چطور به طور کامل حضور خود در رسانه های اجتماعی را پاک کنید

رسانه اجتماعی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما بر اساس آن ها بخواهید تمامی حساب های کاربری خود در رسانه های اجتماعی را پاک کنید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید به روز هایی برگردید که ناشناخته بودید، ممکن است بخواهید حریم خصوصی خود را در رابطه با شرکت ها مجدداً به دست آورید. یا این که صرفاً دیگر علاقه ای به فعالیت در این شبکه ها ندارید.

دلایل شما هر چه که باشد، راه های مختلفی برای پاک کردن حساب های کاربری شما در رسانه های اجتماعی و فعالیت های گذشته تان وجود دارد. شما در این خصوص تنها محدود به روش های سنتی موجود، نظیر پاک کردن پروفایل فیس بوک خود نیستید. در واقع سرویس ها و اپلیکیشن های آنلاین بسیاری وجود دارد که می تواند در انجام این کار به شما کمک کند.

در این جا با توجه به روش های سنتی و ابزار های جدید، با یک نگاه عمیق در مورد نحوه حذف تاریخچه رسانه اجتماعی شما، بررسی هایی انجام می شود.

حذف حساب کاربری از یک پلتفرم:

هر سایت رسانه های اجتماعی به شما اجازه می دهد که حساب کاربری خود را غیر فعال یا پاک کنید. با این حال، این که این روند چه مقدار آسان باشد، بستگی به وب سایت آن رسانه اجتماعی دارد.

در واقع یک بخش کامل BackgroundChecks.org وجود دارد که میزان سختی پاک کردن حضور شما در وب سایت یک رسانه اجتماعی را فهرست کرده است. بخش JustDeleteMe این سایت اطلاعاتی در مورد نحوه پاک کردن حساب کاربری شما از کانال های رسمی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین ذکر می کند میزان سادگی انجام این کار چقدر است.

در این جا روش های رسمی پاک کردن حساب کاربری شما از برخی از سایت های رسانه های اجتماعی مطرح نشان داده شده است:

فیس بوک:

سایت های رسانه های اجتماعی به خصوص تمایل دارند هر آن چه شما در آن سایت به اشتراک گذاشته اید، پیگیری و ضبط نمایند. به طور خاص، فیس بوک هر آن چه که شما تا کنون پست گذاشته اید، ضبط و نگه داری می کند. خوشبختانه این سایت دو راه برای شما قرار داده است که می توانید از پروفایل خود خلاص شوید: راه اول غیر فعال کردن حساب کاربری و راه دوم پاک کردن آن است.

همان طور که گفته شد، راه اول غیر فعال کردن حساب کاربری است و به لحاظ فنی به معنای حذف آن نیست. با این روش، این امکان برای شما فراهم است تا زمانی در آینده بتوانید اطلاعات حساب خود را بازیابی کنید. بدین معنی که اطلاعات شما همچنان در جایی ذخیره می شود.

غیر فعال کردن حساب کاربری، در واقع پروفایل شما را غیر فعال کرده و نام و تصویر شما را از پست هایی که به اشتراک گذاشته اید، حذف می کند. همچنین کاربران دیگر هنگامی که در فیس بوک جست و جو می کنند، نمی توانند حساب کاربری شما را پیدا کنند. با این حال ممکن است نام شما در پست های دیگران دیده شود. پیام های شما با دیگر افراد همچنان باقی می ماند.

رسانه های اجتماعی

راه حل دوم، حساب کاربری شما را به طور دائمی پاک می کند. در مورد فیس بوک، پاک کردن حساب کاربری بدین معنی است که حساب شما قابل بازیابی نخواهد بود. برای انجام این کار، شما می بایست درخواست خود به شرکت را از طریق help site مطرح نمایید.

رسانه های اجتماعی

فرآیند پاک کردن اطلاعات شما 90 روز طول می کشد. این فرآیند نیز بسیاری از اطلاعاتی را پاک می کند که در فرآیند غیر فعال کردن حساب پاک می شود. اگرچه در این حالت، نسخه پشتیبانی از آن هم نگه داری نخواهد شد. فیس بوک یادآور شده است که با غیر فعال کردن حساب، برخی از اطلاعات ذخیره شده شما که در حساب کاربری سایر افراد قرار دارد، قابل پاک شدن نیست؛ از جمله پیام های تان.

