کمپانی شیائومی می خواهد برندی باشد که همه چیز می فروشد

شیائومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سال 2017 برای کمپانی شیائومی سال بسیار موفقیت آمیزی بود. شیائومی امسال به دستاوردهای فوق العاده ای رسیده است، سکان هدایت فضای مجازی هند را به دست گرفته و به دومین کمپانی از نظر فروش تلفن های هوشمند در این کشور بدل شده است. شیائومی همچنین پیشرفت های خیره کننده ای در بازارهای آسیایی مانند اندونزی داشته است.

این کمپانی موفقیت زودهنگام خود را مدیون عملکرد عالی در زمینه ی تلفن های همراه است. مدل های مختلفی که شیائومی در یک بازه ی زمانی اندک ساخته بسیار قدرتمند هستند. در حال حاضر سه مدل شیائومی وجود دارد که نسبت به قیمتشان فوق العاده عالی هستند، Redmi Note 4 ، Redmi 4 و Redmi 4A. اما این سه مدل تنها گوشی های پیشرفته و خوش قیمت شیائومی نیستند. این کمپانی مدل های اقتصادی مختلفی دارد که هر  کدام پس از ورود به بازار رقبای اسم و رسم دار خود را به چالش کشیده اند.

شیائومی در یک اقدام دیگر از سری برنامه های شتابدار خود برای تصاحب بازار، با شرکت گوگل قرارداد بسته تا در راه اندازی مجدد پروژه ی Android One همکاری کند. دو شرکت برای انجام این کار مدل Mi A1 را انتخاب کرده اند که پیش تر به طور کامل در موردش توضیح دادیم. شیائومی به تازگی مدلی به نام Mi 6 را هم معرفی کرده که رنج میانه ی بازاررا هدف می گیرد و با مدلی به نام Mi Mix 2 که نمایشگر تمام سطح دارد، بازارهای بیرون از چین را هدف قرار داده است.

 

کمپانی شیائومی

 

 

ورود یک رقیب قدرتمند به بازار محصولات LifeStyle

تولید و فروش تلفن های هوشمند بزرگ ترین منبع درآمد کمپانی شیائومی است. در عین حال، شیائومی به دنبال یافتن منابع درآمدی جدید است و در این زمینه به حوزه ی سبک زندگی توجه زیادی دارد؛ حوزه ای که پیش بینی می شود در آینده رشد چشمگیری پیدا کند و کمپانی های بزرگ در حال سرمایه گذاری در آن هستند. شیائومی هم برای همراه شدن در جمع بزرگان، سرمایه گذاری سنگینی روی لیبل اکوسیستم می (Mi Ecosystem) کرده است. شیائومی در این پروژه ابتدا با کمپانی های بزرگ تولید کننده ی سخت افزار قرارداد می بندد و سپس به کمک آن ها محصولات گوناگون فناوری تولید می کند. محصولاتی که به زندگی روزمره ی مردم ارتباط پیدا می کنند و کیفیت زندگی را بالا می برند. از پلوپز گرفته تا دستگاه مرطوب ساز، بی سیم های غیرنظامی، آباژورهای هوشمند، دستگاه های اتوماسیون خانگی تا اسکوترهای برقی.

محصولات فناوری خانگی و دستگاه های هوشمند خانگی در بازارهای غربی تنوع زیادی دارند. این اگر به سراغ خرید اینگونه کالاها در کشورهای آسیایی بروید، انتخاب زیادی نخواهید داشت. شیائومی قصد دارد از این خلا نهایت بهره ببرد و به این منظور یک لیبل سبک زندگی طراحی کرده است؛ لیبل Mi. تا چند سال دیگر بازار لوازم برقی و محصولات سبک زندگی پر می شود از کالاهایی که لیبل Mi به شکل های مختلف روی آن ها درج شده است. غول فناوری چینی به هیچ وجه نمی خواهد خود را به تولید تلفن های هوشمند محدود سازد. شیائومی می خواهد نام خود را به یک برند سبک زندگی مبدل سازد که همه چیز می فروشد، از جعبه ابزار گرفته تا اسکوتر برقی.

کمپانی شیائومی

شیائومی برای پیشبرد پروژه ی اکوسیستم Mi خود به سراغ تعداد زیادی از استارتاپ های چینی رفته است. هدف شیائومی از این کار بالا بردن تنوع محصولات است. به همه ی کسانی که ماه گذشته در مراسم Mi Mix 2 شیائومی شرکت کردند، یک جعبه ابزار ساخت Waji و یک دماسنج ساخت Mijia به نام iHealth داده شد. شیائومی صدها محصول مختلف را رصد کرده است که همه در زیرمجموعه ی لیبل سبک زندگی قرار می گیرند. شیائومی برای فروش این نوع محصولات از همان کلیدی استفاده می کند که مدت هاست آن را برای فروش تلفن های هوشمند به کار می برد؛ ارائه ی ارزش بالا در ازای پول دریافتی. برای نمونه جاروبرقی رباتی شیائومی به نام Mi Robot Vacuum از همان موتوری استفاده می کند که در جاروبرقی Roomba 960 به کار رفته اما شیائومی برای جاروبرقی پیشرفته ی خود قیمت 300 دلار را در نظر گرفته است که نصف قیمت جاروبرقی رومبا است. آباژورهای Yeelight bulbs این کمپانی هم شرایط مشابهی دارند و قیمت آن ها حتی به یک سوم قیمت آباژور Hue هم نمی رسد.

