راهنمای خرید موبایل: به این 7 دلیل، به جای خرید آیفون 8 و آیفون X، فقط آیفون 7 بخرید!

راهنمای خرید موبایل: به این 7 دلیل، به جای خرید آیفون 8 و آیفون X، فقط آیفون 7 بخرید!
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به هفت دلیل به شما ثابت می کنیم که بهتر است به جای خرید آیفون 8 و آیفون X، فقط آیفون 7 بخرید.

تلفن های مختلف هوشمندی امسال به بازار آمده است و می توانید آنها را خریداری کنید. اما اگر قصد خرید یک تلفن هوشمند مارک اپل را دارید، احتمال سئوال اول در ذهنتان این است که آیفون 8 بخرم یا آیفون x ؟

آیفون 8 که بازار آمده است ولی آیفون X به زودی رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد.

بیش از یک سال است که یک گوشی آیفون 7 پلاس خریدم و حالا هم فرصتی پیش آمد تا بتوانم با دو گوشی جدید آیفون 8 و 8 پلاس کار کنم.

اکنون می توانم به جرات بگویم که آیفون 7 بسیار بهتر از آیفون 8 و 8 پلاس است و برای حرف خودم دلایلی دارم. البته من طرفدار گوشی آیفون کوچک سایز آیفون SE هم هستم.

البته باید بگویم هنوز آیفون X به بازار نیامده و نمی توان در مورد آن خیلی هم دقیق اظهار نظر کرد ولی همین قد رمی دانیم که قیمت آن حدودا ، دو برابر آیفون 7 است.

هفت دلیل برای اینکه آیفون 7 بخرید نه آیفون 8 و آیفون X   :

دلیل اول : آیفون 7  ارزان تر از آیفون 8 و آیفون X است.

اولین دلیل مهم این است که قیمت آیفون 7  به مراتب پایین تر از آیفون های جدید است.

آیفون 8  از قیمت 699 دلار شروع می شود و حدود 150 دلار گران تر از ارزان ترین آیفون 7 است.

آیفون 8 پلاس با قیمت 799 دلار شروع می شود و آیفون X هم که قیمتی حدود 999 دلار خواهد داشت.

و اما آیفون 7 با قیمت پایه 549 دلار شروع می شود و تقریبا نصف آیفون X قیمت دارد. و البته آیفون 7 پلاس با قیمت پایه 669 دلار شروع می شود. اشتباه نکنید، این گوشی ها هنوز به طور قطع، جزو گوشی های گران قیمت در نظر گرفته می شوند ولی باز در بین این گوشی های گران قیمت، قیمت آیفون 7 از بقیه کمتر است.

 

دلیل دوم:  آیفون 7  ،رنگ های مختلف و بیشتری نسبت به آیفون X دارد.

آیفون 8 در سه رنگ به بازار عرضه شده است :  نقره ای، طلایی و خاکستری فضایی.

اما آیفون X فقط دو رنگ دارد: سیاه و سفید.

آیفون 7 و 7 Plus با تنوع رنگی، با پنج رنگ در بازار موجود هستند :  مشکی ، مشکی مات (بهترین رنگ)، نقره ای ، طلایی و رز گلد.

 

دلیل سوم : آیفون 8 و آیفون X دارای قاب پشت شیشه ای هستند، و به همین شکننده تر بوده و لکه پذیر خواهند بود.

اپل به قاب پشت گوشی های جدید خود گلس اضافه کرده است و تا این تلفن ها بتوانند شارژ بی سیم Qi را پشتیبانی کنند.  اما چنین انتخابی، بدون عوارض جانبی نیز نیست! وقتی برای قاب پشت گوشی از گلس استفاده می شود، قاب سریع تر لک می شود و اثر انگشت روی آن باقی می ماند که خوشایند خیلی از کاربران نیست. هم چنین گوشی با قاب گلس آسیب پذیرتر است و ممکن است در اثر افتادن از دست آسیب ببیند. وقتی گوشی های  آیفون 8 و X جدید، از دست شما زمین بیفتند ،حتما باید نگران گوشی خود باشید، در صورتی که این نگرانی در این حد در مورد آیفون  وجود ندارد.

آیفون 7 دارای همان قاب آلومینیومی Unibody مانند آیفون 6 است، به این معنی که اگر از دست شما رها شود، نباید نگران ترک خوردگی و شکستن قاب پشت گوشی باشید.  این فلز در آیفون 7 در مقایسه با قاب پشت شیشه ای آیفون 8 و X بسیار مقاوم تر بوده و لکه پذیر نیست و اثر انگشت روی آن نمی ماند.

 

دلیل چهارم : آیفون 8 و آیفون X از شارژ سریع و شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند، اما هر دو از این ویژگی ها نیاز به خرید لوازم جانبی اضافی دارند که باید جداگانه خریداری کنید.

آیفون 8 و X پشتیبانی از استاندارد شارژ بی سیم Qi و شارژ سریع را برای اولین بار در بین گوشی ها یاپل دارا هستند.  اما شما نیاز به خرید پد شارژ Qiدارید که البته ارزان هم نیست، و اگر  می خواهید این لوازم جانبی را تهیه کنید باید بین 25 دلار تا  75 دلار پرداخت کنید.

باید گفت که گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس از همان کابل برق استاندارد اپل استفاده می کند و کاملا هم خوب کار می کند.

