ترفندهای گلکسی اس 8 سامسونگ که به کار همه می آید– قسمت سوم

ترفندهای گلکسی اس 8
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم ترفندهای گلکسی اس 8 را به شما آموزش بدهیم. در مطالب گذشته، مجموعاً 14 ترفند کار با سامسونگ گلکسی اس 8 را به شما آموزش داده‌ایم.

هم چنین بخوانید : ترفندهای گلکسی اس 8 سامسونگ که به کار همه می آید– قسمت اول

هم چنین بخوانید : ترفندهای گلکسی اس 8 سامسونگ که به کار همه می آید– قسمت دوم

اکنون می‌خواهیم ترفندهای دیگری را به شما یاد بدهیم که بتوانید هم از کیفیت بالاتر، گنجایش بیشتر و دوام طولانی‌تر در این تلفن هوشمند پرچمدار لذت ببرید و هم محتوایی جدید و خلاقانه برای اشتراک‌گذاری با دیگران در پلت‌فرم‌های گوناگون شبکه‌های اجتماعی بیافرینید. با پلازا همراه باشید.

ترفندهای گلکسی اس 8

بهره‌وری بیشتر در نمایشگر همیشه روشن

احتمالاً شما همین اول راه، کلی کیف می‌کنید که لازم نیست برای مشاهده ساعت هیچ کلیدی را در نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 8  فشار دهید تا از موقعیت زمانی مطلع شوید. اما قابلیت‌های نمایشگر روشن فراتر از منحصراً دسترسی به ساعت است و می‌تواند خیلی چیزهای هیجان‌انگیز دیگری را در اختیار شما قرار ‌دهد.

در واقع، پیش پا افتاده‌ترین کارهایی که شما می‌توانید با این نمایشگر انجام دهید دسترسی به زمان، تقویم و افزودن تصویر خودتان است اما خب بدیهی است کارهای دیگری نیز می‌توان کرد. مثلاً تم‌ها یا مضامین بیشتری را می‌شود برای نمایشگر همیشه روشن این تلفن هوشمند از پورتال برنامه‌های کاربردی سامسونگ دانلود کرد و هر وقت که لازم شد آنها را به کار گرفت.

بدین منظور، به قسمت تنظیمات، نمایشگر و تصویر پس زمینه بروید و سپس در قسمت نمایشگر همیشه روشن یا Always-On Display این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید. یا می‌توانید به قسمت تنظیمات و سپس تم‌ها (Themes) رفته تا گزینه‌های جدیدی را برای شخصی‌سازی بیشتر تجربه کاربری خود پیدا کنید.

این یکی دیگر از ترفندهای گلکسی اس 8!

ترفندهای گلکسی اس 8

ایجاد یک پوشه امن برای مخفی‌سازی فایل‌های شخصی

حتی اگر نیروی امنیتی شرکت یا سازمانی نباشید و اطلاعات حساس و محرمانه‌ای در تلفن همراه شما وجود نداشته باشد که از درز کردن آنها واهمه داشته باشید، باز هم ممکن است آیتم‌هایی داشته باشید که ترجیح می‌دهید شخصی بماند و باید مخفی و خصوصی نگه داشته شوند.

خوشبختانه، سامسونگ در این مورد همه شما را به چشم یک مأمور مخفی دیده و پوشه امنی به نام Secure Folder برایتان ایجاد کرده است تا شما بتوانید دقیقاً همین کار را انجام دهید.

این پورتال به شما امکان مخفی کردن تصاویر، فایل‌ها و برنامه‌های کاربردی را از دسترس کسانی می‌دهد که ممکن است از گوشی شما در حالت باز یا قفل ‌نشده استفاده کنند. قابلیت امنیتی Knox (ناکس) سامسونگ بدین معنی است که اگر شخصی به گوشی شما در حالت غیر قفل دسترسی پیدا کرد لازم است رمز، پین، حسگر اثر انگشت یا عنبیه را ارائه دهد تا بتواند وارد پوشه‌های مخفی شما شود. در این حالت، احتمال دزدکی دیدن اطلاعات مخفی و خصوصی شما به حداقل می‌رسد.

