اپل آیفون 10 بهتر است یا سامسونگ گلکسی S8  ؟

آیفون 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به نظر شما آیفون 10 بهتر است یا گلکسی S8 ؟ اگر شما بخواهید بین این دوگوشی یکی را انتخاب کرده و خریداری کنید ، کدام یک را ترجیح می دهید ؟

گوشی هوشمند جدید و باشکوه با صفحه نمایش OLED و آخرین و به روز ترین تکنولوژی در صنعت گوشی های هوشمند، با قیمتی بالا و البته انتظار سه یا چهار هفته ای برای دریافت گوشی!  به نظر شما درباره کدام تلفن هوشمند بازار صحبت می کنم ؟

این تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی  S8 یا حتی گلکسی نوت 8  نیست. این گوشی هوشمند هیجان انگیز اپل آیفون 10 نام دارد که مطمئنا هر خریداری که امسال به دنبال خرید گوشی بوده نام آن را شنیده است. احتمالا یکی از سئوالاتی که خریداران چنین رده گوشی هایی از خود می پرسند این است که گوشی گلکسی سامسونگ بخرم یا آیفون ؟

آیفون 10 با نام برند اپل و طراحی خیره کننده و زیبایی که دارد، واقعا می تواند هر سلیقه ای را به خودش جلب کند و البته صفحه نمایش واضح و رنگارنگ جدید آن هم جلوه زیبایی به گوشی بخشیده است.

با این حال، بر اساس اعلام خود شرکت اپل، گوشی گلکسی  S8 هم گوشی هوشمند خوبی در سطح جهان بوده و با قیمت پایه  300 پوند، قیمت پایین تری نسبت به آیفون 10 دارد. حالا آیفون 10 به بازار آمده و کابران باز هم با این سئوال مواجه هستند که کدام گوشی بهتر است آیفون 10 یا گلکسی اس 8 ؟

 در اینجا  می خواهیم در مبارزه ای تنگاتنگ این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم .

طراحی هر دو گوشی بسیار زیباست

ظاهرا هر دو گوشی در نگاه اول بسیار زیبا هستند ولی واقعا نمی توان گفت که شبیه به یکدیگر طراحی شده اند. آیفون 10 و گلکسی اس 8 طراحی مشابهی ندارند ولی آیفون 10 به گوشی های قبلی خود یعنی آیفون 7 شباهت دارد.

آیفون 10 هم همان روال گلکسی  S8 و LG G6 را دنبال کرده و تلفن هوشمند تقریبا تمام صفحه نمایش است. صفحه نمایش گلکسی  S8 در کناره ها دارای انحنا بوده و این در حالی است  که در قسمت بالا و پایین نوارهای باریک سیاهی دیده می شود و به نظر می رسد کاملا یکپارچه با خود صفحه نمایش گوشی است. قاب پشتی دارای گلس بوده و از این حیث زیبایی خاصی به گوشی بخشیده است.

استراتژی اپل این بوده که صفحه نمایش را به تمام چهار طرف گوشی گسترده کند ولی در قسمت بالای صفحه نمایش فضایی به عنوان ناچ دیده می شود که محل قرارگیری دوربین های جلو و دوربین مادون قرمز، میکروفون و سنسور این گوشی است. این طراحی برای قسمت بالای صفحه کمی عجیب و غریب به نظر می رسد ولی خب در کل صفحه نمایش تمام صفحه بوده و مجددا قاب پشتی آیفون 10 نیز از جنس گلس است.

از نظر طراحی ظاهری ، با توجه به اینکه گلکسی  S8 صفحه نمایش با لبه های منحنی دارد، به نظر می رسد صفحه نمایش لبه به لبه و تمام صفحه تری را به نمایش می گذارد تا آیفون 10.

البته در اینجا مساله ناچ آیفون 10 را هم نادیده گرفته ایم .

از نظر طراحی برنده گوشی گلکسی S8 سامسونگ است.

صفحه نمایش: فوق العاده بزرگ، فوق العاده زیبا

آیفون 10 دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED با پشتیبانی HDR   بوده و همچنین این مساله برای گلکسی  S8 نیز صادق است. هر دو از این حیث مشابه هم هستند.