 

دلیل پنجم:  آیفون 7 پلاس، 8 پلاس و X دارای دوربین های عقب مشابهی هستند.

اگر شما نیز علاقمند به عکاسی هستید باید بدانید هر سه گوشی، یعنی آیفون 7 پلاس، 8 پلاس و X دوربین های عقب تقریبا مشابهی دارند. در آیفون های کوچکتر آیفون 7 و آیفون 8 نیز دارای شاتر هستند ولی در مدل های پلاس که بزرگتر هستند، لنز دوم تله فوتو دارند که می توانید بدون اینکه کیفیت عکس افت پیدا کند، زوم کنید.

این بدین معنی است که اپل مشخصات دوربین های آیفون 7 پلاس، 8 پلاس و X را تقریبا یکسان در نظر گرفته است و هیچ کدام بر دیگری ارجحیت خاصی ندارد.  همانطور که می بینید، تمام سه سیستم دوربین از نظر سخت افزاری تقریبا یکسان هستند.  آیفون جدیدتر 8 و X دارای خاصیت slow sync هسنتد تا بتوانند در زمان واقعی فلاش بزنند و عکس هایی که با فلاش گرفته می شود، کیفیت بهتری داشته باشد. و آیفون X دارای یک دیافراگم نسبتا متفاوت در لنز تله فوتو اش است که البته تغییری جزئی محسوب می شود.

تنها تفاوت در اینجا این است که دوربین عقب آیفون X  دارای تثبیت کننده نور تصویر برای هر دو لنز واید و تله فوتو  است  که کمک می کند تصاویر و ویدئو هایی شفاف تر گرفته بشود.  به ویژه در  نور کم این تثبیت کننده نور بسیار کمک کننده است. آیفون 7 پلاس و 8 پلاس دارای OIS تنها برای لنزهای واید هستند و در لنز تله فوتو ، تثبیت کننده نور ندارد.  اما باید بدانید این تفاوت بسیار جزئی است و اصلا ممکن است به چشم کاربران هم نیاید.

لذا کاربران آیفون 7 احساس نمی کنند که چیزی از دست داده اند.

دلیل ششم : آیفون 7، 8 و X دارای دوربین های جلوی تقریبا یکسانی هستند.

دوربین جلویی آیفون X  با یک سیستم کاملا جدید TrueDepth تکامل و بهبود یافته است که شامل مجموعه ای از سنسورهای مورد نیاز برای استفاده از سیستم جدید Face ID برای باز کردن قفل گوشی است. اما دوربین جلویی در هر سه مدل آیفون  7، 8 و X  تقریبا یکسان است.

باز هم، در اینجا می توانید مشخصات کامل را مطالعه کنید.

آیفون 8

بر اساس داده های منتشر شده توسط اپل، آیفون 7 و 8 و همچنین مدل های مربوط به پلاس این گوشی ها، دارای سیستم  دوربین تقریبا یکسانیی هستند. آیفون X دارای سیستم پیچیده تری در دوربین جلویی است و همچنین برخی از ویژگی های جدیدتر مانند تشخیص چره و نورپردازی پرتره و انیموجی را پشتیبانی می کند. اما هیچ کدام از این ویژگی های منحصر به فرد در دوربین Selfie، جلویی دیده نمی شود.

 

دلیل هفتم : دلیلی کاملا تجربی از طرف کسی که سال ها  از سیستم  iOS استفاده کرده است.

مهم نیست که شماکدام گوشی و مدل آیفون را خریداری می کنید، وقتی از سیستم اپل استفاده می کنید، بهترین و بالاترین درجه امنیت را خواهید داشت و می توانید به روز رسانی های این سیستم عامل را دریافت کنید. مه ها را دارد، می گیرید. از آنجایی که تمام گوشی های اپل می توانند  iOS 11 را اجرا کنند، پس همه شان مشابه یکدیگر عمل می کنند. و شما به سختی می توانید متوجه تفاوت بین آیفون 7 و 8 شوید.

اگر هنوز بین انتخاب آیفون 7، آیفون 8 و آیفون X سردرگم هستید،  به شدت به شما توصیه می کنیم که از ابزارهای مقایسه ای  اپل برای مقایسه آیفون استفاده کنید.

اما در نظر داشته باشید که آیفون 8 اساسا کمی سریعتر از آیفون 7 بوده و با قاب گلس ایی که دارد می تواند گزینه شارژ بی سیم را در اختیار شما بگذارد. اما ببینید حاضر هستید 150 دلار برای این ویژگی ها پرداخت کنید ؟

همه چیز را خوب بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید. اما بررسی کنید ببینید که شارژ بی سیم ارزش صرف هزینه دارد یا خیر؟ شاید هم تصمیم بگیرید که منتظر بمانید تا سیستم های شارژ بهتر، ارزان تر و همه جا گیرتر به بازار بیاید. شاید در آینده وضعیت بازار تغییر کند.

و اگر شما تصمیم گرفته اید یک آیفون X بخرید . به این سئوال پاسخ بدهید که چرا چنین تصمیمی گرفته اید؟ مطمئنا، برخی از ویژگی های این تلفن هیجان انگیز است، اما آیا ارزش هزینه کردن دو برابر قیمت آیفون 7 را دارد ؟ این سوالی است که باید خودتان به آن پاسخ دهید.

شاید دلیلی نداشته باشد با آمدن هر گوشی جدیدی تحریک شوید که آن را بخرید، پس عاقلانه فکر کنید و تصمیم بگیرید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402