برای ایجاد پوشه امن در گلکسی اس 8 سامسونگ باید به فروشگاه اینترنتی برنامه‌های کاربردی گلکسی به نام Samsung Galaxy Store بروید تا برنامه Secure Folder را نصب کنید. سپس، با استفاده از حساب کاربردی سامسونگ خود، یک رمز عبور، پین، اسکن اثر انگشت یا عنبیه اضافه کنید تا کل فرایند ایجاد یک پوشه امن خاتمه یابد.

ترفندهای گلکسی اس 8

خلق ویدئوهای حرفه‌ای با کیفیت بسیار بالا

الان که خیلی خوشحالید چنین تلفن هوشمند پیشرفته‌ و شیکی را به تازگی در دست گرفته‌اید، احتمالاً هنوز فضای ذخیره‌سازی زیادی باید داشته باشد. پس، چرا نباید همه ویدئوهای خود را با فرمت فول اچ دی ضبط کنید؟ خبر خوش این که سامسونگ گلکسی اس 8 می‌تواند با کیفیت 4K UHD فیلم‌برداری کند. بنابراین، ممکن است شما هم دلتان بخواهد فایل‌های ویدئویی ضبط شده شما وضوح و کیفیت بیشتری داشته باشند.

اگر قابلیت فیلم‌برداری با این وضوح را فعال نکرده‌اید، باید به سراغ برنامه کاربردی دوربین بروید و بر روی گزینه‌های مناسب ضربه بزنید تا تصاویر بهتر و واضح‌تری را در هنگام فیلم‌برداری ضبط کنید. البته، شکی در این نیست که هر چه کیفیت فیلم‌برداری شما بالاتر باشد، فضای حافظه بیشتری را اشغال خواهد کرد اما فراموش نکنید که کارت حافظه میکرو اس دی را برای چنین مواقعی در گلکسی اس 8 تعبیه کرده‌اند. بنابراین، بهتر است کمی حافظه را ارتقا دهید تا وقتی در سال 2025 هم خواستید کلیپ‌های ویدئویی ضبط‌شده خود را تماشا کنید به نظر شما برفکی و عذاب‌آور نباشند.

برنامه دوربین را باز کنید و بر روی آیکون تنظیمات که شبیه چرخ دنده است ضربه بزنید. سپس، در قسمت مربوط به تنظیمات دوربین پشت، روی Video size کلیک کنید تا بتوانید اندازه و کیفیت ویدئو را تغییر دهید. تنظیمات استاندارد در اینجا 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه است اما اگر دلتان بخواهد می‌توانید با انتخاب گزینه UHD ویدئوهای خود را با این کیفیت بالا ضبط کرده و فیلم‌هایتان را با وضوح 4K تماشا کنید.

ترفندهای گلکسی اس 8

تهیه فایل‌های گیف با استفاده از ویدئوهایتان

ترفندهای گلکسی اس 8 در حوزه ویدئوها هم می تواند برای شما جالب باشد. چه می‌شد اگر می‌توانستید به راحتی فیلم ضبط کردن، فایل گیف درست کنید؟ این همان آرزویی است که سامسونگ آن را برای شما برآورده کرده است و با انتخاب حالت هوشمند یا Smart Select به شما امکان خلق محتوای رسانه‌ای را می‌دهد که بتوانید به راحتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارید.

مبدل هوشمند فایل ویدیویی به فایل گیف فقط برای تهیه فایل گیف از ویدئوهایی که شما خودتان ضبط کرده‌اید نیست بلکه می‌توانید هر جایی که لازمش داشتید، مثلاً در یوتیوب، از آن استفاده کنید.

لبه صفحه نمایش را بکشید تا انتخاب هوشمند فعال شود و سپس گزینه تصویر متحرک یا Animation را انتخاب کنید. با حرکت دادن لبه گوشه‌ها، پیرامون ویدئویی که می‌خواهید ضبط کنید یک کادر بسازید.