 صفحه نمایش آیفون 10 مسطح بوده، در حالی که صفحه نمایش Galaxy S8  در طرف چپ و راست دارای انحنا است. همچنین، Galaxy S8  دارای تنظیمات رزولوشن تا 2960×1440 (571 پیکسل در هر اینچ) بوده ، در حالی که رزولوشن آیفون 10  پایین تر از 2436×1125 و در اصل برابر با 458 پیکسل در هر اینچ است.  البته، آیفون 10 دارای ناچ بوده و بخشی از صفحه نمایش را هم گرفته است.

با این حال، صفحه نمایش آی فون 10 به نظر می رسد که بسیار عالی و فوق العاده باشد و به طور قابل توجهی واضح تر از صفحه نمایش ال سی دی  مدل های قبلی (از جمله آیفون 8) است. باید بگوییم که این صفحه نمایش توسط سامسونگ تولید شده و البته گلکسی  S8 دارای مزیت رقابتی در مقایسه با آیفون 10 در حوزه رزولوشن است، هر چند در استفاده روزمره از این دو گوشی این تفاوت رزلوشن به چشم نمی آید ولی به هر حال نمی توان آن را نادیده هم گرفت.  هر دو صفحه نمایش درخشان و شفافی دارند و آیفون 10 به اندازه تار مویی  شفاف تر از S8 هم هست.

صفحه نمایش اپل نیز دارای چند مزیت منحصر به فرد است. این صفحه نمایش True Tone بوده و به این معنی است که رنگها به طور خودکار براساس روشنایی محیط تنظیم می شوند، که این امر باعث می شود همه چیز طبیعی به نظر برسد.  همچنین  صفحه نمایش لمس سه بعدی بوده و نسبت به ضربه وارد شده به برنامه ها، بازی ها حساس بوده و رابط کاربری  خوبی دارد که جزو نکات مهم این گوشی محسوب می شود.

هر دو گوشی تلفن از لحاظ صفحه نمایش عالی و فوق العاده هستند و امتیاز دادن به صفحه نمایش آنها کار ساده ای نیست و بهتر است قرعه کشی کنیم.

لذا برنده این قسمت قابل انتخاب نیست باید قرعه کشی کنیم !

آیفون 10

مقایسه دوربین دو گوشی آیفون 10 و گلکسی اس 8

آیا استفاده از دو دوربین بهتر است یا یک دوربین؟  خوب، همیشه هم استفاده از دو دوربین نشانه بهتر بودن نیست. به نظر می رسد دوربین عقب آیفون 10 همان روند دوربین آیفون 7 پلاس سال گذشته را در پیش گرفته است و البته برخی تنظیمات اضافی هم بدان افزوده شده است.

آیفون 10 دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی در عقب بوده که یکی واید (f / 1.8)، و دیگری تله فوتو (f / 2.4)  و هر دو دارای تثبیت کننده نوری تصویر بوده و هر دو دوربین به شما اجازه می دهد تا بتوانید زوم اپتیکال داشته باشد و همچنین بتوانید عکس پرتره خوبی بگیرید. ویژگی نورپردازی جدید همچنین به شما اجازه می دهد نوع نوری که در عکس ها دیده می شود را تنظیم کنید که واقعا کارآمد بوده و می تواند به خوبی کار کند. البته این تنظیمات همیشگی نبوده و در تست آزمایشی بتا قرار دارد.

در عین حال، گلکسی S8 نیز دارای یک دوربین عقب 12 مگاپیکسلی (f / 1.7) بوده و دوربینی واقعا عالی است. باید از پیشرفت های نرم افزاری این گوشی تشکر کرد که حتی بهتر از دوربین گلکسی 7 کار می کند و از مناظر عکس های بهتر و رنگی تری تهیه می کند. با این حال، در حال حاضر دوربین این گوشی از این حیث نتوانسته به خوبی توجه کاربران را جلب کند و شاید در برخی ویژگی ها دوربین گلکسی اس 8 بعد از دوربین های تلفن های گوگل پیکسل 2 و اچ تی سی یو 11 قرار می گیرد.

