بررسی کامل گوشی میت 10 لایت( آنر 9i )

بررسی کامل گوشی میت 10 لایت( آنر 9i )
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی آنر 9i  ، آخرین گوشی ها هوشمند هوآوی در هند است که به عنوان هوآوی میت 10 لایت ، Nova 2i و Maigmang 6 در سایر کشورها شناخته می شود.

این تلفن هوشمند، اولین گوشی هوشمند هوآوی با چهار دوربین است.

این گوشی با صفحه نمایش بلند خود، چهره جدیدی از گوشی های هوشمند را به بازار معرفی کرده است. گوشی،  Honor 9i با صفحه نمایش با نسبت ابعاد 18: 9 یکی از معدود گوشی های موجود در بازار بوده که دارای صفحه نمایش بلندتری در این محدوده قیمت است.

 

مشخصات اصلی گوشی آنر 9i

بدنه : تمام آلومینیوم

صفحه نمایش: 5.9 اینچ، رزولوشن  2160x1080px IPS LCD

چیپ ست: Kirin 659 SoC، 4x Cortex-A53 @ 2.36GHz + 4x Cortex-A53 1.7 گیگاهرتز، Mali-T830 MP2

حافظه : 64 گیگابایت حافظه (قابل افزایش تا 128 گیگابایت)، 4 گیگابایت رم

دوربین عقب: دارای سنسور عمق 16 مگاپیکسل اولیه + 2 مگاپیکسلی، فلاش LED، فیلم برداری 4K

دوربین جلو: 13 مگاپیکسل اولیه + دارای سنسور عمق 2 مگاپیکسلی، فلاش LED، فیمبرداری با رزولوشن  1080p

سیستم عامل : اندروید 7.0  + EMUI 5.1

اتصالات: 4G VoLTE، دو سیم کارت، یک باند Wi-Fi 802.11n، بلوتوث 4.1، GPS / GLONASS، دارای میکرو USB و دارای  جک هدفون 3.5 میلی متری

باتری: 3340mAh  داخلی

 

کاستی های گوشی آنر 9i هوآوی

فاقد   USB-C

فاقد  NFC

فاقد فناوری شارژ سریع

 

گوشی آنر 9i هوآوی به عنوان یک تلفن اقتصادی تلقی می شود ولی باید گفت مشخصات آن در عمل با مشخصات آن روی کاغذ متفاوت است و مشخصات واقعی آن ضعیف تر است.

با این حال، در بررسی انجام شده روی این گوشی،  زمان زیادی صرف شده تا تفاوت بین مشخصات واقعی و مشخات روی کاغذ این گوشی مشخص شود. چون این مشخصات می تواند در رقابت این گوشی با سایر گوشی های بازار با همین مشخصات تاثیر بگذارد.

 

طراحی آنر 9i هوآوی

از نظر بصری و ظاهری، به سختی به ذهنتان خطور می کند که این گوشی، یک تلفن هوشمند دولتی و اقتصادی است . قاب جلویی با صفحه نمایش بلند قدی که دارد ، آنرا زیبا کرده است. مدلی که برای بررسی انتخاب شد، مشکی رنگ بود و رنگ مشکی زیبایی داشت. صفحه نمایش لبه له لبه و کامل آن، به رنگ مشکلی قاب، زیبایی خاصی داده بود.

هوآوی به طرز ماهرانه ای این طراحی را برای این گوشی انتخاب کرده و که باید گفت هیچ لوگویی در قسمت جلویی گوشی طراحی نکرده است.

باتری گوشی آنر

به همین دلیل ظاهری تمیز و یکپارچه برای گوشی ایجاد شده است. تنها چیزهایی که در بالای صفحه نمایش قابل توجه است، LED  نوتیفیکیشن ها، هدفون، دوربین های دوگانه جلو هستند.

در سمت راست دکمه های پاور و کنترل صدا قرار دارند که دسترسی به آنها بسیار خوش دست و آسان است. محل قرار گیری خوبی دارند. در سمت راست اسلات سیم کارت قرار دارد که دارای دو جای اسلات است ، می توانید از دو سیم کارت نانو برای این محفظه استفاده کنید و یا از یک سیم کارت نانو و یک کارت میکرو اس دی استفاده نمایید.

در قسمت بالای گوشی نیز، یک میکروفون تک وجود دارد و در قسمت پایین گوشی  ، شاهد یک جک هدفون و یک میکروفون دیگر، محل اتصال microUSB و اسپیکر تک هستیم . هرچند ممکن است اسپیکرهای استریو را ترجیح دهید ولی همین اسپیکرهای تکی هم صدای خوب و مناسبی دارند و به اندازه کافی بلند می شوند.

