Вход на сайт казино через рабочее зеркало Вавада . Вы попадете на официальный сайт Vavada casino, где можно регистрироваться.

معرفی می کنیم: Semi ، نخستین کامیون برقی تسلا

Semi
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی تسلا طی مراسمی بالاخره از Semi رونمایی کرد. نخستین کامیون برقی جهان (به همراه دایملر) که ایلان ماسک رئیس تسلا وعده ی یک غافلگیری بزرگ را برای آن داده بود. در این مراسم همچنین تسلا خودروی جدید « رهنورد»  خود را هم به جهان معرفی کرد.

در این مطلب ضمن معرفی کامیون Semi عکس ها و فیلم رونمایی آن را همراه با « رهنورد»  قرار داده ایم تا کاربران ایرانی و به خصوص خوانندگان پلازا در آشنا شدن با محصول نوین تسلا به جمع مردم در سراسر جهان بپیوندند.

Semi

 

پرده برداری

شب گذشته برای کمپانی تسلا شب بزرگی بود. این شرکت برای رونمایی از نخستین کامیون برقی و نسل دوم خودروی « رهنورد» (Roadster ) جشنی خودمانی برپا کرده بود. این مراسم از جنس مراسم های تسلا بود؛ پر از غافلگیری، هیجان، شوک، بخار و با همان پس زمینه ی آینه ای.

تسلا امروز توجه دنیا را به خود جلب کرد و حالا مردم در سراسر جهان با چشم های گرد شده به تصاویر Semi نگاه می کنند. برخی حتی باور نمی کردند که نیروی باتری بتواند ماشینی به اندازه ی یک کامیون بزرگ را به حرکت در آورد.  اما تسلا در یک مراسم جمع و جور اما با شکوه Semi را به دنیا معرفی کرد. چکیده ی این مراسم را در ویدئوی زیر می بینید.

حاضران در مراسم تنها برای دیدن نخستین کامیون برقی آمده بودند و تسلا با رونمایی از نسل دوم خودروی « رهنورد» (Roadster ) بسیار آن ها را غافلگیر کرد. کامیون Semi همانطور که ایلان ماسک وعده داده بود با شکوه است و دی ان ای برند تسلا را دارد.

چرا رونمایی از یک کامیون برقی به نام Semi اینقدر اهمیت دارد؟ اینکه Semi یکی از اولین ماشین های باربری برقی جهان است قطعا بخشی از پاسخ است، اما این سکه یک روی دیگر هم دارد. مراسم شب گذشته بسیار مهم بود زیرا نه تسلا یک شرکت معمولی است و نه Semi یک کامیون معمولی.

تسلا پیش از رونمایی رسمی از نخستین کامیون برقی، آن را به خبرنگاران نشان داد؛ آن هم نه یک کامیون بلکه دو کامیون. یک مدل استاندارد و یک مدل دیگر با طراحی آیرودینامیکی ویژه. در لحظات منتهی به رونمایی جو بسیار داغ شده بود، کارکنان تسلا در حالی که عصبی و مضطرب بودند مرتب این طرف و آن طرف می رفتند.

 

رویکرد تسلا، نمایش ایلان ماسک

اینکه کامیون تسلا تا چه حد روی بازار باربری تاثیر می گذارد مساله ای است که باید صبر کرد و دید اما آنچه که کاملا از محصول تسلا می توان فهمید این است که کمپانی تسلا به دنبال سنت شکنی است. این کمپانی به روشنی اعلام کرده در صنایع حمل و نقل می خواهد مسیر تازه ای در پیش گیرد، مسیری که تا کنون کسی نرفته.

کمپانی تسلا از این رویکرد خود مطمئن است و برای اینکه آن را به دنیا نشان دهد رویداد رسانه ای بزرگی ترتیب داده است. تسلا حالا در مسیر حرکت خود در پیچ حساسی قرار گرفته؛ خودروهای این شرکت به سطح انبوهی رسیده و نخستین کامیون برقی اش در برابر چشم سرمایه گذاران و طرفداران به نمایش درآمده است.