البته باید باز با دقت بیشتری ویژگی های دوربین هر دو گوشی با هم مقایسه و در عمل تست شود. در فرصتی که در این بررسی داشتیم توانستیم تا جایی پیش برویم که متوجه شدیم هر دو دوربین فوق العاده هستند و جزو بهترین های بازار بوده و به همین دلیل باز هم برای مشخص کردن برنده باید قرعه کشی کنیم .

لذا برنده این قسمت قابل انتخاب نیست باید قرعه کشی کنیم !

مقایسه کارایی گوشی ها

پردازنده A10 Fusion در آیفون 7 در سال گذشته در مقایسه با پردازنده سامسونگ Exynos 8895 در گلکسی S8 قرار می گیرد. ولی  سامسونگ نمی تواند با آمدن  تراشه Bionic A11 آیفون 10 خودش را به این گوشی برساند.

تست های بنچمارک نشان می دهد که تراشه  Bionic A11 برای هر گوشی یک جور جوابگو بوده و برای همه گوشی ها عملکرد یکسانی ندارد.

تست هایی روی گوشی گلکسی اس 8 و آیفون 10 و حتی مک بوک پرو انجام شده است. این آزمون ها بنچمارک هستند و باید در عملکرد و کارایی روزمره گوشی هم دقت شود.

در هر حال باید بگوییم گوشی گلکسی S8 فوق العاده گوشی پاسخگو و سریعی بوده و با اندروید نوقا کار می کند و درست مانند آیفون 10 که فوق العاده سریع با سیستم عامل iOS 11 کار می کند، این گوشی هم گوشی سریع و خوبی است. هر دو به یک اندازه انتظار کاربر را برآورده می کنند.

اما آیفون 10 دارای قدرتی است که آن را در صدر جدول امتیازات قرار می دهد.

برنده : اپل آیفون 10

مقایسه باتری دو گوشی

حالا نوبت گلکسی است تا در مقابل آیفون خودنمایی کند. بله بحث شارژ بی سیم مطرح است. گوشی فوق العاده اپل به لطف قاب شیشه ای جدیدی که دارد می تواند شارژ بی سیم داشته باشد. هرچند که آیفون 10 از داشتن شارژ بیسیم سریع محروم است. البته این ویژگی در  به روز رسانی بعدی iOS 11 به این گوشی اضافه خواهد شد. با این حال، شارژ سریع دارد ولی شا برای این کار  نیاز به اتصال کابل USB-C به کابل لایتنینگ USB-C دارید تا بتواند چنین کاری را به انجام برساند.

و اما در مورد عمر باتری، آیفون 10 پک دوتایی باتری دارد که 2،716mAh بوده و طول عمر بیشتری نسبت به باتری آیفون 8 پلاس برای استفاده روزانه خواهد داشت و کاربران می توانند یک روز کامل یا حتی بیشتر، بدون هیچ مشکلی با گوشی خود کار کنند. اما گوشی گلکسی S8 نیز در عین حال با باتری 3000 میلی آمپرساعتی کار می کند و به طور معمول می تواند برای یک روز کامل شارژ داشته باشد و واقعا این دو گوشی از این حیث شبیه هم هستند.

از لحاظ حافظه ذخیره سازی، آیفون 10 مدل های 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی داشته و البته از microSD پشتیبانی نمی کند. گلکسی اس 8 ،  64 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

آیفون 10 سنسور به جای سنسور اثر انگشت دارای شناسته تشخیص چهره FACE ID است که به لطف تنظیمات دوربین جلویی جدید TrueDepth به خوبی کار می کند و گوشی با دیدن کاربر در یک نگاه باز می شود و کاربر مجبور نیست کد عبور وارد کند و یا کار دیگری انجام دهد.

با اینکه از نظر برخی سنسور اثر انگشت بهتر از سنسور تشخیص چهره است، ولی محل قرارگیری سنسور اثر انگشت گلکسی S8 جای مناسبی نیست و در کنار دوربین قرار داده شده و برخی از کاربران و منتقدین نسبت به این محل قرارگیری اعتراض داشته اند.