قاب پشتی تلفن کلا آلومینیومی است، چنین طراحی برای چنین قیمتی خیلی خوب است و کمتر گوشی است که چنین طراحی داشته باشد ولی اینقدر قیمت مناسبی داشته باشد. در قاب پشتی، در نزدیکی بالای گوشی، می تونیم سیستم دوربین دوگانه با یک فلاش LED را ببینیم که بالای خط آنتن بزرگ قرار دارند.

در زیر دوربین، سنسور اثر انگشت دیده می شود که کاملا محل جای گیری خوبی دارد و کاملا و آسان در دسترس قرار دارد. در اصل این تلفن کلا ،طراحی خوش دست و سریع و البته قابل اطمینانی دارد.

در قسمت قاب پشتی، قسمت پایین ، می توانیم لوگو و نشان هوآوی را ببینیم.  با اینکه این گوشی طراحی بسیار خوبی دارد ولی باز جنس قاب پشتی آن به گونه ای است که دچار لکه می شود و برای کسانی که به این مساله اهمیت می دهند می تواند آزار دهنده باشد.

به طور کلی، ظاهر گوشی  Honor 9i کاملا خوب است و اصلا به نظر نمی رسدگوشی اقتصادی باشد، بلکه طراحی آن بی شباهت به گوشی های گران قیمت بازار نیست.

گوشی کاملا خوش دست و زیبا است و هر کسی با هر سلیقه ای از طراحی آن نسبتا خوشش خواهد آمد.

حال باید ببنیم در رقابت بازار به چه شکلی این گوشی ظاهر خواهد شد.

صفحه نمایش

گوشی آنر 9i / میت 10 لایت دارای صفحه نمایش 5.9 اینچ،  IPS LCD  با وضوح 2160×1080  است. نسبت ابعاد صفحه نمایش در نگاه اول جالب توجه است ، چون گوشی بلندتر از سایر گوشی ها طراحی شده است.

البته بعد از مدت ابعاد گوشی برای شما عادی می شود.

هوآوی در طراحی قاب این گوشی ،هوشمندی خاصی به خرج داده است.  همچنین در این طراحی هوشمندانه، گوشی بی حاشیه طراحی شده است که واقعا احساس می کنید فقط یک صفحه نمایش را در دست نگه داشته اید. هوآوی آنر 9I دارای حاشیه های باریک و حداقلی است که آنرا شبیه تلفن های گران قیمت کرده است. واقعا با این قیمت نمی توانید گوشی هوشمندی بی حاشیه با این طراحی پیدا کنید.

صفحه نمایش،  ظاهری بسیار زیبا و رنگ های شفاف دارد. به صورت پیش فرض، رنگ سیستم در حالت رنگ خنک تنظیم شده است، اما می توانید تنظیمات آنرا تغییر دهید.

البته ما متوجه شدیم که اگر صفحه نمایش حتی کمی در معرض نور خورشید قرار گیرد، به راحتی نمی توان صفحه آنرا مشاهده کرد و خصوصا استفاده از دوربین این گوشی در زیر نور آفتاب سخت خواهد بود. شاید با بالا بردن میزان روشنایی بتواند تا حدی بر این مساله فایق آمد.

البته حتی با داشتن این مساله هم ،صفحه نمایش گوشی کلا صفحه نمایش خوبی است و با این رنج قیمت، خدماتی خوبی را ارائه می دهد.

 

سیستم عامل

گوشی هوآوی میت 10 لایت / آنر 9I با اندروید نوقا، 7.0 و رابط کاربری  EMUI 5.1 کار می کند.  EMUI این گوشی مشابه سایر گوشی های هوآوی است و همان طور که می دانید آخرین نسخه یعنی EMUI 8 نیست که این نسخه با اندروید اوریو در گوشی های میت 10 و میت 10 پرو کار می کند.

در طول سالها، این رابط کاربری هوآوی تغییرات مثبتی داشته و بهبود یافته است. و جزو یکی از رابز های کاربری خوب چینی محسوب می شود.

در آخرین به روز رسانی رابط کاربری EMUI کاملا کاربردی به روز رسانی شده است و همچنین رابط کاربری منطقی است. تم های خوب این رابط کاربری می تواند هر کاربری را راضی نگه دارد و البته ویژگی های خوبی هم دارد. مهم ترین ویژگی آن این سات که این رابط کاربری خیلی سنگین نیست و بسیار خوب عمل می کند.

از لحاظ عملکرد، گوشی Honor 9i  ،کلا گوشی خوبی محسوب می شود و با چیپ ستKirin 659 ایی که دارد می تواند به راحتی در طی روز نیازهای کاربران را برآورده سازد و سیستم کندی نخواهد بود.

البته وقتی با یک گوشی کار می کنیم، باید در عمل ببینیم چقدر گوشی خوب و روانی است و این مساله به مرور زمان و با توجه به نظر سایر کاربران مشخص می شود.