توییتر:

  فرآیند پاک کردن حساب کاربری شما از توییتر، کمی آسان تر و قطعاً سریع تر است. کاربر می تواند گزینه پاک کردن حساب کاربری را در بخش تنظیمات پروفایل انتخاب نماید. پس از انتخاب این گزینه، سایت از کاربر می خواهد تا تایید کند که آیا می خواهد این کار را انجام دهد یا خیر. همچنین اطلاعات کمی در مورد این روند در اختیار وی قرار می دهد.

رسانه های اجتماعی

با توجه به شرکت توییتر، پس از پاک کردن حساب کاربری، اطلاعات شما فقط به مدت 30 روز نگه داری خواهد شد. در طول این مدت شما می توانید حساب خود را مجدداً فعال کرده و داده های خود را بازیابی نمایید. پس از گذشت 30 روز، داده ها و حساب شما به طور دائمی پاک خواهد شد.

اینستاگرام:

اینستاگرام مانند فیس بوک، این امکان را برای شما فراهم می کند که حساب خود را غیر فعال کرده یا آن را برای همیشه پاک کنید. شما می توانید با انتخاب گزینه ویرایش پروفایل در بخش تنظیمات حساب کاربری، حساب خود را غیر فعال کنید. اما اگر می خواهید پروفایل خود را برای همیشه پاک کنید، می بایست به صفحه پاک کردن حساب کاربری در سایت اینستاگرام مراجعه نمایید.

اینستاگرام می گوید: “وقتی شما حساب خود را پاک می کنید، پس از آن دیگر نمی توانید با آن نام کاربری حساب جدیدی بسازید یا آن نام کاربری را برای حساب دیگری به کار ببرید. همچنین اینشتاگرام نمی تواند حساب های پاک شده را مجدداً فعال نماید.”

این شرکت همچنین در بخش سرویس هایش اعلام کرده است که داده ها و پست هایی که شما با دیگران به اشتراک گذاشته اید، ممکن است همچنان پس از حذف حساب کاربری شما وجود داشته باشد.

اسنپ چت:

سیاست پاک کردن حساب در اسنپ چت مشابه توییتر است: یعنی تمامی اطلاعات کاربر پس از 30 روز پاک خواهد شد. در طول این 30 روز (زمان انتظار) شما می توانید انتخاب کنید که حساب خود را مجدداً فعال کنید. که یک فرآیند بسیار ساده است.

رسانه های اجتماعی

 

وقتی شما درخواست پاک کردن حساب کاربری تان را می دهید، شرکت شما را به صفحه پاک کردن حساب کاربری اسنپ چت ارجاع می دهد. که می بایست در آن صفحه نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. این فرآیند محتوای پیام هایی که شما به دیگر کاربران ارسال کرده اید را پاک نمی کند و به صورت تصاویری توسط آن کاربران نگه داری می شود. اما پاک کردن حساب شما مانع از این می شود که دیگر کاربران بتوانند با شما ارتباط داشته باشند یا فایلی برای شما ارسال کنند. همچنین پروفایل شما نیز پاک خواهد شد.

گوگل پلاس:

اگر چه گوگل پلاس مشهورترین سایت شبکه ای نیست، اما بسیاری از ما که دارای حساب گوگل هستیم، به طور مشابه دارای حساب گوگل پلاس نیز هستیم. مانند دیگر سایت ها، گزینه پاک کردن حساب کاربری در بخش تنظیمات وجود دارد.

اما با توجه به ادغام گوگل پلاس با برخی از سرویس های دیگر گوگل، پاک کردن حساب گوگل پلاس شما، تمامی داده هایتان را پاک نخواهد کرد. برای حذف آن حساب های خاص می بایست به صورت جداگانه به هر یک از سرویس ها مراجعه کنید. به عنوان مثال پاک کردن حساب گوگل پلاس، منجر به پاک شدن تصاویری که شما به اشتراک گذاشته اید، نمی شود. برای پاک کردن آن تصاویر شما می بایست به Picasa مراجعه کنید.