همچنین، سیستم TrueDepth به اپل اجازه می دهد که انیموجی های خوب و جالبی را برای کاربران در دسترس قرار بدهد که این انیموجی ها می توانند در صفحات گفتگو مورد استفاده قرار گرفته و حتی احساس فرد را به شخص مقابل منتقل کنند.

اما سامسونگ همچنین دارای چند مزیت خوب دیگر هم هست. سخت افزارهای مرتبط با پشتیبانی از Gear VR آن واقعا خوب و سرگرم کننده بوده و هم چنین امکان پشتیبانی از لوازم و تجهیزاتی همچون Dex Station  را دارد که به شما امکان می دهد که گوشی خودتان  را به داک متصل کنید و آن را به یک مانیتور برای استفاده در محیط کاری دسکتاپ مانند PC نیز به کار بگیرید. این کار ممکن است برای برخی افراد مفید باشد.

برنده این قسمت گلکسی S8 است.

تفاوت قیمت گوشی ها  

آیفون 10 و گلکسی S8 هر دو از بسیاری از جهات  شبیه به یکدیگر هستند و هر جزو گوشی های پیشرفته موجود بازار بوده و طرفداران زیادی دارند. اما واقعا تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند . قیمت آنها هم با یکدیگر متفاوت است. تقریبا 500 پوند تفاوت دیده می شود.

گلکسی  S8 در حال حاضر جزو گوشی های گران قیمت و پرچمدار بوده و البته هزینه های اضافی هم دارد که به قیمت اصلی گوشی اضافه می شود.

گوشی های دیگر بازار هم قیمت های متفاوتی دارند مثلا وان پلاس 5 از  قیمت 689 پوند شروع می شود و البته در حال حاضر شما می توانید آن را با قیمت های پایین تری حدود 550 پوند هم خریداری کنید.

با احتساب هزینه های جانبی مثل بیمه، آیفون 10 می تواند حدود 999 پوند برای کاربر تمام شود. حالا کاربران باید انتخاب کنند که در چه محدوده قیمتی، گوشی خریداری کنند؟ رنج 700 پوندی یا 999 پوندی ؟

با اینکه برای هر خریدی ،در بین تلفن های هوشمند امکان خرید گزینه های ارزان تر از همان مدل هم وجود دارد ولی به هر حال گوشی های پرچمدار در محدوده قیمتی مشخصی قیمت گذاری می شوند.

گاهی هم برای برخی از کاربران قیمت گوشی اصلا مهم نیست و به برند و یا مشخصات آن توجه می کنند.

تصمیم گیری در حوزه قیمت گذاری و تناسب قیمت و کارایی هم مقوله سختی است. ولی اگر به دنبال یک گوشی خوب و جدید و با قیمت متناسب هستید قطعا گلکسی S8 گزینه مناسب تری خواهد بود.

برنده این حوزه گلکسی S8 است!

 

اما خبر بدی برای دارندگان اندروید هم داریم  در مقایسه برتری سیستم ایفون با اندروید باید دلایل شکست این سیستم عامل را بخوانید

