از پایگاه نیروی هوایی قلعه در نزدیکی شهر merced ایجاد و نامگذاری شده است. اگر این مکان را شهر بنامیم، ممکن است کمی گمراه کننده باشد. تمام چیزی که در این فناوری اهمیت دارد، این است که به معنای واقعی لاستیک های ماشین به جاده برخورد می کنند. هیچ ساختمانی در ای ناحیه آزمایشی وجود ندارد، فقط جاده ها، راه های عبور و تقاطع ها طراحی و پیاده سازی شده اند.
این تیم تلاش می کند موقعیت هایی را که ماشین های ربات در محیط های زندگی واقعی با آن مواجه می شوند، بازسازی کند؛ مانند ترافیک یک طرفه و مسیر دوچرخه سواری در کنار فضاهای پارکینگ و غیره. استفان ویلیگاس مدیر برنامه برای Waymo، گفت: “من واقعا علاقه مند به نصب چیزی با پارکینگ موازی در کنار آن هستم.” او همچنین گفت: “چیزی مشابه این در حومه ی شهر ها اتفاق می افتد. مردم از مغازه ها یا پارک ها بیرون می آیند. مردم در حال حرکت بین اتومبیل ها هستند، شاید هم در این حین از خیابان عبور کنند.”
علاوه بر این، آن چه استفان ویلیگاس، “پروکسی” می نامد، برخی آزمایش ها شامل افراد نیز می شوند که در واقع تحت عنوان عابران پیاده حرفه ای نیز شناخته می شوند. آیا برای شما سخت است که در عین حال که کارتان را انجام می دهید، با یک ربات نیز رانندگی کنید؟ کاساندرا هرناندز یکی از طرفداران استفاده از این فناوری این طور می گوید: “شما فقط نیاز است که یاد بگیرید اعتماد کنید.”