چگونه می‌توان از iMessage و دیگر برنامه‌های مک روی ویندوز و لینوکس استفاده کرد؟

مک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا از رایانه‌ای استفاده می‌کنید که هم دارای سیستم عامل ویندوز و هم مک هست؟ و از تعویض این دو سیستم عامل خسته شده اید؟ بسیار خوب. اکنون دیگر دست کم برای اجرای کار های کوچک نیازی به این تعویض ندارید. ممکن است بخواهید برای انجام برخی کارها از ویندوز استفاده کنید، و در عین حال برای دسترسی به پیام‌های متنی، فهرست مخاطبان و یادداشت‌های خود، به سیستم عامل مک نیاز داشته باشید.

به این ترتیب می‌توانید از طریق مرورگر خود به حساب کاربری iCloud وارد شوید و به مک خود دسترسی داشته باشید. اما این مشابه زمانی نیست که مستقیماً به مک خود دسترسی دارید. شما نمی‌توانید با استفاده از iCloud پیام ارسال یا دریافت کنید. هر چند iOS در نهایت پیام‌های شما را میان iOS و دستگاه مک‌تان همگام‌سازی خواهد کرد.

شما می توانید با استفاده از برنامه‌ی Facetime و کنترل از راه دور لینوکس از ویندوز، صفحه‌ی نمایش مک خود را با مک دیگری به اشتراک بگذارید. اما امروز قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید از طریق ویندوز و یا لینکوس به مک خود دسترسی داشته باشید. به گونه‌ای که بتوانید به iMessage و برنامه‌هایی نظیر یادداشت‌ها و لیست مخاطبان روی رایانه‌ی شخصی خود در ویندوز دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید برای آن که این مکانیزم اجرایی شود، می‌بایست مک شما روش باشد. مک و رایانه شخصی‌تان به شبکه‌ی محلی یکسانی متصل باشند و وارد حساب کاربری خود شوید. این روند کاملاً متفاوت از استفاده MacOS بر یک ماشین مجازی است.

فعال‌سازی اشتراک صفحه‌ی نمایش روی مک

قبل از آن که شما بتوانید روی رایانه شخصی تان به مک خود دسترسی داشته باشید، می‌بایست قابلیت اشتراک صفحه‌ی نمایش را روی مک فعال نمایید. برای انجام این کار به مسیر زیر بروید:

اپل -> ترجیحات سیستم -> اشتراک گذاری

   Apple > System Preferences > Sharing

مک

در بخش اشتراک گذاری صفحه‌ی نمایش، در باکس نام کامپیوتر، مک شما دارای یک نام پیش فرض است. شما می‌توانید در صورت تمایل این نام را تغییر دهید. به آدرس IP یا نامی که زیر جعبه نام کامپیوتر نوشته شده است، توجه داشته باشید و آن را یادداشت نمایید. این نامی است که شما از طریق رایانه شخصی‌تان وارد سیستم مک می‌شوید.

کادر اشتراک گذاری صفحه نمایش را در لیست سرویس‌ها چک کنید که فعال باشد.

اجازه دسترسی به گزینه‌ها، راهی فراهم می‌آورد که می‌توان امکان دسترسی حساب های کاربری مختلف از مک‌ها یا رایانه های دیگر را محدود کرد. این بدان معنا نیست که دیگران با حساب‌های کاربری دیگر نمی‌توانند از طریق ماشین دیگری به حساب کاربری مک شما دسترسی داشته باشند. این ایده‌ی خوبی است که برای اشتراک گذاری صفحه‌ی نمایش یک رمز عبور در نظر بگیرید، در این صورت فقط شما می‌توانید به مک خود دسترسی داشته باشید. برای این کار روی تنظیمات کامپیوتر کلیک کنید.

مک

گزینه “نمایشگران VNC ممکن است با استفاده از رمز عبور صفحه‌ی نمایش را کنترل کنند” یا ” the VNC viewers may control screen with password ” را بررسی کنید. در جعبه ویرایش یک رمز عبور وارد نمایید و آن را به خاطر بسپارید و سپس روی دکمه OK کلیک کنید. بدین ترتیب مک شما کاملاً تنظیم شده است تا از راه دور کنترل شود.