Semi

تسلا با سر و صدای زیادی مشغول معرفی داشته های خود است و دنیای خودرو هرگز این سبک کاری را به خود ندیده است. مخاطبان نوآوری در صنعت حمل و نقل افراد میان سال و مسنی هستند که با لباس رسمی در سالن ها می نشینند و هیجان انگیزترین کارشان این است که به آسانی کف می زنند. فناوری های باربری چیزهای جذاب و پر سر و صدایی نیستند. اما در مورد تسلا داستان فرق می کند. ایلان ماسک می گوید کامیون و حضار سوت و جیغ می زنند.

این رویکرد ایلان ماسک باعث شده دستاوردهای جدید تسلا به شدت پروژه های دیگر او را زیر سایه ی خود ببرد. هیاهوی نشان دادن ماشین های تسلا نمی گذارد صدای پای پروژه هایی مانند موشک Falcon 9  ساخت شرکت Space X و سیستم حمل و نقل تونلی هایپرلوپ (hyperloop) به خوبی به گوش جهان برسد.

 

پدیده ای به نام Semi

تسلا یک جنگ جوی قدرتمند برقی ساخته و به زودی آن را روانه ی نبرد با کامیون های دیزلی غول های باربری جهان خواهد کرد. Semi پدیده ای فوق العاده است. نگاهی به ویژگی های این کامیون بیاندازید و سپس به یاد بیاورید Semi با نیروی باتری کار می کند؛ آن وقت است که متوجه معجزه ی تسلا می شوید.

 Semi در مراسم دیشب با رنگ متالیک سفید و نقره ای معرفی شد. جدا از طراحی فوق العاده آنچه در نگاه اول توجه آدم را جلب می کند داشتن یک صندلی است که در وسط کابین قرار گرفته است. طراحی شیشه های جلوی علاوه بر زیبای چشم نواز میدان دید بسیار گسترده ای به سرنشین می دهد.

Semi یک ماشین سنگین کلاس 8 است با هر بار شارژ 800 کیلومتر را طی می کند. گزارش های اولیه از نخستین کامیون برقی رنجی بین 300 تا 450 کیلومتر را نشان می داد اما ایلان ماسک به معنای واقعی کلمه نخستین کامیون برقی جهان را تبدیل به یک شاهکار کرده است.

وعده های ایلان ماسک باورنکردنی است و عجیب تر اینکه در حال تبدیل شدن به واقعیت است. وی وعده داده بود که کامیون تسلا می تواند با 30 دقیقه شارژ 600 کیلومتر را طی کند. او همچنین وعده ی کامیون خودران را داده بود که این آخری دیگر تقریبا غیر ممکن است. اما در حال حاضر می دانیم برخی Semi دسته کم به قابلیت نیمه خودران مجهز است.

Semi

دو صفحه نمایش در دو سمت قرار گرفته که در تصویر هم می توانید آن ها را ببینید. تسلا در طراحی نخستین کامیون خود در چند جا از المان های خودروی مدل 3 خود استفاده کرده است؛ المان هایی مانند راهنما و دسته دنده اما در کامیون تسلا نیازی به ایربگ نیست و به همین خاطر یک فرمان زیبا تعبیه شده که طراحی آن ویژه ی تسلا است.

کامیون Semi تسلا در کناره از دارای بدنه ی نسبتا همواری است که ساختار الکتریکی کامیون را پوشش می دهند. Semi دارای صندوق جلو است (مانند ماشین هایی که موتورشان عقب است). صندوق جلوی این کامیون هم جای گذاشتن وسایل است و هم راه دسترسی به درون ماشین به منظور سرویس کردن و تعمیر.

دستگیره های در به صورت قاب در داخل بدنه قرار گرفته اند و هم رنگ بدنه هستند. در واقع Semi از همان دستگیره های سبک مدل 3 برخوردار است.