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
کاربر میهمان
.
23 مرداد 1397، 04:49
پاسخ
0
0
به نظرم یک s8دستت بگیر بعد بگو سرعتش پایینه ... دوربین s8 فوق زیبا عکس میگیره و اینکه از همه نظر از ایفون بالا تره و اینکه توی مقایسه قرعه کشی نمیکنن بی سواد
avatar
dear user
.
02 فروردین 1397، 13:53
پاسخ
1
0
واقعا من نميدونم بعضي ها چه اصراري دارند گوشي هاي كره اي و چيني مثله سامسونگ و هواوي ... با محصول معتبري مثله اپل مقايسه كنند؟ دقيقا مثله اين ميمونه كه بخوايم ماشين هاي كره اي پراپشن و يا چيني رو با بنز ب ام و مقايسه كنيم يا مثلا بيايم ماشين لباسشويي سامسونگ و ال جي رو با بوش المان مقايسه كنيم اصالتي كه در برند اپل و بنز و ب ام و بوش ... هست ساير برند ها فاقد اون هستن و اصلا هم كلاس نيستن كه بشه نظر داد اگه پولش رو داره كسي توصيه من اينه حتما از محصولات اپل استفاده كنه تا معني راحتي سادگي وكار ايي و اعتبار را متوجه بشه و ديگه نتونه از گوشي ديگري لذت ببره دقيقا مثله بنز سواري كه از ماشين ديگه اي لذت نمي بره اما گه پولش رو ندارين باز هم يك ايفون ٧-٨ بخرين و سعي كنيد اصيل باشيد شما يك موقع ميريد يه e كلاس بنز يا اتاق ٥ bmw روي ميخرين در مقابلش كلي ماشين پر اپشن چيني و كره اي و... كه حتي از اونها كلي اپشن بيشتر داره هست حتي سمند توربو هم هست? ولي هيچ وقت در دنياي خودرو كسي نمي گه فرضا گرنجور از ئي كلاس واتاق٥ بهتره و لاكچري تره موضوع فقط اقتصاده اگر پولش باشه قطعا همه بنز وب ام و تويوتا سوار ميشن درست مثله اپل تنها مزيته سامسونگ هم قيمت پايينه ولا غير البته سامسونگ هم گوشيه خوبيه ولي بهتره با شيامي و هواوي و ...مقايسه بشه نه اپل چون براي خريد يك ايفون ١٠ بايد حدودا هزينه دو تا گوشي سامسونگ هم رده اش رو پرداخت كنيد يا براي خريد e كلاس بنز پول ٢/٣ گرنجور بدين
avatar
کاربر میهمان
.
23 مرداد 1397، 04:46
پاسخ
0
0
@dear user
سلام دوست عزیز .. اولا که این سایت در بعضی از موارد واقعا اونجوری که شایسته s8 هست تعریف نکرده و در بعضی مواقع واقعا کم کاری کرده ... بعد اینکه سامسونگ s8 فوق العادس و رقیب ندلره و لذت استفاده از s8 رو هیچ گوشی نمی تونه فراهم کنه در زمینه اپل بگم که محدودیت های کاربری ایفون اصلا برای شهروندانی مثل من و شما که افراد عادی حساب میشیم خوب نیست ... کمتر برنامه ای رو میشه نصب کرد موقع نصب فقط از اپ استور میشه استفاده کرد و زدن داعم رمز برای دانلود برنامه ها اعصاب خورد کن هست... از طرفی s8بدون محدودیت و مرز میتونید ازش استفاده کنید و لبیه های منحی این گوشی دستتو کاملا باز نگه میداره.اسکنراثر انگشت . شناسایی عنبیه چشم در کنار شناسایی صورت واقعا فوق العدست و میتونی چند تا قفل رو هم زمان داشته باشی و به راحتی ازش استفاده کنی ... از نظر پردازش s8 عالیه و عالی ترین چیزی که در s8هستش بیکسبی هستش که تا باهاش کار نکنی نمی فهمی که چه برنامه خویه ... گوشی رو میزاری رو بروت و بیکسبی رو صدا میزنی و رمز رو میگی گوشی رو باز میکنت میگی فلان برنامه رو باز کن باز میکنه و میبنده و خیلی کار های دیگ که توی اپل فقط میتونی خوابش رو ببینی و اینکه ساعت همیشه روشن s8 واقعا کاربردی هستش که در شب برای پیدا کردن گوشی یا دونستن ساعت دیگه مشکلی نداره ولی در ایفون باید چندین بار دستتو این ور و اون ور ببری تا بتونی گوشی رو پیدا کنی ... بعد گوشی کره ای که میگی که به درد نخوره صفحه نمایش های ایفون رو همین سامسونگ میزنه ... بعد اینکه هیچ موقع نظر نده چون توی کل نظراتت هی میگفتی ادم پول اینو بده اونو سوار و ... خوش دست بودن گوشی سامسونگ رو دیگ هیچ کسی نمیتونه انکار کنه و کیفیت صفحه سامسونگ رو توی اپل پیدا نمیکنی
avatar
مجید
.
12 اسفند 1396، 02:23
پاسخ
0
0
خیلی خوب بود ممنون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402