کمپانی شیائومی

کمپانی شیائومی

     جاروبرقی هوشمند شیائومی به نام Mi Robot

 

شیائومی در مورد هر محصولی که بتواند از این شیوه استفاده می کند. ترازوی هوشمند Mi قیمتی کمتر از نصف مدل ارزان Fitbit Aria دارد و قیمتش آنقدر پایین است که فروشنده های اینترنتی لقب بامزه ی « اَبَر ارزان » (Ultra Cheap) را به آن داده اند. دوربین 4K اکشن شیائومی به نام Yi به اندازه ی مدل GoPro قدرت تصویربرداری دارد اما قیمت آن تنها 199 دلار است. این را هم باید اضافه کرد که شکستن قیمت محصولات سبک زندگی توسط شیائومی اصلا به معنای آن نیست که کالاهای شیائومی نسبت به نمونه های مشابه کیفیت یا دوام کمتری دارند. محصولات شیائومی نسبت به نمونه های گران تر هیچ کمبودی به لحاظ شاخص های کیفی ندارند. ارزانی غیرطبیعی این محصولات نتیجه ی جادوی شیائومی است. جادویی از نوع چینی.

در حال حاضر بزرگ ترین ضعف محصولات سبک زندگی شیائومی این است که تنها به کشور چین محدود هستند. خرده فروشان کمابیش این کالاها را به کشورهای خود می برند اما شیائومی هنوز این محصولات را به سطح صادرات انبوه نرسانده است. بیشتر این محصولات تنها مجهز به نرم افزارهای چینی هستند چون برنامه ای برای صادر کردن آن ها وجود نداشته است. اما نمونه های نادری هم هستند که تقاضای زیاد بازارهای خارجی میزان صادرات آن ها را بالا برده است و شیائومی را برآن داشته تا این کالاها را به نرم افزارهایی با زبان های دیگر مجهز سازد. نمونه ی این مساله جاروبرقی شیائومی (به نام Mi Robot) است که چند ماه پیش به زبان انگلیسی مجهز شد تا خریداران بازارهای خارجی امکان استفاده از آن را داشته باشند. البته شیائومی در سال آینده قصد دارد طرح محصولات اکوسیستم Mi را جلو ببرد و در همین حین کالاهایی مانند کیت خانگی و بی سیم خانگی به زبان های دیگر (حداقل انگلیسی) مجهز خواهند شد.

شیائومی بخش عمده ی انرژی خود در زمینه ی کالاهای سبک زندگی را روی فروشگاه های آفلاین خود گذاشته است. این فروشگاه ها (که من هنوز نمونه ی آن را در ایران ندیده ام) خانه می یا Mi Home نام دارند. شیائومی هم اکنون بیش از 130 مرکز فروش در چین دارد و قصد دارد در 3 سال آینده بیش از 1000 فروشگاه دیگر کشور خود تاسیس کند.  این کمپانی از تاسیس فروشگاه در کشورهای دیگر هم غافل نشده و در همین زمان 3 ساله 100 فروشگاه در کشور هند می سازد.

کمپانی شیائومی

تمرکز اصلی و عمده ی فروشگاه های خانه Mi روی تلفن همراه است اما رنج گسترده ای از محصولات سبک زندگی وارد این فروشگاه ها شده است. از آباژور Yeelight تا جاروبرقی رباتی هوشمند، ترازو و حتی چمدان (چمدان های شیائومی هیچ فناوری ای مانند GPS ندارند اما قیمت آن ها نسبت به کیفیتشان و در مقایسه با دیگر چمدان ها عالی است).

در مجموع باید گفت شیائومی تلفن همراه را به نقطه ی شروع خود در بازار فناوری بدل ساخت و امیدوار است مشتریان در میان برندهای مختلف، کالاها و لوازم سبک زندگی این شرکت را انتخاب کنند. این تولید کننده ی چینی موفق شده در مدت کوتاهی اسم و رسم خود را در بازار معتبر کند. شیائومی در اندک زمانی توانسته جایگاه محکمی در تجارت فناوری برای خود بسازد و قصد دارد از این جایگاه محکم به سمت اهداف بلندپروازانه بپرد. توسعه ی محصولات اکوسیستم Mi نخستین هدف بلندپروازانه ی شیائومی است.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402