در مرحله بعد، وقتی ویدیوی شما در همان قسمت مورد نظرتان در حال پخش است، گزینه ضبط یا Record را انتخاب کنید. ابزار هوشمند هر چه را که در باکس است ضبط کرده و به فایل گیف تبدیل می‌کند. این برنامه آن قدر هوشمند است که حتی در زمان ضبط کردن، اندازه فایل و مدت زمانی که می‌خواهید فایل گیف شما طول بکشد را نمایش می‌دهد تا دقیقاً بدانید در حال خلق چه اثر هنری هستید.

در نهایت این که این فایل گیف در گوشی شما ذخیره می‌شود و شما می‌توانید به راحتی آب خوردن آثار هنری اعجاب‌انگیزتان را با دنیایی از کاربران به اشتراک گذارید.

ترفندهای گلکسی اس 8

ذخیره حجم زیادی از باتری

ترفندهای گلکسی اس 8 تمام نشده است. سامسونگ در گلکسی اس 8 یکی از واضح‌ترین نمایشگرهایش تا کنون را تعبیه کرده است. اما بدون شک اگر بخواهید تا آنجا که می‌توانید از همه قدرت و وضوحی که این نمایشگر دارد استفاده کنید مطمئن باشید که باتری گوشی شما زود خالی می‌شود.

در همین راستا، این شرکت کره‌ای چندین حالت برای مدیریت انرژی در اختیار شما قرار داده است تا با اعمال تغییرات بتوانید طبق گزینه‌ای که برای شما مناسب‌تر است اقدام کنید و در نهایت به میزان چشمگیری انرژی باتری تلفن همراه خود را ذخیره کنید.

سه حالت برای مدیریت انرژی در گلکسی اس 8 وجود دارد: حالت بازی، سرگرمی و عملکرد بالا. با این که فعال کردن حالت عملکرد بالا یا High Performance می‌تواند وضوح، روشنایی و تقریباً همه چیز را در گوشی شما افزایش دهد و به بیشترین حد خود برساند، دو حالت بازی و سرگرمی می‌توانند انرژی پردازنده را طوری تنظیم کنند که دقیقاً همان چیزی را که شما لازم دارید در اختیارتان گذاشته شود.

در منوی تنظیمات، وارد بخش Device Maintenance شوید تا گزینه حالت عملکرد یا Performance Mode را مشاهد کنید. در اینجاست که می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

پس از آن، دو حالت ذخیره انرژی وجود دارد که با رفتن به بخش تنظیمات و سپس منوی باتری قابل تغییر است: حالت متوسط (Mid) و حالت حداکثر (Max). در حالت متوسط سرعت گوشی شما کم می‌شود و قابلیت همگام‌سازی که در پس زمینه در حال اجراست متوقف خواهد شد و اگر نگرانید که تلفن همراه شما تا آخر روز دوام نیاورد، این ویژگی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

وقتی ذخیره انرژی را در حالت Max یا حداکثر توان ذخیره قرار می‌دهید، در مواقع اضطراری که می‌خواهید طی ساعت آتی تماس مهمی بگیرید، ظرفیت باتری شما به 3 درصد رسیده و وحشت خاموش شدن گوشی لرزه براندامتان انداخته است، حالتی ایده‌آل به شمار می‌رود.

 

راه هایی برای ذخیره بیشتر باتری با بردن برنامه های کاربردی به مود sleep

یکی دیگر از ترفندهای گلکسی اس 8 این است. مود sleep  در یک برنامه کاربردی یا به حالت استراحت بردن آن، از اجرای آن برنامه در پس زمینه جلوگیری می‌کند؛ بدین معنی که دیگر اعلان‌های مداوم آپدیت‌ها و خبرهای جدید را که خوره‌ای برای انرژی باتری شما به حساب می‌آیند دریافت نخواهید کرد.