رسانه های اجتماعی

 

 

همچنین بررسی های محلی شما در کنار بسیاری از اطلاعات دیگر، آنلاین باقی می ماند. در نتیجه پاک کردن کامل حساب گوگل پلاس، در واقع یک گزینه پیش رو برای کاربر نیست. با این حال شما می توانید پروفایل عمومی خود را پاک کنید و پست های خود را مخفی نمایید.

در رابطه با سایت های مختلف شریک گوگل، حذف حضور شما به طور کامل، پیچیده تر از بسیاری از سایت های اجتماعی دیگر است. در واقع حساب های کاربری روی سایت هایی نظیر Picasa تنها زمانی قابل پاک شدن هستند که حساب گوگل شما به طور کامل پاک شود. که شامل سرویس هایی نظیر جیمیل نیز می شود که شما به آن وابسته هستید. سایت هایی نظیر JustDeleteMe گوگل پلاس و Picasa را در میان سایت هایی قرار داده اند که پاک کردن حساب کاربری از آن ها بسیار سخت است.

وب سایت هایی که حساب های کاربری شما را پاک می کنند:

سایت های به خصوصی وجود دارد که حضور شما در رسانه های اجتماعی را به طور کامل پاک می کند. سایت deseat.me یکی از این سایت ها است. این سرویس از حساب گوگل یا Outlook شما استفاده می کند تا فهرست حساب های آنلاین و حساب های کاربری شما در رسانه های اجتماعی را به دست آورد. سپس این گزینه را برای شما فراهم می کند که هر کدام از این حساب های کاربری را که می خواهید، پاک کنید.

یک جنبه مهم این سرویس، گستره وسیعی است که پوشش می دهد. به گونه ای که حساب هایی که به پست الکترونیکی شما پیوست شده است و شما آن ها را فراموش کرده اید را نیز پیدا می کند. این سرویس به شما اجازه می دهد آن حساب ها را پاک کنید و اشتراک خود را لغو نمایید.

رسانه های اجتماعی

 

بر اساس مفهوم حریم خصوصی، سرویس deseat.me به سایر اطلاعات ورود یا داده های شما دسترسی نخواهد داشت. همچنین این سرویس به جای آن که سمت سرور اجرا شود، به صورت محلی و روی دستگاه شما اجرا می شود.

در این سایت توضیح داده شده است که: “حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها چیزی است که ما آن را بسیار مهم می دانیم؛ در واقع از ابتدا تا انتهای این کار، بیش ترین تمرکز ما روی این مساله است. به همین علت است که این سرویس روی کامپیوتر شما اجرا نمی شود. (نه سرور). بنابراین اساساً تنها چیزی که شما به ما می گویید، وضعیت حساب های کاربری تان است. فقط همین! و با توجه به این که ما از پروتکل OAuth 2.0 استفاده می کنیم، به هیچ یک از اطلاعات ورود شما در رسانه های اجتماعی دسترسی نخواهیم داشت.”

شما می توانید فهرستی که این سایت به شما نشان می دهد را فیلتر کنید. یعنی انتخاب کنید که کدام یک از حساب های کاربری تان پاک شوند و کدام یک باقی بمانند.

رسانه های اجتماعی

 

نقطه ضعف چنین سرویس های جامعی این است که اگر شما بخواهید تنها برخی از حساب های کاربری خود را در رسانه های اجتماعی پاک کنید، می بایست در میان سایر حساب ها، تصمیم بگیرید که آن ها را پاک کنید یا باقی بمانند.

گزینه های دیگر، سایت هایی نظیر JustDeleteMe و  AccountKiller.com هستند. که لینک های غیر فعال کردن حساب های کاربری را برای شما فراهم می کنند. متاسفانه این سایت ها نمی توانند سایت هایی که شما در آن حساب کاربری دارید، پیگیری نمایند و در واقع یک فهرست مشترک به تمامی کاربران نمایش داده می شود. شما می بایست پیدا کنید که کدام یک از لینک ها مرتبط با درخواست شما است.

چنین سایت هایی برای به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با نحوه پاک کردن حساب های کاربری، ابزارهای بسیار مناسبی هستند. حتی در رابطه با سایت هایی که چندان مشهور نیستند.

اپلیکیشن هایی که حساب های کاربری را پاک می کنند:

 توسعه دهندگان برنامه های کاربردی،  تعداد کمی اپلیکیش های پاک کردن حساب کاربری که موجود است، در واقع خودشان حساب ها را پاک نمی کنند. بلکه کاربر را به صفحات مرتبط پلتفرم های مختلف ارجاع می دهند.