مک

اکنون آیکون اشتراک گذاری صفحه‌ی نمایش به نوار منو اضافه شده است و دسترسی به صفحه‌ی ترجیحات اشتراک گذاری صفحه‌ی نمایش را در بخش ترجیحات سیستمی فراهم می‌کند. این آیکون همچنین به شما اجازه می‌دهد تا ارتباط مک را از رایانه شخصی‌تان قطع نمایید.

مک

نصب RealVNC Viewer

در ادامه باید برنامه ای را روی رایانه ویندوزی خود نصب کنید تا امکان متصل شدن به مک را فراهم آورد. ما از یک سرویس گیرنده‌ی محاسبات شبکه مجازی تحت عنوان RealVNC Viewer استفاده می‌کنیم. این برنامه نمایش‌گر نیمی از سامانه RealVNC است. به طور معمول شما سرور RealVNC (نیمه دوم سامانه RealVNC) را روی یک کامپیوتر راه دور نصب می‌کنید. اطلاعات لازم در رابطه با سرور RealVNC و نمایش‌گر آن را می‌توانید از این لینک دریافت نمایید در این پیوست در رابطه با نحوه‌ی دسترسی از راه دور به دستگاه Raspberry Pi از طریق تلفن یا رایانه‌تان صحبت شده است.

در این مورد به جای این سرور، ما از مشخصه‌ی اشتراک گذاری صفحه‌ی نمایش خود اپل استفاده می‌کنیم. بنابراین نیازی به سرور RealVNC نخواهیم داشت. نمایش‌گر RealVNC را از این جا دانلود و نصب کنید‌.

توجه داشته باشید که در این بخش ما در رابطه با نصب و تنظیم کردن RealVNC روی ویندوز صحبت خواهیم کرد. اگر شما می‌خواهید از طریق لینوکس به مک خود دسترسی داشته باشید، نسخه‌ی لینوکسی نرم افزار نمایش‌گر RealVNC را از این لینک دانلود و نصب نمایید. دستور العمل و مراحل آن مشابه نسخه ویندوزی است.

در صفحه تنظیمات سفارشی در طول فرآیند راه اندازی، شما می‌توانید انتخاب کنید که یک میان بر روی دسکتاپ خود برای این برنامه داشته باشید. برای انجام این کار روی فهرست کشویی میان‌بر های دسکتاپ کلیک کنید و از فهرست نمایش داده شده گزینه‌ی “نصب روی سخت افزار محلی” یا ” Will be installed on local hard drive ” را انتخاب کنید.

مک

تنظیم کردن نمایش‌گر RealVNC

هنگامی که برنامه‌ی نمایش‌گر RealVNC نصب شد، آن را اجرا کنید. در باکسی که در قسمت بالایی جعبه RealVNC مشاهده می‌کنید، نام یا آدرس IP ای را که از بخش اشتراک گذاری در ترجیحات سیستم روی مک خود یادداشت کرده‌اید، در این قسمت وارد نمایید. سپس روی گزینه اتصال به آدرس یا نام کلیک کنید که در شکل زیر نشان داده شده است.

مک

حتی اگر یک رمز عبور برای اشتراک گذاری صفحه روی مک خود اضافه کرده باشید، پیام زیر را  مبنی بر این که اتصال شما رمزگذاری نشده است، می‌بینید. رمز عبور مانع از دسترسی به مک می‌شود. اما هر داده‌ای که میان رایانه و مک شما مبادله می‌شود، محافظت شده نخواهد بود. اگر شما نیاز دارید که به داده‌های شخصی‌تان روی مک دسترسی داشته باشید، بهترین راه این است که به صورت مستقیم و فقط از طریق مک این کار را انجام دهید. برای انجام ادامه مراحل روی گزینه‌ی “ادامه” کلیک کنید.