بنابراین، اگر از برنامه کاربردی خاصی استفاده نمی‌کنید، کافیست آیکون برنامه را فشار دهید و نگه دارید تا منوی تنظیمات باز شود و در آن بتوانید گزینه Sleep یا غیرفعال کردن برنامه را انتخاب کنید. در این حالت، شما به عمر باتری گلکسی اس 8 خود خواهید افزود و همیشه این گوشی بر فعالیت برنامه‌های کاربردی شما نظارت می‌کند تا همین کار را برایتان انجام دهد.

باز هم یکی دیگر از ترفندهای گلکسی اس 8.

 

غیرفعال کردن اعلان‌های اسکرین شات یا عکس‌برداری از روی صفحه

آیا در طول روز هزاران بار از روی صفحه نمایش خود عکس می‌گیرید اما از اعلان‌هایی که با هر بار اسکرین شات گرفتن بالای صفحه نمایش می‌بینید حالتان به هم می‌خورد؟ نگران نباشید، خوشبختانه، سامسونگ برای بستن و غیرفعال کردن این اعلان‌ها نیز راهی در نظر گرفته است.

تنها کاری که باید بکنید این است که با یک فشار ممتد یا طولانی روی اعلان، در پنجره‌ای که باز می‌شود، تنظیمات اسکرین شات را مشاهده و به سرعت آنها را از همان جا غیر فعال کنید. بعد از گرفتن صدها اسکرین شات آیا هنوز هم واقعاً لازم دارید که تلفن همراهتان به شما بگوید که یک اسکرین شات دیگر گرفته‌اید؟

این هم یکی دیگر از ترفندهای گلکسی اس 8 !

 

حذف برنامه‌های کاربردی بلا استفاده و به درد نخور

همه ما تا کنون در این موقعیت قرار گرفته‌ایم! به محض خرید یک گوشی جدید آن را با انبوهی از برنامه‌های کاربردی پر می‌کنیم. متأسفانه خیلی از این برنامه‌ها را هرگز اصلاً استفاده نمی‌کنیم و فقط تنها کارشان این است که فضای زیادی از حافظه را اشغال کنند. مشکل اصلی این است که رفتن به هر برنامه و لغو نصب تک تک آنها کاری سخت، عذاب‌آور و وقت‌گیر است. اما اگر ما به شما این مژده را بدهیم که برای این کار راه بهتری وجود دارد چه؟

اگر می‌خواهید از شر برنامه‌های کاربردی که استفاده نمی‌کنید راحت شوید، کافیست در بخش تنظیمات به قسمت Device Maintenance بروید و سپس به حافظه و بعد به قسمت برنامه‌های کاربردی بروید. در اینجاست که شما می‌توانید همه برنامه‌هایی که می‌خواهید نصبشان را لغو کنید و از شرشان خلاص شوید را انتخاب کنید. حالا دیگر کلی فضا برای شما باقی مانده است که می‌توانید با استفاده از آن دوباره هر چه می‌توانید برنامه‌های کاربردی مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

 

کلام آخر و نتیجه نهایی

گلکسی اس 8 تلفن هوشمند قدرتمندی است که سامسونگ عرضه کرده است. سعی کردیم ترفندهای گلکسی اس 8 را به شما در میان بگذاریم. با این حال ممکن است کمبود به روز رسانی برای دوربین و باتری کمی موجبات رنجش شما را فراهم کند. با این حال، صفحه نمایش بهبودیافته آن قدر جذاب است که واقعاً در این تلفن هوشمند تمایز بزرگی ایجاد می‌کند. بهتر است بگوییم سامسونگ تمامی تلاش خود را کرده تا همه گزینه‌های عالی ممکن را در این گوشی پرچمدار جدیدش قرار دهد.

مزایا:

  • نمایشگر بی‌نظیر
  • رابط کاربری جدید و شیک
  • قدرتمند

معایب:

  • عدم به‌روزرسانی دوربین
  • عدم افزایش ظرفیت باتری

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402