در چنین حالتی، بهتر است به وب سایت هایی که این لینک ها را به صورت جامع برای شما فراهم می کند مراجعه کنید یا این که از اپلیکیشن رسمی رسانه اجتماعی مورد نظر استفاده کنید.

با این حال، راه حل های دیگری نیز در قالب اپلیکیشن وجود دارد که بسیاری از آن ها پست های کاربر را در رسانه اجتماعی حدف می کنند و بدین ترتیب حضور وی در آن رسانه عملاً پاک می شود. اما حساب وی به طور کامل پاک نخواهد شد.

رسانه اجتماعی

Instant Cleaner به طور خاص برنامه پاک کننده رسانه اجتماعی اینستاگرام است. به جای پاک کردن حساب کاربری تان، به شما اجازه می دهد تا اغلب پست هایتان را پاک کنید.

در سال 2015 صحبت هایی در رابطه با برنامه  Clear شنیده می شد که بخش های مختلف رسانه اجتماعی شما را اسکن می کند تا محتواهای توهین آمیز را از بین ببرد. این برنامه توسط یک توسعه دهنده ایجاد شده بود که در نتیجه برخی توییت هایی که سال ها قبل گذاشته بود، کارش را از دست داد. سایت این اپلیکیشن همچنان فعال است و اعلام کرده است که در وضعیت بتا قرار دارد. با این حال هیچ به روز رسانی در رابطه با این اپلیکیشن در حال انجام نیست. و لینک اپ استور آن نیز دیگر کار نمی کند. بنابراین به نظر می رسد که عملاً غیر فعال باشد.

اما هنور امید هست. در واقع همچنان اپلیکیشن هایی وجود دارد که دقیقاً به هدف اسکن کردن و حذف کردن توییت های گذشته شما توسعه داده شده اند. برنامه Xpire مفهومی مشابه Clear دارد. اما تمرکز آن روی توییتر است. با توجه به API سایت، این برنامه محدود به 3200 توییت اخیر شما است. با این حال به شما اجازه می دهد تا توییت های خود را به صورت دسته جمعی پاک کنید و حتی پروفایل خود را بر اساس محتواهای پر خطر، رتبه بندی کنید.

 

رسانه اجتماعی

 

آیا پروفایل هایی وجود دارد که غیر قابل پاک کردن باشد؟

بنا به گفته JustDeleteMe، پروفایل هایی وجود دارد که قابل پاک کردن نیستند. خبر خوب برای کاربران رسانه های اجتماعی این است که هیچ یک از این سایت های غیر ممکن، در میان مهم ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی قرار ندارد.

با این حال در فهرست “حساب های غیر قابل پاک کردن” سایت JustDeleteMe چند نکتع قابل توجه وجود دارد که این شامل Netflix، Roblox، ویکیپدیا، وردپرس، PlayStation Network و Pinterest است. بسیاری از این پروفایل ها می توانند غیر فعال شوند، اما امکان حذف کامل آن ها وجود ندارد.

به عنوان مثال Netflix بعضی از داده ها را در مواردی که کاربران می خواهند مجدداً در این سرویس اشتراک داشته باشند، حفظ خواهند کرد. در همین حال سایت های PlayStation Network و Steam گزینه غیر فعال کردن یا حذف کردن حساب کاربری ندارند. JustDeleteMe پیشنهاد می کند، در این حالت تمامی اطلاعات شناسایی خود را پاک نمایید.

البته فن درست این است که حساب هایی که آن ها را فراموش کرده اید، (مانند MySpace) آن ها را پیدا کرده و مطمئن شوید که اطلاعاتی از شما را که تمایل ندارید، روی وب نمایش داده نمی شود.

خداحافظی با رسانه اجتماعی شما

با حفظ حریم خصوصی به طور مداوم در مرکز توجه، بسیاری از راه ها و ابزار برای خلاص شدن از تاریخچه و پروفایل های رسانه های اجتماعی شما وجود دارد.

شما همچنین می توانید یک گام بیش تر بردارید و سعی کنید حضور آنلاین خود در بسیاری از جاها را نیز حذف کنید.

 

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402