از طراحی ماشین می توان حدس زد که پکیج باتری به سبک خودروهای سواری برقی در قسمت کف قرار گرفته. صندلی راننده در مقایسه با استاندارد کامیون های بین المللی و دیزلی بسیار جلوتر قرار گرفته است. پشت کابین دو محور عقب دیده می شود که در دو سمت خود دارای موتورهای الکتریکی هستند و در مجموع چهار موتور الکتریکی برای محور عقب طراحی شده است.

طراحی موتورهای محور عقب هم از ماشین های دیگر تسلا الهام گرفته شده است. طراحی بدنه و اسکلت Semi طوری است که مرکز گرانش آن نسبت به مدل های دیزلی پایین تر قرار دارد و این همان تفاوتی است که شرکت تسلا به آن اشاره می کند و می گوید فرق بین ماشین های تسلا و رقبای بنزینی است.

ایلان ماسک پیش تر گفته بود کامیون Semi مانند یک خودروی اسپرت می رود، البته بعید به نظر می رسد بتوان Semi را مانند خودروهای اسپرت راند اما تسلا راهی پیدا کرده و با افزایش پایداری در سرعت های زیاد تا حد زیادی به این وعده جامه ی عمل پوشانده.

Semi

البته نحوه ی راندن و کیفیت کامیون Semi به لحاظ استانداردهای خودرو (یا کامیون) زمانی مشخص می شود که آن را روی آسفالت امتحان کنیم.

با اینکه در تصاویر گرفته شده از Semi در داخل کابین تنها صندلی راننده دیده می شود، اما این کامیون دارای یک صندلی مسافر هم هست که قسمت پشت و سمت راست صندلی راننده قرار گرفته. این شیوه ی قرار دادن صندلی ها قدری عجیب است، به خصوص اینکه تمام کامیون های استاندارد دیزلی دارای دو صندلی در کنار هم هستند.

تسلا می گوید طراحی داخل کابین به نحوی انجام شده که از فضای باقیمانده از محدوده ی باتری به بهترین نحو استفاده شد و بیشترین جای ممکن برای حرکت در درون کابین وجود داشته باشد. تسلا پس از مشورت با رانندگان کامیون های تجاری تصمیم گرفت این طراحی را در کامیون خود پیاده کند.

باید توجه داشت که کامیون رونمایی شده نماینده ی تمامی ماشین های Semi نیست و در خط تولید تغییراتی روی آن اعمال می شود و چند سبک مختلف در مدل های Semi استفاده می شود. مثلا تجهیزات لازم برای استراحت به زودی به این محصول افزوده خواهد شد.

Semi

صفحات موجود در دو طرف تمامی اطلاعات مربوط به کامیون را به راننده نشان می دهند صفحه ی سمت راست مخصوص تنظیم سیستم های خودرو و کانتینر است. صفحه ی سمت چپ مربوط به ابزارهای ناوبری و تنظیمات رادیویی می باشد. تسلا اعلام کرده در آینده آپشن های بیشتری به Semi اضافه می کند.

آینه بغل ها بسیار بزرگ هستند و بیرون بدنه تعبیه شده اند. آینده های درونی تصاویر دو سمت کامیون را نشان می دهند. تصاویری که در این آینده ها دیده می شود با دوربین های نصب شده در قسمت پایینی آینه های بیرونی گرفته شده است. تسلا می گوید این آینه ها بخشی از سیستم رانندگی خودکار هستند. دوربین های دیگری هم در Semi وجود دارد که در پایین شیشه ی پهن قرار گرفته اند و گویا آن ها هم بخشی از سیستم خودران هستند اما کاربردشان در حال حاضر این است که به راننده کمک می کنند به راندن کامیون در حالی که در وسط کابین نشسته عادت کند.

کمپانی تسلا در حال حاضر سرگرم ساخت کامیون های جدید خود برای مشتریان است. یکی از این مشتریان فروشگاه های زنجیره ای مِیجر (Meijer Inc) است که مرکز آن در دیترویت ایالت میشیگان قرار دارد. نخستین محموله ای که میجر سفارش داده شامل 4 دستگاه Semi است. پیش پرداخت هر کدام از این کامیون ها 5 هزار دلار است.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402