مک

سپس رمز عبوری که به بخش اشتراک گذاری صفحه‌ی نمایش روی مک خود داده‌اید، در این قسمت وارد نمایید.

مک

ارسال یک پیام روی مک از طریق ویندوز

شما صفحه ورود به سامانه‌ی مک خود را در پنجره RealVNC می‌بینید. حتی اگر شما از طریق مک وارد حساب کاربری خود شده باشید و جلسه‌ی ایجاد شده قفل نشده باشد، شما باید از طریق پنجره VNC Viewer در ویندوز وارد حساب کاربری مک خود شوید.

روی آیکون حساب کاربری که در اشتراک گذاری صفحه نمایش تنظیم کرده‌اید کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. شما یک دایره‌ی قرمز با یک علامت چک  داخل آن در کنار هر حساب کاربری که با آن وارد شده‌اید، خواهید دید.

مک

پس از این شما صفحه‌ی مک خود را دقیقاً به همان صورتی که آخرین بار آن را رها کرده‌اید، خواهید دید. حال می‌توانید به تمامی برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید و از آن ها استفاده کنید، دقیقاً به همان صورتی که به صورت مستقیم و از روی مک به آن ها دسترسی داشتید. ممکن است انجام برخی کار ها کند تر از سایر عملیات انجام شود. اما شما بدین ترتیب می‌توانید کار های ساده مانند ارسال و دریافت پیام های متنی، مشاهده و ویرایش یادداشت‌های خود و دسترسی به فهرست مخاطبان را به راحتی از این طریق انجام دهید.

مک

تغییر تنظیمات و استفاده از ویژگی های RealVNC

برنامه‌ی نمایش‌گر RealVNC دارای گزینه‌ها و ویژگی‌هایی است که با بردن موس به بالای پنجره این نمایش‌گر، می‌توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید مشخصاتی نظیر حالت تمام صفحه، مقیاس کردن به 100 درصد و بستن ارتباط را مشاهده نمایید. هنگامی که موس را روی یک دکمه در نوار ابزار حرکت می‌دهید، یک راهنمای ابزار نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که شما می توانید اتصال میان مک و ویندوز را از طرف مک (در نوار فهرست) یا ویندوز (با کلیک کردن روی علامت ضربدر در نوار ابزار نمایش‌گر RealVNC) قطع کنید.

برای دسترسی به گزینه های اضافی نمایش گر RealVNC  روی نماد چرخ دنده در نوار ابزار کلیک کنید.

مک

RealVNC همچنین یک محصول به نام VNC Connect ارائه می دهد که برخی از ویژگی‌های آن شامل رمزنگاری session AES 128 Bit می‌شود. اشتراک هوم آن‌ها رایگان است. و دارای ویژگی های بسیاری برای استفاده هوم استاندارد است. اما امکان انتقال فایل‌ها میان مک و رایانه ویندوزی یا پرینت کردن از راه دور از دستگاه مک را فراهم  نمی‌کند.

اشتراک هوم به شما اجازه می‌دهد که حداکثر 5 رایانه و 3 کاربر از راه دور داشته باشید.

بدین ترتیب شما مجبور نخواهید بود پس از این میان مک و رایانه شخصی‌تان سوئیچ کنید. شما می‌توانید به رایانه و مک خود تماماً روی یک ماشین دسترسی داشته باشید. این روند کاملاً مشابه زمانی نیست که شما به طور مستقیم از طریق مک به داده‌های خود دسترسی دارید. اما بدین ترتیب می توانید کار های کوچک‌تر مانند ارسال و دریافت پیام‌های متنی، دسترسی به یادداشت‌ها و فهرست مخاطبان خود را به راحتی انجام دهید. بدون این که نیاز باشد وارد حساب کاربری iCloud خود از طریق مرور گر شوید.

دیگر برای چه کار هایی می توان از VNC استفاده کرد؟ آیا به نظر شما راه دیگری برای دسترسی به مک از طریق ویندوز وجود دارد؟ ما را از یافته‌های خود مطلع کنید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402