وقتی صحبت از GPU به میان می آید باید گفت که Mali-T830 MP2 برای نمایشگر FHD به اندازه کافی قدرتمند نیست، البته صفحه نمایش FHD + برای آن خوب است. نمراتی که در ارزیابی از این لحاظ دریافت کرده، کمترین امتیازهای امسال بوده است.  حتی در عمل هم، عملکرد خیلی خوبی نداشته و فقط برای بازی های دو بعدی و یا بازی های بیسیک سه بعدی خوب عمل می کند.

همچنین در هنگام پخش ویدیوهای یوتیوب، دچار وقفه های جزئی می شود و البته در حین بازی کردن با گوشی، این گوشی کمی هم گرم می شود.

دوربین

گوشی آنر 9i دارای سیستم دوربین دوگانه در جلو و پشت است، و این بدان معناست که هوآوی، اولین شرکت در دنیا است که گوشی با چهاردوربین به بازار عرضه کرده است.  با این حال، تنها دو دوربین از این چهاردوربین واقعا عکس می گیرند و دو تای دیگر سنسور عمق برای جلوگیری از اثر تاری یا بلوری شدن طراحی شده اند.

ویژگی فوکوس پس زمینه در دوربین عقب هم کمی نا امید کننده است. بر خلاف تجربه ما در تلفن های گران قیمت هوآوی، این گوشی همانند آنها نیست.  این دوربین یک محدوده shoddy  در اطراف سوژه ایجاد می کند و به شدت ناحیه اطراف آن را بلوری می کند که خیلی جالب نیست.

اپلیکیشن دوربین این گوشی دارای حالت دیگری هم هست که باعث تنظیم دیافراگم دوربین می شود. این حالت باعث می شود که دوربین کمی بهتر کار کند اما هنوز غیر قابل اعتماد است.

وقتی تصاویر معمولی با این گوشی گرفته می شود، تصاویر خوب هستند و ظاهرا مشکلی ندارند. به نظر می رسد که تصاویری که در نور روز روشن گرفته می شود، تصاویر خوب و مناسبی هستند ، هرچند مسایلی هم در مورد آنها وجود دارد. مثلا رنگ ها کاملا دقیق و درست نیستند و خیلی ساده حالت اشباع شده را ایجاد می کنند. برخی رنگ ها متفاوت از رنگ اصلی به نظر می رسند.  به عنوان مثال، دسته گلی را در نظر بگیرید، به جای اینکه قرمز رنگ باشند، سایه ای از رنگ صورتی در آنها مشاهده می شود. و یا تخته موج سواری، به جای اینکه زرد پررنگ باشد، کمی به رنگ خردلی تغییر رنگ داده است.

 

همچنین محدوده دینامیکی رنگ ها هم خیلی خوب نیست. صحنه عکاسی کمی فلت و یا مسطح به نظر می رسد. در کنتراست بالا هم، سنسور دوربین، سایه هایی را ایجاد می کند.  حالت HDR فقط باعث می شود که تصویر روشن تر شود ولی منجر به برجسته شدن رنگ ها نمی شود.

در تصاویر نویز هم کاهش پیدا نکرده است و با اینکه جزئیات بیشترب از تصویر دیده می شود، نویز بیشتری هم دیده می شود.

شاید وقتی گوشی هوآوی میت 10 لایت یا همان آنر 9i را در دست بگیریم، همه چیز برای ما جذاب و خوب است. طراحی زیبایی دارد و البته با توجه به قیمتی که دارد مشخصات خوبی هم دارد.

 صفحه نمایش به اصطلاح FullView یا تمام صفحه این گوشی، یکی از ویژگی های بارز آن است که می تواند منجر به جذابیت بیشتر این تلفن همراه شود. سیستم عامل و رابز کاربری خوب این گوشی، نیز جزو نقاط قوت آن است.

هر چند گوشی ظاهرا از نظر گرافیکی آن قدر ها هم قوی نیست، ولی رزولوشن خوبی برای صفحه نمایش دارد.

دوربین چهارگانه این گوشی نیز حیرت انگیز است و اگرچه دوربین این گوشی، از دوربین های معمولی، بهتر است ولی برای این قیمت گوشی هم ، این دوربین ها مناسب هستند.

این تلفن هوشمند، همچنین دارای برخی از ویژگی های شگفت انگیز مانند شارژ سریع و USB-C است که کاربران می توانند این ویژگی ها را در گوشی های رقبا هم مشاهده کنند.

قیمت این گوشی   INR 17،999 (278 دلار)، است و آنر9i در اصل قیمت خوبی دارد و از برخی گوشی های ارزان قیمت یا با قیمت های مشابه خودش بهتر است.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402